Dieselbiler billigere end benzinbiler ?
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 30-04-07 07:45

Hej

Kan det passe, at både anskaffelsespris og grøn ejerafgift er lavere
på dieselversioner af visse modeller end på benzinudgaver (fx. peugeot
206) ?

Hvem vil købe en benzin udgave, hvis man kan få en diesel billigere ?

Fra : Otto J

Dato : 30-04-07 08:49

>Hvem vil købe en benzin udgave, hvis man kan få en diesel billigere ?

Det er vel et eller andet sted netop dét der er pointen!

Mvh. Otto

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 30-04-07 09:03

On Apr 30, 8:48 am, "Otto J" <hifio...@hotmail.com> wrote:

> Det er vel et eller andet sted netop dét der er pointen!

Men peogeut må de brænde inde med de 206 benzin, der måtte stå rundt
omkring hos forhandlere.

Fra : Otto J

Dato : 30-04-07 09:15

>Men peogeut må de brænde inde med de 206 benzin, der måtte stå rundt
>omkring hos forhandlere.

Jeg formoder at de har været mådeholdende med at købe hjem de sidste mange
måneder fordi de har vidst at afgiftsomlægningen var på vej, men ja det må
alt andet lige give forhandlerne problemer at der rokeres rundt på hvad der
er interessant og hvad der ikke er. Ligesom det må være et problem at
brugtpriserne på mange modeller falder. Derfor kunne man godt forestille sig
at afgiftsomlægningen påfører mange forhandlere et tab, som de lægger oveni
de nye priser, så afgiftsnedsættelsen ikke slår 100% igennem. Jeg havde
faktisk ikke rigtigt tænkt over dette, men det er et punkt hvor jeg egentlig
godt kan forstå det hvis forhandlerne skulle klynke lidt. Under alle
omstændigheder vil der være stor forskel på hvor hårdt den enkelte
forhandler bliver ramt, alt efter modelsammensætning og lagermængden.

Mvh. Otto

Fra : alexbo

Dato : 30-04-07 09:27

"Otto J" skrev

> [...]
> omstændigheder vil der være stor forskel på hvor hårdt den enkelte
> forhandler bliver ramt, alt efter modelsammensætning og lagermængden.

For ikke at tale om de firmaer der levede af at bygge Campere, de behøvede
ikke at møde dagen efter.

Det var ganske vist et tåbeligt arbejde hvis eneste formål var at omgå
loven, men derfor er det ikke sjovt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-04-07 09:40

On 30 Apr 2007 01:03:00 -0700 "mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>Men peogeut må de brænde inde med de 206 benzin, der måtte stå rundt
>omkring hos forhandlere.

Brænde inde med....*ha ha ha* Good one!

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Lars Holst

Dato : 30-04-07 10:01

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> said in

> On 30 Apr 2007 01:03:00 -0700 "mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com>
> sent the following smoke signals:

> Brænde inde med....*ha ha ha* Good one!

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 30-04-07 16:33

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> On 30 Apr 2007 01:03:00 -0700 "mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com>
> sent the following smoke signals:

> Brænde inde med....*ha ha ha* Good one!

Tja en god forsikring og bilerne "sælger" sig selv

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-07 10:35

On 30 Apr., 09:48, "Otto J" <hifio...@hotmail.com> wrote:

> Det er vel et eller andet sted netop dét der er pointen!

Dvs, vi kan godt forberede os på stigende priser på dieselstanderne? :
(

Og er der ikke noget med at processen til fremstilling af brændstof
giver mere benzin end diesel pr liter råolie hvorfor benzinpriserne
vel vil falde pga. overproduktion...

Fra : Leif Langgaard

Dato : 30-04-07 11:02

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Svar:

Nu er forholdene i Danmark jo ikke nok til at ændre noget som helst, sådan
globalt set, så hvis der skal ændres noget, bliver det politikkerne der skal
gøre det!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Klaus G.

Dato : 30-04-07 14:10

> [...]
>
> Og er der ikke noget med at processen til fremstilling af brændstof
> giver mere benzin end diesel pr liter råolie hvorfor benzinpriserne
Er det ikke noget med at Diesel kun er billigere fordi der er mere afgift på
benzinen(eller mindre på dieslen om man vil)? Så hvis alt går som det
plejer, så ændre de afgiften på diesel, så det bliver lige så dyrt som
benzin, eller dyrere. Sådan har staten altid gjort det, når folket har
fundet en lille fidus, nemlig at få mange med på vognen, og så laver tingene
om :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-04-07 17:47

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Dvs, vi kan godt forberede os på stigende priser på dieselstanderne? :
>(

Jeg syntes faktisk ligenu er der større forskel på benz og diesel end der
har været i lang tid.
Det ligger på 2kr eller mere her i området.
Det sker enda diesel er under 7kroner :)

Da krigen var på sit højeste var det ofte under en krone der adskildte det..

/Dennis

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-07 11:11

On 30 Apr., 12:01, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:

> Nu er forholdene i Danmark jo ikke nok til at ændre noget som helst, sådan
> globalt set, så hvis der skal ændres noget, bliver det politikkerne der skal
> gøre det!

Så vi nøjes med stigende dieselpriser - jeg tror ikke
benzinselskaberne forpasser chancen til på sigt at tjene flere penge...

Fra : Leif Langgaard

Dato : 30-04-07 11:27

> [...]

Så vi nøjes med stigende dieselpriser - jeg tror ikke
benzinselskaberne forpasser chancen til på sigt at tjene flere penge...

Ja, uanset hvad skal de nok få fat i vores penge

Fra : Hans

Dato : 30-04-07 11:31

Hej

> Hvem vil købe en benzin udgave, hvis man kan få en diesel billigere ?

Var forbi Peugeot i dag, og jeg hørte en sælger sige i telefonen, er de
bare skulle af med deres lager af 206 1,4 benzin hehe...

/Hans

Fra : Martin Bak

Dato : 30-04-07 16:03

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 206) ?
>
> Hvem vil købe en benzin udgave, hvis man kan få en diesel billigere ?

Hvem ville overhovedet købe en Peugeot?

Martin

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-04-07 17:49

> <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem ville overhovedet købe en Peugeot?

Det er jo en relativ billig bil - så jeg kunne godt finde på at have sådan
en som bil nr2 hvis den var billig nok.

/Dennis

Fra : Hans..

Dato : 30-04-07 18:08

Det kan du tro der er mange der vil, prøv at se salgstallene for de sidste
7-8 år.
Fuldt forståeligt de kører kanon, men det kan være du har en Ford (som ikke
kører) husk livet er for kort til opel og Ford.

Mvh Hans..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-04-07 18:11

Hans.. wrote :
> Fuldt forståeligt de kører kanon,

Ja hvis man får en fredagsmodel. På Peugeot fabrikken har man en lidt
sjov arbejdsuge, man har kun mandage og så en gang om måneden en
fredag. Og vi ved jo alle hvordan mandagsbiler opfører sig ;)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-04-07 16:20

On 30 Apr., 15:09, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fundet en lille fidus, nemlig at få mange med på vognen, og så laver tingene

Det kad du se noget om her http://www.oliebranchen.dk/Priser/Benzin.aspx
og her http://www.oliebranchen.dk/Priser/Autodiesel.aspx

Med venlig hilsen Kim