Et lille tip ... billige fælge
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 27-04-07 21:57

Jeg fik jo leveret min nye 320d'er i fredags, og da jeg ikke lige var i
humør til at punge 20.000 ud for et par fælge hos Terminalen, gik jagten jo
ind...
Så var det jeg faldt over Wheelbasedirect.co.uk (de har også en ebay butik,
der faktisk er bedre: http://stores.ebay.co.uk/wheelbase-direct). Faktisk
har jeg kendt til siden længe, og havde udset mig et par BMW replika fælge,
som jeg synes var rigtigt fine... Og da jeg så tjekkede den anden dag, var
de månedens tilbud.
Et sæt 18" med 225/40 Nakang dæk (ved godt at de ikke er verdens bedste)
kostede 425£ + 75£ i porto. Dvs. 5.500 kr alt incl.
Jeg har ALDRIG set noget der overhovedet nærmede sig den pris i Danmark - vi
skal nærmest op omkring det dobbelte, selv ved T-Hansen.
Iøvrigt ankom de i går (de blev bestilt i sidste weekend), så leveringstiden
fejlede heller ikke noget.

Så nu er bimmeren blevet fin - og jeg behøver ikke græde snot, hvis konen
kommer til at kysse kantstenen (sådan noget kunne jeg jo ikke finde på

Det skal iøvrigt nævnes at man også kan købe alle deres fælge med Toyo
Proxes T1-S dæk for en lille merpris - det galt bare ikke lige dette tilbud.

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 28-04-07 05:36

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fik jo leveret min nye 320d'er i fredags
> Et sæt 18" med 225/40 Nakang dæk (ved godt at de ikke er verdens bedste)

Tænk at købe en fin bil (tillykke) og straks ødelægge dens køre-
egenskaber med et sæt 2. rangsdæk. Ubegribeligt...

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 06:42

> Tænk at købe en fin bil (tillykke) og straks ødelægge dens køre-
> egenskaber med et sæt 2. rangsdæk. Ubegribeligt...

Ja tænkte det samme... ufstteligt at der er nogle der gider at køre på det
skidt..

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-04-07 06:56

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i meddelelsen

> Ja tænkte det samme... ufstteligt at der er nogle der gider at køre på det
> skidt..

Har du/I prøvet omtalte dæk?

Fra : Janner

Dato : 28-04-07 07:23

> "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i meddelelsen

> Har du/I prøvet omtalte dæk?

Jeg har faktisk kørt ca. 15000 på ovenstående dæk i 17" , de fælge jeg købte
kostede stort set det samme med denne dæk montering som jeg kunne finde
fælgene til uden. Så tænkte ... jeg prøver så kan de altid ryge af igen. Har
faktisk ikke rigtigt noget udsætte på Nankang ns 2 dækkene ...... Så man kan
blive positivt overrasket over discount en gang imellem.

/Jan

Fra : Mr J..

Dato : 28-04-07 07:33

> Har du/I prøvet omtalte dæk?

Ja og i regnvejr er det ligesom at køre på is !! bliver de presset en lille
smule så slipper lortet !! har haft et sæt på en golf II..
Og folk der siger at de er gode har sq aldrig prøvet gode dæk, goodyear
eagel venture f.eks. de kan godt stå fast i regnvejr..

Så ja jeg har prøvet dem..

Mvh
Morten

Fra : Thostrup

Dato : 28-04-07 07:53

> [...]
> Og folk der siger at de er gode har sq aldrig prøvet gode dæk, goodyear
> eagel venture f.eks. de kan godt stå fast i regnvejr..

Jeg har kørt 48.000 km med sådanne en sommer på en E46 330D, i 18" 245, de
fejlede ikke noget, hverken i regnvejr eller når de blev presset.
Nürburgring indgik 3 gange på disse dæk og en tur til ringen gik i E46 M3
med samme dæk bare i 19" hvor der stadig ingen problemer var, de hverken
rejste sig, eller slap pludseligt.

Ikke mange kan lide billige dæk, da alle mener de er F1 kører og derfor skal
købe de dyreste og dæk der er mest reklame for. Jeg var nu positivt
overrasket, og kunne godt kører på dem igen.

Nu sidder der der SportsContact 2 18" 275 standart montert på Jaguaren, så
jeg havde ingen grund til at skulle skifte standart hjulene da 18" er stor
nok dertil.

Mvh Thostrup

Fra : Mr J..

Dato : 28-04-07 08:05

> Ikke mange kan lide billige dæk, da alle mener de er F1 kører og derfor
> skal købe de dyreste og dæk der er mest reklame for. Jeg var nu positivt
> overrasket, og kunne godt kører på dem igen.

nææh kører ikke F1, ud over på pc og XB ;) men jeg vil ha at når jeg tæver
bremsen i regnvej, så lave mine dæk ikke den her "hov det er jo vådt så
slipper vi sq bare" næsten alle dæk kan stå godt fast på tør asfalt, det er
det våde der kræver gode dæk..

Derfor når jeg køber nye dæk, køber jeg dem der har bedste regnegenskaber..

og
http://www2.sicherbestellen.de/cgi-bin/RDTyreTest.pl?cart_id=69716595.5.26583&kplz=&Cookie=&language=DK&dsco=23&Marke=Nankang&Profil=NS-2&Med=Reifentest.com','Nankang0'

taler vel for sig selv i forhold til f.eks:
http://www2.sicherbestellen.de/cgi-bin/RDTyreTest.pl?cart_id=88609576.5.26664&kplz=&Cookie=&language=DK&dsco=23&Marke=Bridgestone&Profil=Turanza+ER+300&Med=Reifentest.com','Bridgestone0'

Som jeg købte til min galant..

Mvh
Morten

Fra : TDN

Dato : 28-04-07 08:36

"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> taler vel for sig selv i forhold til f.eks:

Se også her i ADAC's test hvor de får betinget anbefalingsværdig:

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/Nankang_ULTRA_SPORT_NS-2.asp?ComponentID=173956&SourcePageID=174023

Med anmærkning om de er dårlige på våd vej.

Mon ikke mange af de udsagn på at dårlige dæk er helt fine, kommer af at man
ikke har prøvet noget bedre. For mit vedkommende sad der Sava dæk på det
første sæt alufælge jeg købte og de var bestemt ikke gode især på våd vej,
og da jeg skifte den til et sæt gode Bridgestone var det som at få en ny bil
så stor var forskellen som nu ikke skred over forhjulene i vådt føre selv
lav fart og kunne bremse i vådt føre. Det samme har jeg oplevet med nogle
underlødige vinterdæk der fulgte med bilen da jeg købte den, igen købte jeg
nogle gode vinterdæk (testvinder) og forskellen var efter min mening kæmpe
stor.
Slut med skod dæk til mig, og hvis man køber de rigtige steder behøves det
ikke at være dyrt.

Mvh
Thomas

Fra : Tom

Dato : 28-04-07 08:25

"Thostrup" <no@way.com> wrote in message

> [...]
> jeg havde ingen grund til at skulle skifte standart hjulene da 18" er stor

Jeg ved det ikke endnu, men jeg kunne måske også falde til et billigere
dækmærke næste gang. Jeg synes godt nok 800 Kr for et dæk er blevet lidt for
meget af det gode. Jeg kan ikke bruge forhandlere i nordjylland eller
internetbutikker til noget, da udgifterne i sidste ende bliver det samme.
Jeg var hos SDS i går og stod og kiggede på en rekvalme som viste at
bremselængden blev 170% længere med 1.6mm mønster.....så den ekstra
sikkerhed man køber med dyre dæk...den ryger i princippet efter et par år.
Men jeg skal lige have checket priserne i flensborg......i danmark er alt jo
efterhånden med så opskruede priser

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 28-04-07 08:33

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det ikke endnu, men jeg kunne måske også falde til et billigere
> dækmærke næste gang. Jeg synes godt nok 800 Kr for et dæk er blevet lidt
> for meget af det gode.

Mine Continental koster 2.500 kr stykket

> Jeg kan ikke bruge forhandlere i nordjylland eller internetbutikker til
> noget, da udgifterne i sidste ende bliver det samme.

