Ny maskine spm.: Dæk til offroad og gade b~
Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 06-05-07 13:01

Hej gruppe!

Jeg har lige købt mig en fantastisk maskine (Suzuki DRZ 400), nu sidder jeg
og surfer efter nye semi offroad dæk.

Kørte den hjem til Kbh fra nordjylland i går, meeeget lang tur for baller og
ører Offroad dæk lyder jo som et godstog når man køre gade, og der er
næsten ikke mere tilbage af dem efter turen.

Nu har jeg så fundet nogle Michilin T63 online.

De fås så kun i 110/80-18 TT 58P og 80/90-21 TT 48P, så er spørgsmålet bare
om de passer.

Lige nu er cyklen monteret med Vee Rubber Offroad-only dæk i størrelserne
110/100-18 og 80/100-21.
Kan jeg uden videre montere Michelin dækkene selvom profilen er lavere?

Evt. er der nogen der har erfaringer med Michilin dækkene, eller kender til
gode alternativer der kan klare både vej og jord?

Mvh
Jimmi
Sprit ny DRZ 400 SM konverteret til Offroad ejer.

Fra : Bino

Dato : 06-05-07 15:37

Der er kun EN ting at gøre . kom ind på www.tenere.dk .

--
Hilsen Brian
http://khukuri.dk/side6.htm

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-05-07 16:27

"Bino" <somplace@somcountry.eu> skrev i en meddelelse

> Der er kun EN ting at gøre . kom ind på www.tenere.dk .

Eller endnu bedre: Kom ind på www.dormck.dk .

Ja, du kan uden videre montere dækkene, profilen betyder ikke nær det samme
som på gadecykler.
Personligt har jeg kørt mest på Bridgestone og Mitas, og kender kun perifært
andre dæk, så de specifikke modeller kan jeg ikke rigtig kommentere på.

Rittig

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 06-05-07 16:47

> [...]
> Personligt har jeg kørt mest på Bridgestone og Mitas, og kender kun
> perifært andre dæk, så de specifikke modeller kan jeg ikke rigtig

Ok, det lyder godt, jeg tror jeg prøver at bestille sådan et sæt.
Hvordan med Bridgestone eller Mitas, er der noget off og on road, der
fungerer i de mærker?

Mvh
Jimmi

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-05-07 19:08

"Jimmi Nielsen" <infofjern@dette17solutions.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan med Bridgestone eller Mitas, er der noget off og on road, der
> fungerer i de mærker?

Jah, nu kørte jeg jo mest med motocross dæk (forsøgte at undgå asfalt, det
gør livet for kedeligt , men Mitas C20 kan jeg fx godt lide bagpå.

Rittig

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 06-05-07 16:45

> Der er kun EN ting at gøre . kom ind på www.tenere.dk .

Du har ret, det er nok mere forummet.

Mvh
Jimmi

Fra : Stephan G

Dato : 06-05-07 18:48

Prøv at kigge her: http://tenere.dk/forumnew/forum_topics.asp?FID=43

og http://www.standoutnet.com/extras/mike/motorcycles/klr650/tires/

der er masser af info!

Stephan (der selv er i gang med at vælge dæk til en længere rejse)

www.hippietrail.dk

Fra : Stephan G

Dato : 07-05-07 15:02

Hvis man nu køber sådan et sæt dæk hos reifenversand.de eller lignende
hvor kan man så få dem på henne? Er der nogen, der kender Michelin t63
eller Continental tkc80? Er de lige gode/holdbare/dyre?

Stephan

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-07 20:45

>Hvis man nu køber sådan et sæt dæk hos reifenversand.de eller lignende
> hvor kan man så få dem på henne?

Man køber 3 gode dækjern, spytter i næverne og går igang

Det er heller ikke helt dumt at kunne hvis du kommer et stykke ud i naturen

Fra : Stephan G

Dato : 07-05-07 15:06

Jeg kan forstå at t63 ikke findes i 19" til min maskine, så det er
lige meget...
Vil dog godt høre om erfaringer om tkc80, Trailwing, 301/302 etc.
Stephan