Afhentning i England
Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-04-07 21:49

Jeg har købt en motorcykkel i England og sælgeren vil gerne køre den til
Harwich. Er der en nemmere måde at komme til Harwich end sejle begge veje ?
Fx fly til en lufthavn i nærheden.

Carsten

Fra : tp

Dato : 24-04-07 21:56

> Jeg har købt en motorcykkel i England og sælgeren vil gerne køre den til
> Harwich. Er der en nemmere måde at komme til Harwich end sejle begge veje
> ? Fx fly til en lufthavn i nærheden.

nu siger du jo ikke hvor du bor, men århus - stansted eller esbjerg - ...
mener det er luton for tiden (skifter af og til) Ryanair - ca 500kr alt
incl. Begge overkommelig afstand til harwich. Men det engelske offentlige
transport system impornerer ikke og er ret dyrt, så tag du bare båden.
Køber du en 24 timers billet koster det ikke ret meget (omkring 400kr
retur). Du kan jo altid købe en billet for mc'en retur

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-04-07 15:49

Jeg bor på Fyn. Er det Esbjerg - Harwich til 400 kr? Det billigste jeg kan
få det til er 1600 kr med mc retur.

Fra : Armand

Dato : 25-04-07 19:01

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bor på Fyn. Er det Esbjerg - Harwich til 400 kr? Det billigste jeg kan
> få det til er 1600 kr med mc retur.
>

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Sådan en shopping-billet koster ike det store, og som tp skriver kan du så
løse billet til motorcyklen hjemefter - men dét kan vel også løbe op i
samlet billetudgift á 1600,- :-/
Hvis dét synes for dyrt, så har du forregnet dig! Mange betaler mindst det
samme for at få hjembragt fra Tyskland og dét er således dén merudgift man
skal huske at tillægge anskaffelsesprisen :-|

--
Armand.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-04-07 21:07

Jeg ved ikke om det er for dyrt, men hvis det kan fås billigere er det da
bedre. Jeg bor jo tæt på Jylland. Det er en Norton comando jeg har købt og
med afgift kommer den op i 60 - 62000 kr, men derfor vil jeg da gerne sparer
500 kr på rejsen.

Fra : Richard

Dato : 24-04-07 22:02

Carsten Jensen wrote:

> Jeg har købt en motorcykkel i England og sælgeren vil gerne køre den til
> Harwich. Er der en nemmere måde at komme til Harwich end sejle begge veje ?
> Fx fly til en lufthavn i nærheden.

Det bliver vel Stansted i så fald - frit efter hukommelsen, check det
hellere på et kort

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik Lyck

Dato : 27-04-07 13:36

Hej Carsten

Har selv købt samme motorcykel i england for 2 år siden.
Jeg tog et af de der minicruise til Harwich og bestillte hjemmefra en billet
til motorcykel retur den kostede 150,- DKK

Så det var billigt at få den hjem synes jeg.

Har forresten først fået plader på i år, den er fra 72´ så den er nu veteran
hvilket betyder 5700,- i afgift, 697,- i forsikring incl. kasko helårligt og
en 1/4 i vægtafgift.

Held og lykke med projektet.

PS. Sejlturen er rimeligt kedelig.

MVH
Henrik

Fra : Carsten Jensen

Dato : 27-04-07 16:57

Hej Henrik

Jeg skal give 1980 kr for mig tur/return og en motorcykel med hjem. det er
for en 3 mandskahyt, men det koster kun 120 kr. for at tage 2 venner med.
Det er nok forbi jeg ikke kan vente at det blev lidt dyrere. Jeg rejser 1
maj og skal skrive hvordan det er gået.

Det er en 76´, så jeg venter ikke med at reg den. Pris ca 17000 kr.

Hilsen
Carsten

Fra : Henrik Lyck

Dato : 28-04-07 20:17

Hej Carsten

Det bliver spændende at høre fra dig når du er kommet hjem igen.
Der er forresten en norton klub her i DK hvis du ikke allerede er faldet
over den http://www.norton-mc.dk/
jeg kender et par rigtig gode forums på nettet hvis du skulle være
interesseret, der er masser god hjælp at hente,
der skal jo skrues lidt i de gamle maskiner en gang imellem ;-D

MVH
Henrik

Fra : Carsten Jensen

Dato : 29-04-07 06:40

Hej Henrik
Jeg vil gerne have de links du har, også til reservedele. Jeg har en Ariel i
forvejen og er medlem af Albion, men ved ikke ret meget om Norton endnu. Dog
står alle de gamle rotter nok klar på torsdag når jeg kommer hjem, så
køleskabet er sat til på værkstedet.

Fra : Henrik Lyck

Dato : 29-04-07 08:53

Hej Carsten

Af forum synes jeg at disse to rigtigt gode http://www.accessnorton.com/ &
http://www.britbike.com/ubb/cgi-bin/ultimatebb.cgi?/ubb/forum/f/12.html

Dele plejer jeg at købe direkte i england hos http://rgmmotors.co.uk/ &
http://norvilmotorcycle.co.uk/

PS. jeg har alle de originale manualer på cd, hvis det skulle have
interesse.

Hvis du fjerner gnaveren i min e-mail adresse skulle den virke.

MVH
Henrik

Fra : Steve Borland

Dato : 29-04-07 09:52

Henrik Lyck wrote:
> [...]
> interesse.
>
> Hvis du fjerner gnaveren i min e-mail adresse skulle den virke.

Du kan også kik på disse 2 mail lists:

brit-iron - dækker alle slags .uk motorcykler. Mange posts ang.
Commandos. Se http://www.brit-iron.org/

Norton Owners Club - har et fint web site her :
http://www.nortonownersclub.org/ og for deres list, NOC-LIST, se
http://home.ease.lsoft.com/scripts/wa.exe?A0=NOC-LIST.

mvh,
Steve.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 29-04-07 09:59

Jeg takker for de fine links.

Carsten

Fra : Steve Borland

Dato : 29-04-07 16:08

Henrik Lyck wrote:
> [...]
> interesse.
>
> Hvis du fjerner gnaveren i min e-mail adresse skulle den virke.

Du kan også se på Andover Norton's web site - de laver original
reservedele, og har en rigtigt gode on-line order system.
http://www.bsa-regal.co.uk/norton/index.php og klik på "Browse & order
Norton Commando spares"
De har også on-line part books.

Du kan også se på Captain Norton's notes -
http://www.captain.norton.clara.net/page1.html#page1%20top

En fint samling af nyttigt tips og oplysning.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 16:45

lad os høre hvordan det gik, når du har fået den hjem.
Poul