Til kamp og demonstration mod afgifterne
Fra : Hamster

Dato : 08-05-07 14:23

Magthaverne vil aldrig frivilligt nedsætte MC afgifterne fordi MC elskere
er en minoritet og ikke kan true dem.

Kan vi ikke samle til demonstration på borgen inden de nye
registreringsafgifter bliver endeligt vedtaget ?

Det er absurd at en MC skal koste 2-300.000 mens man kan få en bil for det
halve. Afgifterne skal sættes væsentligt ned, men intet i historien er
ændret uden at nogen slås for det. Om nødvendigt må vi gå i regulær krig
med dem eller forfølge de enkelte politikere privat.

Pressekrigen skal også intesiveres, så der kommer fokus på de absurde MC
afgifter. Allerede nu vil magthaverne ændre en del i lovforslaget efter at
pressen har taget nogle sager om bilerne op, men intet om MC-erne.

Jeg synes man skal gå efter personerne i tinget som er MC elskernes
fjender. De skal ikke bare sidde og brandbeskatte en minoritet fordi de
ikke selv kører MC.

Har nogle MC organisationer planer om lave demonstrationer foran borgen ?

Jeg hader virkeligt de svin som stemmer lovforslaget igennem og stiltiende
undertrykker MC folket med absurde afgifter.

Lad os slås - om nødvendigt med alle midler, så de lærer at tænke sig om !

Fra : Hekto

Dato : 08-05-07 14:47

Hamster was thinking very hard :
> [...]
> undertrykker MC folket med absurde afgifter.
>
> Lad os slås - om nødvendigt med alle midler, så de lærer at tænke sig om !

Skal vi sådan ligefrem lave selvmordsaktioner?
.... mere end der køres i forvejen?

MC = hobby - og derfor får vi lov til at betale.

For mange MC'er vil også lægge pres på offentlig
transport i vintermånederne, og vi ville ikke
være så tilbøjelige til at købe bil nr. 2.

- derfor!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : John

Dato : 08-05-07 15:47

On Tue, 08 May 2007 15:47:09 +0200, Hekto wrote:

> MC = hobby - og derfor får vi lov til at betale.
>
> For mange MC'er vil også lægge pres på offentlig
> transport i vintermånederne, og vi ville ikke
> være så tilbøjelige til at købe bil nr. 2.

De kan altid finde på tåbelige undskyldninger. Folk med campinginteresser
betaler jo heller ikke ågerafgift på campingvogne. Deres undskyldninger
rager mig en papand, jeg er enig med OP om at MC folket må gøre oprør over
forskelsbehandlingen. MC-er burde vare væsentligt mindre afgiftsbelagt end
biler. Se nu bare, de hæver afgiften på monsterøser som Porsche Cayenne fra
30 til 60% men MC skal betale 180% af hele beløbet pånær nogle sølle
småkroner.
Lorte MC-er som de kinesiske går helt fri.

Jeg stemmer for at de skal have nogle lærestreger så de husker MC-erne når
de trykker på stemmeknappen eller er med til at udforme lovforslaget. Det
nytter ikke at sove i time.

John /

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 08-05-07 14:53

On Tue, 8 May 2007 15:23:05 +0200, Hamster wrote:

> [...]
> ændret uden at nogen slås for det. Om nødvendigt må vi gå i regulær krig
> med dem eller forfølge de enkelte politikere privat.

Man kan også sagtens få en MC for det halve af 2-300.000.

> Jeg hader virkeligt de svin som stemmer lovforslaget igennem og stiltiende
> undertrykker MC folket med absurde afgifter.

Jeg er ikke uenig i, at afgifterne er høje - men ovenstående er ikke andet
end tåbelig retorik, som næppe bringer noget som helst.

At råbe op om "magthaverne", "regulær krig", "forfølge" og "svin" er for lavt.

Alene den sprogbrug vil afholde mig fra at deltage i korstoget.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Max Andersen

Dato : 08-05-07 14:59

Hamster wrote:

> [...]

> pressen har taget nogle sager om bilerne op, men intet om MC-erne.
>
> Har nogle MC organisationer planer om lave demonstrationer foran borgen ?

<snip vås væk>

Vi kan da godt besøge Borgen på MC'ere. Sådan et par tusind MC'ere en
dag, kunne nok få medierne op ad stolen, og hvis en tovholder
underretter medierne i forvejen, så vil personen have mulighed for at
forberede et par interviews.

Men alle midler lyder lidt for lamt til mig.