Det er ikke korrekt - men brug deres prisniveau til at få en god pris
hos den lokale. F.eks. hos Morten F

> Jeg var hos SDS i går og stod og kiggede på en rekvalme som viste at
> bremselængden blev 170% længere med 1.6mm mønster.....så den ekstra
> sikkerhed man køber med dyre dæk...den ryger i princippet efter et par år.

Hvornår tror du, at man bruger mønstret, Tom?
På tør vej

Derskal nok lidt flere oplsninger til, før man kvalificeret kan evaluere din
oplysning

Fra : Tom

Dato : 28-04-07 13:33

"Mogens" <jow@jow.dk> wrote in message
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Mine Continental koster 2.500 kr stykket

Ja et par tommer mere koster jo

> Det er ikke korrekt - men brug deres prisniveau til at få en god pris
> hos den lokale. F.eks. hos Morten F

Han bor så langt væk at jeg ikke kan bruge ham.
Det andet over internettet skal man jo også have monteret og afballanceret
og så går det lige op.

> Hvornår tror du, at man bruger mønstret, Tom?
> På tør vej
>
> Derskal nok lidt flere oplsninger til, før man kvalificeret kan evaluere
> din oplysning

Har bestilt Firestone i flensborg, til 600,- så de bliver sat på bilen i
næste uge.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 28-04-07 17:53

> Har bestilt Firestone i flensborg, til 600,- så de bliver sat på bilen i
> næste uge.

"Når man taler om solen, så skinner den"

Al den snak om dæk, fik mig til at checke mine egne. Og minsandten
om ikke min netop overståede lynhurtige ferie på de tyske motorveje
har blankslidt bagdækkene??

2 nye venligst - inden sommerferien...

Fra : Tom

Dato : 28-04-07 20:17

> [...]
>
> Al den snak om dæk, fik mig til at checke mine egne. Og minsandten
> om ikke min netop overståede lynhurtige ferie på de tyske motorveje

hmm mine bagdæk slides så lidt at de har fået "hæl og tå" selv om der er pæn
meget profil tilbage endnu. Hvis jeg havde din bil så holdt bagdækkene max
10.000 Km )

> 2 nye venligst - inden sommerferien...

samme her

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 28-04-07 20:28

> Hvis jeg havde din bil så holdt bagdækkene max 10.000 Km )

Jow jow, men du tænker nok på en 2-hjuls-trækker.
Min har træk på alle 4 hjul.

Jeg læste engang noget om, hvor meget sliddet stiger ift. hastigheden.
Jeg kan desværre ikke finde linket mere, men kunne være meget
interessant nu. På ferieturen blev der virkelig gået til stålet med høje
hastigheder (vor gennemsnitsfart var over 50% højere end normalt)

Fra : Tom

Dato : 28-04-07 20:44

> [...]
> interessant nu. På ferieturen blev der virkelig gået til stålet med høje
> hastigheder (vor gennemsnitsfart var over 50% højere end normalt)

Det må været vildt meget mere slid når man er omkring de 300. Jeg tænker
bare på at dækkende til Bugatti kun holder i 15-20 min ved 1001 heste (400
Km/t).

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 06:07

> [...]

> bare på at dækkende til Bugatti kun holder i 15-20 min ved 1001 heste (400

Right? - hvor har du læst det?

Fra : Tom

Dato : 29-04-07 09:02

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Right? - hvor har du læst det?

Mener det var bilmagasinet, men også i det klip som ligger på nettet fra
Topgear

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 10:10

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Right? - hvor har du læst det?

Det er da alment kendt... har været sagt i flere medier.

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 10:24

> Det er da alment kendt... har været sagt i flere medier.

Sikkert. Nu er det sådan, at jeg ikke er alment orienteret...

Fra : TheTransporter

Dato : 29-04-07 14:13

On Sun, 29 Apr 2007 09:24:13 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Sikkert. Nu er det sådan, at jeg ikke er alment orienteret...

mener også at det er noget med at dækket på en Hyabusa motorcykel
heller ikke holder ret meget længere end 15-20 med fuld gas da
motorcyklen i princippet ligger og laver konstant hjulspind når at man
kører de der 300+ km/t på den.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 14:26

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse

> mener også at det er noget med at dækket på en Hyabusa motorcykel
> heller ikke holder ret meget længere end 15-20 med fuld gas...

