vfr 800
Fra : Brian Kærgård

Dato : 29-04-07 18:20

hej ng

er der nogen her der ved om honda vfr 800 har nogle svagheder i gearkassen
eller lignende jeg har en fra 2003 der har gået godt 22500 km jeg synes at
der er utrolig meget slørre et sted når man tager gassen af og giver gas
igen eller skifter gear det er ikke kæde og tandhjul det er nemlig lige
skiftet. jeg har også prøvet at sætte den på center støttefoden og så sætte
den i 1. gear når motoren er slukket, hvis man så peger med en finger på
siden af bagdækket kan den give sig ca 5 cm hvis i forstår hvad jeg
mener......... synes det er meget. men det er måske bare mig ?????

Mvh Brian

Fra : Erling Christensen

Dato : 29-04-07 18:31

On Sun, 29 Apr 2007 19:19:40 +0200, "Brian Kærgård"
<dsl166095@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>siden af bagdækket kan den give sig ca 5 cm hvis i forstår hvad jeg
>mener......... synes det er meget. men det er måske bare mig ?????

Har du tjekket om kæden nu også er spændt korrekt op.... vil tro, at
en VFR ikke skal have meget mere en 25 mm frigang mellem top/bund midt
på kæden...

Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-04-07 18:51

"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Har du tjekket om kæden nu også er spændt korrekt op.... vil tro, at
> en VFR ikke skal have meget mere en 25 mm frigang mellem top/bund midt
> på kæden...

Service-manualen siger 25-35mm.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 20:46

On Sun, 29 Apr 2007 19:50:56 +0200, Brian Sørup wrote:

> Service-manualen siger 25-35mm.

Og det er i underkanten :-/ Tjek under kørsel. Men problemet ligger sikkert
i shockkoblingen i baghjulet, eller i VFR tilfælde, i kædenavet. Noget
kringlet at skifte. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-04-07 19:52

> [...]
> km jeg synes at der er utrolig meget slørre et sted når man tager
> gassen af og giver gas igen eller skifter gear det er ikke kæde og

Det kan være nok så nyt hvis det ikke er justeret korrekt..

> [...]
> den give sig ca 5 cm hvis i forstår hvad jeg mener......... synes
> det er meget. men det er måske bare mig ?????

Jeg synes ikke at 5 cm på hjulets omkreds lyder af specielt meget. Det lyder
meget passende - der er jo en del overgange med slup frem til krumtappen.

--
signing off.. Martin Sørensen