Identifikation af model og årgang
Fra : Siavash T.

Dato : 25-04-07 14:29

Hej alle

Kan nogen supplere med et link hvor man kan få tjekket sin MCs VIN
(Stelnummer, motor nummer) og få en eksakt produktionsdato for MC'en?
Det må gerne være relateret til Honda.

Eller en logik for fortolkning af disse numre.

På forhånd tak
Siavash T.

Fra : MKS - 74

Dato : 25-04-07 14:54

http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/BVINSystem.htm

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Richard

Dato : 25-04-07 18:54

MKS - 74 wrote:

> http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/BVINSystem.htm

Bemærk at det andet af de sidste seks cifre, der tilsammen udgør det
nævnte Sequential Production Number, angiver produktionsåret med 0 som
første, 1 som andet etc.

Du kan se en del eksempler på Honda'er med VIN på kleinjung.de/techdata -
også ST1100, Siavash

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Siavash T.

Dato : 26-04-07 09:09

Tak for jeres respons.

Venlig hilsen
Siavash T.

Fra : Siavash T.

Dato : 26-04-07 21:18

Hej igen

Man kan se, at Honda bruger bogstaverne JH2. Denne sammensætning kan
jeg desværre ikke finde på min MC. Jeg fundet stelnummeret som er
SC2643xxxxx og motor nr. som igen starter med SC26-Exxxxx. Kan I
fortælle mig hvor jeg finder det andet nummer/id på MC'en?

mvh
Siavash T.

Fra : MKS - 74

Dato : 28-04-07 20:32

On 26 Apr 2007 13:18:09 -0700, "Siavash T."
> [...]

>SC2643xxxxx og motor nr. som igen starter med SC26-Exxxxx. Kan I
>fortælle mig hvor jeg finder det andet nummer/id på MC'en?

Jeg tror ikke at det er der så, idet Honda i Europa først gik over til
det format for stelnr. engang i 90'erne AFAIK. Så det er nok senere
end din model. Stelnr. tyder på en SC26 (=ST1100) i 4. produktionsår,
spørgsmålet er så, hvornår 1. er for at aldersbestemme den, men det
ved du sikkert bedst selv, kan evt. verificeres hos den lokale
Honda-pusher....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Richard

Dato : 29-04-07 10:40

Siavash T. wrote:

> [...]
> SC2643xxxxx og motor nr. som igen starter med SC26-Exxxxx. Kan I
> fortælle mig hvor jeg finder det andet nummer/id på MC'en?

Som MKS-Michael er inde på, finder du det ikke nødvendigvis på din cykel,
for Honda har gennem tiden brugt flere nummerformater. Iflg. min lokale
Honda-forhandler yderligere et, hvor produktionsåret er helt sløret af
markedsføringsmæssige grunde

Men brug nu de kilder, vi giver dig, Siavash. Kleinjung.de/techdata viser
jo, at stelnummeret (i D) indeholder JH2-koden i '96, men ikke i startåret
'90. Hvornår det så kom med? - en fiche til netop din årgang er en rigtig
god ting at have, den må du altså se at skaffe dig

Mht. første årgang af ST1100: I D blev den introduceret i efteråret '89
som en '90-model; i USA blev selv samme - men i US version naturligvis -
introduceret sent på foråret '90 som en '91-model Marketing rules!

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK