Rasler periodisk.
Fra : OK

Dato : 08-05-07 21:18

Min CBR1000F er igen begyndt at rasle.
Jeg skiftede knastkædestrammeren (original) for ca 1500 km siden, og det
hjalp. Men nu er den gal igen.

Når jeg starter kold kommer lyden ret hurtigt frem. Den er værst ved et
betemt omdrejningstal (mens den kører på chocker). Hvis jeg giver lidt mere
eller mindre chocker kan lyden forsvinde.

De første kilometre er lyden der fortsat, men periodisk. Den kan kåmme/gå
helt pludseligt, men er mest udtalt ved lavere omdrejninger (under 3000).
Måske er det fordi jeg ikke kan høre det ved højere omdrejninger.

Der har hidtil ikke været lyde ved acceleration, men jeg tror muligvis at
der er ved at være en svag tendens.....

Lyden forsvinder når motoren bliver varm.

Lyden kan ikke fjernes ved justering af balanceakslen.

Kan lyden komme andre steder fra end knastkædestrammeren?
Kobling?
Kan det evt. være en ventil der hænger, og som så løsner sig når motoren
bliver varm?
Ventilfjedre?
Periodisk for lavt olietryk (lampen viser ingen fejl)?

Forslag?

mvh OK

Fra : Søren Ottosen

Dato : 09-05-07 15:41

> Når jeg starter kold kommer lyden ret hurtigt frem. Den er værst ved et
> betemt omdrejningstal (mens den kører på chocker). Hvis jeg giver lidt
> mere eller mindre chocker kan lyden forsvinde.

Kan det ikke være synkroniseringen af karburatorerne?
Hvis ikke den går helt rent kan den vel nok få knastkæden til at "slaske".

Hislen

Søren

Fra : OK

Dato : 09-05-07 18:38

"Søren Ottosen" <ha_der_narrede_jeg_dig_nok@du_er_til_grin.dk> skrev i en
meddelelse news:d622c$4641dd5a$55183751$15591@news.arrownet.dk...

> Kan det ikke være synkroniseringen af karburatorerne?
> Hvis ikke den går helt rent kan den vel nok få knastkæden til at "slaske".
>

> Hislen
>
> Søren

Jeg checkede sidste weekend. De er ok.

mvh OK