He he - den sammenligning var der også een, der sendte mig pr mail

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 16:16

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert. Nu er det sådan, at jeg ikke er alment orienteret...

Åh du plejer da nu ellers, at være velinformeret om slige sager...

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 20:14

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bare på at dækkende til Bugatti kun holder i 15-20 min ved 1001 heste (400

Har fundet et lille klip fra Top Gear, hvor Kaptajn langsom siger noget om
50 min for holbarheden af dækkene ved ca 400 km/t.
Ved ikke om de har ret...?

/HB

http://www.youtube.com/watch?v=NMBCw6fJfEA

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 14:37

> [...]
>
> Al den snak om dæk, fik mig til at checke mine egne. Og minsandten
> om ikke min netop overståede lynhurtige ferie på de tyske motorveje

Tror minsanten denne Fiat 600 høvler fordæk, som Porschen høvler bagdæk )

http://www.youtube.com/watch?v=HrBSgPbbLS0&mode=related&search=

/HB

Fra : Mogens

Dato : 29-04-07 14:53

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Tror minsanten denne Fiat 600 høvler fordæk, som Porschen høvler bagdæk
> )
> www.youtube.com/watch?v=HrBSgPbbLS0&mode=related&search=

He he - nice :)
Fiat'en kører nu også med baghjulstræk...

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 16:05

> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> He he - nice :)
> Fiat'en kører nu også med baghjulstræk...

Ups - baghjulstræk? så blev jeg så klog

/HB

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-04-07 07:11

On Sat, 28 Apr 2007 04:35:44 GMT "Mogens" <jow@jow.dk> sent the
following smoke signals:

>"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

>Tænk at købe en fin bil (tillykke) og straks ødelægge dens køre-
>egenskaber med et sæt 2. rangsdæk. Ubegribeligt...

Årh, han har vist kun leaset den...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-04-07 08:37

> Årh, han har vist kun leaset den...

Præcis... Men derfor har jeg skam alligevel ikke tænkt mig at "ødelægge"
dens køreegenskaber. Det var bare så billigt, at det ikke kunne svare sig
andet.
Men uanset hvad, var det egentligt bare for at fortælle at de havde billige
fælge -man kan jo selv vælge hvilket gummi der skal på (eller om de skal
leveres uden).
Jeg kan sige at det kostede 500 kr at få Nakang dækkene på - og hvis de nu
viser sig at være fine, er det jo bare kanon.

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-04-07 08:34

> Tænk at købe en fin bil (tillykke) og straks ødelægge dens køre-
> egenskaber med et sæt 2. rangsdæk. Ubegribeligt...

Nu har jeg jo overhovedet ikke prøvet dækkene endnu - men sættet var så
billigt, at jeg kan flå dem af og sætte zero-nero på i stedet, og stadig
komme ud med overskud.
Jeg kørte bare lige 5 km på dem i går, og de var både behagelige og lydløse.
Nu må vi se hvordan de klarer sig i regn - er det tosset, bliver de som sagt
kasseret.

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 28-04-07 08:47

> Jeg kørte bare lige 5 km på dem i går, og de var både behagelige og
> lydløse. Nu må vi se hvordan de klarer sig i regn - er det tosset, bliver
> de som sagt kasseret.

Ja, ud til højre med det skrammel og køw nogle Continental, der
rykker for vildt - eksempelvis under turen sydpå, hvor man virkelig
behøver det...

Fra : ena

Dato : 28-04-07 09:14

> [...]
>
> Det skal iøvrigt nævnes at man også kan købe alle deres fælge med Toyo
> Proxes T1-S dæk for en lille merpris - det galt bare ikke lige dette

Jeg fik et sæt 17`originale BMW alufælge med Continental Sport Contact for
5000,- hos en BMW forhandler - de var afmonterede fra en helt ny bil - og
var altså nye - jeg kendte dog personligt reservedelemanden - men stadig
billigt.

BMW 320dèren er efter min erfaring meget følsom mht. dæk - den har
avancerede hjulophæng og kræver ordentlige dæk - min kører Continental om
sommeren og Goodyear om vinteren - og kører fint på begge sæt dæk.

Hvordan de omtalte dæk er i kombination med en 320d ved jeg ikke - måske de
kører fint med det dæk?

