RSV Mille vs. VTR1000 SP1 vs. TL1000R
Fra : Kennett

Dato : 02-05-07 21:22

Jeg overvejer at skifte til en V2'er og har set på RSV Mille, VTR 1000 SP1
og TL1000R.

Er der noget erfaringer med disse modeller, køreegenskaber, holdbarhed,
øvrige ting jeg bør være opmærksom på, gensalgsværdi osv.

Har afsat weekenden til at prøve dem alle hos forskellige
forhandlere......!!

/ Kennett

Fra : Steen

Dato : 03-05-07 08:48

On May 2, 10:21 pm, "Kennett" <Kenn...@privat.dk> wrote:
> [...]
> øvrige ting jeg bør være opmærksom på, gensalgsværdi osv.
>
> Har afsat weekenden til at prøve dem alle hos forskellige

Hej Kenneth,

Jeg er selv den lykkelige ejer af en Aprilia RSV Mille R fra 2003. Det
er den model som idag kaldes 'Factory', altså med Öhlins bestykning,
etc.

Jeg har ikke prøvet de andre modeller du nævner så jeg kan ikke give
en sammenligning, men jeg kan da fortælle dig at jeg er 100% tilfreds
med Aprilia'en. Den kører fantastisk godt. Der er imho rigelig overarm
i motoren (ca. 130HK) og styreegenskaberne er knivskarpe. Jeg har ikke
haft nogen mekaniske problemer indtil videre (12000 km).

-Steen, RSVR 2003

Fra : Niels Munk

Dato : 03-05-07 15:11

"Kennett" <Kennett@privat.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der noget erfaringer med disse modeller, køreegenskaber, holdbarhed,
> øvrige ting jeg bør være opmærksom på, gensalgsværdi osv.

Jeg har selv stået i samme situation.
Honda'en er fed, men kørestillingen er ALT for racepræget til min smag.
Tilbage var der så Suzi og Aplrilia. Umiddelbart gik jeg efter Suzukien pga.
den lidt lavere pris, og en alt for fed bagende. Den skulle også være den
mest behagelige at sidde på af de 3. Jeg er dog blevet overbevist om at man
får mere MC for pengene i Aprilia'en. Desuden kører der flere RSV'er end
TL'ere, og dermed er Aprilia'en lettere at opdrive og sælge igen :)

Køber desværre først til efteråret (når de er lidt billigere), og sælger min
RF 900 til foråret (nå de er lidt dyere)

/Niels Munk

Fra : Armand

Dato : 03-05-07 16:31

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man får mere MC for pengene i Aprilia'en. Desuden kører der flere
> RSV'er end TL'ere, og dermed er Aprilia'en lettere at opdrive og sælge

Er disse betragtninger ud fra køreerfaring, eller blot prøvesidning??
Uden at jég har prøvet andet end Mille'n (som jeg husker som relativ høj og
med meget fremadlænet kørestilling samt ultra små og fremlagte spejle som
dog ikke spilder plads á chaufførens skuldre), så har jeg fra flere sider
noteret mig TLR'en som en camoufleret færge hvis sportslighed alene ligger i
kåbedesignet.
Alene vurderet ud fra vægten er den også tungest af de tre: 10 kg tungere
end Mille'n hvor Honda'en ligger midt imellem; men også affjedringen skulle
være til den bløde side, hvilket så kan være et plus hvis det er dét man er
ude efter (men vel ikke hvis "man" sigter mod sportslige modeller?).
Med dé skudsmål vil jeg anbefale Kenneth at få prøvekørt dem alle og finde
fingerspitzengefühl'en frem til lejligheden!

Noget andet er: Hvad kan de koste? SV1000, med samme motor som TL'eren, er
tidens store slagtilbud, som jeg tænker kan ligge tæt på brugtprisen for en
mere end fem år gammel " 'Priller" :-/

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 03-05-07 20:29

On Thu, 3 May 2007 17:31:29 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

> [...]
>noteret mig TLR'en som en camoufleret færge hvis sportslighed alene ligger i

I concur captain - Hvis køreegenskaber står højt på listen, ville jeg
helt klart være mest orienteret mod Frk. Mille eller en SP'er, nok
mest Millen - TL1000R er en skrækkelig konebåd, der i std. trim føles
meget tung og styretræg, så der skal i hvert fald laves noget ved den,
hvis det skal blive rigtig godt.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Niels Munk

Dato : 03-05-07 21:00

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> Er disse betragtninger ud fra køreerfaring, eller blot prøvesidning??

