Skal din næste autocamper være fra VW.?
Fra : BJ

Dato : 26-04-07 22:18

Længe leve initiativet.

VW lancerer en Touareg som autocamper ab fabrik:

http://www.business.dk/article/20070423/luksus/70423034/

--
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 26-04-07 22:42

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Længe leve initiativet.
>
> VW lancerer en Touareg som autocamper ab fabrik:
>
> http://www.business.dk/article/20070423/luksus/70423034/

Med de ændrede skatteregler fra idag, er den nok "død" i DK...

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 22:43

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med de ændrede skatteregler fra idag, er den nok "død" i DK...

Forklar venligst ændringen i afgifterne fra "i går til i dag".?

--
Bjørn J.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-04-07 23:27

BJ wrote:
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Forklar venligst ændringen i afgifterne fra "i går til i dag".?

Der er mig bekendt kun ændringer for 4-hjulstrækker hvad autocampere angår.

--
Per, Esbjerg

Fra : BJ

Dato : 26-04-07 23:59

KLIP

> Der er mig bekendt kun ændringer for 4-hjulstrækker hvad autocampere
> angår.

Hvad går den ud på ifbm. fabriksbyggede firhjulstrukne autocampere.?
--
Bjørn J.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 27-04-07 07:20

On Thu, 26 Apr 2007 23:43:07 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>Forklar venligst ændringen i afgifterne fra "i går til i dag".?

Artiklen er fra i mandags og fra i onsdags har autocampere skulle
betale registreringsafgift som en personbil. VW har sikkert regnet med
at stramningen kun kom til at gælde når bilen blev ombygget til
camper, men nu gælder det også fabriksbyggede.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : BJ

Dato : 27-04-07 09:25

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> at stramningen kun kom til at gælde når bilen blev ombygget til
> camper, men nu gælder det også fabriksbyggede.

O.k. det sidste havde jeg ikke lige fundet noget omkring.

Nå, så må jeg blot nøjes med en van:

http://fpn.dk/motor/bil/article61047.ece

--
Bjørn J.

Fra : Otto J

Dato : 27-04-07 09:50

> O.k. det sidste havde jeg ikke lige fundet noget omkring.
>
> Nå, så må jeg blot nøjes med en van:
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article61047.ece

Jeg prøver igen, eftersom ingen tilsyneladende vil kommentere det:

"Joel Nielsen mener som udgangspunkt, at afgiftsreformen omkring
gulpladebilerne er mere miljøvenlig, fordi den øger incitamentet til at
vælge en mindre varevogn frem for en stor, som det var tilfældet før. "

Hvordan hænger dét sammen med at en varevogn mellem 2 og 2,5 tons er steget
i pris i forhold til varevogne mellem 2,5 og 3 tons?

Og jeg fatter stadig ikke hvorfor en E63 AMG som van, som jeg formoder har
en totalvægt over 2 tons, pludselig skulle være mere interessant med de nye
regler, hvor den er _dyrere_ end før.

Mvh. Otto

Fra : BJ

Dato : 27-04-07 15:06

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg prøver igen, eftersom ingen tilsyneladende vil kommentere det:

Lad os nu se de kommende beregninger og udvalg mv.

Her er lidt at tygge på: "Gulpladehullet er heller ikke hullet helt. For
eksempel fås en Opel Antara Elegance Van 2,4 til 229.670 kr. ekskl. Moms".

PS: Den er nok for lille til dig.;)

--
Bjørn J.

Fra : Otto J

Dato : 27-04-07 15:12

> Her er lidt at tygge på: "Gulpladehullet er heller ikke hullet helt. For
> eksempel fås en Opel Antara Elegance Van 2,4 til 229.670 kr. ekskl. Moms".
>
> PS: Den er nok for lille til dig.;)

Mon dog... Jeg vil hellere spare på firmabilen, så jeg hurtigere kan få
råd til en fed privatbil oveni, end at køre i stor firmabil...

Mvh. Otto

Fra : BJ

Dato : 27-04-07 15:18

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mon dog... Jeg vil hellere spare på firmabilen, så jeg hurtigere kan
> få råd til en fed privatbil oveni, end at køre i stor firmabil...

Hvis man kun skal fise rundt i byen, kan jeg godt forstå dig.

Jeg sætter nu pris på 8 cylindre i firmapotten, båden og 6 af samme i
legebilen..;)

--
Bjørn J.