Køb af MZ250
Fra : Peter Madsen

Dato : 30-04-07 18:43

Jeg står for at skulle renovere motoren på min
gamle CB900, og påtænker derfor at købe en
brugt MZ ETZ250, til at fræse lidt rundt på.
Skal ud og kigge på en i morgen der skal synes.
Hvad skal jeg være opmærksom på? Her tænker
jeg nærmest på kendte fejl og defekter ved dem.
Jeg kan ikke høre motoren i gang, da der mangler
karburator.
Jeg har godt kendskab til mekanik, så det er ikke
nødvendigt at fortælle at jeg skal tjekke fro slør
i hjul og gaffel osv
På forhånd tak, Peter

Fra : Snusken

Dato : 30-04-07 19:42

P> brugt MZ ETZ250, til at fræse lidt rundt på.
> Skal ud og kigge på en i morgen der skal synes.
> Hvad skal jeg være opmærksom på?
Det må blive noget som:

Krumtapslejer, koblingskonus, elektronisk tænding en fordel
hopper den ud af 3. gear ?
Det er absolut bedst at høre den igang !
ellers prøv at se på http://www.mz-klub.dk

mvh erik

Fra : Peter Madsen

Dato : 01-05-07 22:40

"Snusken" <snuske@anywhere.ww> skrev i en meddelelse news:4636389a$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> Krumtapslejer, koblingskonus, elektronisk tænding en fordel
> hopper den ud af 3. gear ?
> Det er absolut bedst at høre den igang !

Tak for svar. Den var desværre i alt for dårlig stand, så jeg må lede videre.

Mvh Peter

Fra : Moller

Dato : 07-05-07 18:14

Peter Madsen skrev:
> [...]
> karburator.
> Jeg har godt kendskab til mekanik, så det er ikke
> nødvendigt at fortælle at jeg skal tjekke fro slør

   En MZ der ikke kan starte så man kan tjekke de dyre reps ala 3 gears
fejl, lorte original elektronisk skod tænding, eller oval bremsetrommel
bagpå, må ik koste over 1000Kr.

---
   VH
   Moller