Uhaa henter min NYE Honda XX1100 Blackbird~
Fra : Kjeld

Dato : 07-05-07 09:06

Så er tiden ved at være oprunden.

Puha kan næsten ikke vente, kender I det?

Michael

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-05-07 09:25

Kjeld wrote:
> Så er tiden ved at være oprunden.
>
> Puha kan næsten ikke vente, kender I det?

Joh, deet. Fik nu TDM sidste år - det sværeste er at beherske sig i
tilkøringsperioden. De maksimale 4000rpm på TDM'en rakte kun til ca.
110km/t. Dét var hårdt.

--
vh
Torben

Fra : Kjeld

Dato : 07-05-07 09:38

Hmm øv, hvor lang er tilkøringsperioden på en BB. Nogen som ved det?
Ellers, mon ikke om jeg får det at vide imorgen kan næsten ikke vente...

Fra : CL

Dato : 07-05-07 09:51

Kjeld wrote:
> Hmm øv, hvor lang er tilkøringsperioden på en BB. Nogen som ved det?
> Ellers, mon ikke om jeg får det at vide imorgen kan næsten ikke
> vente...

Tillykke med den
Kan du ikke bruge ventetiden til at læse dette.
http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html
hvilke gør det meget nemmere for andre at
læse og forstå beskederne.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Kjeld

Dato : 07-05-07 10:08

He he, så blev jeg sgu stoppet af den første politimand, allerrede før jeg
fik min nye MC.
Jeg undskylder hermed mange gange, for at forpurre dit forum, med mine
ukorrekte indlæg, men jeg er bare så glad...

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 11:10

Honda har ikke noget der hedder tilkørings terminer ;))

DVS det er ikke beskrevet nogen steder , men kør pæn og lad være med at lade
den sejtrække , men det kan en BB jo heller ikke

Tillykke med den

--
PE
www.kvikteam.dk

Fra : Bongo

Dato : 07-05-07 16:20

"PE" <mail ( A ) Kvikkerten . dk> skrev i en meddelelse
> Honda har ikke noget der hedder tilkørings terminer ;))
>
> DVS det er ikke beskrevet nogen steder , men kør pæn og lad være med at
> lade den sejtrække , men det kan en BB jo heller ikke

Nemlig! Og den skal være varm inden du fyre den af. . Jeg ville nu nok
holde lidt igen de første 1000km, dvs. ikke holde den i høje omdrejninger i
længere tid.

Vh Bongo

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 07-05-07 16:03

Kjeld wrote:
> [...]
> Jeg undskylder hermed mange gange, for at forpurre dit forum, med mine
> ukorrekte indlæg, men jeg er bare så glad...

Forum er noget du finder i en browser, det her er usenet og reglerne er
til for at gøre det lettere for alle at finde rundt i de indlæg der
dukker op.

F.eks. gør det det meget nemmere for folk med læse/synshandicap at få
deres screensreaders til at give mening hvis man overholder de
de-facto-standarder der er bred enighed om. Mao, skriv under det du
svare på og klip det overflødige væk.

Men hvis bare du er glad, så behøver man jo ikke spekulere på andre, vel?

/Magnus Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-07 17:16

On Mon, 07 May 2007 17:02:48 +0200, Magnus Pedersen wrote:

> Men hvis bare du er glad, så behøver man jo ikke spekulere på andre, vel?

Nemlig, første maj er afløst af maj først :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-05-07 20:24

Kjeld skrev den 07 maj 2007 i

> Hmm øv, hvor lang er tilkøringsperioden på en BB. Nogen som ved det?
> Ellers, mon ikke om jeg får det at vide imorgen kan næsten ikke
> vente...

Men ellers gør som ham her siger:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Det lyder en del sjovere

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-05-07 22:47

> Men ellers gør som ham her siger:
> http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
> Det lyder en del sjovere

Og det lyder også langt mere fornuftigt set fra cyklens/motorens synsvinkel.
Set fra førerens synsvinkel er det måske ikke så fornuftigt at hoppe op på
en helt ny, større mc og fyre den helt af før man har lært den at kende.

Jeg var også ude at prøve en FZ6 her forleden, og den var 100% fabriksny med
0 km på kilometertælleren (det var en democykel, men jeg var den første der
prøvede den). Forhandleren bad mig bare om ikke at fyre den helt af før den
var varm (hvilket den knapt nåede på de 20 min. jeg havde den) og desuden
være opmærksom på at det selvfølgeligt var helt nye og glatte dæk der sad
på.. Altså ikke noget med maks. 40% omdrejninger og lignende pjat.
Men da det netop, for mig, var en helt ny og ukendt mc, så tog jeg det
alligevel stille og roligt mens jeg lærte den at kende.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 07-05-07 18:48

Kjeld wrote:

> Puha kan næsten ikke vente, kender I det?

Også i den grad, holder så småt øje med havneanløbslisterne - købte i
weekenden en canadisk V65 Sabre oven i den fra Arizona i forrige uge.
Begge er i sort/sølv med røde striber, men den canadiske en '84er med den
- IMHO endnu kønnere - lysere sølvgrå, bare så fin og med så få km bag
sig, at den måtte hjem i skrueskuret

Forhåbentlig bliver den fra AZ ikke alt for jealoux; skal nok finde et
andet godt dansk hjem til den. Og med sin kortere 750-udveksling i
bagtøjet kommer den hurigere ud af hullerne - så må den vigte sig med det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-05-07 07:55

Richard wrote:

> [...]
> den - IMHO endnu kønnere - lysere sølvgrå, bare så fin og med så få km
> bag sig, at den måtte hjem i skrueskuret

Billeder! Og tillykke.

> [...]
> andet godt dansk hjem til den. Og med sin kortere 750-udveksling i
> bagtøjet kommer den hurigere ud af hullerne - så må den vigte sig med

Nå, jeg troede næsten at du var ved at skabe Danmarks VF museum

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 08-05-07 17:49

Torben Scheel wrote:

> Billeder! Og tillykke.

Se i din postkasse om lidt, har desværre ikke tid til at lægge dem på
dfmc.dk lige nu...

> Nå, jeg troede næsten at du var ved at skabe Danmarks VF museum

Næ nej, det lader jeg andre om - Søren i Sønderjylland er godt igang med
750erne i det mindste

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : KV

Dato : 07-05-07 18:55

> Så er tiden ved at være oprunden.
> Puha kan næsten ikke vente, kender I det?

SVIIIIN Nej, stort tillykke med det - gid det var mig. Husk nu at fortæl
om det i morgen så vi andre, misundelige, kan få et indblik i hvordan det er
at hente den nede ved forhandleren og så bare trille hjem på jomfruen
Suk.... jeg vil os' ha'!

Fra : KV

Dato : 10-05-07 10:07

> [...]
> fortæl om det i morgen så vi andre, misundelige, kan få et indblik i
> hvordan det er at hente den nede ved forhandleren og så bare trille hjem

Sikke tavs - sig noget? Fik du den hentet og har du været ude og køre
landet rundt på den (selv om vejret ikke har været for godt)?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-05-07 17:12

> Sikke tavs - sig noget? Fik du den hentet og har du været ude og
> køre landet rundt på den (selv om vejret ikke har været for godt)?

Han er da ude at køre og har ikke tid til at sidde og skrive herinde.. På
sådan en kan man jo lige tage en smuttur forbi en restaurant i udkanten af
Rom i stedet for at gå på den lokale italienske.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : MC

Dato : 10-05-07 23:42

> Sikke tavs - sig noget? Fik du den hentet og har du været ude og køre
> landet rundt på den (selv om vejret ikke har været for godt)?

Ja, jeg har modtaget den......Fik den dog en dag senere end planlagt, da
forhandleren havde sendt registeringspapierne forkerte sted.
Ja, jeg har købt den på grænseplader 67.500.- ja, det er sgu en helt
fornøjelse (skal udstationeres i 4 år til udlandet (forsvaret)).Hvorfor
betale mere. Vores afgift system herhjemme er mærkværdigt. Når nu ikke
cyklen koster mere.
Anyway, hvor er det dog en fed cykel. Den kører jo som en drøm og
instrumenteringen er perfekt med alt det digitale. Man føler sig sgu lidt
som en konge på landevejen og det er selvom det regner i stænger. Men køre
det skal man da

Forhandleren sagde, at der ikke var en tilkøringsperioden på Honda men han
foreslog mig at holde den under 4.500 omdr. til den første tank var brugt.
Så det prøver jeg......130 kmt ved 4.500 omdr. puhaa det går godt.

Hilsen

En MEGET tilfreds
Honda 1100XX Blackbird ejer

Fra : KV

Dato : 11-05-07 00:25

> [...]
> fornøjelse (skal udstationeres i 4 år til udlandet (forsvaret)).Hvorfor
> betale mere. Vores afgift system herhjemme er mærkværdigt. Når nu ikke

Ja, uden afgift er den godt nok billig men hvordan kan du køre på
grænseplader - uden afgift?

> Forhandleren sagde, at der ikke var en tilkøringsperioden på Honda men han
> foreslog mig at holde den under 4.500 omdr. til den første tank var brugt.
> Så det prøver jeg......130 kmt ved 4.500 omdr. puhaa det går godt.

Det skulle vel heller ikke tage så lang tid at få kørt den første tank af