GS500E æder sikringen
Fra : Benny Thomsen

Dato : 02-05-07 17:34

min søns ellers udmærkede GS500E har nu knaldet 2 sikringer på 3 dage, og
fejlen skal findes.

vil derfor spørge om en eller anden har et bud på hvorfor den gør det? (jo,
jeg ved godt der er en eller anden ting der bruger for meget strøm)
tænker bare på om en eller anden ledning er særlig udsat for at blive gnavet
istykker, eller om fejlen skal findes i de ædlere og dermed også mere
kostbare dele på cyklen - altså inden vi piller den helt fra hinanden

vh Benny

Fra : Armand

Dato : 02-05-07 18:39

"Benny Thomsen" <bmt01@DETTE.SKAL.SLETTES.privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil derfor spørge om en eller anden har et bud på hvorfor den gør det?
> ......om en eller anden ledning er særlig udsat for at blive gnavet

Det er typisk at ledninger klemmes i styrstoppet på kronrøret, eller slet og
ret ganves igennem dér med tiden. Men jeg har også set ledninger komme i
klemme under et aftagelige sæde!

Der er ikke kun én sikring på sådan en GS'er - Hvilke er det der springer??

--
Armand

Fra : Benny Thomsen

Dato : 02-05-07 18:58

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i klemme under et aftagelige sæde!
>
> Der er ikke kun én sikring på sådan en GS'er - Hvilke er det der

Det er en 20 ampere sikring der springer. den der sidder på start relæet og
leverer strøm til hele cyklen.
(manualen angiver kun den ene sikring - hvor dæwlen sidder de andre og
gemmer sig?)
vi tjekker ledningerne omkring kronrøret og under sædet - takker for tippet

// Benny

Fra : André S Hansen

Dato : 02-05-07 19:36

Jo der er kun en sikring på GS, 20 Amp lyder rigtigt, kronrør lyder også som
godt bud, husk hele ledningsnettet bliver samlet i forlygte, måske der
fejlen er ?

Mvh
Mister Lucky

GS500E

Fra : Armand

Dato : 02-05-07 20:47

"André S Hansen" <web123bobbleboy@webspeed.dk(fjern web123)> skrev i en
meddelelse news:4638da28$0$14012$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jo der er kun en sikring på GS, 20 Amp
Primitive Sutte-zuki !
Ikke mindst taget i betragtning at netop (den 2 serie af) GS'erne allerede i
slut-70'erne skar igennem vanlig stil med en fin sikringsboks med 4 stk
glassikringer á Main; Ignition; Light og Signal :-|

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 02-05-07 22:06

> [...]
> i slut-70'erne skar igennem vanlig stil med en fin sikringsboks med 4 stk
> glassikringer á Main; Ignition; Light og Signal :-|

GS 400, som har leveret gener til GS 500, havde nu også kun én sikring ab
fabrik (i hvert fald i 1979-udgaven), så det er ikke nødvendigvis
tilbageskridt - kun manglende fremskridt

\Leif Westen

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-05-07 06:19

Western wrote:
> GS 400, som har leveret gener til GS 500, havde nu også kun én sikring ab
> fabrik (i hvert fald i 1979-udgaven), så det er ikke nødvendigvis
> tilbageskridt - kun manglende fremskridt

...eller et skridt mod den simplificering af køretøjerne som vi
selvskruere elsker så højt. Indsprøjtning, lambdasoner, vandkøling,
elektronisk tænding, flercylindermotorer, elektrisk kørelys, blinklys
osv. Ud med det! (er jeg moden til en savage?

--
vh
Torben

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-05-07 06:43

> [...]
> elsker så højt. Indsprøjtning, lambdasoner, vandkøling, elektronisk
> tænding, flercylindermotorer, elektrisk kørelys, blinklys osv. Ud med det!

Yep - det er du helt sikkert

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-05-07 07:03

Jesper Hedegaard wrote:

> Yep - det er du helt sikkert

OK - hvor fås de i XXXL?

--
vh
Torben

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-05-07 07:59

> OK - hvor fås de i XXXL?

Det betyder ikke noget. Se mig på min Dominator. Den ligner en rulleskøjte!
http://www.offroad4all.dk/galleri/details.php?image_id=1357&sessionid=6882d50de40bd2555ece2c02f922a50a

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '78, NX650 '90

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-05-07 10:11

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Det betyder ikke noget. Se mig på min Dominator. Den ligner en rulleskøjte!
> http://www.offroad4all.dk/galleri/details.php?image_id=1357&sessionid=6882d50de40bd2555ece2c02f922a50a

Hæ - det ér en rulleskøjte. Hop op på en TDM så skal du se løjer. Og i
min alder betyder det noget - for knæene

--
vh
Torben

Fra : Benny Thomsen

Dato : 04-05-07 14:21

> [...]
> som godt bud, husk hele ledningsnettet bliver samlet i forlygte, måske der

æw, fejlen var i en af de sidste ledninger jeg har tjekket
ledningen til en af signallamperne var klippet over - har sikkert været i
klemme mellem styr og stel.
men nu er de så gode som nye igen, og bliver bundet ordentlig på så det ikke
sker igen

men så fik cyklen også et ekstra gennemsyn ved samme lejlighed

hygge - og sol på terassen mens jeg pusler færdig og samler det sidste