endnu et olie spørgsmål, og lidt tysk over~
Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 11-05-07 10:31

Jeg har lige købt 5 liter Castrol GTX 5:
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=82916349&contentId=6004658

Nu sidder jeg så og bliver i tvivl om det er det bedste til min mc.
Jeg har en Suzuki DRZ 400, der står i manualen noget om at den ikke må
påhældes olie med noget friktions et eller andet.
så ser jeg på dunken at der står "Reduzierte Emissionswerte durch
verringerten ölverbrauch", hvilket vel bare betyder reduceret emission
gennem nedsat olieforbrug, men det har vel ikke noget med sagen at gøre?

Alt i alt vil jeg lige sikre mig at olien er fin til min cykel?
Det er første olieskift på ny motor, så jeg valgte semisyntetisk, har læst
en artikel
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
hvor en gut siger at man helst skal køre mineralsk det første stykke tid.

Mvh
Jimmi

Fra : Rene´

Dato : 11-05-07 11:02

Det du har købt er bilolie og det er tilmed en letløbsolie, så den
indeholder friktionsreducerende additiver, som din kobling måske ikke
kan enes med.
Jeg ville ikke hælde denne olie på en motorcykel med vådkobling.
Brug det på din bil hvis du har en, eller sælg det til en bilejer.
M.v.h.
Rene´

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 11-05-07 11:15

ØV! Det tænkte jeg nok. Pokkers. Jeg hælder det på dytten istedet og køber
noget mc olie.
Tak for hurtigt svar.

Mvh
Jimmi

Fra : Anders Majland

Dato : 11-05-07 13:13

> ØV! Det tænkte jeg nok. Pokkers. Jeg hælder det på dytten istedet og køber
> noget mc olie.

Har du ikke lige en lokal mc-shop med gode priser så kan du nemt tanke olie
fra www.louis.de Deres husmærke (delo / procycle) har alle de rigtige
specificationer og du kan også købe en castrol mc olie der.

Når du er igang så kan du ligeså godt købe stort ind af olie så du også har
til resten af året

Hvilken olie står der i din manual at du skal bruge ?
http://www.louis.de/_10565decb973ea019bfe344962b65015aa/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=325&wgr=432&list_total=11&anzeige=0&artnr_gr=10038541

http://www.louis.de/_10565decb973ea019bfe344962b65015aa/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=325&wgr=432&list_total=11&anzeige=0&artnr_gr=10038543

Og den med at tilkøre på en "ringere" olie end man ellers ville køre med
tror jeg ikke på.. En semisyntetisk er sikkert god nok ifølge din manual men
merprisen for en fuldsyntetisk er ikke stor, og den er formodenligt ikke
ringere ...