Lyd og kommunikation på MC
Fra : Ukendt

Dato : 13-05-07 05:15

Hey NG

Har længe kigget efter nogen ørepropper der kunne tilpasses mine ører da jeg
normalt ikke kan bruge ørepropper og er henvist til store headsets, men det
virker jo bare ikke nu hvor jeg kører motorcykel.
anyways, jeg faldt lige over denne side http://www.phonak-earcare.dk/ og har
kigget lidt på deres produkter og udtalelser fra andre der har benyttet dem,
og der ser sku ret godt ud, man kan få ørepropper med indbyggede højtalere
så de også kan bruges til mp3 afspiller og andet, og så er der inbygget
filter i der dæmper "støj".

citat fra siden;
1500 km på motorcykel
"Hermed en hjertelig tak for 2 stk. effektive høreværn, som jeg fik taget
mål til en mørk februaraften på en parkeringsplads i Horsens.
Jeg har nu kørt 1500 km. på min motorcykel i dette forår og har ved hver
køretur anvendt mine nye høreværn.

Jeg har konstateret, at høreværnene dæmper vindstøjen effektivt, at jeg
fortsat kan høre den skønne lyd af min motor, at jeg fortsat kan tale med
min passager på bagsædet, at høreværnene ikke på nogen måde er ubehagelige
at have i øregangene, at høreværnene med lidt øvelse er lette at sætte i og
tage ud."
Folmer Kristiansen

Citat slut.

Tænker at jeg nok ikke er den eneste med problemer med ørepropper så ville
lige give linket videre til evt. interesserede, og nå ja, de tilbyder også
kommunikations løsninger til MC brug og andet.

--
Mvh.

Rasmus T. Houdam
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=1166

Fra : Richard

Dato : 13-05-07 09:11

Rasmus T. Houdam wrote:

> [...]
> virker jo bare ikke nu hvor jeg kører motorcykel.
>
> <snip, en klump marketing-gas for støbte ørepropper, sikkert vel ment>

Opfattelsen af lyd og støj i øret er helt individuel, ikke mindst ved
mc-kørsel. Selv kan jeg ikke bruge de støbte propper med lydgennemgang fra
Ear-Care, for propperne lukker alt for meget støj ind.

Men erfaringer med disse og lignenede lyddæmpende hørepropper er der
masser af i ældre indlæg herinde. Dem kan du med fordel læse, inden du
selv investerer de ganske mange penge

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK