|
| Suzuki SV, serviceinterval Fra : Jørgen Z. Alexanders~ |
Dato : 10-05-07 21:10 |
|
Har lige læst en interessant beskrivelse om Cagiva Raptor 650.
En spændende maskine og med den meget roste SV 650 motor fra Suzuki.
(læst under DBA).
Måske lidt problematisk med forhandlernet og sikkert res.dele.!
Nævnt at service-intervaller er bare 6.000 km..!??
Ka det da være rigtigt, og gælder det også Zuki's SV-modeller?
Nogen, der har info, please!
J.Alex
--
Efter 25 år på 'behagelige' 4 hjul,
nu også lidt/meget sjovere på 2 hjul, med Zuki VS800 !!
| |
Ole Schultz (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Ole Schultz |
Dato : 10-05-07 21:15 |
|
On 10 May 2007 20:10:21 GMT, Jørgen Z. Alexandersen
<jorg79alex@S98OBsol.dk> (slet S98OB) wrote:
>Har lige læst en interessant beskrivelse om Cagiva Raptor 650.
>En spændende maskine og med den meget roste SV 650 motor fra Suzuki.
>(læst under DBA).
>Måske lidt problematisk med forhandlernet og sikkert res.dele.!
>Nævnt at service-intervaller er bare 6.000 km..!??
>Ka det da være rigtigt, og gælder det også Zuki's SV-modeller?
>Nogen, der har info, please!
>J.Alex
Jeg tror at det er generelt med Suzuki.
Både min DL650 (solgt) og DL1000 skal serviceres for hver 6 kkm.
Ved ikke hvordan det forholder sig med andre japsere.
mvh Ole
| |
Torben Scheel (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 11-05-07 08:30 |
|
Ole Schultz wrote:
> Jeg tror at det er generelt med Suzuki.
> Både min DL650 (solgt) og DL1000 skal serviceres for hver 6 kkm.
>
> Ved ikke hvordan det forholder sig med andre japsere.
10.000 for min TDM. Hvilket får mig til at spørge - skal 2. service
foretages ved 10k eller 11k? Første service er ved 1k.
Jaja - det er petitesser, og servicebogen siger 1000, 10000 20000 osv.
men hvorfor kan den kun klare 9000 efter første service..
--
vh
Torben
| |
Jørgen Z. Alexanders~ (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen Z. Alexanders~ |
Dato : 11-05-07 17:03 |
|
>Ole Schultz wrote:
>> Jeg tror at det er generelt med Suzuki.
>> Både min DL650 (solgt) og DL1000
>>skal serviceres for hver 6 kkm.
Hej Ole Schultz,
Service de første par år er vel næppe bare tomgang og bremser,
som Orla Pedersen nævner.?
Jeg ku sagtens forestille mig, at mc-pusheren chekker ventiler
o.s.v., om ik andet så for omsætningens skyld.
Kald mig bare nærig, men jeg vil sgu hellere brænde benzin af
for pengene, end lægge dem hos værkstedet.!
Ku sagtens forestille mig, at service (6 kkm) vil andrage et par
tusinde kr.!?
M.v.h. Jørgen
--
Efter 25 år på 'behagelige' 4 hjul,
nu også lidt/meget sjovere på 2 hjul, med Zuki VS800 !!
| |
Western (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 11-05-07 17:42 |
|
"Jørgen Z. Alexandersen skrev
> Service de første par år er vel næppe bare tomgang og bremser,
> som Orla Pedersen nævner.?
> Jeg ku sagtens forestille mig, at mc-pusheren chekker ventiler
> o.s.v., om ik andet så for omsætningens skyld.
> Kald mig bare nærig, men jeg vil sgu hellere brænde benzin af
> for pengene, end lægge dem hos værkstedet.!
> Ku sagtens forestille mig, at service (6 kkm) vil andrage et par
> tusinde kr.!?
Hvis ikke du specifikt beder om det, skulle de ikke gerne lave større
arbejder som ikke fremgår af serviceplanen.
Regn med mellem 1½ og 3 timer værkstedstid for de fleste af eftersynene,
afhængigt af hvilke ting der indgår. Ved de mindste handler det kun om
olieskift, nogle visuelle kontroller og måske lidt fra en oliekande
Mht. ventiler, så skal de ikke kontrolleres før 24 kkm.
--
Leif Westen
| |
Ole Schultz (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Ole Schultz |
Dato : 11-05-07 19:10 |
|
On 11 May 2007 16:02:30 GMT, Jørgen Z. Alexandersen
<jorg79alex@615RKsol.dk> (slet 615RK) wrote:
>Hej Ole Schultz,
>Service de første par år er vel næppe bare tomgang og bremser,
>som Orla Pedersen nævner.?
>Jeg ku sagtens forestille mig, at mc-pusheren chekker ventiler
>o.s.v., om ik andet så for omsætningens skyld.
>Kald mig bare nærig, men jeg vil sgu hellere brænde benzin af
>for pengene, end lægge dem hos værkstedet.!