Men jeg er frisk på at køre derind og besøge dem, hvis nogen er med på
ideen?

Evt. kan man også bare aftale en dag og så se hvor mange der kommer. 1
person med et banner er også nok til at gøre opmærksom på problemet, dog
nok ikke med den store effekt. Men 1.000 cykler ville skabe omtanke og
ihvertfald osm minimum en lille debat.

Nogen der har en god dag i tankerne ?

Max

Fra : Dr. Enduro

Dato : 08-05-07 16:29

Hamster skrev:
> Magthaverne vil aldrig frivilligt nedsætte MC afgifterne fordi MC elskere
> er en minoritet og ikke kan true dem.

<snip>
> Jeg hader virkeligt de svin som stemmer lovforslaget igennem og stiltiende
> undertrykker MC folket med absurde afgifter.
>
> Lad os slås - om nødvendigt med alle midler, så de lærer at tænke sig om !

Shit, det der minoritetstrip var allerede til grin, da rockerne
udnyttede flipperne fra minoritetspartiet til at fremstille sig som
ofre, der ikke fik lov til at hygge sig i fred...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-07 17:20

> Det er absurd at en MC skal koste 2-300.000 mens man kan få en bil for det
> halve.

Du burde måske sætte dig ind i den nuværende afgiftsstruktur og den der
forventes vedtaget ganske snart.

Det er korrekt at en "gennemsnits-mc" med samme basispris er dyrere end en
bil med samme basispris. Forskellen bliver så større hvis bilen har fået 5
stjerne i en crashtest, har 6airbags, selehuskere og ESP - Alle
sikkerhedstiltag det pt ikke er realistiske på motorcykler.

Der hvor der måske er noget at hente er hvis vi ønsker fradrag for god
brændstoføkonomi (og straf for en ringe økonomi) men det vil kommende ejere
af sportlige mc'er nok ikke bryde sig om ...

Men imho er der da mange spændende mc'er til under 100.000kr - også et par
stykke med ABS

Så hamster spar på retorikken og hvis du ønsker at blive taget seriøst så
overvej også at bruge et navn istedet for et alias

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Max Andersen

Dato : 08-05-07 19:01

Anders Majland wrote:

> [...]
> stjerne i en crashtest, har 6airbags, selehuskere og ESP - Alle
> sikkerhedstiltag det pt ikke er realistiske på motorcykler.

Nogle kender jeg vigtigheden af lobbyisme, og at fremvise
uretfærdigheden omkring afgiftens beregnelse er vel kun godt?

Som MKS - 74 skriver så:

Motorcykler: 105 pct. af 8.300 - 15.200 kr. og 180 pct. af resten.
Personbiler mv.: 105 pct. af 65.900 kr. og 180 pct. af resten.

For en MC henholdsvis bil, der begge koster 50.000 i grundpris (ex
afgift) er forskellen i afgift således ca. 17.400 kr.
Så er der vel en reel forskel som er skidt for os normale mc'ister der
kan lide at køre på noget ordentligt. Hvorfor ikke have den samme model
som personbiler?

> Men imho er der da mange spændende mc'er til under 100.000kr - også et par
> stykke med ABS

Det er ikke sagen vedkommende, at biler skal behnadles pænere end mc'er,
medmindre der er argumenter for at biler kan transportere flere personer
i tørvejr er afgørende.
Så samme vilkår + selvfølgelig fradrag for airbags, økonomi, m.v. det
ville være at foretrække. Men selvfølgelig vil brugtpriserne også dale
ved sådan en ændring, av

Max

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-07 19:09

Max Andersen skrev:

> (om? JCK) Nogle kender jeg vigtigheden af lobbyisme, og at fremvise
> uretfærdigheden omkring afgiftens beregnelse er vel kun godt?

Hvilket DMC medlemsnummer har alle I med hjertet på rette sted?

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Max Andersen

Dato : 08-05-07 20:13

J.C.Kløve wrote:

> Hvilket DMC medlemsnummer har alle I med hjertet på rette sted?

Shit, jeg vidste ikke der var noget der hed DMC. Jeg har dog Mc Touring
Club medlemskab.

Lever DMC endnu? Aktuelle sager er fra feruar 2004, køb/salg siden er
tom, og afgiftsdebatten er der ingen dato på, så den kan være ligeså gammel?

Men biker-online bliver der henvist til. Er den mere up2date?

Max

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-07 20:55

Max Andersen skrev:

> [...]
> gammel?
>
> Men biker-online bliver der henvist til. Er den mere up2date?

