|
| Så faldt afgiften, -også for motorcykler Fra : Bongo |
Dato : 25-04-07 16:17 |
| | |
Bongo (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 25-04-07 16:24 |
|
>
> Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
> bidrage?
>
Jep, -det kan jeg:
Nu
•0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
•105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 15.200 kr.
•180 procent af værdien over 15.200 kr.
Forslag
•0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
•105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 23.300 kr.
•180 procent af værdien over 23.300 kr.
Vh Bongo
| |
tp (25-04-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 25-04-07 16:28 |
|
"Bongo" <askfor@address.com> skrev i meddelelsen
news:462f72b6$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
>> Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
>> bidrage?
>>
>
> Jep, -det kan jeg:
>
> Nu
>
> .0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
> .105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 15.200 kr.
> .180 procent af værdien over 15.200 kr.
>
>
> Forslag
>
> .0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
> .105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 23.300 kr.
> .180 procent af værdien over 23.300 kr.
>
dvs 6075 kr billigere pr ny cykel (23300-15200)*,75.. hurra for en forskel
LOL
| |
Jim Andersen (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 26-04-07 10:36 |
|
tp wrote:
> dvs 6075 kr billigere pr ny cykel (23300-15200)*,75.. hurra for en
> forskel LOL
Og hvis den har ABS så 10.240
Så får man jo penge for at købe en Lifan !
/jim
| |
"J.C.Kløve" (26-04-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 26-04-07 10:47 |
|
Jim Andersen skrev:
> tp wrote:
>
>> dvs 6075 kr billigere pr ny cykel (23300-15200)*,75.. hurra for en
>> forskel LOL
>
> Og hvis den har ABS så 10.240
>
> Så får man jo penge for at købe en Lifan !
>
ja så vil ja da overveje en kynøjser
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Lyrik (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 25-04-07 23:01 |
|
Den 25.04.2007 kl. 17:24 skrev Bongo <askfor@address.com>:
>>
>> Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
>> bidrage?
>>
>
> Jep, -det kan jeg:
>
> Nu
>
> •0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
> •105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 15.200 kr.
> •180 procent af værdien over 15.200 kr.
>
>
> Forslag
>
> •0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
> •105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 23.300 kr.
> •180 procent af værdien over 23.300 kr.
>
>
> Vh Bongo
++++++++++++++
22. I § 8, stk. 7, affattes således:
â€Stk. 7. For nye motorcykler, der er forsynet med blokeringsfri bremser,
nedsættes den afgiftspligtige værdi med 4.165 kr.
Der bliver ikke afgiftsnedsættelse for MC der kører over 16 på literen,
mens der på biler der kører over 16 på literen bliver et fradrag på 4000,-
pr. kilometer den kører over 16/kml
Hilsen
Jens
--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.
| |
Hekto (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-04-07 14:54 |
|
Lyrik has brought this to us :
> Der bliver ikke afgiftsnedsættelse for MC der kører over 16 på literen,
> mens der på biler der kører over 16 på literen bliver et fradrag på 4000,-
> pr. kilometer den kører over 16/kml
>
Hvem kører også 16 km/l på motorcykel????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Armand (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-04-07 15:37 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.d3ba7d74759f63da.41842@urxgb.qxROT13...
> Lyrik has brought this to us :
>
>> Der bliver ikke afgiftsnedsættelse for MC der kører over 16 på literen,
>> mens der på biler der kører over 16 på literen bliver et fradrag på
>> 4000,-
>> pr. kilometer den kører over 16/kml
>>
>
> Hvem kører også 16 km/l på motorcykel????
>
problemet er vel at der ikke findes nogle normaliserede forbrugsmålinger for
motorcykler at læne en sådan regel op ad
--
Armand.
| |
Hekto (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-04-07 15:47 |
|
Armand was thinking very hard :
> problemet er vel at der ikke findes nogle normaliserede forbrugsmålinger for
> motorcykler at læne en sådan regel op ad
Nej - heldigvis! De vil aldrig komme ind under
kategorien 'miljøvenlige'!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Armand (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-04-07 15:52 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.d3ef7d7493d3060a.41842@urxgb.qxROT13...
> Armand was thinking very hard :
>> problemet er vel at der ikke findes nogle normaliserede forbrugsmålinger
>> for
>> motorcykler at læne en sådan regel op ad
>
> Nej - heldigvis! De vil aldrig komme ind under
> kategorien 'miljøvenlige'!
>
Mjnarrh - Med den 23km/l's måling min 'Gøjt er opgivet til, kan CBR'en vel
komme op på langt over 25, hvis man sammenligner med mit forbrug i praksis
for begge to :-/
--
Armand.
| |
Lyrik (28-04-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 28-04-07 18:53 |
|
Den 26.04.2007 kl. 15:54 skrev Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13>:
> Lyrik has brought this to us :
>
>> Der bliver ikke afgiftsnedsættelse for MC der kører over 16 på literen,
>> mens der på biler der kører over 16 på literen bliver et fradrag på
>> 4000,-
>> pr. kilometer den kører over 16/kml
>>
>
> Hvem kører også 16 km/l på motorcykel????
+++++++++++++++++
Ja der rammer du noget centralt!
Der burde netop være samme regler for motorcykler af miljømæssige grunde.
Motorcykler bruger alt for meget benzin.
Jeg undrer mig over at min 2 cylindrede 500 ccm Kawasaki EN500 kun kører
16 på literen når en bil på 1000 ccm kører måske 23 på literen.
Det endda med væsentlig flere heste.
Jeg vil prøve at skrive til Folketinget omkring en ændring af oplægget.
Den EN500 burde mindst gå 25 på literen efter min mening.
Efter oplægget til biler falder der en straf på 1000 kroner ekstra afgift
for hver kilometer den går under 16 på literen.
Hilsen
Jens
--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.
| |
Armand (28-04-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-04-07 19:50 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .trh9anhqcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> Den 26.04.2007 kl. 15:54 skrev Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13>:
>
>>
>> Hvem kører også 16 km/l på motorcykel????
> +++++++++++++++++
> Ja der rammer du noget centralt!
> Der burde netop være samme regler for motorcykler af miljømæssige grunde.
> Motorcykler bruger alt for meget benzin.
> Jeg undrer mig over at min 2 cylindrede 500 ccm Kawasaki EN500 kun kører
> 16 på literen når en bil på 1000 ccm kører måske 23 på literen.
> Det endda med væsentlig flere heste.
> Jeg vil prøve at skrive til Folketinget omkring en ændring af oplægget.
> Den EN500 burde mindst gå 25 på literen efter min mening.
>
Hvis Der skulle fastsættes et tal for sådan en 500'ers økonomi ville det
meget let kunne komme godt over 25km/l. Dette ud fra det voldsomt
optimistiske tal min 1,4HDi har i forhold til hvad jeg kan stræke det til
:-|
På den måde skal du også vurdere hvor langt at DU til sammenligning ville
køre i den nævnte et-liters bil!
--
Armand.
(der sjældent kører mindre end 20km/l på CBR600'eren)
| |
Anders Majland (30-04-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 30-04-07 09:07 |
|
> Hvis Der skulle fastsættes et tal for sådan en 500'ers økonomi ville det
> meget let kunne komme godt over 25km/l. Dette ud fra det voldsomt
> optimistiske tal min 1,4HDi har i forhold til hvad jeg kan stræke det til
> :-|
> På den måde skal du også vurdere hvor langt at DU til sammenligning ville
> køre i den nævnte et-liters bil!
Det store problem for motorcykler er at de groft sagt har vinmodstand som en
ladeport. Skal forbruget sænkes markant skal der store ændringer til, og en
oprejst kørestilling med et godt overblik skal sikkert erstattes af en mere
eller mindre sammenkrølllet bag en stor kåbe ...
Men vi har en 1,6HDi'er i bilen med 110hk - Jeg ville da godt havde det
halve af den i xtz'en. Altsp en R2'er med 55dieselheste (der dog nok skal
kombineres med en 6trins gearkasse.) Når den motor kan slæbe 1400kg bil
rundt med et snit på 17,5km/l (praksis indtil videre) skulle der da være
mulighed for en god økonomi med 200kg trods vindmodstanden.
| |
Hekto (30-04-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 30-04-07 10:33 |
|
Anders Majland wrote on 30-04-2007 :
> Det store problem for motorcykler er at de groft sagt har vinmodstand som en
> ladeport. Skal forbruget sænkes markant skal der store ændringer til, og en
> oprejst kørestilling med et godt overblik skal sikkert erstattes af en mere
> eller mindre sammenkrølllet bag en stor kåbe ...
Det er en af de afgørende årsager - ja.
Det hele skal dog sammenholdes med EU-45
knallerterne der for langt hovedpartens
vedkommende er begrænset ved at forbrændingen
hæmmes når de nå et vist omdrejningstal
(ressonansrøret). D.v.s. når de kører topfart (45
km/t) - og det gæør de jo hele tiden - forurener
de mest! DOOOOH! De er endda fritaget for afgift!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Armand (30-04-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-04-07 13:39 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4635a3bc$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hvis Der skulle fastsættes et tal for sådan en 500'ers økonomi ville det
>> meget let kunne komme godt over 25km/l. Dette ud fra det voldsomt
>> optimistiske tal min 1,4HDi har i forhold til hvad jeg kan stræke det til
>> :-|
>> På den måde skal du også vurdere hvor langt at DU til sammenligning ville
>> køre i den nævnte et-liters bil!
>
> Det store problem for motorcykler er at de groft sagt har vinmodstand som
> en ladeport. Skal forbruget sænkes markant skal der ......
>
Nu gik mit argument på sammenligning og ikke praktiske muligheder!
Mit forbrug på CBR'en vidner endvidere om at 20km/l ikke er et utopisk mål -
Og da slet ikke for en 500-Twin
> Men vi har en 1,6HDi'er i bilen med 110hk - ..... Når den kan slæbe 1400kg
> bil rundt med et snit på 17,5km/l (praksis indtil videre)........
Godt gået med under én km/l under normen!
Min 1,4'er er normeret til 23,3, hvilket er godt og vel 5km/l over mit
forbrug i praksis.
Og det er dér at jeg vil hen omkring en given mc-forbrugsnorm: CBR'ens 20
km/l i samme forhold (18,5 - 23,3) svarer til 25 km/l - Hvilket må regnes
for ganske pænt for en bensinmotor :-|
--
Armand.
| |
Armand (10-05-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-05-07 20:39 |
|
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4633973a$0$52121$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news .trh9anhqcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>> Den 26.04.2007 kl. 15:54 skrev Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13>:
>>
>>>
>>> Hvem kører også 16 km/l på motorcykel????
>>
>> Der burde netop være samme regler for motorcykler af miljømæssige grunde.
>> Motorcykler bruger alt for meget benzin.
>> Jeg undrer mig over at min 2 cylindrede 500 ccm Kawasaki EN500 kun kører
>> 16 på literen når en bil på 1000 ccm kører måske 23 på literen.
>>
> Hvis Der skulle fastsættes et tal for sådan en 500'ers økonomi ville det
> meget let kunne komme godt over 25km/l. Dette ud fra det voldsomt
> optimistiske tal min 1,4HDi har i forhold til hvad jeg kan strække det til
> :-|
> På den måde skal du også vurdere hvor langt at DU til sammenligning ville
> køre i den nævnte et-liters bil!
>
Lidt efterrationalisering, her et par uger efter:
Iøvrigt imponerer CBR'ens økonomi først rigtigt når det kommer til
højhastighedstouring:
19km/l op til 150km's fart.
18km/l op til 160-170km's fart.
17 km/l trods 170km's fart
Dér kan bilerne ikke være med i praksis, så helt uøkonomiske er motorcykler
ikke :-|
--
Armand.
| |
CL (10-05-2007)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 10-05-07 20:55 |
|
Armand wrote:
> Lidt efterrationalisering, her et par uger efter:
> Iøvrigt imponerer CBR'ens økonomi først rigtigt når det kommer til
> højhastighedstouring:
> 19km/l op til 150km's fart.
> 18km/l op til 160-170km's fart.
> 17 km/l trods 170km's fart
>
> Dér kan bilerne ikke være med i praksis, så helt uøkonomiske er
> motorcykler ikke :-|
>
>
Og det ville nok ikke være et godt argument for at sætte
afgiften ned på MC
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
Bongo (11-05-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 11-05-07 12:38 |
|
> Lidt efterrationalisering, her et par uger efter:
> Iøvrigt imponerer CBR'ens økonomi først rigtigt når det kommer til
> højhastighedstouring:
> 19km/l op til 150km's fart.
> 18km/l op til 160-170km's fart.
> 17 km/l trods 170km's fart
Dét er fanme flot, der kan TDMen ikke være med.
> Dér kan bilerne ikke være med i praksis, så helt uøkonomiske er
> motorcykler ikke :-|
Jooe, ideelt set kan der sidde 4 personer i en bil og kun 2 på mc. At det så
ikke sker er en anden diskussion.
Vh Bongo
| |
Jim Andersen (30-04-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 30-04-07 09:11 |
|
Lyrik wrote:
> Jeg undrer mig over at min 2 cylindrede 500 ccm Kawasaki EN500 kun
> kører 16 på literen
Så er der noget galt med den, eller med din kørestil.
Jeg har en 2 cylindret 500 ccm Kawasaki ER-5 og den går da mindst 20 km/l.
/jim
| |
Henrik H (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Henrik H |
Dato : 26-04-07 10:20 |
|
Bongo skrev:
>> Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
>> bidrage?
>>
>
> Jep, -det kan jeg:
>
> Nu
>
> •0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
> •105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 15.200 kr.
> •180 procent af værdien over 15.200 kr.
>
>
> Forslag
>
> •0 pct. af værdien indtil 8.300 kr.
> •105 pct. af værdien mellem 8.300 kr. og 23.300 kr.
> •180 procent af værdien over 23.300 kr.
>
Hvor fandt du det henne ? Har du evt et link ?
| |
Bongo (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 26-04-07 17:00 |
| | |
MKS - 74 (25-04-2007)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-04-07 16:32 |
|
On Wed, 25 Apr 2007 17:17:11 +0200, "Bongo" <askfor@address.com>
>Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
>bidrage?
" En forhøjelse af skalaknækket ved beregning af registreringsafgift
fra 65.900 kr. til 74.000 kr. for nye personbiler (samt tilsvarende
forhøjelse for brugte personbiler og nye og brugte motorcykler)."
Såfremt det (=tilsvarende) skal forstås sådan, at det gælder over en
kam betyder det altså, at 8100 der før skulle svares 180% af, nu kun
skal svares 105% i reg. afgift af og dermed 6075 mindre i afgift. Men
det er nok meget godt lige at se den helt præcise lovtekst først.
--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Morten Pedersen (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Morten Pedersen |
Dato : 26-04-07 20:40 |
|
Jeg har talt med flere forskellige forhandlere i dag, og det virker ikke som
om der er nogen der sådan lige umiddelbart har tænkt sig at sætte priserne
ned.
Det står ret kraftigt i kontrast til at der på mange nyhedssites står at
prisen på en ny MC "automatisk" falder med de 6 kilo fra i dag og at
personer der lige har købt må ærgre sig.
Jeg synes også der dukker flere oplysninger op løbende - nu det omkring at
det ikke gælder for cykler der kører mere end 16 km/l - hvad er nu det?
"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message
news:462f7102$0$14020$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Regeringen har den 25. april 2007 fremsat forslag om en omlægning af
> bilbeskatningen for at formindske CO2-udledningen. Det indebærer bl. a.
> ændringer af afgifterne for personbiler, varebiler og motorcykler. bl.a.
> bl.a.
> Se resten her:
>
> http://www.skm.dk/publikationer/notater/omlaegningafbilafgifterne.html
>
> Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
> bidrage?
>
> http://www.skm.dk/lovforslag/fremsatte/5630.html
>
>
>
> Vh Bongo
>
| |
Armand (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-04-07 21:31 |
|
"Morten Pedersen" <morten@stargates.dk> skrev i en meddelelse
news:4630ffd5$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> >>
>> Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
>> bidrage?
>>
Jeg kan heller ikke tyde ordlyden: "samt tilsvarende forhøjelse for
.......... og nye og brugte motorcykler".
Mon der i ordet "tilsvarende" ligger at motorcyklerne løftes et tilsvarende
hop (fra deres forfordelte beregnings-knæk), eller løftes knækket til
tilsvarende leje (á samme knæk som for biler) :-/
Egentlig kan det vel være ligemeget eftersom at nedsættelsen vil blive
tilbagebetalt for handler indgået fremover, og det kan vel ikke vække
købekløe at motorcykler bliver 6-10.000 kr billigere hvis det nye knæk
bliver vedtaget :-|
--
Armand.
(med en dieselbil der falder ca. 25.000,- i brugtværdi hvis forslaget
vedtages)
| |
Morten Pedersen (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Morten Pedersen |
Dato : 26-04-07 22:09 |
|
For undertegnede, som skal købe en motorcykel (den første) i juli måned i
år, kan det godt have en vis relevans.
Men selv hvis forslaget vedtages, er det vel stadig helt op til importøren
at fastsætte prisen - der er jo ikke nogen der siger at de ikke bare vil
tage noget mere i avance.
Jeg forventer at skulle købe en Suzuki DL650, som idag står til 99.995. Jeg
tror desværre ikke jeg kan forvente at den automatisk kommer ned på 94.000,
for importøren kan jo godt vælge at sætte prisen til fx 97.500 eller slet
ikke nedsætte den.
mvh
Morten Pedersen
"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message
news:46310c0d$0$52132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Morten Pedersen" <morten@stargates.dk> skrev i en meddelelse
> news:4630ffd5$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> >>
>>> Jeg kan nu ikke lige gennemskue hvormeget den er faldet, andre kan måske
>>> bidrage?
>>>
> Jeg kan heller ikke tyde ordlyden: "samt tilsvarende forhøjelse for
> ......... og nye og brugte motorcykler".
> Mon der i ordet "tilsvarende" ligger at motorcyklerne løftes et
> tilsvarende hop (fra deres forfordelte beregnings-knæk), eller løftes
> knækket til tilsvarende leje (á samme knæk som for biler) :-/
>
> Egentlig kan det vel være ligemeget eftersom at nedsættelsen vil blive
> tilbagebetalt for handler indgået fremover, og det kan vel ikke vække
> købekløe at motorcykler bliver 6-10.000 kr billigere hvis det nye knæk
> bliver vedtaget :-|
>
> --
> Armand.
> (med en dieselbil der falder ca. 25.000,- i brugtværdi hvis forslaget
> vedtages)
>
| |
Armand (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-04-07 22:37 |
|
"Morten Pedersen" <morten@stargates.dk> skrev i en meddelelse
news:463114c8$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> For undertegnede, som skal købe en motorcykel (den første) i juli måned i
> år, kan det godt have en vis relevans.
>
> Men selv hvis forslaget vedtages, er det vel stadig helt op til importøren
> at fastsætte prisen - der er jo ikke nogen der siger at de ikke bare vil
> tage noget mere i avance.
Hvis man skal skyde papegøjen skal det afgjort være lige efter en
nedsættelse hvor priserne ikke får lov til at sættes højere uden at det
umiddelbart ses :-/
> Jeg forventer at skulle købe en Suzuki DL650, som idag står til 99.995.
> Jeg tror desværre ikke jeg kan forvente at den automatisk kommer ned på
> 94.000, for importøren kan jo godt vælge at sætte prisen til fx 97.500
> eller slet ikke nedsætte den.
>
- - - men du står i samme situation uanset hvornår du handler, eneste
forskel er blot at der er lidt lotteri i at handle nu derved at man kommer
til at afvente hvor meget der falder tilbage i baglommen i stedet for at
vide det inden købet!
--
Armand.
| |
Anders Majland (30-04-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 30-04-07 09:09 |
|
> - - - men du står i samme situation uanset hvornår du handler, eneste
> forskel er blot at der er lidt lotteri i at handle nu derved at man kommer
> til at afvente hvor meget der falder tilbage i baglommen i stedet for at
> vide det inden købet!
Afgiften refunderes til forhandleren - ikke til køberen. Derfor skal man
huske at lave en lile tilføjelse til slutsedlen hvis man skal have ret til
at få pengene retur ...
| |
Dr. Enduro (27-04-2007)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 27-04-07 06:49 |
|
Loven er allerede trådt i kraft, fordi den er sikret vedtagelse i
Folketinget. Men derudover var der også noget fremme i pressen om, at
nedsættelsen måske risikerer at blive spist op af importører +
forhandlere, fordi de nu ser deres snit til at sætte de unaturligt lave
danske priser (dvs. før afgift) op. Så det er slet ikke sikkert, at der
bliver de store besparelser at hente...
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Hekto (27-04-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-04-07 14:14 |
|
Dr. Enduro brought next idea :
> Loven er allerede trådt i kraft, fordi den er sikret vedtagelse i
> Folketinget. Men derudover var der også noget fremme i pressen om, at
> nedsættelsen måske risikerer at blive spist op af importører + forhandlere,
> fordi de nu ser deres snit til at sætte de unaturligt lave danske priser
> (dvs. før afgift) op. Så det er slet ikke sikkert, at der bliver de store
> besparelser at hente...
Nej, og det er jo en herlig ting på et marked
hvor importørerne bare stiltiende kan blive enige
om 'prisdannelsen'.
Skovfoged-øserne blir' dyrere og intentionen med
den lavere afgift på miljøvenlige biler siver ned
i sandet!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Veset (27-04-2007)
| Kommentar Fra : Veset |
Dato : 27-04-07 00:08 |
|
On Thu, 26 Apr 2007 22:31:15 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:
>kan heller ikke tyde ordlyden: "samt tilsvarende forhøjelse for
>......... og nye og brugte motorcykler".
>Mon der i ordet "tilsvarende" ligger at motorcyklerne løftes et tilsvarende
>hop (fra deres forfordelte beregnings-knæk), eller løftes knækket til
>tilsvarende leje (á samme knæk som for biler) :-/
Ifølge: http://www.ft.dk/Samling/20061/lovforslag/L217/som_fremsat.htm
3.4 Forhøjelse af skalaknækket
Det foreslås at reducere registreringsafgiften for nye personbiler via
en forhøjelse af skalaknækket mellem 105 og 180 procents afgift fra
65.900 kr. til 74.000 kr. Knækforhøjelsen svarer til en
afgiftslempelse på hen ved 6.100 kr. pr. bil. Registreringsafgiften af
nye motorcykler lempes med samme beløb. Det er for motorcykler valgt
at lade hele lempelsen udmønte for knækket mellem 105 og 180 pct.
De regulerede og afrundede beløbsgrænser for personbiler og
motorcykler bliver herefter:
Nye motorcykler og personbiler mv.:
1) Motorcykler: 105 pct. af 8.300 – 23.300 kr. og 180 pct. af resten.
2) Personbiler mv.: 105 pct. af 74.000 kr. og 180 pct. af resten.
--
Veset
Honda XRV 750 AT
http://www.dfmc.dk/?id=362
| |
|
|