Hvilken Suzuki skal jeg købe ?
Fra : kim rundblad

Dato : 12-05-07 07:38

Jeg har set mig varm på en ny Suzuki, bl.a. tiltaler priserne mig. Jeg kører
ca 300 km om ugen i sommertiden og stikke af og til ud på længere ture.
Skal jeg købe en Suzuki GSF650SAK7, en Suzuki DL650AK7 eller en Suzuki
GSF1250SAK7 ??? Jeg er 50+ og har kørt Yamaha xj600 div i 3 år og vil gerne
lidt videre...
mvh Kim

Fra : tp

Dato : 12-05-07 07:43

> [...]
> Skal jeg købe en Suzuki GSF650SAK7, en Suzuki DL650AK7 eller en Suzuki
> GSF1250SAK7 ??? Jeg er 50+ og har kørt Yamaha xj600 div i 3 år og vil

Skynd dig at købe en honda

Nå, hvis du VIL ha bøttejern så kig op 12'eren. gsf650 er ikke specielt
rap, og kommer du fra en xj vil du næppe føle at du er kommet videre. skal
siges jeg ikke har prøvet 1250'eren, men 1200eren har jeg da kørt noget på.
Den er ikke vild og den er ikke super hurtig, men den er godmodig og trækker
godt nedefra. En fryd at køre med. Og så er den jo både billig og simpel =
billig vedligeholdelse...

Mvh TP - der er til Honda, men der pt desværre ejer en bimmer

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-05-07 08:06

kim rundblad skrev den 12 maj 2007 i

> [...]
> ture. Skal jeg købe en Suzuki GSF650SAK7, en Suzuki DL650AK7 eller en
> Suzuki GSF1250SAK7 ??? Jeg er 50+ og har kørt Yamaha xj600 div i 3 år og

Kommer selv fra både en VF750S og FZS600 og kører nu en DLér 650.
Den er jeg meget glad for at køre, og har ikke planer om at bytte foreløbigt,
den kan alt jeg forlanger og forventer af en MC.

De andre kender jeg ikke.

PS: Det er lidt ærgerligt at skulle anbefale DLéren, der var en tid hvor man
kunne regne med at vække lidt opmærksomhed med den, men efterhånden er der en
del der har opdaget dens kvaliteter.

Fra : ib

Dato : 12-05-07 09:46

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man
> kunne regne med at vække lidt opmærksomhed med den, men efterhånden er der

ville klart anbefale bandit 1250 har selv haft 1200 og det er en god gennem
prøvet slider og den nye 1250 er en viderudvikling af den som jeg godt selv
kunne tænke mig at prøve så den ville jeg gå efter men det bedste ville
jo være at du prøved de forskellige

mvh lasse

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-05-07 13:05

"kim rundblad" <kimguldgraver@hotmail.com> writes:

> Skal jeg købe en Suzuki GSF650SAK7, en Suzuki DL650AK7 eller en Suzuki
> GSF1250SAK7 ??? Jeg er 50+ og har kørt Yamaha xj600 div i 3 år og vil gerne
> lidt videre...

Jeg ville være betænkelig ved banditternes vægt. GSF650'eren og
opgivet til over 220 kg, hvilket lyder helt skørt. DL'en er rigtig
fin og har en gennemprøvet motor, så det er nok et godt køb. Du kan jo
også overveje en Yamaha FZ6s.
--
mvh Jes Vestervang (der lige opdagede at signaturen skulle opdateres

@ SV1000S & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-07 17:31

> [...]
> Skal jeg købe en Suzuki GSF650SAK7, en Suzuki DL650AK7 eller en Suzuki
> GSF1250SAK7 ??? Jeg er 50+ og har kørt Yamaha xj600 div i 3 år og vil

Hvis du er til småvejsræs med knæskrab kan vægten på 1250'er måske være i
vejen.
Til touring er der ikke noget som kan slå en masse kubik. Det skulle da lige
være en masse kubik med lav vægt )

Jeg ville klart gå efter 1250'eren. (Uden at jeg iøvrigt har prøvet nogen af
cyklerne)

Allan
ZRX 1200