Mercedes modeller og rust - ?
Fra : NG

Dato : 25-04-07 19:52

Er der nogen der har nogle gode links til hvor man kan læse sig til hvilke
årgange og modeller der har størrer rustproblemer end andre
årgange/modeller.

Primært årgangene fra 1998 og frem til 2003 - modeltyperne 200/220 E og C

Samtidig vil jeg også godt lære lidt om evt problemer med de forskellige
motor str. hvis det kan læses nogen steder. Her drejer det sig kun om
diesel.

På forhånd tak
Per Krabbe,
www.scanboat.com - Masser af brugte både samlet ét sted
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje

Fra : TDN

Dato : 25-04-07 20:35

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:462fa381$0$14004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Samtidig vil jeg også godt lære lidt om evt problemer med de forskellige
> motor str. hvis det kan læses nogen steder. Her drejer det sig kun om

Her er lidt forskelligt fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/72F76342-716C-4552-8FBC-77707CAE557B/0/7880.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/457B6FC9-BC64-4954-A419-20A04563A704/0/2829.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/8C00E416-05D8-4D1E-9E43-9623107575CE/0/8082.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BCA5D6AD-9E88-4BC2-A4FA-76EA311468FF/0/8991.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/246BFFFC-8435-4EC1-AC50-66E9DC2E7EE4/0/5254.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-04-07 01:36

> [...]
> Er der nogen der har nogle gode links til hvor man kan læse sig til hvilke
> årgange og modeller der har størrer rustproblemer end andre

Specielt nogle af de første W210'ere (E-klasse) var hårdt ramt, men også de
senere kan være slemme.
Man *skal* vide hvor man skal kigge efter det på sådan en bil for at være
sikker på den er i orden.
Har den kørt som taxa har den typisk fået det lavet mens den kørte som taxa.
C-klasserne er ikke voldsomt slemme til at ruste i de årgange - ikke dem jeg
har set i hvert fald.

> [...]
>
> Samtidig vil jeg også godt lære lidt om evt problemer med de forskellige
> motor str. hvis det kan læses nogen steder. Her drejer det sig kun om

Tænker du på nogen specifikke problemer eller om der *er* problemer med
E220/C220 CDI?

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved