/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Så blev det min tur.
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-04-07 22:28


Ja, det er jo blevet tradition med indslag om ældre bilister og
manglende vigepligt. Det er en klassisk situation. Torsdag efter
fyraften kommer jeg rullende med ca. 40km/t i byen. Nærmer mig et
vejkryds, hvor en bil rullet udover hajtænderne. Han sætter igang, men
stopper brat. Det tager jeg som et tegn på at han har set mig, og da jeg
alligevel er så tæt på at jeg ikke kan nå at stoppe, vælger jeg at
trække ud over midten af den 5 meter bredde vej. For derfor at rulle
uden om forhindringen. Da jeg er få meter fra ham vælger han at sætte
igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset. Og
på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr, smadret
forskærm, og en masse kåbedele. Et slag på tasken, så der for
kr.30.000-35.000. Modparten, ramte jeg lige på v.forhjul, som kom til at
stå underligt. Plus efter tilskuernes oplysninger en del pladearbejde,
da maskinen havde slået h.side ind hans v.side. Han var efter avisens
udsagn 84 år. Men så fik man da lov til at prøve politi, akutbil, og
blive kørt til sygehus fikseret fra top til tå. Samt have en næse på
størrelse som Kløvedal.



--
MVH

Ib Jakobsen

 
 
"J.C.Kløve" (28-04-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-04-07 22:36

Ib Jakobsen skrev:
>
> Ja, det er jo blevet tradition med indslag om ældre bilister og
> manglende vigepligt. Det er en klassisk situation. Torsdag efter
> fyraften kommer jeg rullende med ca. 40km/t i byen. Nærmer mig et
> vejkryds, hvor en bil rullet udover hajtænderne. Han sætter igang, men
> stopper brat. Det tager jeg som et tegn på at han har set mig, og da jeg
> alligevel er så tæt på at jeg ikke kan nå at stoppe, vælger jeg at
> trække ud over midten af den 5 meter bredde vej. For derfor at rulle
> uden om forhindringen. Da jeg er få meter fra ham vælger han at sætte
> igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset. Og
> på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr, smadret
> forskærm, og en masse kåbedele. Et slag på tasken, så der for
> kr.30.000-35.000. Modparten, ramte jeg lige på v.forhjul, som kom til at
> stå underligt. Plus efter tilskuernes oplysninger en del pladearbejde,
> da maskinen havde slået h.side ind hans v.side. Han var efter avisens
> udsagn 84 år. Men så fik man da lov til at prøve politi, akutbil, og
> blive kørt til sygehus fikseret fra top til tå. Samt have en næse på
> størrelse som Kløvedal.
>
Fy da for den da

God bedring har fra!


--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Ib Jakobsen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-04-07 22:45

J.C.Kløve skrev:

>>
> Fy da for den da
>
> God bedring har fra!

Takker. Regner med at kunne møde på arbejde igen om nogle dage. En læge
der har forstand på næser er åbenbart ikke noget man kan forvente på et
sygehus. Han var der først på tirsdag.




--
MVH

Ib Jakobsen

"J.C.Kløve" (29-04-2007)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 29-04-07 07:05

Ib Jakobsen skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>
>>>
>> Fy da for den da
>>
>> God bedring har fra!
>
> Takker. Regner med at kunne møde på arbejde igen om nogle dage. En læge
> der har forstand på næser er åbenbart ikke noget man kan forvente på et
> sygehus. Han var der først på tirsdag.

Skide være med det, har selv været der - det giver blot en profil med
"karakter"

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC

Jim Andersen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 30-04-07 09:36

Ib Jakobsen wrote:
> En læge der har forstand på næser er åbenbart ikke noget man kan
> forvente på et sygehus. Han var der først på tirsdag.

Klart. Han skal jo skære tuden af de rige forstadstøser på privathospitalet
først !

/jim



Ib Jakobsen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-04-07 20:04

Jim Andersen skrev:
> Ib Jakobsen wrote:
>> En læge der har forstand på næser er åbenbart ikke noget man kan
>> forvente på et sygehus. Han var der først på tirsdag.
>
> Klart. Han skal jo skære tuden af de rige forstadstøser på privathospitalet
> først !


Hende der syede næsen syntes selv det blev så godt at hun måske ville
blive plastikkirurg. Selve specialisten havde ikke tid til at komme til
stede. Godt det ikke var nogen stor skade.






--
MVH

Ib Jakobsen

Aragorn Elessar (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 28-04-07 22:54

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
news:4633bc98$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Ja, det er jo blevet tradition med indslag om ældre bilister og manglende
vigepligt. Det er en klassisk situation. Torsdag efter fyraften kommer jeg
rullende med ca. 40km/t i byen. Nærmer mig et vejkryds, hvor en bil rullet
udover hajtænderne. Han sætter igang, men stopper brat. Det tager jeg som et
tegn på at han har set mig, og da jeg alligevel er så tæt på at jeg ikke kan
nå at stoppe, vælger jeg at trække ud over midten af den 5 meter bredde vej.
For derfor at rulle uden om forhindringen. Da jeg er få meter fra ham vælger
han at sætte igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af
kåbeglasset. Og på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr,
smadret forskærm, og en masse kåbedele. Et slag på tasken, så der for
kr.30.000-35.000. Modparten, ramte jeg lige på v.forhjul, som kom til at stå
underligt. Plus efter tilskuernes oplysninger en del pladearbejde, da
maskinen havde slået h.side ind hans v.side. Han var efter avisens udsagn 84
år. Men så fik man da lov til at prøve politi, akutbil, og blive kørt til
sygehus fikseret fra top til tå. Samt have en næse på størrelse med
Kløvedals.

--
MVH

Ib Jakobsen
***********

Hej Ib, og rigtig god bedring.
Det er godt at høre at det trods alt ikke gik værre, når nu galt endelig
skulle være.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
==================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - njaheh...
==================



Preben Riis Sørensen (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 28-04-07 23:02


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev
>... Samt have en næse på
størrelse som Kløvedal.

Nej, hvor grimt...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Anna M. Andersen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 29-04-07 06:19

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote:

> Ja, det er jo blevet tradition med indslag om ældre bilister og
> manglende vigepligt. Det er en klassisk situation. Torsdag efter
> fyraften kommer jeg rullende med ca. 40km/t i byen. Nærmer mig et
> vejkryds, hvor en bil rullet udover hajtænderne. Han sætter igang, men
> stopper brat. Det tager jeg som et tegn på at han har set mig, og da jeg
> alligevel er så tæt på at jeg ikke kan nå at stoppe, vælger jeg at
> trække ud over midten af den 5 meter bredde vej. For derfor at rulle
> uden om forhindringen. Da jeg er få meter fra ham vælger han at sætte
> igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset. Og
> på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr, smadret
> forskærm, og en masse kåbedele. Et slag på tasken, så der for
> kr.30.000-35.000. Modparten, ramte jeg lige på v.forhjul, som kom til at
> stå underligt. Plus efter tilskuernes oplysninger en del pladearbejde,
> da maskinen havde slået h.side ind hans v.side. Han var efter avisens
> udsagn 84 år. Men så fik man da lov til at prøve politi, akutbil, og
> blive kørt til sygehus fikseret fra top til tå. Samt have en næse på
> størrelse som Kløvedal.

Uha... det lyder grimt... der er jo desværre en del gamlinge der får lov
til at køre videre, selvom de ikke burde - håber du snart er fit for
fight og på cyklen igen

/Anna

--
http://www.dfmc.dk/?id=672

Bongo (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Bongo


Dato : 29-04-07 06:54

>Samt have en næse på størrelse som Kløvedal.

Brr, god bedring. Men hvá fan' så har du noget at navigerer efter nu.


Vh Bongo



per biker (29-04-2007)
Kommentar
Fra : per biker


Dato : 29-04-07 07:31

Haaber at naesen heler hurtigt, saa du rigtigt kan nyde faaraarets
glaeder.
Godt at hoere at det ikke gik mere galt.

Per Jakobsen
VRSCR streetRod
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8459



Arne Lorenzen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 29-04-07 07:42

Ib Jakobsen skrev den 28 apr 2007 i
news:4633bc98$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Da jeg er få meter fra ham vælger han at sætte
> igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset. Og
> på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr, smadret
> forskærm, og en masse kåbedele.

Øv da osse, hvor uendelig ærgerligt, og godt det ikke gik værre! :-/
God og snarlig bedring ønskes herfra.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Brian Sørup (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 29-04-07 07:53


>"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4633bc98$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>Ja, det er jo blevet tradition med indslag om ældre bilister og
>manglende vigepligt. Det er en klassisk situation. Torsdag efter
>fyraften kommer jeg rullende med ca. 40km/t i byen. Nærmer mig et
>vejkryds, hvor en bil rullet udover hajtænderne. Han sætter igang, men
>stopper brat. Det tager jeg som et tegn på at han har set mig, og da
jeg
>alligevel er så tæt på at jeg ikke kan nå at stoppe, vælger jeg at
>trække ud over midten af den 5 meter bredde vej. For derfor at rulle
>uden om forhindringen. Da jeg er få meter fra ham vælger han at sætte
>igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset.
Og
>på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr, smadret
>forskærm, og en masse kåbedele. Et slag på tasken, så der for
>kr.30.000-35.000. Modparten, ramte jeg lige på v.forhjul, som kom til
at
>stå underligt. Plus efter tilskuernes oplysninger en del pladearbejde,
>da maskinen havde slået h.side ind hans v.side. Han var efter avisens
>udsagn 84 år. Men så fik man da lov til at prøve politi, akutbil, og
>blive kørt til sygehus fikseret fra top til tå. Samt have en næse på
>størrelse som Kløvedal.
>

Det lyder som om han havde madkassen i forkert gear og den gik i stå for
ham, derefter kommer den klassikske panikreaktion med at fokusere 100%
på at få gang i æsken igen og se at komme afsted uden at se sig for
igen...

Hvis BMW's reservedelspriser minder bare lidt Japanernes tror jeg roligt
du kan sige 50-60000,- i rep.

Det var da godt du slap forholdsvist billigt fra mødet med bilisten.
vi ses derude og god bedring...
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Ib Jakobsen (16-05-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 16-05-07 20:25

Brian Sørup skrev:





> Hvis BMW's reservedelspriser minder bare lidt Japanernes tror jeg roligt
> du kan sige 50-60000,- i rep.


Ja, den havde fået mere da jeg gik den igennem. Den havde vredet stellet
ved kronrøret. Så alt i alt lød den samlede dom på små kr.70.000. Så den
er død. Og er blevet erstattet af en K1100LT fra 94'.




>
> Det var da godt du slap forholdsvist billigt fra mødet med bilisten.
> vi ses derude og god bedring...

ja vi gør. Og tak til alle for ordene. Og jeg vil lige indskyde at alt
er gået lige efter bogen med hensyn til forsikringen. Tøj, hjelm,
mobiltelefon og svie og smerte er gået lige igennem.







--
MVH

Ib Jakobsen

Henrik Mahler (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Mahler


Dato : 29-04-07 18:09

Godt du stadig er i live, håber næsen arter sig


Perminator (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 29-04-07 20:33

Hej Ib

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset. Og
på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr, smadret
forskærm, og en masse kåbedele. Et slag på tasken, så der for
kr.30.000-35.000. Modparten, ramte jeg lige på v.forhjul, som kom til at
stå underligt. Plus efter tilskuernes oplysninger en del pladearbejde,
da maskinen havde slået h.side ind hans v.side. Han var efter avisens
udsagn 84 år. Men så fik man da lov til at prøve politi, akutbil, og
blive kørt til sygehus fikseret fra top til tå. Samt have en næse på
størrelse som Kløvedal.

Godt at det ikke gik værre, når galt er. Trøst dig med, at Kløvedal godt
har kunnet score, på trods af "hornet"
Held og lykke med at komme på nakken af Bimmeren igen, det kan ikke gå
hurtigt nok.
Jeg fik kørt 90 gode km i dag, ovenpå de trælse oplevelser i fredags. Et
par erfaringer rigere, og mere fokus på de øvrige trafikanter og deres
hensigter og handlinger.
vh
--

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057




Torben Scheel (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-04-07 06:59

Ib Jakobsen wrote:
>
> Ja, det er jo blevet tradition med indslag om ældre bilister og
> manglende vigepligt. Det er en klassisk situation. Torsdag efter
> fyraften kommer jeg rullende med ca. 40km/t i byen. Nærmer mig et
> vejkryds, hvor en bil rullet udover hajtænderne. Han sætter igang, men
> stopper brat. Det tager jeg som et tegn på at han har set mig, og da jeg
> alligevel er så tæt på at jeg ikke kan nå at stoppe, vælger jeg at
> trække ud over midten af den 5 meter bredde vej. For derfor at rulle
> uden om forhindringen. Da jeg er få meter fra ham vælger han at sætte
> igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset. Og
> på BMW'en smadret forfælg, bøjede gaffelben, bøjet styr, smadret
> forskærm, og en masse kåbedele. Et slag på tasken, så der for
> kr.30.000-35.000. Modparten, ramte jeg lige på v.forhjul, som kom til at
> stå underligt. Plus efter tilskuernes oplysninger en del pladearbejde,
> da maskinen havde slået h.side ind hans v.side. Han var efter avisens
> udsagn 84 år. Men så fik man da lov til at prøve politi, akutbil, og
> blive kørt til sygehus fikseret fra top til tå. Samt have en næse på
> størrelse som Kløvedal.
>
Uha - god bedring herfra. Jeg håver du snart kommer til at lugte godt

Skulle du kede dig på sygelejet, kan jeg anbefale at (gen)se Roxanne :
http://www.imdb.com/title/tt0093886/

--
vh
Torben

Thomas Makro (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 30-04-07 09:08

On Apr 28, 11:28 pm, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:
> uden om forhindringen. Da jeg er få meter fra ham vælger han at sætte
> igang. Det kostede en næse, som blev flækket på langs af kåbeglasset.

Surt show! Håber du kommer hurtigt på højkant igen. Og at du ikke skal
vente hele sommeren på reservedele, som man nogle gange skal med
riskogere (kører selv riskoger). Nå, men vi skal jo se positivt på
det, og du fik jo en oplevelse ud af det, og noget for dine
skattekroner

Husk at din indboforsikring dækker dit tøj der blev beskadiget, uanset
om det er almindeligt tøj eller MC tøj, og uanset om skaden på tøjet
skyldes asfaltkontakt eller ambulancens sakse.

God bedring!

PS kørte du med langt lys på?

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **


Ib Jakobsen (30-04-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-04-07 20:16

Thomas Makro skrev:

> Surt show! Håber du kommer hurtigt på højkant igen.

Jeg er såmænd på højkant igen. Men har da taget mig selv i at tænke om
man lige skulle smutte en tur. Men så er der da Nimbussen, som bare skal
have et nyt batteri.




> Og at du ikke skal vente hele sommeren på reservedele, som man nogle gange skal med
> riskogere (kører selv riskoger).

Sådan lige der hvor det det står nu, så er den totalskadet. Så må der en
anden til.




> Nå, men vi skal jo se positivt på
> det, og du fik jo en oplevelse ud af det, og noget for dine
> skattekroner

Ja, som en kammerat sagde da han blev spurgt om han ikke var bange for
at styrte, når han kørte på bagehjul. "Næ, så har man prøvet det".

> Husk at din indboforsikring dækker dit tøj der blev beskadiget, uanset
> om det er almindeligt tøj eller MC tøj, og uanset om skaden på tøjet
> skyldes asfaltkontakt eller ambulancens sakse.

Eller efter der løb en halv liter ud af snuden inde i hjelmen, og ind i
jakken. Så der er anmeldt skader. Som så modpartens forsikring må
udredde.

>
> God bedring!

Tak.

>
> PS kørte du med langt lys på?

Næ, men solen var lige i ryggen på mig, så måske derfor overså han mig.
Rygtet siger at han er en del dement. Han var kørt videre på apoteket og
i Brugsen. Godt klaret med den hjulstilling den havde.






--
MVH

Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408531
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste