|
| Larm ved gearskift fra 1. til 2. Fra : Siavash T. |
Dato : 07-05-07 10:11 |
|
Hej alle
Et lille spørgsmål omkring gearskift/kobling/gearkasse. En MC der er
udstyret med en hydraulisk kobling, som larmer lidt KUN når man
skifter fra 1. til 2. gear. Hvad kan årsagen være? Kan det være pga.
luft i slangerne? Eller er der en mere seriøs årsag til dette?
mvh
Siavash T.
| |
Orla Pedersen (07-05-2007)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 07-05-07 14:13 |
|
Siavash T. wrote:
> Hej alle
>Eller er der en mere seriøs årsag til dette?
Jup, det er mere seriøst, det er din skifteteknik, der er forkert. Skift
fra 1. til 2. gear går forbi frigear, og har typisk en smule længere
vandring. Og udvekslingsspinget mellem de to gear er også meget større end
mellem de andre gear.
Du skal "preloade" gearpedalen, og så linde gassen, og trække koblingen.
Forvent dog ikke 100% lydefrit skift fra 1. til 2. gear.
mvh
Orla
| |
Armand (07-05-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-05-07 15:35 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:f1n8ll$cp9$1@abbeden.bunk.cc...
> Siavash T. wrote:
>
>> Hej alle
>
>>Eller er der en mere seriøs årsag til dette?
>
> Jup, det er mere seriøst, det er din skifteteknik, der er forkert. Skift
> fra 1. til 2. gear går forbi frigear, og har typisk en smule længere
> vandring. Og udvekslingsspinget mellem de to gear er også meget større end
> mellem de andre gear................
> Forvent dog ikke 100% lydefrit skift fra 1. til 2. gear.
>
Som vanligt er kædeopspændingen alfa og omega for gearskiftefunktionen, så
vær sikker på at dén er i orden!
Aprospos: Glem alt omkring mål hist eller pist når kæden skal justeres
korrekt - Når kæden hænger nedad i én lang bue under jævn kørsel, er sluppet
perfekt.
Sitrer den formedelst, er den for stram, og åler den sig i flere bugter, er
den for slap!
--
Armand.
| |
|
|