>Ku sagtens forestille mig, at service (6 kkm) vil andrage et par
>tusinde kr.!?
>M.v.h. Jørgen
Hej Jørgen.
6.000 km service er knap 2.000 kr og 12.000 er ca. 3.000 kr
Ja, det er mange penge for 'ingenting'
Planen er da også at begynde at servicere den selv når de 2 års
garanti er udløbet. Olieskift, bremseklodser, tjek at diverse vædsker
er jo ikke særligt svært.
Så kommer den blot til aut. service til ventiltjek og sync. af
indsprøtning. Dvs. typisk for hver 24.000 km.
Som Leif rigtigt nok skriver så skal ventilerne tjekkes for hver
24.000 km. Ihvertfald på DL'ere (V-Strom) og SV'ere.
mvh Ole
(hvis Skoda Fabia har kostet under 1.000 kr. i service de sidste
45.000 km)
| |
"J.C.Kløve" (12-05-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 12-05-07 09:34 |
|
Ole Schultz skrev:
> On 11 May 2007 16:02:30 GMT, Jørgen Z. Alexandersen
> <jorg79alex@615RKsol.dk> (slet 615RK) wrote:
>
>
>> Hej Ole Schultz,
>> Service de første par år er vel næppe bare tomgang og bremser,
>> som Orla Pedersen nævner.?
>> Jeg ku sagtens forestille mig, at mc-pusheren chekker ventiler
>> o.s.v., om ik andet så for omsætningens skyld.
>> Kald mig bare nærig, men jeg vil sgu hellere brænde benzin af
>> for pengene, end lægge dem hos værkstedet.!
>> Ku sagtens forestille mig, at service (6 kkm) vil andrage et par
>> tusinde kr.!?
>> M.v.h. Jørgen
>
>
> Hej Jørgen.
>
> 6.000 km service er knap 2.000 kr og 12.000 er ca. 3.000 kr
> Ja, det er mange penge for 'ingenting'
prøv med 750.- (6kkm) og 1700,- (12kkm)
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Ukendt (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-05-07 07:34 |
|
On 10 May 2007 20:10:21 GMT, Jørgen Z. Alexandersen wrote:
> Nævnt at service-intervaller er bare 6.000 km..!??
> Ka det da være rigtigt, og gælder det også Zuki's SV-modeller?
Det kunne vel være så simpelt som at tjekke tomgangshastighed, og om der er
bremsebelægning/vædske på.
Sådan er det på vtr, og sv-motoren ligner med sine løsninger meget.
Altså dårligt nok et service.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Brian Lund Larsen (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 12-05-07 11:19 |
|
On 12 Maj, 10:34, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Ole Schultz skrev:
>
>
>
> > On 11 May 2007 16:02:30 GMT, Jørgen Z. Alexandersen
> > <jorg79a...@615RKsol.dk> (slet 615RK) wrote:
>
> >> Hej Ole Schultz,
> >> Service de første par år er vel næppe bare tomgang og bremser,
> >> som Orla Pedersen nævner.?
> >> Jeg ku sagtens forestille mig, at mc-pusheren chekker ventiler
> >> o.s.v., om ik andet så for omsætningens skyld.
> >> Kald mig bare nærig, men jeg vil sgu hellere brænde benzin af
> >> for pengene, end lægge dem hos værkstedet.!
> >> Ku sagtens forestille mig, at service (6 kkm) vil andrage et par
> >> tusinde kr.!?
> >> M.v.h. Jørgen
>
> > Hej Jørgen.
>
> > 6.000 km service er knap 2.000 kr og 12.000 er ca. 3.000 kr
> > Ja, det er mange penge for 'ingenting'
>
> prøv med 750.- (6kkm) og 1700,- (12kkm)
>
Hvor gav du det henne? Jeg betalte omkring 1800 for både 1000km og
6000km service hos Enghave.
--
// brian - SV1000S K6
| |
Ole Schultz (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Ole Schultz |
Dato : 12-05-07 11:55 |
|
On 12 May 2007 03:18:39 -0700, Brian Lund Larsen
<brian.lund.larsen@gmail.com> wrote:
>
>Hvor gav du det henne? Jeg betalte omkring 1800 for både 1000km og
>6000km service hos Enghave.
Damn!
Det er hos KOK MC i Holstebro hvor den er købt.
Tror lige at jeg skal forhøre mig omkring inden at den skal til 18K
service.
mvh Ole
| |
Ole Schultz (12-05-2007)
| Kommentar Fra : Ole Schultz |
Dato : 12-05-07 11:57 |
|
On Sat, 12 May 2007 12:54:51 +0200, Ole Schultz
<schultz@fjerndette.pc.dk> wrote:
>Damn!
>
>Det er hos KOK MC i Holstebro hvor den er købt.
>Tror lige at jeg skal forhøre mig omkring inden at den skal til 18K
>service.
>
>mvh Ole
Sorry, det var J.C.Kløve's indlæg jeg ville have svaret på
| |
|
|