Bil i bytte ved handel - fordel/ulempe ?
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 28-04-07 17:01

Hej

Skal, når brugtpriserne har fundet sit nye niveau efter
afgiftændringen, have købt en nyere brugt bil (2-4 år). Har pt en en
vw polo fra 1985, der skal til syn i august.

Når jeg finder den brugte bil hos en forhandler, som jeg bil købe, er
det så en fordel eller ulempe at få ham til at tage poloen i bytte ?

Eller er det smartere selv at sælge den ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 28-04-07 17:59

On 28 Apr 2007 09:00:57 -0700, "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det så en fordel eller ulempe at få ham til at tage poloen i bytte ?
>
>Eller er det smartere selv at sælge den ?
-----------------
Kan ikke rigtigt svare - men i min situation har jeg købt en Suzuki
Grand Vitara (gule plader - gamle regler). Jeg har en Toyota Yaris 1.3
årg 2002 - ved at undgå at han skulle tage den i bytte fik jeg gratis
en undervognsbehandling - så slap han for at få min bil ind. Så jeg
beholder den måske - eller sælger når der er lavvande i kassen. Tror
det er meget styret af den forhandler du vælger - hvordan hans
brugtlager ser ud. Min forhandlerr belønnede mig for at undgå at tage
den i bytte.
Mogens

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 28-04-07 18:43

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tror jeg gøre en af 2 ting afhængig af stand, det er trods alt en 22 år
gammel bil.

1. Sælg den privat.

2. Skrot den og få skrotpræmien.

Tror ikke forhandleren er interesseret.

Venlig hilsen

Bjarne

Fra : Neuman

Dato : 28-04-07 18:59

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg gøre en af 2 ting afhængig af stand, det er trods alt en 22
> [...]

3. Forær den til en ophugger i Sverige og bed SKAT om at refundere
registreringsafgiften. Det burde give en ca. 10.000,- for dit vedkommende

Fra : Neuman

Dato : 28-04-07 19:04

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Undskyld jeg tog lige fejl af bilens alder. Der er vist ikke nok værdi i den
til at få noget som helst registreringsafgift tilbage

Fra : Ole Axelsen

Dato : 28-04-07 18:52

mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
> det så en fordel eller ulempe at få ham til at tage poloen i bytte ?
>
> Eller er det smartere selv at sælge den ?

En Polo fra 1985 sælger man bedst privat. Hvis forhandleren overhovedet vil
tage den, skal du i hvert fald samtidig regne med underskrive en
ophugningsattest så han kan hæve skrotningspræmien.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 28-04-07 19:07

On 28 Apr., 19:58, "Neuman" <neu...@hotmail.com> wrote:

> 3. Forær den til en ophugger i Sverige og bed SKAT om at refundere
> registreringsafgiften. Det burde give en ca. 10.000,- for dit vedkommende

Kan du uddybe, hvordan man gør det ?

Kan man gøre det med alle skrotklare biler ?

For på bilauktioner kan man få biler med plader for 3-4 kkr.

Kan man så købe et par stykker af disse og "forære" dem til en
svensker og få 10 kkr per stk fra skat ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Neuman

Dato : 28-04-07 19:19

> [...]

Kan man så købe et par stykker af disse og "forære" dem til en
svensker og få 10 kkr per stk fra skat ?

--------
Der står en del om det på SKAT's hjemmeside, ikke så kompliceret.
Men størrelsen på afgiften de vil betale tilbage afhænger a bilens pris på
markedet. Så en Polo '85 vil ikke give noget tilbage (de har en
minimumsgrænse på 7.500 hvor de ikke betaler noget)

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 19:09

Som andre siger, er din polo ikke meget mere værd end skrot præmien...

Men kommer an på prisen af den bil du kigger på.. Og forhandlerens standard
af lager og interesse...

Men når du er nede i den pris ville jeg nok beholde den, og så prøve at få
forhandleren ned i pris. Det er lettest når du står med cool cash

/SWP

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 29-04-07 06:38

[...]

Forhandleren kan jo ikke give noget for den gamle da han jo skal klargøre
den før salg og til det formål skal der være 10-20000 kroner i forskel
mellem det han giver for bilen og det som han efterfølgende kan sælge til.
Den manøvre kan blive svær hvis salgsværdien af bilen er i omegnen af måske
10.0000 kr.
Behold den eller sælg den privat til en eller anden drengerøv, som skal have
sin første bil at køre i.

Knud

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-04-07 11:59

Stop op og læs nu! skrev:

> [...]
> 10.0000 kr.
> Behold den eller sælg den privat til en eller anden drengerøv, som skal have

Det vil være en sej forhandler der kan få 100.000 kroner for en polo fra
1985

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 29-04-07 17:03

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil være en sej forhandler der kan få 100.000 kroner for en polo fra
> 1985

Ok - antallet af nuller er jo lidt svært at håndtere, men . (punkt)
adskillelsen var da sat korrekt.

Knud