Citroen Saxo alternativ
Fra : Andy Dufresne

Dato : 27-04-07 07:58

Hej.

Vi er ved at lede efter en lille bil til fruen.

Man kan for 30K-40K få en Citroen Saxo, der har en rimelig alder, og
ikke har kørt alt for langt.

Men findes der gode alternativer??

Den skal køre ca. 25 km. pr. dag. og der SKAL væer servo!

Jeg leder ikke efter et tilbud på en bil, men gode ideer til hvilke
biler jeg skal kigge efter.

På forhånd mange tak.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-07 16:36

On Fri, 27 Apr 2007 08:58:23 +0200, Andy Dufresne
<covershare@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Den skal køre ca. 25 km. pr. dag. og der SKAL væer servo!
>
>Jeg leder ikke efter et tilbud på en bil, men gode ideer til hvilke

Jeg har kørt 100000 km i en Saxo 1.4 - det var en dejlig bil, indtil
den ikke kunne klare behovet.
Alternativer er vel alle i den klasse og nogle vil sandsynligvis
foreslå en ældre Corolla eller Mazda 323, som begge har ry for stor
driftssikkerhed. Problemet er, at det ved sælgerne også
Umiddelbart ville jeg foreslå dig at se på Opel Corsa og Fiat Punto
som alternativer - ikke mindst mht. kollisionssikkerhed slår de
Saxoen, som jo efterhånden er en aldrende konstruktion.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 27-04-07 19:44

Den 27-04-2007, skrev Andy Dufresne:
> [...]
>
> Den skal køre ca. 25 km. pr. dag. og der SKAL væer servo!
>
> Jeg leder ikke efter et tilbud på en bil, men gode ideer til hvilke biler jeg

Jeg vil foreslå alt andet en Saxo (har haft en).
Ligenu har vi en Starlet som sækkevogn, og den kan jeg kun fortælle
godt om.
Jeg ved dog ikke med servo, det er der ikke på vores.
Kai

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 28-04-07 10:39

- En Yaris, måske?

Har kun hørt godt om dem. De skulle være rummelige indeni. Og jeg selv kan
godt lide den mere "opret-siddende" kørestilling.Men jeg ved ikke, hvad en
brugt koster.

Hilsen Allan

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-04-07 18:29

"Tina & Allan Fosborg" <tullebo@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> godt lide den mere "opret-siddende" kørestilling.Men jeg ved ikke, hvad en

Du får dem ikke meget under 70k. Iflg. bilbasen.dk står der en 1.3'er
til 63k med 200.000 km nede i Sønderjylland.

Fra : TDN

Dato : 28-04-07 18:55

"Andy Dufresne" <covershare@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den skal køre ca. 25 km. pr. dag. og der SKAL væer servo!
>
> Jeg leder ikke efter et tilbud på en bil, men gode ideer til hvilke biler

Hvad med en Felicia, driftsikker og billig i stumper:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49369727

Eller en Starlet, den er der ingen bøvl med:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48346843

Man kan også få en Nissan Almera eller Primera fra omkring 1998 for de
penge.

Mvh
Thomas