Lidt af hvert :) Har kørt ca. 100km på SP1'eren. De andre 2 har jeg blot
prøvesidet.
Det er også mit indtryk at TL'eren er en færge i forhold til de andre 2. Som
jeg ser det, ligger Honda'en i racerenden, Suzuki'en i komfort/touring-enden
og Millen midt i (dog tættest på Honda'en).

> Noget andet er: Hvad kan de koste? SV1000, med samme motor som TL'eren, er
> tidens store slagtilbud, som jeg tænker kan ligge tæt på brugtprisen for
> en mere end fem år gammel " 'Priller" :-/

Ja, de er godt nok billige, de SV'er! Den er også rimelig vellykket, synes
jeg. Dog er det i mine øjne en helt anden maskine, end de 3 førnævnte.
Desuden ville jeg aldrig købe den, alene grundet det faktum at den er
billig, og derfor også alt for almindelig. Lidt sjovere at køre på en
maskine man ikke ser på hvert gadehjørne :)

/Niels Munk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-05-07 22:40

> [...]
> jeg ser det, ligger Honda'en i racerenden, Suzuki'en i
komfort/touring-enden
> og Millen midt i (dog tættest på Honda'en).

Har en SP-1'er og har prøvekørt en 2007 Mille Factory, og den Mille er
ligeså racerpræget som SP-1'eren, hvis ikke en anelse mere endda, der er
trods alt 6 års forskel. Men hvor Mille F kommer ab fabrik med det fineste
Öhlinsgrej for og bag, skal SP'eren have anden bagdæmper og andre fjedre
foran for at komme helt op at ringe.

> Desuden ville jeg aldrig købe den, alene grundet det faktum at den er
> billig, og derfor også alt for almindelig. Lidt sjovere at køre på en
> maskine man ikke ser på hvert gadehjørne :)

Copy that - der ses flere Duc 916/996 end SP'ere rundt om på vejene

Allan Bojesen

Fra : Gert

Dato : 04-05-07 00:08

Kennett wrote:

> [...]

> øvrige ting jeg bør være opmærksom på, gensalgsværdi osv.

> Har afsat weekenden til at prøve dem alle hos forskellige

Tjeck this out . . .

http://www.youtube.com/watch?v=HgxbKqtjop4&mode=related&search=

P.S. Du behøver ikke spørge hvad jeg kører på, jeg er sgu glad for min

Fra : Henrik

Dato : 04-05-07 00:21

Kennett wrote:

> [...]

> øvrige ting jeg bør være opmærksom på, gensalgsværdi osv.

> Har afsat weekenden til at prøve dem alle hos forskellige

Vedr. RSV Mille så er bagfjeder mange gange just. lidt til den bløde side
fra fabrikken.

Hvis ikke den er just. skal den typisk strammes ca. 1-2 omg.
Hvis jeg husker rigtigt så må cyklen sykke ca. 20-30mm. når man sætter sig
op.

Fjeder/dæmpning just. fremgår for øvrigt også i manualen

Hvis den er for blød når den presses i svingene, kan den godt overstyre en
anelse, og det er ikke stellet som giver sig, hvad nogle Tyskere tror
(De dummen Tyskere)

Mvh. Henrik

Fra : MKS - 74

Dato : 04-05-07 00:56

On Thu, 3 May 2007 23:21:25 +0000 (UTC), gununner@tdc-broadband.dk
(Henrik) wrote:

>Hvis den er for blød når den presses i svingene, kan den godt overstyre en
>anelse, og det er ikke stellet som giver sig, hvad nogle Tyskere tror
>(De dummen Tyskere)

Hov-hov, ikke genere pølseæderne.....hvor skulle vi ellers få billige
cykler, reservedele, bajere og sofavand'er henne?

Fra : Henrik

Dato : 04-05-07 21:09

MKS - 74 wrote:

> Hov-hov, ikke genere pølseæderne.....hvor skulle vi ellers få billige
> cykler, reservedele, bajere og sofavand'er henne?

Enig

Den Tysker som jeg snakkede med i Schwartswald, var også mega træt af det,
da det gik op for ham, at han havde solgt sin Elskede Mille bare på grund
af en just. bagatel