Vedr genbrug
Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 00:31

Har lige givet Hondaen et service

Nyt Org olie/luftfilter med det hele ;))

Men så står man der med det gamle , og skal smide det ud , skal det smides
ud ???

Oliefiltret tja til de penge ca 100 kr til Hondaen ud med det , men kan et
sådan renses??? gad ikke prøve

Men luftfilter sidder i en plastramme og er det røde pap lignende bølge ting
, så jeg prøvede lige

I en balje og varm ajax vand et par gange natten over , hold da op det blev
pæn , næsten som nyt

Mest overrasket blev jeg over at der lå en sandkasse i bunden af baljen , og
det er sku ikke en crosser jeg kører på

Jeg kan ikke banke mere SAND ud , men kan det genbruges , ja jeg har vel
selv svaret på spørgsmålet , det fine sand kan man nok ikke få ud , men man
kan se fint igemmen det ens over det hele

Nogen der har prøvet , målling kan jo nok ikke lade sig gøre , men er der
nogen test af det ???

Jeg ved at det Kleen filter til Kawaen som bare ligner et skumbamse er dyrt
som ind i h......

Nu har den fået nyt af det hele , så bare før det ryger ud ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-05-07 07:15

PE wrote:

> Oliefiltret tja til de penge ca 100 kr til Hondaen ud med det , men kan et
> sådan renses??? gad ikke prøve

Det kan vel skylles baglæns for ca. 100kr i materialer og et par timers
arbejde Men papirfilteret bliver vel hullet med tiden..

> [...]
> , så jeg prøvede lige
>
> I en balje og varm ajax vand et par gange natten over , hold da op det blev

Det er det indre der tæller - i særdeleshed for filtre

> Mest overrasket blev jeg over at der lå en sandkasse i bunden af baljen , og
> det er sku ikke en crosser jeg kører på

Det berygtede flyvesand - kender det godt, jeg har det overalt når jkeg
har cyklet på våd vej.

> Jeg kan ikke banke mere SAND ud , men kan det genbruges , ja jeg har vel
> selv svaret på spørgsmålet , det fine sand kan man nok ikke få ud , men man
> kan se fint igemmen det ens over det hele

I sandkassen vil det fungere fint .. nåh, filteret? Sikkert - når
gennemstrømningen er forringet ændrer det jo blandingen lidt - men mit
gæt vil være at sprøjt selv klare den sag. En marginal effektforringelse
må der jo være efterhånden som alveolerne stopper til.

http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/firmafacts/dot_flowtest

--
vh
Torben - der også er en nærigpind

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-05-07 14:25

PE wrote:
> Men luftfilter kan det genbruges

Det kan det ifølge min Suzuki GN 250 manual. Rens det, som du har gjort, og
klem vandet forsigtigt ud, og sæt det i igen.

Næste gang skal det så skiftes.

/jim

Fra : Armand

Dato : 10-05-07 15:36

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan det ifølge min Suzuki GN 250 manual. Rens det, som du har gjort,
> og klem vandet forsigtigt ud, og sæt det i igen.
>
> Næste gang skal det så skiftes.

Vaskbare filtre hænger sammen med olierede fibre/overflader som skidtet
primært sætter sig i og som siden kan vaskes ud ved brug af motorrens,
hvorimod tørre (papir) filtre nok kan synes renvaskede selvom selve
materialets struktur er opfyldt med snavspartikler :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-07 15:49

On Thu, 10 May 2007 15:24:45 +0200, Jim Andersen wrote:

> Det kan det ifølge min Suzuki GN 250 manual. Rens det, som du har gjort, og
> klem vandet forsigtigt ud, og sæt det i igen.
>
> Næste gang skal det så skiftes.

Klart, det er et skumfilter :-/ Den går ikke med et rigtigt papirfilter.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-05-07 08:29

Orla Pedersen wrote:

> Klart, det er et skumfilter :-/ Den går ikke med et rigtigt
> papirfilter.

Ah... jeg læste det som at (kun) oliefilteret var af papir.

/jim