DMC lever, men har det svært!
Der er jo ikke mange medlemsfordele, og ikke et fint blad som MCTC.

De få aktive, smider _alle_ deres ressourcer i politisk arbejde, til
fordel for den "brede del af motorcyklisterne" Hovedsageligt sikkerhed,
og desiseret tåbelige/diskriminerende lovforslag. Altså hardcore lobby
arbejde, og det gælder ikke kun i DK, en også EU lovgivning.

Der er rigtig mange der direkte måler "hvad får _jeg_ konkret tilbage"
ved medlemskab af en forening, og 235 kr om året til gavn for MC'ismer
er åbenbart for meget - og evt. selv at gå ind aktivt i arbejdet er der
meget få der gør, desværre.

Jeg kan kun sige... Støt dem, medens MCTC gør hverdagen behagelig
hyggelig her og nu, ved at de skriver artikler,driver camp, får rabatter
m.m.m. - arbejder DMC hårdt på at lede EU love igennem for regler der
har konsekvenser for fremtidens motorcyklisme.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-07 20:52

Hvorfor afgifterne er som de er fortaber sig vist noget tilbage i tågerne.
Men da de forskellige skalaknæk blev indført var det noget med at favorisere
de små motorcykler der stort set kunne friholdes for afgift. Det var dengang
"man" købte en mc fordi man ikke havde råd til en bil .... Desværre er
afgiftknækket ikke rigtigt fuldt med så selv "klassikeren" GS500 ville være
billigere hvis den blev beskattet som bil. Idag er det stort set kun de
billigste kinesere der for alvor har gavn af forskellen

Omkring 2000 skrev jeg et lille program der regnede afgiften ud for bil og
mc for at anskuliggøre forskellen. Jeg opdaterede det nogle år, men da så
skiftede til at afgiften på biler kunne reguleres på månedsniveau afhængigt
af udviklingen i importpriserne droppede jeg det helt...

Hvis den nye afgiftsreform bliver med faste procentsatser igen, er det da
oplagt at lave det som en lille online udregner.

Desværre er der en fandens gode argumenter for ikke at lave væsenligt om på
afgifterne som de er nu og dem skal vi gerne kunne svare igen på. Et par
eksempler

- Motorcykler sviner og larmer

Med en lovlig udstødning er larmer en motorcykel ikke væsenligt mere end en
bil. Det er vist korrekt at der vist tillades lidt mere lid fra en ny mc end
fra en bil. Forureningsmæssigt halter kravene til motorcykler end smule
kravene til biler. Man kunne jo så afgiftsmæssigt favoriserer motorcykler
med katalysator

- Motorcykler er kun for sjov.

Ja det er da godt nok sjovere at køre mc end bil, men for mange løser de
også på fornuftig økonomisk og miljømæssig vis et transportbehov. Jeg har i
flere år pendlet over 20000km/år på en mc og holdt tæt på 20km/l i snit. Det
er kun noget de mest økonomiske benzinbiler kan klare. Kigger man på de mest
solgte nye motorcykler i DK i 2005 og 2006 er det de billige kinesiske
motorcykler der springer i øjene (mest solgte mc var Lifan). Det er
motorcykler

- Motorcykler er farlige - specielt for førere

Den passive sikkerhed kommer aldrig på højde med den der kan opnåes i en bil
med seler, airbags og store deformationszoner til at optage krafterne. Men
motorcykler har nogle fordele mhs den aktive sikkerhed og ABS virker også
rigtigt godt idag

Og kigger man i statistikkerne for døde og tilskadekomne motorcyklister og
cyklister er forskellen ikke ret stor. Det er dog stadig 3-4 gange farligere
at køre mc end bil per personkilometer. Ikke de 30-40 gange som stadig
bliver udråbt som sandheden i mange medier.

- Motorcyklister køre råddent - bare se diskussionerne i bilgruppen - og
burde helt forbydes. Specielt om søndagen ude på landet hvor nogle
politikere vil have fred og ro til at slå græssset med det 12hk B&S
plænetraktorer
osv.osv.osv.

Jeg ser gerne at afgiften på motorcykler sættes ned - men jeg tror ikke på
at det hjælper bare at råbe op om at det er uretfærdigt med "håbløse"
sammligninger som at mc'er koster 2-3 gange en lille bil ... Og sådan som
som vinder blæser for tiden tror jeg vi har mere at vinde ved at bekæmpe
vores rygte/omdømme en at gå efter skattelettelser "med alle midler" der i
mine ører lyder som brændere på trappen til Chistiansborg ... Kan vi vende
den brede befolkning til at synes at motorcyklisme da en fed hobby, at vi
fylder mindre som pendlere end biler eller lign vil det sikkert også være
nemmere politisk... De sidste 10år har der et par gange været lidt tiltag
til at lempe reglerne for 125ccm motorcykler (mhs kørekortskrav). Var det
blevet tilladt ville det sikkert have trukket en del bilister ud på 2 hjul i
godt vejr, og var de først blevet smittet ville en stor del af dem nok have
overvejet et en "rigtig" mc og dermed at tage motorcykelkørekort ...

> Hvilket DMC medlemsnummer har alle I med hjertet på rette sted?

Det kan jeg ikke i hovedet - men har været medlem en del år. Jeg har dog
endnu ikke haft energien til at melde mig aktivt under fanerne ...

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med Rolf om småting som de famøse
trafiktælledimsers anvendelse i Albertslund og en konkret dom for rødkørsel
ved et trafiklys der ikke skiftede for mc'er mm.

/Anders Majland

Fra : Armand

Dato : 09-05-07 00:56

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket DMC medlemsnummer har alle I med hjertet på rette sted?

Touché !

--
Armand.
(ex. DMC-slave, men stadig medlem)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-07 19:39

Max Andersen <max@militant.dk> writes:

> Det er ikke sagen vedkommende, at biler skal behnadles pænere end
> mc'er, medmindre der er argumenter for at biler kan transportere
> flere personer i tørvejr er afgørende.

I snit tror jeg max det er syvendedel af bilerne, der er mere end een
person i. Derudover belønner gulpladeordningen ligefrem køretøjer med
plads til få personer, så det er åbenbart ikke noget samfundet mener
er væsentligt alligevel.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (der netop har kørt 110 km med to personer
& DT125R

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-05-07 20:09

On Tue, 8 May 2007 15:23:05 +0200, Hamster <hamster@hamster.hamster>
wrote:

Hej.

>Lad os slås - om nødvendigt med alle midler, så de lærer at tænke sig om !

Jeg har ikke noget imod en "revulotion", men man skal gå efter bolden
og ikke manden.
Desværre kan man ikke lave en revulotion i Danmark, selv om denne
kunne være sjov.

Hvis man kunne organisere en "sit down" strejke hvor alle private
køretøjer blev hjemme i garagen en uges tid tror jeg man kunne få
politikerne i tale hvad afgifter og beskatning anbelanger.
Det ville afstedkomme følgende:

Totalt kaos i det offentlige transportsystem.
Det vil umuligt kunne transportere det antal personer der er tale om.
Biefekten vil være at udstille en totalt forfejlet politik for
offentlig transport.

Alle der normalt benytter private køretøjer i arbejdsøjemed skal med
offentligt transportmiddel, hvilket vil sænke produktivitetsniveauet
betragteligt.
Hvis de da ellers kan komme med f.eks. toget.

Provenutab på brændstofbeskatning -
Den svider idet det er et meget stort beløb der er tale om.

Provenutab på P- og hastighedsbøder.
Kom ikke og sig at de ikke er indregnet i det offentlige budget

Og hvis politikerne ikke forstår meddelelsen får den lige een uge mere

Set i den vinkel er det faktisk trafikanterne der sidder med det
bedste våben, idet politikerne har lagt alle æggene i samme kurv.
En kurv de ikke selv bærer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Max Andersen

Dato : 08-05-07 20:19

Steen Gruby wrote:

> Set i den vinkel er det faktisk trafikanterne der sidder med det
> bedste våben, idet politikerne har lagt alle æggene i samme kurv.
> En kurv de ikke selv bærer.

Ja, og de nyder at vi ikke er kineserere og samlet kan udøve den form
for pression fordi vores sociale gen er begravet.

Ville dog være super idé.

Max

Fra : Futte & Co.

Dato : 08-05-07 21:23

Max Andersen wrote:

> Ja, og de nyder at vi ikke er kineserere og samlet kan udøve den form
> for pression fordi vores sociale gen er begravet.
>
> Ville dog være super idé.

Jeg støtter ideen

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-07 20:57

Steen Gruby skrev:
> [...]
>

> Set i den vinkel er det faktisk trafikanterne der sidder med det
> bedste våben, idet politikerne har lagt alle æggene i samme kurv.

åhh hvis bare det kunne lykkes

Det ville være total go humor

Fra : Selvmordsbomberen

Dato : 08-05-07 21:44

On Tue, 08 May 2007 21:09:24 +0200, Steen Gruby wrote:

> Set i den vinkel er det faktisk trafikanterne der sidder med det
> bedste våben, idet politikerne har lagt alle æggene i samme kurv.

Den tror jeg ikke på. De giver sig kun hvis man har noget at handle med.
Den slags forbrydere som skatteministre og vedhæng, har ingen moral. De
skal presses, afpresses, tvinges, osv ellers havde de gjort noget for lang
tid siden.

Det var præcis det samme med sodavand købt i Tyskland. De blev tvunget på
grund af omstændighederne til at sænke afgiften. Jeg er bange for at
afgiften først kommer ned når der opstår fiduser med at indregistrere
køretøjerne i andre EU lande via en virksomhed osv. eller når tilflytningen
til Sverige bliver for stor.

Vi ser aldrig at magthaverne giver ved dørene medmindre der er massiv pres
fra befolkningen, og det pres vil motorcykelfolk ikke være nok til at kunne
lægge på disse forbrydere. øv øv. Tæsk skulle de have, mange tæsk.

Fra : Max Andersen

Dato : 08-05-07 21:59

Selvmordsbomberen wrote:

> [...]
> skal presses, afpresses, tvinges, osv ellers havde de gjort noget for lang

Du har ret i visse tilfælde. forbryderstatistikken som politiker overgår
måske gennemsnittet i befolkningen. Flemming Oppfeldt, Thor Pedersen
ungdomsarbejde med gårde, .m.v., Ritt's lejlighed, ulla tørnæs' mands
østarbejdere, m.v.

> [...]
> afgiften først kommer ned når der opstår fiduser med at indregistrere
> køretøjerne i andre EU lande via en virksomhed osv. eller når tilflytningen

Hvis du ikke har lagt mærke til det, så er der ikke mange der sælger
sodavand med afgift. Halvdelen af jylland har altid kørt syd for
grænsen, og resten af landet er befængt med jreative købmænd der sælger
sodavand fra tyskland og polen. Skat og politi er vist ikke nok personer
til at forfølge dem.

> Vi ser aldrig at magthaverne giver ved dørene medmindre der er massiv pres
> fra befolkningen, og det pres vil motorcykelfolk ikke være nok til at kunne
> lægge på disse forbrydere. øv øv. Tæsk skulle de have, mange tæsk.

Ja, men Hr Hamster. Når du går i voldstanker, så kan vi ikke tage dig
seriøst mere. Der hvor filmen knækker er der hvor du bliver indebrændt
og føler dig magtesløs.

Lige der mister du jordforbindelsen, og vores opbakning.

Ellers startede det som en god idé.

Max

Fra : Dr. Enduro

Dato : 09-05-07 07:00

Steen Gruby skrev:

> Totalt kaos i det offentlige transportsystem.
> Det vil umuligt kunne transportere det antal personer der er tale om.
> Biefekten vil være at udstille en totalt forfejlet politik for
> offentlig transport.

Nemlig! Derfor: Bibehold afgiften, indfør bompenge og tilfør den
offentlige trafik flere midler!

Gad forresten vide, om ikke togene ville køre til tiden, hvis ikke VKO
havde skåret den offentlige trafik ned med 400 millioner...?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Hekto

Dato : 09-05-07 09:48

It happens that Steen Gruby formulated :
> Set i den vinkel er det faktisk trafikanterne der sidder med det
> bedste våben, idet politikerne har lagt alle æggene i samme kurv.
> En kurv de ikke selv bærer.

Ideen er god ... Steen du har en syg hjerne!

Ugen med den 23. august villle være et godt valg.

På denne da er der jo tradition for dansk oprør!
http://www.navalhistory.dk/danish/historien/1939_1945/dk_safari.htm

Fra : Black Magic

Dato : 08-05-07 22:02

> [...]

> er en minoritet og ikke kan true dem.
>
> Kan vi ikke samle til demonstration på borgen inden de nye
> registreringsafgifter bliver endeligt vedtaget ?

Jo gid vi kunne møde op inde i folketingssalen 1000 mennesker med
protestskilte og båthorn og gøre modstand så vi skulle bæres ud af
politiet. Det ville give god opmærksomhed på problemet.

