Hjælp til salg af mc
Fra : m.grewy

Dato : 01-05-07 13:37

Hvordan skal man forholde når man skal sælge sin mc for at være sikker på at
manden som skal kigge på den ikke bare smutter under prøve turen?
Det er fordi der kommer en og kigger på min i aften

M.V.H
Michael

Fra : Max Andersen

Dato : 01-05-07 13:49

m.grewy wrote:
> Hvordan skal man forholde når man skal sælge sin mc for at være sikker på at
> manden som skal kigge på den ikke bare smutter under prøve turen?
> Det er fordi der kommer en og kigger på min i aften

Hvis han kommer i bil lader han bilen stå imedens, ellers, skal du se
kørekort inden du låner din MC ud, og det kan du så holde fast på indtil
han/hun returnerer.

Max

Fra : Rene Joergensen

Dato : 01-05-07 13:53

Max Andersen <max@militant.dk> wrote:

> Hvis han kommer i bil lader han bilen stå imedens, ellers, skal du se
> kørekort inden du låner din MC ud, og det kan du så holde fast på indtil
> han/hun returnerer.

Hvad så hvis bilen er stjålet? Det har jeg hørt om på et tidspunkt var
sket.

--
-René

Fra : m.grewy

Dato : 01-05-07 15:05

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> wrote in message

> Hvad så hvis bilen er stjålet? Det har jeg hørt om på et tidspunkt var
> sket.
>
> --
> -René

Det med kørekortet har jeg også tænkt på. men hvis han bliver stoppet så
skal han jo have det på sig.
Ja det med en stjålet bil har jeg også hørt.

Michael

Fra : Stephan G

Dato : 01-05-07 13:56

Hvordan skal man forholde når man skal sælge sin mc for at være
sikker på at

Du har sandsynligvis telfonnummer, navn og adresse på den, der skal
komme, ellers bør du skaffe det (få evt. sygesikringskort - personen
kan jo få brug for sit kørekort på prøveturen). Da du først
overleverer registreringsattesten når du får pengene, kan du i det
teoretiske tilfælde melde den stjålet og du ved jo, hvem der har den -
> let opgave for politiet... Ved dog ikke noget om, hvordan de
reagerer. Medmindre de er helt håbløse (ikke utænkeligt) er det da en
let opgave.

Hvis det er en dyr maskine ville jeg måske være mere påpasselig.

MVH Stephan

Fra : m.grewy

Dato : 01-05-07 15:07

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> let opgave for politiet... Ved dog ikke noget om, hvordan de
reagerer. Medmindre de er helt håbløse (ikke utænkeligt) er det da en

Ja jeg har hans tlf nr og har undersøgt det. men det er et taletidskort som
ikke er reg. jeg vil også lige undersøge hans navn.
Michael

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 15:27

> Ja jeg har hans tlf nr og har undersøgt det. men det er et taletidskort
> som
> ikke er reg. jeg vil også lige undersøge hans navn.
> Michael

Det behøver der jo ikke være ugler i mosen af - men hvis du ikke har et
navn/tlf der matcher en addresse online bør man nok være påpasselig...

/A

Fra : m.grewy

Dato : 01-05-07 15:29

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Det behøver der jo ikke være ugler i mosen af - men hvis du ikke har et
> navn/tlf der matcher en addresse online bør man nok være påpasselig...
>
> /A

Nej det gør der ikke.
Jeg har et navn, men jeg har ikke hans addresse.

Michael Grewy

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 15:48

> Nej det gør der ikke.
> Jeg har et navn, men jeg har ikke hans addresse.

Btw så solgte jeg i 2000 en gammel bil. Jeg tog med på prøveturen og
efterfølgende skrev vi en slutseddel og jeg fik kontanterne i hånden og han
en regristeringsattesten

Jeg skrev navn cpr og addresse efter et sygesikringskort og han valgte så at
lade bilen forsvinde istedet for at få den omregisteret. Der gik måneder
inden jeg slap at betale vægtafgift på den solgte bil.. (Jeg meldte den
manglende omregistrering til politiet efter at de 3 uger var gået)

Hvis det er en ældre mc med plader kan det jo også godt tænkes at en ny ejer
vælger at spare forsikring og vægtafgift ...

/Anders Majland

Fra : Nana & Leo Stoltze J~

Dato : 02-05-07 09:39

Anders Majland wrote:

> [...]
> inden jeg slap at betale vægtafgift på den solgte bil.. (Jeg meldte den
> manglende omregistrering til politiet efter at de 3 uger var gået)

Har jeg også prøvet. Jeg afmeldte dog forsikringen samme dag, vi indgik
handelen. Dette meddeler forsikringsselskabet så til politiet, hvorefter
forsikringen ophører efter det tidsrum der er (efter loven) til
omregistrering.
Efter kort tid mødte politiet op for at hente pladerne. Jeg kunne blot give
dem en kopi af vores salgs/købs aftale, hverefter de tog sig af resten.
Ingen langvarige betalinger af forsikring og vægtafgift.

Hvis man frivilligt udleverer sin nøgle til en anden person, så vil hverken
politi eller forsikringsselskab acceptere, at man melder den stjålet! Sådan
var det i det mindste for en del år siden.

mvh

Leo

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 13:56

> Hvordan skal man forholde når man skal sælge sin mc for at være sikker på
> at
> manden som skal kigge på den ikke bare smutter under prøve turen?

Det kan man ikke - men man kan i det mindste sikre sig købers identitet ...
(Du skal jo alligevel sikre at køber har motorcykelkørekort inden du giver
ham lov til at køre - og så kan du jo passende holde ved kørekortet til han
kommer tilbage igen)

Skækhistorien (der måske - måske ikke er en vandrehistorie) er gutten der
ankommer i en stor dyr bil og virker tilforladelig. Han forsvinder ud i det
blå, og da sælger så ringer til politiet finder han ud af den bil som
"køber" har efterladt også er stjålet på samme måde ...

Fra : Morten

Dato : 01-05-07 13:56

Du ku evt. beholde hans kørekort indtil kan kommer tilbage.

Mvh Morten

Fra : Futte & Co.

Dato : 01-05-07 14:36

m.grewy wrote:
> Hvordan skal man forholde når man skal sælge sin mc for at være sikker på at
> manden som skal kigge på den ikke bare smutter under prøve turen?
> Det er fordi der kommer en og kigger på min i aften

Jeg tager et par billeder af manden (incl. følge), medens han går rundt
om cyklen, dernæst tager jeg et billede af kørekortet inden han får lov
at køre en tur. Hos bilsælgeren tager de en fotokopi, så der er intet
galt i at du gør det samme. Men ellers må man anstrenge sig for at
overvinde mistilliden til andre mennesker. Eller sagt anderledes, lær at
stole på folk
Held og lykke med salget Og husk at downloade en ordenlig slutseddel
Der er flere i omløb på nettet.

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : m.grewy

Dato : 01-05-07 15:09

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message
> Held og lykke med salget Og husk at downloade en ordenlig slutseddel
> Der er flere i omløb på nettet.
>

> --
Hvor henter man sådan en slut seddel ?
Men tak for hjælpen alle sammen.

Michael

Fra : Futte & Co.

Dato : 01-05-07 15:16

m.grewy wrote:
> "Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message

> Hvor henter man sådan en slut seddel ?
> Men tak for hjælpen alle sammen.

Jeg smider en i dk.binaer.motor

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : m.grewy

Dato : 01-05-07 15:22

> Jeg smider en i dk.binaer.motor
>
> --

Mange tak endnu engang :)
Michael

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 01-05-07 15:14

Godt spørgsmål! Følg manden på din nyindkøbte motorcykel. Alternativt: tjek
kørekort, nedskriv kørekortsnummer og cpr-nr.

Fra : Steen E.

Dato : 01-05-07 16:54

> [...]
> manden som skal kigge på den ikke bare smutter under prøve turen?
> Det er fordi der kommer en og kigger på min i aften

Er det en mc som er vanskelig at få solgt ? Ellers er svaret : Ingen
prøvetur før han står med kontanterne (eller en bankcheck)

Hvorfor så det ? Jo, hvis det er lige den mc som han vil have, så kan
standen jo ses, og en afsluttende prøvetur skal kun bevise at den er OK og
behøver først at ske når handlen er indgået - og der er betalt - med den
klausul i aftalen, at er han ikke 100% tilfreds så går handlen tilbage.

Det har den fordel at du slipper for alle oserne, som ikke er seriøse købere
og måske bare vil have en hurtig tur.

Er din mc ikke i helt perfekt stand, eller mindre populær, så er det
naturligvis noget andet, og så kan du ikke gøre det meget bedre end at
notere kørekortet ned. Og måske bede ham deponere sit dankort hos dig mens
han kører

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : m.grewy

Dato : 01-05-07 18:06

"Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> naturligvis noget andet, og så kan du ikke gøre det meget bedre end at
> notere kørekortet ned. Og måske bede ham deponere sit dankort hos dig mens

Det er en cbr 600f4 fra 99 som da har kørt en smule :)
Men kan man tjekke om en check er god nok ?

Michael

Fra : Grunnet

Dato : 01-05-07 18:25

m.grewy skrev:
> Det er en cbr 600f4 fra 99 som da har kørt en smule :)
> Men kan man tjekke om en check er god nok ?
>
> Michael

Ikke før imorgen, og så er det jo for sent.
Du skal henvende dig i din egen bank og bede dem spørge udstederens bank om
der er dækning, du kan ikke selv ringe til hans bank og få disse
oplysninger.

--
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-05-07 19:36

"m.grewy" <m.grewy@cykel.dk> writes:

Hej Michael

> Men kan man tjekke om en check er god nok ?

Bed ham om at få hans bank til at udstede en såkaldt bankcheck hvor
det er betalerens bank som hæfter for beløbet. Sørg for at få den
inden prøveturen, så slipper du også for useriøse købere. Derefter kan
i så følges ad i banken og på motorkontoret. Det er lidt besværligt,
men sikkerheden er rimelig.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : m.grewy

Dato : 02-05-07 21:18

Nu skal vi mødes i åbenrå imorgen i en bank og så bliver pengene overflyttet
til mig. Så nu er det slut med den mc.
Men jeg har jo også haft den i 8 år.

Michael