/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Regler for privat lastbilkørsel i D/A/I
Fra : Lynge-Nielsen


Dato : 25-04-07 21:51

Hej NG
(Måsker der dette ikke den rigtige ng, i så fald henvis mig venligst)


Min familie skal have flytte en masse (flyttekasser og møbler mm.) til
Italien og da har C kortet til lastbil, er det nærligende at spørge mig om
jeg vil køre.

Dog er det 17 år siden jeg sidst har kørt i udlandet og vil derfor høre jer
om I ved hvor på nettet jeg kan læse om regler for PRIVAT lastbilkørsel mht.
hviletidsbestemmelser, motorvejsafgifter osv, osv.

Det bliver den klassiske tur ned af A7 og igennen Østrig over Brennerpasset
forbi Firenze og halvvejs mod Rom med en 35 m2 Iveco Eurocargo der kræver C
kort og med fartskive.

Gode råd og tips er meget velkommen.


vh



 
 
Bruno (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 25-04-07 22:11

Lynge-Nielsen wrote:
> Hej NG
> (Måsker der dette ikke den rigtige ng, i så fald henvis mig venligst)
>
>
> Min familie skal have flytte en masse (flyttekasser og møbler mm.) til
> Italien og da har C kortet til lastbil, er det nærligende at spørge mig om
> jeg vil køre.
>
> Dog er det 17 år siden jeg sidst har kørt i udlandet og vil derfor høre jer
> om I ved hvor på nettet jeg kan læse om regler for PRIVAT lastbilkørsel mht.
> hviletidsbestemmelser, motorvejsafgifter osv, osv.
>
> Det bliver den klassiske tur ned af A7 og igennen Østrig over Brennerpasset
> forbi Firenze og halvvejs mod Rom med en 35 m2 Iveco Eurocargo der kræver C
> kort og med fartskive.
>
> Gode råd og tips er meget velkommen.
>

Jeg ville tale med færdselsstyrelsen og Told-Skat (eller hvad de nu
hedder). En høflig opringning til en speditør kunne måske også være en
ide, det kan tænkes nogle pro forma papirer kunne være en fordel.

Mvh
Bruno

Lynge-Nielsen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Lynge-Nielsen


Dato : 25-04-07 22:34


"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:462fc3f8$0$21932
> Jeg ville tale med færdselsstyrelsen og Told-Skat

God ide - tak

> ide, det kan tænkes nogle pro forma papirer kunne være en fordel.
> Bruno

Hmm - det kan måske være.
Skal der papir på transporten også selv om det er flyttekasser fra en privat
husstand?
Vh



Bruno (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Bruno


Dato : 25-04-07 23:03

Lynge-Nielsen wrote:
> Skal der papir på transporten også selv om det er flyttekasser fra en privat
> husstand?

Jeg er helt ærligt ikke sikker, men på en eller anden måde skal man vel
kunne dokumentere det er en privat transport. Det kan ikke skade at
spørge en speditør for en sikkerhedsskyld, hellere det end at komme til
hænge et sted sammen med nogle emsige toldere.

Mvh
Bruno

Folmer Rasmussen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-04-07 03:23

On Wed, 25 Apr 2007 23:33:32 +0200, "Lynge-Nielsen"
<lynge.nielsen@hot_REMOVETHIS_mail.com> wrote:

>
>"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
>news:462fc3f8$0$21932
>> Jeg ville tale med færdselsstyrelsen og Told-Skat
>
>God ide - tak
>
>> ide, det kan tænkes nogle pro forma papirer kunne være en fordel.
>> Bruno
>
>Hmm - det kan måske være.
>Skal der papir på transporten også selv om det er flyttekasser fra en privat
>husstand?

>--

Nu kan du godt spidse blyanten.

Du skal medbringe et CMR, eller på dansk et fragtbrev.

Dette skal udfyldes korrekt i ALLE rubrikker.

Foruden angivelse af antal colli og den samlede vægt, skal der
medfølge en specificeret liste over hvad lasten indeholder.

Du skal sikre dig, om den der Eurocargo har fartskriver , eller om den
har det nye digitale udstyr. Har den det nye, så skal du på
politistationen og ansøge om et førerkort.

Du skal også sikre dig, at du ikke medfører farligt gods. Gør du det,
skal du have et Farligt Gods Bevis.

