Blev MC-erne så billigere ?
Fra : TheMonster

Dato : 26-04-07 22:29

Blev MC-erne så billigere ved omlægningen af registreringsafgiften, eller
har de snydt MC-erne igen ?

Skal der fortsat betales højere registreringsafgift på store MC end på
biler ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 07:56

TheMonster <nospam@spam.kil> wrote in news:46311c67$0$90266$14726298
@news.sunsite.dk:

> Blev MC-erne så billigere ved omlægningen af registreringsafgiften, eller
> har de snydt MC-erne igen ?
>
> Skal der fortsat betales højere registreringsafgift på store MC end på
> biler ?

afgiften faldt lidt. men spørgsmålet er så om rabatten forsvinder,
hosimportøren ?

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 27-04-07 08:36

On 26 Apr., 23:28, TheMonster <nos...@spam.kil> wrote:
> Blev MC-erne så billigere ved omlægningen af registreringsafgiften, eller
> har de snydt MC-erne igen ?
>
> Skal der fortsat betales højere registreringsafgift på store MC end på
> biler ?

Vi blev som altid snydt, hvor bliver får lempelse af afgiften for km/l
de kører over 16, får MC'er kun en lille lempelse af grænsen for
hvornår der betales 180% afgift. Noget hvor vi i forvejen er stærkt
diskriminerede i forhold til biler.

--

// brian

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 27-04-07 20:44

Hej

Der er også til fradrag for abs bremser:

For nye motorcykler, der er forsynet med blokeringsfri bremser, nedsættes
den afgiftspligtige værdi med 4.165 kr.

Hvilket giver en nedsættelse af afgiften på 7497kr på nye MC'er med ABS, og
som har en afgiftspligtig værdi på mindst 27465kr.

Sammen med de 6075kr i mindre afgift pga. forhøjelse af skalaknækket,
betyder det altså at en del mc'er bliver 13572kr billiger i afgift, f.eks.:
Honda CBF 500 A
Kawasaki ER-6n ABS
Suzuki SV650 - ABS
Suzuki GSF650 - ABS (Bandit)
Suzuki DL650 - ABS (V-Strom)

Det er da trods alt en del for de 5 overnnævnte MC'er som alle koster under
100.000kr.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : tp

Dato : 27-04-07 21:33

> [...]
>
> Hvilket giver en nedsættelse af afgiften på 7497kr på nye MC'er med ABS,
> og som har en afgiftspligtig værdi på mindst 27465kr.

har der ikke altid været det? og hvad så med goldwingens airbag og får
vi snart esp på motorcykler ?

Fra : Dr. Enduro

Dato : 29-04-07 19:16

tp skrev:

> har der ikke altid været det? og hvad så med goldwingens airbag og
> får vi snart esp på motorcykler ?

BMW har netop lanceret antispin-differentialer på mange af sine nye
cykler...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 30-04-07 13:17

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> BMW har netop lanceret antispin-differentialer på mange af sine nye
> cykler...

Differentiale??
Er BMW begyndt at fabriksbygge sidevognsmotorcykler med træk på sidevognen
også??

--
Armand.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 27-04-07 22:11

On 27 Apr., 22:33, "tp" <skods...@yahoo.com> wrote:

> har der ikke altid været det? og hvad så med goldwingens airbag og får
> vi snart esp på motorcykler ?

Faktisk er ABS fradraget blevet reduceret. Fra skm.dk:

Fradrag for abs-bremser i afgiftsgrundlaget reduceres fra 4.165 kr.
til 3.750 kr.

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 27-04-07 23:23

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> wrote in message
Fradrag for abs-bremser i afgiftsgrundlaget reduceres fra 4.165 kr.
til 3.750 kr.

Det er faktisk kun på biler det er reduceret til 3750kr

Jævnfør:
http://www.ft.dk/?/Samling/20061/lovforslag/L217/index.htm

citat:
22. I § 8, stk. 7, affattes således:

» Stk. 7 . For nye motorcykler, der er forsynet med blokeringsfri bremser,
nedsættes den afgiftspligtige værdi med 4.165 kr. For ny biler, der er
forsynet med blokeringsfri bremser, nedsættes den afgiftspligtige værdi med
3.750 kr.

Fra : Morten Pedersen

Dato : 30-04-07 18:34

Prøv at se denne artikkel:

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44340

Man hører jo om de ca 6.000 kr der skulle være at spare på en ny MC til over
en 60-70.000. Samtidig at ABS skulle give et fradrag.

Jeg var inde og snakke med dem hos Århus Scooter i dag.
Deres melding var at de på fx. en Suzuki DL-650 ikke forventede "mere end en
nedsættelse på et par tusind". Jeg undrede mig over hvordan det hænger
sammen, men de fortalte mig at for det første er der i forvejen et fradrag
for cykler med ABS og det nye er ikke højere (nogen der kan
bekræfte/afkræfte?) og for det andet at de ikke regnede med at importøren
ville sætte prisen ned mere end bare "symbolsk" - altså for at lukke munden
på køberne ville cyklerne blive sat ned, men en den af nedsættelsen ville
importøren tage til sig selv. Når man læser artikler om emnet på
nyhedssider, står afgiftsændringerne nærmest som om det er en lov at alle
nye MC falder med de ca 6.000 kr. Det er sgu ikke nemt at finde ud af.....

Fra : Anders Majland

Dato : 30-04-07 21:17

> Jeg var inde og snakke med dem hos Århus Scooter i dag.
> Deres melding var at de på fx. en Suzuki DL-650 ikke forventede "mere end
> en nedsættelse på et par tusind".

Husk blot at det er ikke er nogen faste listepriser længere som afgiften
betales efter - Det er flere år siden at de blev afskaffet. Så den pris der
står på skiltet er et "forhandlinggrundlag". Hvor meget der kan slåes af
afhænger helt af importørs og forhandlers avance og hvor interesseret de er
i en handel. Dernæst er så husk at det er billigere for en forhandler at
give ekstraudstyr eller det/de første service end en kontantrabat.

Jeg har ikke handlet ny mc her i landet men markedet er ikke så forskelligt
fra bilerne - selvom mc forhandleren gerne lader som om at der stadig er et
fastprissystem på afgifterne ... På bilmarkedet er det derimod efterhånden
sevet igennem.

/A

Fra : KV

Dato : 30-04-07 21:44

Tillægsspørgsmål - gælder 16 km/l også for MC? Jeg synes ikke jeg har set
nogen grænse for det?

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-07 07:41

> Tillægsspørgsmål - gælder 16 km/l også for MC? Jeg synes ikke jeg har set
> nogen grænse for det?

Nej - det er kun biler der straffes eller belønnes på forbruget