Finansiering ny bil
Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-04-07 11:05

Hej derude,

Skal have finansieret mit nye bestilte Skoda Octavia Elegance med masser af
ekstra monteret fabriksudstyr - kan I henvise til site og/eller artikler
der har analyseret finansieringsmarkedet....både bank, realkredit,
finansieringsselskaber, leasing m.v.?

Hvad vælger - eller har i selv valgt?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Kasper Christensen

Dato : 26-04-07 11:26

> Hvad vælger - eller har i selv valgt?

Jeg har valgt et alm. banklån på den del som jeg ikke selv kunne lægge
på Min Combi Elegance.

Om jeg kunne have sparet noget andre steder ved jeg ikke, men du ved:
"Vanes magt".

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-07 14:02

On Thu, 26 Apr 2007 12:04:30 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote:

>Skal have finansieret mit nye bestilte Skoda Octavia Elegance med masser af
>ekstra monteret fabriksudstyr - kan I henvise til site og/eller artikler

Nice

>der har analyseret finansieringsmarkedet....både bank, realkredit,
>finansieringsselskaber, leasing m.v.?
>
>Hvad vælger - eller har i selv valgt?

Jeg har lånt til min i banken, det var billigst. Muligheden er jo også
at låne hos forhandleren, men de var ikke konkurrencedygtige når alt
kommer til alt.

** Lars

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 26-04-07 14:17

Torben Brøndum wrote:

> Hvad vælger - eller har i selv valgt?

For små fem år siden var Bil og Sejlerfinans billigst for os:

http://www.bilogsejlerfinans.dk

Ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-07 16:55

"Torben Brøndum" skriver:

> Hvad vælger - eller har i selv valgt?

At spare op inden man bestiller.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : pwh

Dato : 26-04-07 19:04

Klaus D. Mikkelsen, skrev:
> "Torben Brøndum" skriver:

> At spare op inden man bestiller.
>
> Klaus

Nemlig, jeg betalte min Kadyt 1,4 fra '90 kontant

/Jens

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 17:10

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message
> [...]
> artikler der har analyseret finansieringsmarkedet....både bank,
> realkredit, finansieringsselskaber, leasing m.v.?

dankort "på beløbet" næste gang

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-04-07 17:44

"Tom" <christensen@bigfoot.com> writes:

> dankort "på beløbet" næste gang

Jeg hævede "1000 over" sidste gang (ved en fejl, godtnok)

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 17:53

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Jeg hævede "1000 over" sidste gang (ved en fejl, godtnok)

hehe, ja når vi køber nye biler og betaler + levering oveni, så er det jo
ikke ensbetydende med at der er brændstof i tanken, så 600 bops er da hurtig
væk bare for at kunne køre bilen hjem.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 26-04-07 17:46

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vælger - eller har i selv valgt?

Har du undersøgt Skodaforhandlerens tilbud ?
www.skoda.dk/Kundeservice/Finansiering.asp

Seatforhandleren var billigere end bankernes ifm. min søns køb...

Fra : Henning

Dato : 26-04-07 18:30

> [...]

>ekstra monteret fabriksudstyr - kan I henvise til site og/eller artikler
>der har analyseret finansieringsmarkedet....både bank, realkredit,

Lån i husets friværdi - det er langt det billigste.

Fra : Kong Gulerod

Dato : 26-04-07 19:34

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

| Lån i husets friværdi - det er langt det billigste.

Næhh...vi fik da et lån hos skoda med ÅOP på 7.1, det kunne kreditforeningen
ikke matche.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-04-07 20:06

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> wrote

> Næhh...vi fik da et lån hos skoda med ÅOP på 7.1, det kunne
> kreditforeningen
> ikke matche.

Tak for svar til Jer alle.

Det er korrekt, at Skoda Finans har en forholdsvis lav ÅOP - men man er nød
til at sammeligne ÅOP efter skat !!!

ÅOP tager som bekendt højde for såvel renter som finansieringsomkostninger -
sidstnævnte tillægges normalt lånet og giver ingen skattefradrag men en
højere ÅOP......renter giver ogås en højere ÅOP, men til gengæld ca 33%
skattefradag.

Så vælg ikke finansiering på baggrund af ÅOP før skat

Mit spørgsmål gik på om I havde kendskab til artikler
(sammenligningsoversigter) m.v. omkring bilfinansiering.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Martin

Dato : 26-04-07 20:25

Hej

Afhængig af hvor meget sikkerhed du skal stille (og dermed stempel heraf)
kan et banklån til 6-7% (ÅOP ~8%) være en god idé. Har du allerede et
ejerpantebrev lyst (der ikke ligger til anden sikkerhed), kan du spare en
del ved at anvende det.

Alternativt kan et realkreditlån med kort løbetid være en attraktiv mulighed
hvis du har friværdi. Med variabel rente kan du komme ned til omkring 3,3% i
rente. Hertil kommer bidrag på omkring 0,5% og desværre nogle
stiftelsesomkostninger på ~ 4-5.000 + 1,5% af lånebeløbet i stempel til
staten.

Nogle bilfirmaer tilbyder meget attraktiv finansiering, men sælgerne
aflønnes med (god) provision og der er ofte en lav rente kombineret med
nogle store gebyrer.

Igen, som tidligere foreslået, du skal sammenligne ÅOP på lån med samme
løbetid for et have et ordentligt beslutningsgrundlag.

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-07 21:36

Snippet en masse fornuftigt ...

> Igen, som tidligere foreslået, du skal sammenligne ÅOP på lån med samme
> løbetid for et have et ordentligt beslutningsgrundlag.

Det er bestemt ikke uvæsenligt hvordan fordelingen er mellem renter og
gebyrer, da der jo stadig er en smule fradrag for renterne.

Og så bør man også selv regne på hvad det vil koste at skifte bilen inden
lånet er betalt ud. Normalen er vist billån med en løbetid på 6 eller 7år.
Men skifter man bilen ud efter f.eks 3-4år får stiftelsesomkostninger meget
større vægt end den laveste rente.

I 2004 finanserede vi en skoda med et lån over 6år ved alm brand kredit
(skoda kredit). Planen var at beholde den i mindst 6år og så var det bedste
tilbud pga en meget lav kampagnerente (Den er så steget siden fra de 1,99
til 3,5) og "rimelige" gebyrer.

Nu blev det så valgt for mig at den skulle skiftes til noget større, og set
i bagklogskabets klare lys var det for dyrt et lån ...

Den nye er så finanseret på en kassekredit til 5,35 i rente med et pantebrev
i huset som sikkerhed. Skandiabanken kan der godt være med på 5,25% men med
højere stiftelsesomkostninger....

Så det er i princippet et stående lån som vi selv er ansvarlige for at
bringe ned. Renten er en smule højere end et kreditforeningslån, men så også
mere flekibelt. Og når vi om nogle år planlægger at skifte taget på huset
skulle der gerne være plads på kreditten til det. Ligeledes hvis vi skulle
finde på at skifte bil kommer der ikke nye låneomkostninger på ...

/A

Fra : Henning

Dato : 26-04-07 22:04

On Thu, 26 Apr 2007 20:34:13 +0200, "Kong Gulerod"
<avalid@(hasd)dsf.dr> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

>af

>Næhh...vi fik da et lån hos skoda med ÅOP på 7.1, det kunne kreditforeningen
>ikke matche.

Det er så mange år siden? I dag koster et kreditforeningslån ~4%?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-07 22:14

Henning skriver:

> Det er så mange år siden? I dag koster et kreditforeningslån ~4%?

Over, hvor mange år ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-07 21:40

Henning skriver:

> Lån i husets friværdi - det er langt det billigste.

Ikke, hvis du tager det over 30 år.

Fra : Søren

Dato : 27-04-07 20:28

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> artikler der har analyseret finansieringsmarkedet....både bank,
> realkredit, finansieringsselskaber, leasing m.v.?

Jeg ville vælge en finansiering med personlig hæftelse ligesom tyske bil
lån, og volvo finans køre hvist også med personlig hæftelse.
Det gør at man sparer stempel gebyr-ting lysning og at man kan flytte -
bruge det samme lån til sin næste bil igen uden stempel gebyr-ting lysning.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-04-07 20:39

> [...]
> Det gør at man sparer stempel gebyr-ting lysning og at man kan flytte -
> bruge det samme lån til sin næste bil igen uden stempel gebyr-ting

Enig. Samme har vi gjort.

Det er _ren_ fornøjelse fremfor pantebreve og alt mulig pis og papir der kun
koster og bøvler.