BMW f650 GS - er den droslet?
Fra : Stephan G

Dato : 28-04-07 22:25

Hej,
min bmw f650 GS fra 2001 er muligvis droslet. Er exmilitær, men ham
jeg købte den af, der havde den fra en auktion fortalte, at den som
det ellers er normalt IKKE var droslet. Den har kørt på slagelse
kaserne åbenbart.

Nå, men fik et tip om at jeg kunne tjekke det ved at se på topfart.
Ifølge papirerne er topfart 166 km/t. Hvis den nu målt med gps går max
143 km/t er den så droslet eller er det bare en optimistisk topfart i
papirerne? Jeg kører med semi offroad dæk, hvis det gør nogen forskel,
Metzeler enduro 3.

Mvh Stephan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-04-07 06:21

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> wrote in message
[...]

*************
Hej Stephan.

Jvf. BMW Deutschlands hjemmeside:
Höchstgeschwindigkeit ca. 170 km/h (bei Leistungsreduktion ca. 145 km/h).
Så jow, din bimse er droslet.
Bortset fra det: Hvad skal du nå med den fart???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jaja, jeg når det nok...

Fra : mortdk

Dato : 29-04-07 09:35

Stephan G wrote:

> [...]

> 143 km/t er den så droslet eller er det bare en optimistisk topfart i
> papirerne? Jeg kører med semi offroad dæk, hvis det gør nogen forskel,

Jeg ved, at den første sending F650'ere til det danske forsvar var droslet
til 27 HK (efter daværende tyske forsikringsregler). Passer meget godt med
de 143 km/t, som du har testet din F650 til.

Så, ja - din er nok droslet - desværre

Morten

Fra : Stephan G

Dato : 29-04-07 10:07

> Så jow, din bimse er droslet.
> Bortset fra det: Hvad skal du nå med den fart???

Tak for indlægget.
Jeg har valgt en offroader, det passer til mit behov. Gider ikke race
og kan godt lige det lidt brutale bundtræk. Den høje fart var kun til
at teste topfart for at kunne få svar på om den er droslet...
Er ligeglad med de ekstra 25 kmt på toppen, men mon den giver mere i
bunden i udroslet stand? Så vidt jeg ved er det bare at pille lidt ved
en begrænsning i gasspjældet...

Mvh Stephan

Fra : Stephan G

Dato : 29-04-07 10:08

> Så, ja - din er nok droslet - desværre

Desværre ved jeg ikke om det er. Den er sgu brutal nok som den er,
tror det hedder 34HK. Og den skulle være nem at åbne. Men så blir den
jo et sandt monster... ;)

Stephan

Fra : Anders Nielsen

Dato : 29-04-07 12:58

[...]

***

Hej Stephan

Min erfaring bygger på en ældre model af GS'en (var inde i militæret i ´93)
men topfarten stemmer fint overens med vores droslede modeller.

PS: hvordan har gearkassen det?

Mvh
Anders