Hvad koster en polering?
Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 17:19

hejsa Alle

Er der nogle der ved hvad det ca koster at få lakken poleret på en 406'er?

Mvh
Morten

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-04-07 17:45

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> hejsa Alle
>
> Er der nogle der ved hvad det ca koster at få lakken poleret på en 406'er?

Jeg gav 2400kr for at få totalpoleret/lakforsglet min 320d Touring hos
http://www.cartec.dk i Herning

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 18:48

> Jeg gav 2400kr for at få totalpoleret/lakforsglet min 320d Touring hos
> http://www.cartec.dk i Herning

Ok, mange tak for svarene.. :o/

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-07 17:50

> Er der nogle der ved hvad det ca koster at få lakken poleret på en 406'er?

En 6 timer kan gøre meget sammen med en 6-pack.

Er du doven koster det vel et par tusinde prof..

Fra : Dak

Dato : 30-04-07 18:21

> En 6 timer kan gøre meget sammen med en 6-pack.

Vil en 6-pack ikke give forholdsvis mange ridser i lakken?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-07 18:22

> Vil en 6-pack ikke give forholdsvis mange ridser i lakken?

Kun hvis det er en Ford... ))

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 18:59

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa Alle
>
> Er der nogle der ved hvad det ca koster at få lakken poleret på en 406'er?

I Aalborg kan det gøres for omkring 1600,-
Hvis det er med indvendig klargøring + 800,-
Mvh Tommy

Fra : Tom

Dato : 30-04-07 19:13

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> hejsa Alle
>
> Er der nogle der ved hvad det ca koster at få lakken poleret på en 406'er?

Hmm, mener en flaske Sonax koster omkring 150,- og det holder lige så godt
som den til >2.000 Kr......har prøvet begge dele.

Er der dybe ridser i lakken så kan du anvende Slipoline eller i grove
tilfælde Slipol.....man skal dog være varsom med disse, da de virkelig
fjerner den dårlige lak og let kan komme endda meget dybt ned i malingen.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 21:35

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hmm, mener en flaske Sonax koster omkring 150,- og det holder lige så godt
> som den til >2.000 Kr......har prøvet begge dele.

Uden at kommentere på dine poleringer, må jeg sige at generelt er en
maskinepolering ikke at sammenligne med en håndpolering...
Mvh Tommy

Fra : Tom

Dato : 30-04-07 21:48

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in message

> Uden at kommentere på dine poleringer, må jeg sige at generelt er en
> maskinepolering ikke at sammenligne med en håndpolering...

Som en del af et bilkøb fik jeg en prof. lakpleje med i købet. Det tog ikke
mere end 2 mdr. så var overfladen lige så ru som med alle andre vokse og
forseglere. Det er ikke pengene værd.

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 30-04-07 22:05

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> [...]
> ikke mere end 2 mdr. så var overfladen lige så ru som med alle andre
> vokse og forseglere. Det er ikke pengene værd.

Hvis man har en ordentlig Makita eller DeWalt polérmaskine med ned til
600 rpm eller derunder og en smule bisceps så kan man holde lakken fin
med en beskeden indsats.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-07 08:35

> [...]
> ikke mere end 2 mdr. så var overfladen lige så ru som med alle andre vokse
> og forseglere. Det er ikke pengene værd.

Undskyld, men er det ikke et noget tyndt grundlag at konkludere det på?
En normal maskinpolering bør holde i op til 2 år - og ihvertfald ikke under
1, selvom det er en rød bil uden klarlak.
Tommy (som har en del erfaring med polering)

Fra : Tom

Dato : 01-05-07 18:03

> [...]
> under 1, selvom det er en rød bil uden klarlak.
> Tommy (som har en del erfaring med polering)

Set fra mine egne erfaringer, så er det total overdrevet. Jeg hører også om
Sonax poleringer som holder halve år eller lign. Jeg BRUGER min bil hver dag
og den står udenfor meget af tiden. Ikke engang en nylakering holder mere
end max 6 mdr så kan man lige så tydelig mærke at den bliver ru i
overfladen....og jeg har fået min mondeo lakeret 8 gange.
Jeg tror simpelthen ikke på at din polering skulle være stærkere end en
original klarlak. Men bevares man kan sagtens komme med flotte
holdbarhedstal hvis bilen står i garage og i øvrigt sjældent bliver brugt.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 14:35

> [...]
> original klarlak. Men bevares man kan sagtens komme med flotte
> holdbarhedstal hvis bilen står i garage og i øvrigt sjældent bliver brugt.

Hvordan får du blandet klarlak ind i det? Det er da klart at en klarlak er
mere holdbar end en polering..
Jeg polerede min svigerindes røde Carina (uden klarlak) for et år siden og
hun har vist vasket den én gang siden (og hun bor ved vandet og bilen kører
fra Hellebæk ved Helsingør til Købenahvn og tilbage igen hver dag. Om natten
står den i carport. Den er stadig glat under snavset. En tur i vaskehallen,
så står den flot og skinnene igen.
Dit erfaringsgrundlag er for tyndt. Slutprut! (ja, jeg har lavet msaser af
poleringer (proffesionelt))
Tommy

Fra : Tom

Dato : 02-05-07 18:46

> [...]
> vaskehallen, så står den flot og skinnene igen.
> Dit erfaringsgrundlag er for tyndt. Slutprut! (ja, jeg har lavet msaser af

Min erfaring kan du IKKE tage fra mig, jeg har ganske vist ikke 100 prof.
poleringers erfaring, men det fremgår nu også tydeligt af mit skriv hvad jeg
taler om. Så kan folk argumentere nok så meget for hvor godt det måtte være
med forskellige midler. JEG kan overhovedet ikke genkende de holdbarheder
som postuleres ......og så ændrer det intet ved mine oplevelser at andre
oplever noget andet og vice versa.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-07 17:14

> [...]
> holdbarheder som postuleres ......og så ændrer det intet ved mine
> oplevelser at andre oplever noget andet og vice versa.

Nej, der er fint nok. Du har din ene erfaring og bruger det som
rådgivningsgrundlag, det er så måske kanp så fint.
Det svarer til at du kender én der er storryger som blev 93 år. Nu kan du så
rådgive alle at rygning er ufarligt..
Nåm just my 5 cents. God weekend
Tommy

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-05-07 17:25

> Det svarer til at du kender én der er storryger som blev 93 år. Nu kan du
> så rådgive alle at rygning er ufarligt..

Åhh det lyder ganske bekendt.. især fra jobbet af hvor størstedelen af
kæderygere.. lol nogle argumenter de kan fyre af.

Fra : Tom

Dato : 03-05-07 17:48

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in message

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Nej, der er fint nok. Du har din ene erfaring og bruger det som
> rådgivningsgrundlag, det er så måske kanp så fint.

Du tager fejl. Det fregår tydeligt at der er tale om mine erfaringer og ikke
at jeg taler om hundrede. Det er netop det der gør usenet så godt, at her
kan man dele erfaringer med hinanden. Det du siger, det kan jeg også læse i
enhver reklame for et lakplejecenter...og dermed ikke sagt at du ikke også
"kan" være rigtigt.

> Det svarer til at du kender én der er storryger som blev 93 år. Nu kan du
> så rådgive alle at rygning er ufarligt..

Hmm, gør det nu også det?
Jeg skriver om hvad jeg har oplevet.....jeg synes du skulle læse hvad jeg
skriver en gang til. Du får mig aldrig (læs ALDRIG) til at holde mund fordi
mine erfaringer ikke stemmer med det du synes er rigtig. Du er i din gode
ret til at tale om hvad DU ved, men du kan ikke tage det fra mig jeg har
oplevet og i princippet betalt for....som jeg opfatter som penge ud af
vinduet. Jeg ser absolut intet forkert i at tale om hvad jeg har oplevet og
agter heller ikke at holde op med det....endsige undskylde det. Jeg ser
heller ikke noget ufint i at skrive hvad jeg har oplevet og så lade læseren
vurdere og vægte min erfaring med andres.

God weekend

--
Tom

Fra : Per W.

Dato : 01-05-07 07:14

> Hmm, mener en flaske Sonax koster omkring 150,- og det holder lige så godt
> som den til >2.000 Kr......har prøvet begge dele.

Der er jeg af den modsatte oplysning.

Jeg fik en Ditec behandling, da jeg købte bilen og den er lige blevet
fornyet her til foråret.

Der er helt klart forskel på den man selv giver (selv med Sonax) og så en
Ditec behandling. Lakken bliver ved med at være glat og den er nem at vaske
(rent vand og så tørres af).

Jeg har ikke fortrudt og vil gøre det igen

VH
Per

Fra : Tom

Dato : 01-05-07 18:07

"Per W." <internet_fjerndette@wolfsdorf.dk> wrote in message

> Der er jeg af den modsatte oplysning.

Jeg har også prøvet det i praksis

> [...]
> vaske (rent vand og så tørres af).
>
> Jeg har ikke fortrudt og vil gøre det igen

Tja ved min bil / mit kørselsmønster så holder det ikke. Men ok, jeg kører
også 150+ selv om det blæser og dermed er med til at "sandslibe" lakken når
der er støv i luften. Det var absolut intet værd da jeg fik min Sierra
behandlet

--
Tom

Fra : Per W.

Dato : 02-05-07 07:56

> Jeg har også prøvet det i praksis

Ja det har du sagt, men det bliver ikke mere rigtig af gentagelser. Jeg har
den modsatte omfattelse og har også prøvet begge produkter.

VH
Per

Fra : Tom

Dato : 02-05-07 18:48

> Ja det har du sagt, men det bliver ikke mere rigtig af gentagelser. Jeg
> har den modsatte omfattelse og har også prøvet begge produkter.

Jammen så er vi enige, jeg har mine erfaringer og du har dine....egentlig
ganske simpelt

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-07 21:12

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa Alle
>
> Er der nogle der ved hvad det ca koster at få lakken poleret på en 406'er?

Det koster 5 timer på en Sierra..