I den bil du skal køre, skal der være en EU-tillladelse, en
sikkerhedsvest, en nødhjælpskasse incl. plastichandsker, et komplet
sæt pærer, og en helvedes masse andre ting som diverse myndigheder kan
finde på at spørge om.

For at tilfredsstille denne gruppes læsere skal du desuden medbringe
en eller flere plastposer/dunke til at pisse i, alle de aviser du kan
opdrive, sørge for at Eurocargoen er udstyret med kaffemaskine, så du
kan lave kaffe mens du kører.

For at gøre gruppen helt euforisk, så bør du være iført netundertrøje
og hvide sokker, og have mindst den ene fod placeret, så den kan ses
udefra.

Endvidere skal du være meget påpasselig med overhalinger. Hvis du ikke
har en stærk psyke, vil jeg anbefale at du slet ikke overhaler noget
som helst.

Endvidere skal det jo helst være en lastbil med sovekabine, da du ikke
kan køre strækningen uden indtil flere hvil.

Sådan noget improviseret noget med luftmadrasser o.lign. accepteres
ikke af gruppen.

Du kan selvfølgelig vælge at overnatte på hotel, men så tror jeg nok
at vi er fremme ved konklutionen:

Få det flyttelæs kørt til Italien af nogen der i forvejen har begreb
om hvad det handler om.

Du kan iøvrigt godt regne med, at jeg har glemt indtil flere ting, som
også skal være i orden, men jeg er lige kommet hjem efter en tur til
Stockholm og retur.

PS.:

Hvis du alligevel vælger at køre turen, så forventer gruppen, at du i
hvert fald ikke vasker dig under turen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-04-07 05:27

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:tm1033lj5d6r0u0pius9uhn5f7i9nacot0@4ax.com...



> For at tilfredsstille denne gruppes læsere skal du desuden medbringe
> en eller flere plastposer/dunke til at pisse i, alle de aviser du kan
> opdrive, sørge for at Eurocargoen er udstyret med kaffemaskine, så du
> kan lave kaffe mens du kører.
> For at gøre gruppen helt euforisk, så bør du være iført netundertrøje
> og hvide sokker, og have mindst den ene fod placeret, så den kan ses
> udefra.
> Sådan noget improviseret noget med luftmadrasser o.lign. accepteres
> ikke af gruppen.
> Du kan iøvrigt godt regne med, at jeg har glemt indtil flere ting...

Håndklæde omkring halsen !



Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 06:58


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:tm1033lj5d6r0u0pius9uhn5f7i9nacot0@4ax.com...
>
> Du kan iøvrigt godt regne med, at jeg har glemt indtil flere ting, som
> også skal være i orden, men jeg er lige kommet hjem efter en tur til
> Stockholm og retur.
>

Erklæring om manglende diagramark ?
Og for gruppens skyld: et tv placeret så du kan se det under kørslen...

Mvh Tommy
(Per defination: afsindig vanvittig chauffør ved postdanmark)



PMH (26-04-2007)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 26-04-07 08:11


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:tm1033lj5d6r0u0pius9uhn5f7i9nacot0@4ax.com...
>
> Du kan iøvrigt godt regne med, at jeg har glemt indtil flere ting, som
> også skal være i orden, men jeg er lige kommet hjem efter en tur til
> Stockholm og retur.
>
> Venlig hilsen
> Folmer


Husk også at iføre dig træsko UDEN hælekappe.
(De er også nemmere at få fødderne ud af, når du
skal have benene op i forruden)
Husk også gerne indtil flere mobil tlf., så du kan
snakke og sms'se MENS du kører (måske i
reklamepausen i filmen du ser)




PMH



Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 16:34


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:46305077$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Husk også at iføre dig træsko UDEN hælekappe.
> (De er også nemmere at få fødderne ud af, når du
> skal have benene op i forruden)

Hva snakker du om? Træskoene kommer da ikke med ind i stuen...

> Husk også gerne indtil flere mobil tlf., så du kan
> snakke og sms'se MENS du kører (måske i
> reklamepausen i filmen du ser)

Ej, det gør legobilchaufførerne sq også! Det har vi ikke patent på.
Tommy



Henning (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 26-04-07 08:00

On Wed, 25 Apr 2007 22:51:24 +0200, "Lynge-Nielsen"
<lynge.nielsen@hot_REMOVETHIS_mail.com> wrote:

>Hej NG
>(Måsker der dette ikke den rigtige ng, i så fald henvis mig venligst)
>
>
>Min familie skal have flytte en masse (flyttekasser og møbler mm.) til
>Italien og da har C kortet til lastbil, er det nærligende at spørge mig om
>jeg vil køre.

OT - kan det betale sig? Et professionelt firma kan klare det til
under 10.000,- hvis det hele er pakket og parat!


Maria Frederiksen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 26-04-07 21:09

> Dog er det 17 år siden jeg sidst har kørt i udlandet og vil derfor høre
> jer om I ved hvor på nettet jeg kan læse om regler for PRIVAT
> lastbilkørsel mht. hviletidsbestemmelser, motorvejsafgifter osv, osv.
> Det bliver den klassiske tur ned af A7 og igennen Østrig over
> Brennerpasset forbi Firenze og halvvejs mod Rom med en 35 m2 Iveco
> Eurocargo der kræver C kort og med fartskive.

Gør det en forskel om det er privat eller erhvervsmæssigt? Når der er skive
i bilen, er den over 6 t og så skal køre-hviletid mig bekendt overholdes
uanset om du får penge for det eller ej.

Mvh Maria



Heino Strauss (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Heino Strauss


Dato : 26-04-07 22:36

Der er ifølge dette :
http://www.politi.dk/da/aktuelt/folketingspoergsmaal/fartskriver_211105.htm

ingen regler så længe det er privat kørsel.

Mvh. Heino




Heino Strauss (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Heino Strauss


Dato : 26-04-07 22:38

Som jeg tolker det behøver du ikke engang have fart skriver i bilen.



Ukendt (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-07 06:59


"Heino Strauss" <straussslet@tv.dk> skrev i en meddelelse
news:f0r5vv$o62$1@newsbin.cybercity.dk...
> Der er ifølge dette :
> http://www.politi.dk/da/aktuelt/folketingspoergsmaal/fartskriver_211105.htm
>
> ingen regler så længe det er privat kørsel.

Så er spørgsmålet om det ændrer sig, hvis der ER monteret fartskriver.
Teksten taler om fritagelse for installtion af fartskriver, ikke om hvordan
det forholder sig, hvis der ER monteret en. Jeg tror ikke nødvendigvis at
man er fritaget for at bruge én, når den er der. Jeg har sendt en
forespørgsel til politiet herom, og jeg skal nok poste svaret her i tråden.
BEMÆRK ivrigt at der kun er tale om NATIONAL kørsel.
Tyskerne er absolut ligeglade om særlige regler vi bruger i Danmark - så
hvis ikke de har samme regel, så falder hammeren.

Mvh Tommy



Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 23:19

TBJ skrev:
>> Der er ifølge dette :
>> http://www.politi.dk/da/aktuelt/folketingspoergsmaal/fartskriver_211105.htm
>> ingen regler så længe det er privat kørsel.
> Så er spørgsmålet om det ændrer sig, hvis der ER monteret fartskriver.
> Teksten taler om fritagelse for installtion af fartskriver, ikke om hvordan
> det forholder sig, hvis der ER monteret en. Jeg tror ikke nødvendigvis at
> man er fritaget for at bruge én, når den er der. Jeg har sendt en
> forespørgsel til politiet herom, og jeg skal nok poste svaret her i tråden.
> BEMÆRK ivrigt at der kun er tale om NATIONAL kørsel.
> Tyskerne er absolut ligeglade om særlige regler vi bruger i Danmark - så
> hvis ikke de har samme regel, så falder hammeren.
>
De HAR samme regel. Og de SKAL bruge den. Men om de så gør det er en
anden sag.

Står man med dem ude på en mørk p-plads kl l**t om natten er det ligesom
dem der har fat i den lange ende, uanset at de har uret efter reglerne.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

JB (29-04-2007)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 29-04-07 18:16

> Så er spørgsmålet om det ændrer sig, hvis der ER monteret fartskriver.
> Teksten taler om fritagelse for installtion af fartskriver, ikke om
> hvordan det forholder sig, hvis der ER monteret en. Jeg tror ikke
> nødvendigvis at man er fritaget for at bruge én, når den er der. Jeg har
> sendt en forespørgsel til politiet herom, og jeg skal nok poste svaret her
> i tråden.
> BEMÆRK ivrigt at der kun er tale om NATIONAL kørsel.
> Tyskerne er absolut ligeglade om særlige regler vi bruger i Danmark - så
> hvis ikke de har samme regel, så falder hammeren.

Dispensation for kørsel uden fartskriver kan let fåes, men den gælder kun i
en 50km radius fra virksomheden derudover skal skiven sættes i, jeg fik selv
dispensation da det var kørsel med egne varer. Jeg havde et kort hvor jeg
indtegnede en cirkel svarende til 50km radius, dette kort og dispensationen
viste jeg hvis jeg blev stoppet. Men du skal ikke regne med at det gælder i
udlandet.

JB



Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 23:16

Heino Strauss skrev:
> Der er ifølge dette :
> http://www.politi.dk/da/aktuelt/folketingspoergsmaal/fartskriver_211105.htm
> ingen regler så længe det er privat kørsel.
>
Nu er det de gamle regler. (Der kom nye 11. april.)

Men den nugældende forordning indeholder,
"Artikel 3
Denne forordning gælder ikke for vejtransport med:"
(a, b, c,........)
" h) køretøjer eller en kombination af køretøjer med en
største tilladt totalvægt på ikke over 7,5 tons, der
benyttes til ikke-erhvervsmæssig varetransport"

Så teoretisk kunne skiven undlades. Men jeg tror ikke det er den bedste
idé at gøre det.

(Resten af teksten står i: EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS FORORDNING (EF)
nr. 561/2006 af 15. marts 2006 om harmonisering af visse sociale
bestemmelser inden for vejtransport og om ændring af Rådets
forordning (EØF) nr. 3821/85 og (EF) nr. 2135/98 samt ophævelse af
Rådets forordning (EØF) nr. 3820/85)

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 06:12

Finn Guldmann wrote:
> Heino Strauss skrev:
>> Der er ifølge dette :
>> http://www.politi.dk/da/aktuelt/folketingspoergsmaal/fartskriver_211105.htm
>> ingen regler så længe det er privat kørsel.
>>
> Nu er det de gamle regler. (Der kom nye 11. april.)
>
> Men den nugældende forordning indeholder,
> "Artikel 3
> Denne forordning gælder ikke for vejtransport med:"
> (a, b, c,........)
> " h) køretøjer eller en kombination af køretøjer med en
> største tilladt totalvægt på ikke over 7,5 tons, der
> benyttes til ikke-erhvervsmæssig varetransport"
>
> Så teoretisk kunne skiven undlades. Men jeg tror ikke det er den
> bedste idé at gøre det.
>
> (Resten af teksten står i: EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS FORORDNING
> (EF) nr. 561/2006 af 15. marts 2006 om harmonisering af visse sociale
> bestemmelser inden for vejtransport og om ændring af Rådets
> forordning (EØF) nr. 3821/85 og (EF) nr. 2135/98 samt ophævelse af
> Rådets forordning (EØF) nr. 3820/85)

Har du et link.



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 08:01

Jens skrev:
>>> Der er ifølge dette :
>>> http://www.politi.dk/da/aktuelt/folketingspoergsmaal/fartskriver_211105.htm
>>> ingen regler så længe det er privat kørsel.
>> Nu er det de gamle regler. (Der kom nye 11. april.)
>> Men den nugældende forordning indeholder,
>> "Artikel 3
>> Denne forordning gælder ikke for vejtransport med:"
>> (a, b, c,........)
>> " h) køretøjer eller en kombination af køretøjer med en
>> største tilladt totalvægt på ikke over 7,5 tons, der
>> benyttes til ikke-erhvervsmæssig varetransport"
>> Så teoretisk kunne skiven undlades. Men jeg tror ikke det er den
>> bedste idé at gøre det.
>> (Resten af teksten står i: EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS FORORDNING
>> (EF) nr. 561/2006 af 15. marts 2006 om harmonisering af visse sociale
>> bestemmelser inden for vejtransport og om ændring af Rådets
>> forordning (EØF) nr. 3821/85 og (EF) nr. 2135/98 samt ophævelse af
>> Rådets forordning (EØF) nr. 3820/85)
> Har du et link.
>
<http://borger.dk/j2eebdk/app_hoering_showdoc/showDocument.jsp?p_docid=859492>

giver en pdf-fil med forordningen.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 08:05

Jens skrev:
>> (Resten af teksten står i: EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS FORORDNING
>> (EF) nr. 561/2006 af 15. marts 2006 om harmonisering af visse sociale
>> bestemmelser inden for vejtransport og om ændring af Rådets
>> forordning (EØF) nr. 3821/85 og (EF) nr. 2135/98 samt ophævelse af
>> Rådets forordning (EØF) nr. 3820/85)
> Har du et link.
>
Og på:
<http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006R0561:DA:NOT>

ligger den også, men så du kan vælge hvilket sprog du vil.

Kunne være en god ting at have med (på tysk og italiensk) så man kan
vise de lokale politier hvad reglerne siger - på deres eget sprog.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-07 09:13

Finn Guldmann wrote:
> Jens skrev:
>>> (Resten af teksten står i: EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS FORORDNING
>>> (EF) nr. 561/2006 af 15. marts 2006 om harmonisering af visse
>>> sociale bestemmelser inden for vejtransport og om ændring af Rådets
>>> forordning (EØF) nr. 3821/85 og (EF) nr. 2135/98 samt ophævelse af
>>> Rådets forordning (EØF) nr. 3820/85)
>> Har du et link.
>>
> Og på:
> <http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006R0561:DA:NOT>
>
> ligger den også, men så du kan vælge hvilket sprog du vil.
>
> Kunne være en god ting at have med (på tysk og italiensk) så man kan
> vise de lokale politier hvad reglerne siger - på deres eget sprog.

Fedt nok, tak for det.



Maria Frederiksen (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 29-04-07 18:32

> Nu er det de gamle regler. (Der kom nye 11. april.)
>
> Men den nugældende forordning indeholder,
> "Artikel 3
> Denne forordning gælder ikke for vejtransport med:"
> (a, b, c,........)
> " h) køretøjer eller en kombination af køretøjer med en
> største tilladt totalvægt på ikke over 7,5 tons, der
> benyttes til ikke-erhvervsmæssig varetransport"

Hvad er definitionen på ikke-erhvervsmæssig varetransport?

I følge chaufførerne bliver man knaldet hvis der ikke er skive i uret. Det
er altså tilstedeværelsen af ur (eller Timeguard), der er afgørende, ikke om
det er erhvervsmæssigt og ikke størrelsen på køretøjet.

Mvh Maria



Finn Guldmann (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-05-07 13:22

Maria Frederiksen skrev:
>> Nu er det de gamle regler. (Der kom nye 11. april.)
>> Men den nugældende forordning indeholder,
>> "Artikel 3
>> Denne forordning gælder ikke for vejtransport med:"
>> (a, b, c,........)
>> " h) køretøjer eller en kombination af køretøjer med en
>> største tilladt totalvægt på ikke over 7,5 tons, der
>> benyttes til ikke-erhvervsmæssig varetransport"
> Hvad er definitionen på ikke-erhvervsmæssig varetransport?
>
Den eksakte definition kender jeg ikke, men hvis du kører med dit eget
indbo er det allerfald ikke erhvervsmæssig transport.

> I følge chaufførerne bliver man knaldet hvis der ikke er skive i uret. Det
> er altså tilstedeværelsen af ur (eller Timeguard), der er afgørende, ikke om
> det er erhvervsmæssigt og ikke størrelsen på køretøjet.
>
Et køretøj under 7 (7,5) tons der er indregistreret før 11. april skal
ikke være monteret med et kontrol ur.

Tyskerne har så haft nationale regler der sagde at det skulle de
alligevel. Jeg er ikke 100% sikker på at den regel var lovlig i forhold
til EU, med det krav de stillede overfor udenlandske køretøjer mellem
3,5 og 7 (7,5) tons om at de skulle være monteret med kontrolur var ikke
lovlig.

Men på ægte tysk maner var man ligeglad med det og fortsattre kravet.

--
MVH Finn

Per Henneberg Kriste~ (01-05-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 01-05-07 23:23

Lynge-Nielsen wrote:

> Det bliver den klassiske tur ned af A7 og igennen Østrig over
> Brennerpasset forbi Firenze og halvvejs mod Rom med en 35 m2 Iveco
> Eurocargo der kræver C kort og med fartskive.

Kender turen så godt :)

Hvordan er det med afgifter for lastvognskørsel i Tyskland - går du fri af
det - eller har du ikke spekuleret i det?

:)

--
Per, Esbjerg



Lynge-Nielsen (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Lynge-Nielsen


Dato : 02-05-07 10:17


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4637bdde$0$47580$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan er det med afgifter for lastvognskørsel i Tyskland - går du fri af
> det - eller har du ikke spekuleret i det?
> Per, Esbjerg


Mener jeg læste et sted på en tysk side, at alle biler under 12 tons er
fritaget.
vh



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste