/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Rense fastsiddende tomgangsdyse..?
Fra : Finn og Angela


Dato : 04-05-07 09:52

Har en tomgangsdyse jeg ikke rigtigt tør forsøge at få af:
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk/vedrepres/benz/karb/1024/pilot-jet.jpg

(Det er Hitachi karburatorer, dysestørrelse 36,5 og erstatninger fås
tilsyneladende ikke..)

Kan jeg forsøge at rense med karburatorrens og trykluft uden at risikere at
skade nålestemplets membran (kan ikke lige gennemskue de interne kanaler i
karburatorhuset - men umiddelbart ser tomgangsdysen ikke ud til at have
forbindelse op til nål/membran som hoveddysen har..)

--
Hilsen
Finn Christensen
Yamaha XJ700N Maxim
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk



 
 
Hans Paulin \(6310\) (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 04-05-07 10:12

Finn og Angela skrev:

> Har en tomgangsdyse jeg ikke rigtigt tør forsøge at få af:

WD40 og en polygriptang?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Armand (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-05-07 11:15


"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:ssC_h.15$SD4.13@news.get2net.dk...
> Har en tomgangsdyse jeg ikke rigtigt tør forsøge at få af:
> http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk/vedrepres/benz/karb/1024/pilot-jet.jpg
>
> (Det er Hitachi karburatorer, dysestørrelse 36,5 og erstatninger fås
> tilsyneladende ikke..)
>
> Kan jeg forsøge at rense med karburatorrens og trykluft uden at risikere
> at skade nålestemplets membran (kan ikke lige gennemskue de interne
> kanaler i karburatorhuset - men umiddelbart ser tomgangsdysen ikke ud til
> at have forbindelse op til nål/membran som hoveddysen har..)
>
Primo: Adskil for guds skyld hele skidtet før du virkelig tager fat: Især
membranen på CV-karbunader er meget ømfindig for trykluft!

Dernæst: WD-40/lign. hhv. karburator-rens á RedX/lign. burde kunne løsne på
sagerne - Førstnævnte har en god indtrængen i gevindet uden at jeg ved om
messing/alu -ir er blandt det som vædsken magter bedst; mens sidstnævnte
netop er beregnet til at modvirke de mineral-dannelser der opstår i en
karburator, men til gengæld næppe trænger så effektivt ind i gevindet som
WD40. For begge gælder det at tålmodighed (á en dags tid til indtrængning)
er nødvendigt!
Ellers er der Gruby's superttrick á opvarmning af emnet til over stearins
smeltepunkt og "påsmeltning" af stearin (der bliver meget tyndtflydende og
trænger effektivt ind - Godt hjulpet af varmeudvidelsen) og ubesværet
afskruning efter nedkøling!

--
Armand.



Hans Paulin \(6310\) (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 04-05-07 13:03

Armand skrev:

> Ellers er der Gruby's superttrick á opvarmning af emnet til over
> stearins smeltepunkt og "påsmeltning" af stearin (der bliver meget
> tyndtflydende og trænger effektivt ind

Et enkelt let slag på hovedet (af dysen) kan også "knuse" evt ir.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz



Finn og Angela (04-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn og Angela


Dato : 04-05-07 18:46

Tak for svarene;

Som sagt tør jeg ikke rigtigt prøve at få den ud (jeg er bange for ikke at
kunne få den på igen - og en erstatning er formentlig ikke muligt at
skaffe). Har nu skilt resten ad og renset med lidt rens og behersket
trykluft.


--
Hilsen
Finn Christensen
Yamaha XJ700N Maxim
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk




Ukendt (06-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-07 14:05


"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:chK_h.52$Pp1.1@news.get2net.dk...
> Tak for svarene;
>
> Som sagt tør jeg ikke rigtigt prøve at få den ud (jeg er bange for ikke at
> kunne få den på igen - og en erstatning er formentlig ikke muligt at
> skaffe). Har nu skilt resten ad og renset med lidt rens og behersket
> trykluft.
>

Hej Finn
Det er noget undereligt at de dyser ikke til at få, men sådan ser det ud,
men Keyster laver et kit til XJ 650, som har en #40 dyse.
Se her http://www.motorradbay.de/main/yamaha.php
og de laver måske også til XJ 700, skulle kunne ses her
http://www.keyster.jp/index.htm , men siden køre ikke rigtig, så man kan
ikke se alle kit.
De laver til en Kawa 750 Twin årg. 1976-1979, så sikkert også til en XJ 700.
Prøv at spørge på Motorradbay.
I kawa sættet, som jeg har liggene, er der både pakninger, dyser og nåle.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Finn og Angela (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn og Angela


Dato : 07-05-07 21:53


"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:463dd2a4$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Finn
> Det er noget undereligt at de dyser ikke til at få, men sådan ser det ud,
> men Keyster laver et kit til XJ 650, som har en #40 dyse.
> Se her http://www.motorradbay.de/main/yamaha.php
> og de laver måske også til XJ 700, skulle kunne ses her
> http://www.keyster.jp/index.htm , men siden køre ikke rigtig, så man kan
> ikke se alle kit.
> De laver til en Kawa 750 Twin årg. 1976-1979, så sikkert også til en XJ
> 700.
> Prøv at spørge på Motorradbay.
> I kawa sættet, som jeg har liggene, er der både pakninger, dyser og nåle.

hej Flemming

fedt link, det er smidt i foretrukne..

http://www.motorcyclecarbs.com/Hitachi_jet_list_W40.cfm har muligvis #38
(har læst et sted et tætliggende størrelser kan bruges ved at regulere
blandingsskruerne...).

Egentlig er det jo lidt omsonst at jeg roder med karburatorerne, al den
stund der formentlig på et tisdpunkt skal en anden motor i - men dels kan
det jo være de kan genbruges, dels lærer jeg noget - og endelig er det bare
rart at vide de er i orden, dels nu, dels hvis de skal sælges på et
tidspunkt..

PS. har du lige købt en Seca billigt på Ebay (just curious ?
--
Hilsen
Finn Christensen
Yamaha XJ700N Maxim
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk



Ukendt (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-07 01:06


"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9iM%h.95$LY6.67@news.get2net.dk...
>
>>
> PS. har du lige købt en Seca billigt på Ebay (just curious ?
> --

Øhh nej, hvorfor tror du det?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Finn og Angela (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn og Angela


Dato : 08-05-07 16:34


"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:463fbf4b$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:9iM%h.95$LY6.67@news.get2net.dk...
>>
>>>
>> PS. har du lige købt en Seca billigt på Ebay (just curious ?
>> --
>
> Øhh nej, hvorfor tror du det?

Lurede lidt på en lettere anløben Seca (købt af en "Flemming 32" - kunne jo
være det var dig), som jeg nok burde have budt på. Godt nok gået 70.000, men
med fuldkåbe, bagagebærer/kufferter, etc. - og som blev solgt for 401 Euro,
lige i nærheden af Puttgarden..Hm...


--
Hilsen
Finn Christensen
Yamaha XJ700N Maxim
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk



Ukendt (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-07 01:17


"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9iM%h.95$LY6.67@news.get2net.dk...
>
>> http://www.motorcyclecarbs.com/Hitachi_jet_list_W40.cfm har muligvis #38
> (har læst et sted et tætliggende størrelser kan bruges ved at regulere
> blandingsskruerne...).
>

Hvis dine pilot jet er magen til den der er på siden du linker til, skulle
da der sagens kunne skaffes en uoriginal, jeg troede det var en med
rørstykke på.
Så skal du da finde ud af hvad gevind det er, dia. og stigning på gevind.
Du kan evt. sende et billede af en af de andre du kan tage ud og dia. og
rigtig godt stigning på gevind.
Så skal jeg se hvad jeg kan finde.
Interessant side den du linkede til.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Finn og Angela (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn og Angela


Dato : 08-05-07 16:40


"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:463fc1c0$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:9iM%h.95$LY6.67@news.get2net.dk...
>>
>>> http://www.motorcyclecarbs.com/Hitachi_jet_list_W40.cfm har muligvis #38
>> (har læst et sted et tætliggende størrelser kan bruges ved at regulere
>> blandingsskruerne...).
>>
>
> Hvis dine pilot jet er magen til den der er på siden du linker til, skulle
> da der sagens kunne skaffes en uoriginal, jeg troede det var en med
> rørstykke på.

Ok, var jeg ikke klar over..

> Så skal du da finde ud af hvad gevind det er, dia. og stigning på gevind.
> Du kan evt. sende et billede af en af de andre du kan tage ud og dia. og
> rigtig godt stigning på gevind.
> Så skal jeg se hvad jeg kan finde.

Tak for det; lige nu får de lov at sidde, da min 3. karbrens og justering
har gjort, at den, bortset fra at chokerfunktionen stadig ikke er i orden,
kan starte, kører på alle 4 cylindere og kører jævnt og fint efter et par
minutters opvarmning. Hvis der ikke opstår startproblemer, håber jeg at
kunne vente til vinter med at kigge på dem igen..

> Interessant side den du linkede til.

Ja.

--
Hilsen
Finn Christensen
Yamaha XJ700N Maxim
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste