Kædekit på VFR 750 RC 24
Fra : Steen

Dato : 24-04-07 19:50

Hej

Jeg har monteret nyt kædekit. Det nye tandhjul foran har en tykkere krave
end det gamle, hvilket betyder at det bliver spændt helt fast i modsætning
til det gamle, som kunne bevæges 2-3 mm. sidevejs. I flølge MC-Nøglen har
det nye tandhjul det rigtige nr.
Mit spørgsmål er om det skal kan bevæge sig sidevejs.

VH.
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 20:32

On Tue, 24 Apr 2007 20:49:46 +0200, Steen wrote:

> [...]
> det nye tandhjul det rigtige nr.
> Mit spørgsmål er om det skal kan bevæge sig sidevejs.

2-3 mm. er måske nok i overkanten, men ja, kædehjulet skal sidde løst på
strålerne. Det der sker som det er nu, er at bolten arbejder sig løs.
Bolten skal have fast anlæg, gennem skiven, til akselenden. Ydermere skal
bolten sikres med locktite (den pinkfarvede, kan ikke huske nr. men kan
finde det i morgen).

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Steen

Dato : 24-04-07 21:07

meddelelse news:1py4v1br4ypg5$.1odvwnzi0b3jz.dlg@40tude.net...

> [...]
> Bolten skal have fast anlæg, gennem skiven, til akselenden. Ydermere skal
> bolten sikres med locktite (den pinkfarvede, kan ikke huske nr. men kan

Tak for hjælpen. Jeg må vist have en snak med min forhandler

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 21:21

On Tue, 24 Apr 2007 22:06:33 +0200, Steen wrote:

> Tak for hjælpen. Jeg må vist have en snak med min forhandler

Eller med en fil/slibesten. Det er vel næppe flere mm. der skal fjernes :-/

Orla Pedersen, Renthal, som passer perfekt.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Steen

Dato : 25-04-07 15:17

meddelelse news:1jjpnotbjqu32.179keak3bk69n.dlg@40tude.net...

> [...]
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen, Renthal, som passer perfekt.

Det drejer sig om 2,5 mm. det er vist for meget at file af. Mon ikke også
det er hærdet tandhjulet.

mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 16:39

On Wed, 25 Apr 2007 16:16:41 +0200, Steen wrote:

> Det drejer sig om 2,5 mm. det er vist for meget at file af. Mon ikke også
> det er hærdet tandhjulet.

Jo, det er vist en ommer :-/ Hvem leverer så sløset ?

Fra : Steen

Dato : 25-04-07 22:14

meddelelse news:900dctubde5o.1v0nz2xq43077.dlg@40tude.net...

> Jo, det er vist en ommer :-/ Hvem leverer så sløset ?
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Det er købt ved Motorgården i Svenstrup, som jeg har talt med i dag. De
siger at bolten skal spænde på tandhjulet og at det gamle var forkert.
Forvirret?????

mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 05:46

> Det er købt ved Motorgården i Svenstrup, som jeg har talt med i dag. De
> siger at bolten skal spænde på tandhjulet og at det gamle var forkert.
> Forvirret?????
>
> mvh

Hej
Jeg ved tilfældigvis der er forskel på f.tandhjul på en 86/87 og 88/89.
Tror du har fået den forkerte. PÅ Honda skal tandhjulet side løs som Orla
siger.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Steen

Dato : 26-04-07 07:35

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ved tilfældigvis der er forskel på f.tandhjul på en 86/87 og 88/89.
> Tror du har fået den forkerte. PÅ Honda skal tandhjulet side løs som Orla

Det er jeg vist nødt til at undersøge nærmere hvad der er gået galt.

mvh

Steen

Fra : Orla Pedersen

Dato : 26-04-07 08:37

Steen wrote:

> Det er jeg vist nødt til at undersøge nærmere hvad der er gået galt.

Problemet er Motorgården. :-/

Der er flere gode alternativer, Special, Gert i Farsø, eller Bislev MC

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-04-07 08:39

Orla Pedersen skrev:

> Problemet er Motorgården. :-/
>
> Der er flere gode alternativer, Special, Gert i Farsø, eller Bislev MC

mystisk
den erfsring har jeg også...?

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Armand

Dato : 26-04-07 15:58

"Steen" <aslassen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg vist nødt til at undersøge nærmere hvad der er gået galt.

JT-sprockets katalog siger 16,8mm tykkelse for alle fortandhjul på VFR 750
á: RC24 hhv. RC36
Til gengæld kan du nu måle efter om dét mål holder på dit nye tandhjul!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 16:38

On Thu, 26 Apr 2007 16:57:34 +0200, Armand wrote:

> JT-sprockets katalog siger 16,8mm tykkelse for alle fortandhjul på VFR 750
> á: RC24 hhv. RC36

Hvilket også er VTR mål, og dermed forholdsvist nyt i forhold til VFR RC24

> Til gengæld kan du nu måle efter om dét mål holder på dit nye tandhjul!

Og mon ikke det er et RC36 kædehjul Steen har fået :-/ Det værste er at
Motorgården vil lyve sig ud af enhver situation deromkring.

Fra : Armand

Dato : 26-04-07 17:41

meddelelse news:fnfkoukkvomi$.3d416f4fnpq7.dlg@40tude.net...

> Hvilket også er VTR mål, og dermed forholdsvist nyt i forhold til VFR RC24

> Og mon ikke det er et RC36 kædehjul Steen har fået :-/ Det værste er at
> Motorgården vil lyve sig ud af enhver situation deromkring.

Det er jo dét at JT siger: Det er ét fedt om det er en RC24 eller RC36 -
begge modellers fortandhjul er 16,8mm tykt over brystet og sidder symmetrisk
placeret på brystet. Og er forøvrigt fuldstændig ens og med samme
reservedelnummer: JTF333!
Kun RC30 adskiller sig qua 16 mm tykkelse og tandhjulet asymetrisk á i plan
med brystets yderkant!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 20:33

On Thu, 26 Apr 2007 18:41:19 +0200, Armand wrote:

> [...]
> begge modellers fortandhjul er 16,8mm tykt over brystet og sidder symmetrisk
> placeret på brystet. Og er forøvrigt fuldstændig ens og med samme

Og det siger Poul Dam så ikke er tilfældet :-|

Det kunne jo være JT som fejlede, omend det med deres styktal lyder
usansynligt.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 05:57

> Og det siger Poul Dam så ikke er tilfældet :

Hej igen, det er mig der husker forkert æv, det er samme tandhjul fra 86 til
89.
Undskyld.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-07 15:51

On Wed, 25 Apr 2007 23:13:32 +0200, Steen wrote:

> [...]
>
> Det er købt ved Motorgården i Svenstrup, som jeg har talt med i dag. De
> siger at bolten skal spænde på tandhjulet og at det gamle var forkert.

Næeh, det bekræfter blot min mistro til Motorgården :-/

Må jeg foreslå Special, Gert i Farsø, eller Bislev MC. Alt andet end
Motorgården.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-04-07 21:44

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted> wrote:

> 2-3 mm. er måske nok i overkanten, men ja, kædehjulet skal sidde løst på
> strålerne. Det der sker som det er nu, er at bolten arbejder sig løs.

Gælder det alle? På min er det en møtrik der holder det på plads, og den
bliver holdt helt fast.

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 22:24

On 24 Apr 2007 20:43:50 GMT, Rene Joergensen wrote:

> Gælder det alle? På min er det en møtrik der holder det på plads, og den
> bliver holdt helt fast.

Nej, det gælder ikke alle, det er en Honda ting. Møtrik-løsningen er som
regel af megen større dimension, og spændes meget hårdere, og kan derfor
fastholde kædehjulet helt.

Fordelen ved bolt-løsningen er forholdsvis let udskiftning af kædehjul,
imod løsningen er det slid, som akslen oplever af det "løse" kædehjul, men
ingen har endnu oplevet at slide en aksel op svjv.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-04-07 23:42

> [...]

> Nej, det gælder ikke alle, det er en Honda ting. Møtrik-løsningen er som
> regel af megen større dimension, og spændes meget hårdere, og kan derfor

Okay, syntes også at jeg havde monteret tingene korrekt. Men man kan jo
godt blive i tvivl et øjeblik.

> Fordelen ved bolt-løsningen er forholdsvis let udskiftning af kædehjul,
> imod løsningen er det slid, som akslen oplever af det "løse" kædehjul, men
> ingen har endnu oplevet at slide en aksel op svjv.

Synes nu heller ikke at møtrikløsningen er så slem. Selvom det er
irriterende at skulle bakse med låseblik.

--
-René