HONDA Reservedele til gammel Honda vf 750
Fra : Vagn Johnsen

Dato : 13-05-07 16:07

Jeg overvejer at købe en Honda fra 1983, men forhandler siger at man ikke
kan få reservedele til så gammel maskine mere.
Er der en der har erfaring om det passer?

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 13-05-07 17:29

Forhandleren kan have ret for så vidt, at importøren Vilhelm Nellemann
løbende sælger gamle ukurante lagre til f.eks. www.davidsilverspares.co.uk .
Her kan du gennem Internettet med VISA-kort købe mange dele til maskiner fra
1970'erne og 1980'erne. Jeg har personligt gode erfaringer med David Silver
Spares. De dele jeg har modtaget har været originale Honda-dele i original
Honda-emballage. Jeg husker delene som 20-40% billigere end danske
reservedelspriser. David Silver Spares har så vidt jeg husker en
gentleman-aggrement med Honda, om ikke at forhandle dele til maskiner som er
yngre end 10-20 år. Gider du ikke handle med fremmede - jeg var på et
tidspunkt til et møde med en vis Herr Messerschmidt, der hævdede, at danske
forbrugere og skatteborgere, fordi man er sitfork nærmest, ikke vil kunne
stole på fremmede - kan jeg anbefale Claus fra MV Agusta i København NV for
hans udsøgt store Honda-reservedelslager. Også til maskiner fra 1980'erne.
Den store engelske parallel-importør af Suzuki-dele hedder
www.sparesdirect.co.uk.
John de Summer-Brason
ex Honda CB 550F, CB 650, CX 500
www.brason.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 18:36

On Sun, 13 May 2007 18:28:56 +0200, John de Summer-Brason wrote:

> [...]
>>
> David Silver Spares har så vidt jeg husker en
> gentleman-aggrement med Honda, om ikke at forhandle dele til maskiner som er

Og det passer så ikke, de leverer til alle Honda, uanset alder.

Orla Pedersen, som har handlet DS til "fie", som først i år har holdt 10
års fødselsdag.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : OK

Dato : 13-05-07 19:00

Jeg bestilte et kølerdæksel til min CBR1000F (1994) hos den lokale pusher.
fter at have ventet og spurgt til reservedelen i over 3 uger opgav jeg.
Jeg mailede til David Silverspares. Dagen efter bekræftede de i en mail min
bestilling, og yderligere 3 dage efter lå varen i min postkasse.
Har brugt dem flere gange til såvel originale som uroiginale reservedele -
ingen problemer, og meget billigere.

mvh OKR

meddelelse news:16ko0b2gpxpcf.1t3wjc8gu9msl.dlg@40tude.net...

Fra : Perminator

Dato : 13-05-07 22:43

Hej John

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> NV for hans udsøgt store Honda-reservedelslager. Også til maskiner fra
> 1980'erne. Den store engelske parallel-importør af Suzuki-dele hedder

Igen leverer du et interessant svar til en spørger, men ser stadig stort på
netetiketten, om at svare under det citerede.
Der er mange der har spurgt dig, om at følge etiketten, og nu spørger jeg
dig, om det er muligt at komme i dialog med dig om bemeldte afholdenhed?
venlig hilsen

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 14-05-07 09:32

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dig, om det er muligt at komme i dialog med dig om bemeldte afholdenhed?

Det gode spørgsmål er, om spørgeren føler sig hjulpet af mit indlæg? Skulle
det være tilfældet, har jeg i det mindste tjent ham! Der skal selvfølgelig
være plads til at lære, men vi skal også passe på, at nyhedsgruppen ikke
udvikler sig til en gang preussisk regelrytteri! På et tidspunkt, da jeg
havde orienteret om et MC-kursustilbud på Krogerup Højskole, fik jeg stærkt
utilfredse tilbagemeldinger fra nogle af nyhedsgruppens flittigste brugere,
der mente, at jeg handlede i modsætning til nyhedsgruppens fundats.
Problemet med disse tilbagemeldinger var, at jeg ikke var på kollisionskurs
med nyhedsgruppens målsætning, men det var de! Afsluttende vil jeg sige, at
så længe folk levererer noget kvalificeret viden, så vær lidt overbærende
med dem (også dem der ikke kan stave (dem er der også nogle af)).

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-05-07 09:52

John de Summer-Brason wrote:
> [...]
> så længe folk levererer noget kvalificeret viden, så vær lidt overbærende
> med dem (også dem der ikke kan stave (dem er der også nogle af)).

Dine motiver er gode nok, men alene at fokusere på om svarets inhold har
værdi for spørgeren er ikke nok, så kan man ligesågodt svare pr. email.

Tak fordi du denne gang følger en venlig henstilling. Det gør nu engang
svarene mere læsevenlige - også når de engang bliver søgt på google.
Preussisk eller ej, praktisk er det. At du engang har følt dig stødt
over reaktioner herinde er næppe relevant i den diskussion.

--
vh
Torben

Fra : Futte & Co.

Dato : 14-05-07 16:37

Vagn Johnsen wrote:
> Jeg overvejer at købe en Honda fra 1983, men forhandler siger at man ikke
> kan få reservedele til så gammel maskine mere.
> Er der en der har erfaring om det passer?

Der er masser af nye og brugte dele til fine gamle Hondaer
Jeg har handlet en del på ebay.de, i netbutikker i Tyskland og England.
Desuden er der en stor Hollandsk forhandler. Du kommer ikke til at
mangle reservedele de første mange år

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Richard

Dato : 14-05-07 18:07

Vagn Johnsen wrote:
> Jeg overvejer at købe en Honda fra 1983, men forhandler siger at man ikke
> kan få reservedele til så gammel maskine mere.
> Er der en der har erfaring om det passer?

Alerførst: En Honda VF750C/F/S fra '83 er altså ikke gammel

Som John m.fl. er inde på, er der stumper til disse cykler at få rundt
omkring - foruden behjertede danske forhandlere som nævnte Agusta Motor
og engelsek David Silver Spares også hos flere tyske forhandlere. Og på
eBay er der et konstant udbud af dele fra hele den vestlige verden, også
regelmæssigt NOS (New Old Stock). Nogle dele er naturligvis udgået fra
fabrikken, men det er ikke et reelt problem at skaffe originale eller
passende uoriginale dele til VF750erne som nye eller næsten.

Som kuriosum: Min finske V4-fælle køber pt. løbende dele hjem fra Yahoo
Auction Japan til sin '82 VF750S med henblik på at føre den tilbage til
original stand.

Til mine egne nyerhvervelser VF1100S / V65 Sabre er lidt flere dele
udgået, men det er alligevel ikke noget problem at skaffe gode dele. De
dukker op jævnligt...

Læs evt. mere om at skaffe dele og meget andet om Hoinda V4 i V4 Forum
på honda-v4.com

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Futte & Co.

Dato : 14-05-07 18:32

Richard wrote:

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
'84 & '85 V65 Sabre Redneck Bros - så småt på vej hjem....

Hej Richard
Det må være noget af et skrueskur du har banket op, siden der er plads
til så stor udvidelse af mc parken

Fra : Richard

Dato : 14-05-07 19:20

Hej Jørgen,

Futte & Co. wrote:
> Det må være noget af et skrueskur du har banket op, siden der er
plads > til så stor udvidelse af mc parken

Nå nej, så stort er det nu ikke; men fire cykler kan der da være - så er
der bare ikke plads til at skrue på dem

Men VF750S'en er på vej ud, den ene V65 Sabre følger måske også - at der
kommer to hjem, var ikke planlagt: Da den første, ganske pæne var aftalt
købt af en US bekendt i AZ, dukkede der en canadier - ja, med km-tæller
- med ultralavt km-tal og tilsvarende stand op. Vi lever jo kun en gang,
og en ganske pæn VFS kan nok finde et godt hjem, selv i DK

Nej, det næste objekt bliver en CL400 fra sen-90erne, som passende kan
få den SLR650-motor, der oprindeligt var tiltænkt GB'en. Men GB'en er nu
bedst at holde rimelig original, og med et CL400-stel kan det
virkeliggøre den CL644, Honda fremviste som prototype, men aldrig
byggede. Sikkert en god scrambler til de stille ture i en højere alder,
hvor 1100eren bliver for heftig

Ja ja, får se hvad det bliver til; men drømme er da rare at have - især
når man indimellem får mulighed for at forfølge dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK