Sivepunktering del 2
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 29-04-07 13:23

Hej

Fulgte rådet om at putte skum i dækket, og det har gjort det helt tæt
(samme tryk i dag som i går).

Men til gengæld sker der noget træls, når bilen når 85 km/t. Så kommer
der 3 hurtige ryk i ratten efterfulgt af pause. Det gentager sig en
2-3 gang i sekundet. Ved større hastighed bliver rykkene kraftigere og
gentager sig 3-4 gange i sekundet. Under 85 km/t kan jeg intet mærke.

Kan det være skummet, der har forrykket afbalanceringen af hjulet ?

Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
hastighed og op efter ?

Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et
enkel dæk ?

mvh
Michael

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-04-07 13:41

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> writes:

> [...]
> hastighed og op efter ?
>
> Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et

Hmm, efter mine udregninger roterer et bilhjul omkring 10-12 gange i
sekundet ved 85 km/t, så der må være noget resonans indblandet. Jeg
ville i den grad se at få checket støddæmperne!

Fra : ERLO

Dato : 29-04-07 14:01

mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
> hastighed og op efter ?
>
> Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et

Hej
Hvis karkassen på dækket er skadet og der er en bule på - eller skæv
fælg- kan du kun mærke denne op til ca. 30 km/t.
Ved højere hastigheder plejer det at være støddæmperne eller
uafbalanceret dæk.
Hvis der kommer lyde når du først giver gas og så herefter slipper
gaspedalen har jeg været ude for at hjulmøtrikkerne ikke var spændt.

Mvh. ERLO

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 29-04-07 14:19

> [...]
>gentager sig 3-4 gange i sekundet. Under 85 km/t kan jeg intet mærke.

>Kan det være skummet, der har forrykket afbalanceringen af hjulet ?

Ja hvis du har fyldt det op med polythanskum

>Er det normalt, at et ubalanceret hjul først ryster ved en bestemt
>hastighed og op efter ?

Ja, det kan godt passe. Det rykker altid godt i rattet ved lige en bestemt
hastighed.
Det samme gør et defekt hjulleje og en defekt bærearm på en Escort.

Jeg har lige måtte skifte fordæk på fruens Polo, fordi kassen var gået på
det ene.
Den valdrede som en and ved langsom hastighed.

>Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et
>enkel dæk ?

Hvis det er dækket, ja. Regn med 100-150kr

-Leon

Fra : Lars Holst

Dato : 29-04-07 14:23

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> said in

> [...]
> hastighed og op efter ?
>
> Kan en ny afbalancering løse problemet, og hvad koster det for et

Skum æder dækket op indefra.

--
Lars Holst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 17:54

> Skum æder dækket op indefra.

Det har jeg ikke hørt før.. men en ting er helt sikkert:

Man bliver edersatme uvenner med sin dækmand når/hvis man bruger det lort.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 29-04-07 15:38

> Ja, det kan godt passe. Det rykker altid godt i rattet ved lige en bestemt
> hastighed.
> Det samme gør et defekt hjulleje og en defekt bærearm på en Escort.

Har fået haft et "larme"-hastighed. Under og over denne hastighed var
der ingen problemer.

Men her starter det fra 85 km/t og tiltager i styrken og interval, des
hurtigere jeg kører (stoppede ved 110 km/t).

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 29-04-07 15:42

> Men her starter det fra 85 km/t og tiltager i styrken og interval, des
> hurtigere jeg kører (stoppede ved 110 km/t).

Ups, det sidste kan vist misforstås. Jeg stoppede med accelere ved 110
km/t, ikke rysteriet.