Jeg prøvede i en uge et sæt 18`replicafælge (m conti dæk) men der kørte den
altså elendigt IMHO - du følte det mindste snefnug på vejen - og til min
kørselsstil er 17`max da jeg også gerne vil have noget komfort

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-04-07 09:46

> [...]
> var altså nye - jeg kendte dog personligt reservedelemanden - men stadig

Det må man sige - der skal man vist bare slå til.

> [...]
> sommeren og Goodyear om vinteren - og kører fint på begge sæt dæk.
>
> Hvordan de omtalte dæk er i kombination med en 320d ved jeg ikke - måske

Jeg har endnu tilgode at prøve dem af - jeg fik dem monteret i går aftes, så
den har kun lige kørt 5 km siden.
Jeg skal nok berette i gruppen, hvad resultatet bliver.

> Jeg prøvede i en uge et sæt 18`replicafælge (m conti dæk) men der kørte
> den altså elendigt IMHO - du følte det mindste snefnug på vejen - og til
> min kørselsstil er 17`max da jeg også gerne vil have noget komfort

På den korte tur hjem i går, bemærkede jeg faktisk ikke at den var blevet
markant hårdere - jeg var ellers meget opmærksom på det. Men jeg kommer så
også fra en Fiesta ST der var sænket 65mm og med 205/40/17, så næsten alt er
blødere end det.
Jeg er stadig en ung mand (24 år), så jeg kan godt klare lidt små bump :)

/Kasper Hansen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-04-07 22:17

> [...]

> Jeg fik jo leveret min nye 320d'er i fredags, og da jeg ikke lige var i
> humør til at punge 20.000 ud for et par fælge hos Terminalen, gik jagten

Teløkk

> Så nu er bimmeren blevet fin - og jeg behøver ikke græde snot, hvis konen
> kommer til at kysse kantstenen (sådan noget kunne jeg jo ikke finde på

Græde snot eller kysse kantstenen?
Det står mig lidt uklart hvad du ikke kunne finde på

--
Uffe Bærentsen
'deo

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-04-07 22:56

> Græde snot eller kysse kantstenen?
> Det står mig lidt uklart hvad du ikke kunne finde på

Ingen af delene velsagtens :)

/Kasper Hansen

Fra : John Sahl

Dato : 29-04-07 08:59

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Ingen af delene velsagtens :)

Well, jeg kørte i måneder og opdragede på kæresten mht kantsten. Og så endte
det endda med at jeg selv lige ramte en i en u-vending - Med hende på
passager-sædet Det kom jeg selvfølgelig til at høre for et stykke tid...

Her flere år efter, fik jeg renoveret et sæt Compomotive-letvægtsfælge og
turen gennem renovering var ret hård og lang, så hun vidste hvor glad jeg
var for fælgene. Så hun var grædefærdig, da hun 3 dage efter monteringen
nakkede en kantsten med højre baghjul..

I det mindste nævner hun ALDRIG hverken fælge eller kantsten og hun har HEL
sikkert lært at holde afstand

--
John Sahl

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 07:55

On 28 Apr., 06:35, "Mogens" <j...@jow.dk> wrote:

> Tænk at købe en fin bil (tillykke) og straks ødelægge dens køre-
> egenskaber med et sæt 2. rangsdæk. Ubegribeligt...

Set mange gange før.......
Kan man kalde det et T.hansen syndrom ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 30-04-07 18:19

>Set mange gange før.......
>Kan man kalde det et T.hansen syndrom ?

Hold nu op... Fælgene fejler sgu ikke noget, og når gummiet nu var tæt på
gratis, er der da ingen skade sket ved at prøve det. Iøvrigt er der jo ingen
af dem i gruppen der rent faktisk har prøvet dækkene, som har noget slemt at
sige om dem (så har jeg i hvert fald ikke set det).

/Kasper Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-07 18:23

> gratis, er der da ingen skade sket ved at prøve det. Iøvrigt er der jo
> ingen af dem i gruppen der rent faktisk har prøvet dækkene, som har noget
> slemt at sige om dem (så har jeg i hvert fald ikke set det).

De fleste lever højt på fordommene.... desværre.

Fra : Brian

Dato : 30-04-07 18:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> De fleste lever højt på fordommene.... desværre.

I kan være så utilfredse og småirriterede som I vil, men gang på gang viser
test altså at budget dækkene klarer sig ringe - det ér altså ikke fordomme.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke også lige ville prøve dækket inden de blev
smidt over skulderen, når de nu koster gratis.

/Brian

Fra : TDN

Dato : 30-04-07 18:50

> [...]
> ingen af dem i gruppen der rent faktisk har prøvet dækkene, som har noget
> slemt at sige om dem (så har jeg i hvert fald ikke set det).

Næh men de er testet her:

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/Nankang_ULTRA_SPORT_NS-2.asp?ComponentID=173956&SourcePageID=174023

Med resultatet betinget anbefalelsesværdig og det er altså ikke særligt
godt. Det er på våd vej de er ringe, som andre også har nævnt.

Mvh
Thomas

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 30-04-07 20:57

> [...]
>
> Med resultatet betinget anbefalelsesværdig og det er altså ikke særligt
> godt. Det er på våd vej de er ringe, som andre også har nævnt.

Tjoh - testen skal såmend også nok passe, selvom resultaterne tit kan
variere enormt fra dækstørrelse til dækstørrelse. Heldigvis er det jo ikke
ligefrem den våde sæson vi går i møde, så jeg regner med at køre på dem
sommeren over. Så kommer der (gode) vintersutter på til vinter, og så nogle
ordentlige sommersutter på næste år.

/Kasper Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 07:56

On 28 Apr., 09:37, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com>
wrote:

> Præcis... Men derfor har jeg skam alligevel ikke tænkt mig at "ødelægge"
> dens køreegenskaber. Det var bare så billigt, at det ikke kunne svare sig
> andet.

Betyder sikkerhed intet ?
Det er jo altså dækkene som stopper bilen.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 30-04-07 18:17

>Betyder sikkerhed intet ?
>Det er jo altså dækkene som stopper bilen.

Sikkerhed betyder meget - men jeg kan vel lige få lov at prøve dækkene inden
jeg kasserer dem. Hvem ved, det kunne være man blev positivt overrasket.

/Kasper Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 07:57

On 28 Apr., 09:46, "Mogens" <j...@jow.dk> wrote:

> Ja, ud til højre med det skrammel og køw nogle Continental, der
> rykker for vildt - eksempelvis under turen sydpå, hvor man virkelig
> behøver det...

Eller Bridgestone Turanza ER300, alternativt Potenza RE720.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-05-07 07:26

On 30 Apr., 19:17, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com>
wrote:

> Sikkerhed betyder meget - men jeg kan vel lige få lov at prøve dækkene inden
> jeg kasserer dem. Hvem ved, det kunne være man blev positivt overrasket.

Hvorfor så ikke have valgt gennemprøvet/gennemtestet kvalitet 1.
gang ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-05-07 07:28

On 30 Apr., 21:57, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com>
wrote:

> [...]
> sommeren over. Så kommer der (gode) vintersutter på til vinter, og så nogle

Sådan prioriterer vi så forskelligt.
Jeg har valgt at have bedste bremseegenskaber i en worst case
situation, og har derfor valgt dæk med meget gode egenskaber på våd
vej, da stort set alle dæk kan bremse godt på tør vej.

Fra : Mogens

Dato : 01-05-07 16:44

> ...stort set alle dæk kan bremse godt på tør vej.

Prøv at vælge overblikslinket på denne side og læg mærke til, hvor
STOR forskellen på "Egenskaber på tør vej" ér !!
www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/default.asp?ComponentID=173758&SourcePageID=8772#

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-05-07 08:14

On 1 Maj, 17:43, "Mogens" <j...@jow.dk> wrote:

> Prøv at vælge overblikslinket på denne side og læg mærke til, hvor
> STOR forskellen på "Egenskaber på tør vej" ér !!
> www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16V/default.asp?Co...

Tak for linket.

Kan godt se at der egentligt er ret stor forskel, dog virker
mærkedækkene som ret jævnbyrdige. Jeg troede faktisk det var mest ved
våd vej, men hvad pokker. Jeg har stadig valgt godt med mine ER300