pyha det var tæt på...
Fra : Dak

Dato : 30-04-07 19:58

At jeg fik solgt min bil i dag. Fik tilbudt 10K men da jeg skal på
bilferie til august så har jeg en lidt højere mindstepris pt. da der jo så
skal være råd til at leje en bil mm. Fik så til gengæld et gratis eftersyn
fra en garvet ford mekaniker. Men umiddelbart så tror jeg ikke på denne
mekanikers udsagn.

Problemet er at mine 17" hjul ryster på visse veje rimelig meget men når
mine 14" er på gør det det ikke. Nu sad 17" på og så konkluderet mekanikeren
at der skulle skiftes bærearm, styrearm, bøsninger og hvad der nu sidder
oppe foran på den for ellers ville den bryde sammen ved en hård/katastrofe
opbremsning. :-/ Og det brugte køber så til at argumentere for den pris. Det
skal dog siges at den trænger til at blive sporet da jeg kom til at pille
for meget af ved et fjederskift. Men det skal den alligvel til sommer når
jeg skifter dækkene.

Konklusion? At jeg nok skal sætte vinterdækkene på hvis der kommer en køber.

Og til sidst så fik jeg også at vide at mine hjul var for store. selvom
den kun støder ind på stænk plastikket ved højre forhjul når man kører for
stærkt over et hul ell. lign.

Konklusion? tjaa... bare kald mig Adam(for dem som ikke kender sangen
http://box.dk/Magellan/pages/main.jsp?storeId=10801&pageId=collectionDisplay&viewId=1539638 )

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Tom

Dato : 30-04-07 20:09

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> wrote in message
> [...]
> mekanikeren at der skulle skiftes bærearm, styrearm, bøsninger og hvad der
> nu sidder oppe foran på den for ellers ville den bryde sammen ved en

Den mekaniker kender ikke en hujende f*s til Sierra. Denne bil er ekstremt
"god" til at ryste med alufælge og der behøver INTET være galt med noget som
helst i styretøjet Dette kan enhver dækcenter bekræfte da de bare ikke kan
få en Sierra til at køre fint med alufælge.
Min havde endda originale Cosworth fælge og rystede også ved bestemte
hastigheder.
At noget skulle knække eller bryde sammen ved en opbremsen lyder også vildt
useriøst, .....så får man for f..... da ikke bilen synet hvis dette skulle
være tilfældet.

> [...]
> at den trænger til at blive sporet da jeg kom til at pille for meget af
> ved et fjederskift. Men det skal den alligvel til sommer når jeg skifter

Lyder næsten som om køber og mekaniker kender hinanden

> Konklusion? At jeg nok skal sætte vinterdækkene på hvis der kommer en
> køber.

Jep en sierra kører bedre med stålfælge, men kan måske være sværere at
sælge.

> Og til sidst så fik jeg også at vide at mine hjul var for store.
> selvom den kun støder ind på stænk plastikket ved højre forhjul når man
> kører for stærkt over et hul ell. lign.

Ved min Sierra, skrabte dækkene mod støddæmperne når jeg bakkede og drejede
skarpt til en af siderne....

--
Tom

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 30-04-07 20:16

> [...]
> At noget skulle knække eller bryde sammen ved en opbremsen lyder også
> vildt useriøst, .....så får man for f..... da ikke bilen synet hvis dette
Min afdøde Sierra rystede ikke da jeg købte den. Da jeg så skifte bærearme,
idet de havde vældigt meget slør, fik jeg den aldrig til at holde op igen.
Den rystede som en våd hund uanset hvad jeg fjorde. Især ved hastigheder
over 100 ->140. Og bremserne rystede osse altid. Kun et sæt skiver af de
mange jeg prøvede så ud til at holde.