Apropos brug af GPS, benzinmåler mm
Fra : Anders Majland

Dato : 27-04-07 21:20

Jeg nåede ud i et gode vejr idag, og fik kørt lidt med crosshjelmen. Den har
jeg kun kørt med før i snevejr, men den er egenligt ikke særlig velegnet til
sommerbrug. Luften er fuld af insekter og de slår da hårdt når de laver et
direkte hit på næse eller kinder. Og af dagens 249km var de 82 arbejde til
km-penge. Omvejen hjem var så lige til ringkøbing efter 2,48m2 fliser som
10-4 i viborg påstod ikke kunne skaffes mere - Efter at jeg så havde fat i
producenten og en dansk grossist fandt jeg så at de var lagervare ude vest
på. Så nu kan min kone få lagt de fliser færdigt på bordet så jeg kan få
tilsluttet kogepladerne igen . Vi har klaret os med ovn-mad siden før påske.

Btw så var jeg temmelig tæt på at køre tør. Jeg startede hjemmefra til Skive
på reserven og havde så planer om at tanke på vejen fra skive til
ringkøbing. Lod min Garmin (kort v9) foreslå en tank langs ruten og det lød
"rimeligt" at jeg skulle kunne nå den... Den var så bare lukket. Nå skidt,
ryste ryste. Det klukkede da lidt fra bunden og der var ifølge garmim under
10km til den næste tank som dog afveg fra ruten - så afsted det gik og vel
fremme i Bjergby tror jeg det var var der ikke skyggen af en Q8. Der lå
istedet en havetraktor/udstyrs butik. Det var mange år siden at der havde
ligget en Q8 der ... Men han mente med sikkerhed at der var under 5km til en
statoil der ihvertfald ikke var lukket. Den nåede jeg også frem til og
tankede lige godt 25 liter Så der har ikke været mange dampe tilbage at køre
på ... Den er opgivet til 26liter men jeg ved ikke hvor meget man reelt kan
hive ud af den... Så måske jeg igen skulle kigge på at få købt en
"spritmesser" fra det stambord ..

Så det kan godt være at en GPS er en hjælp til at finde frem - men
tankstationer lukkes jo i stort tal så stol ikke på at de er der ....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-04-07 16:08

> tankede lige godt 25 liter Så der har ikke været mange dampe tilbage at
> køre på ... Den er opgivet til 26liter men jeg ved ikke hvor meget man
> reelt kan

3XL har tanket 27L på sådan en ST tak, men så skal den heller ikke være ret
bulet

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '78, NX650 '90

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 17:00

> 3XL har tanket 27L på sådan en ST tak, men så skal den heller ikke være
> ret bulet

Min er nu også fin i org facon - og med hele 2liter tilbage har der jo været
masser tilovers. På aprilia'en har jeg ofte tanket med under 1/2liter
tilbage, men der har jeg ogs både benzinmåler og advarselslampe at køre
efter. XT'en har jeg derimod kørt tør på primør flere gange og den er så
ikke nem at få startet igen hvis jeg ikke får skiftet til reserve mens den
stadig ruller og karbs'ene derfor suger. Dvs på land og motorvej har det
ikke været et problem, men i langsom bykørsel er det glippet et par gange