Jeg har mod på, sammen med andre, og gerne 10-20 stykker, at køre ind i
folketingssalen på crossmaskine og ræse lidt rundt derinde med
protestskrifter på ryggen af en vest. Pressen er selvfølgelig varslet så de
er tilstede og kan få nogle gode klip til TV avisen. Uden kamp og krig,
igen rettigheder.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-07 22:23

> Jo gid vi kunne møde op inde i folketingssalen 1000 mennesker med
> protestskilte

Så langt er jeg enig

> og båthorn og gøre modstand så vi skulle bæres ud af
> politiet.

Og der knækker den for mig !

> [...]
> de
> er tilstede og kan få nogle gode klip til TV avisen. Uden kamp og krig,

Og hvad regner du lige med at opnå med det udover at blive slået i samme
gruppe som de autonome og andre uromagere ...

Imho ikke den rigtige måde at angribe det på ...

/A

Fra : Max Andersen

Dato : 08-05-07 22:23

Black Magic wrote:

> [...]
> er tilstede og kan få nogle gode klip til TV avisen. Uden kamp og krig,

Hamster? Svarer du på dine egne posts?

Max

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-07 08:48

Max Andersen <max@militant.dk> writes:

> Hamster? Svarer du på dine egne posts?

Jeg har lidt på fornemmelsen at Hamster, Black Magic og TheMonster er
en og samme troll.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Armand

Dato : 09-05-07 00:44

"Hamster" <hamster@hamster.hamster> skrev i en meddelelse
> Magthaverne vil aldrig frivilligt nedsætte MC afgifterne fordi MC elskere
> er en minoritet og ikke kan true dem.

Bådfolket er også en minoritet, der ligeledes primært bruger deres fartøj
til fornøjelse - men dé har da lov til at "køre" på afgiftsfri bensin

> Kan vi ikke samle til demonstration på borgen inden de nye
> registreringsafgifter bliver endeligt vedtaget ?
> Det er absurd at en MC skal koste 2-300.000 mens man kan få en bil for det
> halve.

Hvor meget jeg end forsøger, kan jeg ikke få 2-300.000kr's high-end
motorcykler til at lyde som et argument overfor familiebils-segmentet

> Pressekrigen skal også intesiveres, så der kommer fokus på de absurde MC
> afgifter. Allerede nu vil magthaverne ændre en del i lovforslaget efter at
> pressen har taget nogle sager om bilerne op, men intet om MC-erne.

Jamen, ér der da ikke rettet op på absurditeten i det nye forslag (jeg
mangler stadig at blive belært om i hvilken grad at motorcyklerne menes
tilpasset bil-afgiften á skriften i forslaget!)??

> Jeg synes man skal gå efter personerne i tinget som er MC elskernes
> fjender. De skal ikke bare sidde og brandbeskatte en minoritet fordi de
> ikke selv kører MC.

Det er der vel heller ingen der gør, endsige har gjort de seneste 15-20 år.
Sagen er at en ulighed, der oprindelig var tiltænkt at skulle være fordel
for de billigere motorcykler aldrig er blevet pristals-reguleret og derfor
nu er blevet til disfavør for allle andre end Kinøjserne - men der er ingen
der decideret brandbeskatter motorcyklerne :-|

> Har nogle MC organisationer planer om lave demonstrationer foran borgen ?

MC-online har et aftalt møde med Skatteministeren - Har DU sendt dem din
protestunderskrift??

> Jeg hader virkeligt de svin som stemmer lovforslaget igennem og stiltiende
> undertrykker MC folket med absurde afgifter.

Det største skel for bilafgifterne ligger for mig at se i
afgifts-nedskrivning i henhold til forbrug (Citroen har allerede annonceret
deres kommende priser, hvor en C3 med den lille HDi-motor falder 25.000,-
kr, og den billigste Peugeot 206 bliver fremover ligeledes en 1,4 HDi).
Det er ikke stiltiende undetrykkelse at tilsidesætte motorcyklerne i den
forbindelse: Hvor meget går DIN motorcykel på literen j.v.f. EC-målinger?
Nej vel - Der findes ikke forbrugs-målinger som der gør for biler, og hvad
skal man så regelsætte efter???

> Lad os slås - om nødvendigt med alle midler, så de lærer at tænke sig om !

Ta'ed nu rooligt og vurdér lige dine forudsætninger én gang til :-|

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-05-07 09:16

> Magthaverne vil aldrig frivilligt nedsætte MC afgifterne fordi MC elskere
> er en minoritet og ikke kan true dem.

Hvordan skal vi tage dig seriøst når du ikke en gang vil give dig tilkende.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '78, NX650 '90