T-Hansen "WANLI" dæk
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-04-07 16:17

Hejsa,

Så fik jeg spurgt Bent Jensen, om hvorfor de har fået omdøbt deres vinterdæk
til "WANLI".

Som jeg havde nævnt, var det gamle navn "Sunny Winter" - og det forvirrede
mange kunder til at mene, at så behøvede man da ikke købe vinterdæk, hvis
det nu alligevel var en solrig vinter.

Ved ikke hvem det siger mest om - THG, eller deres kunder.

Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-07 08:27

Eller deres dæk ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 09:33

> Eller deres dæk ?

Efter at have spenderet snestormen heroppe i det nordjydske tilbage i
februar på WANLI (Sunny Winter)-dæk, vil jeg nu ellers mene de har ganske
udemærkede egenskaber i den danske vinter

Troels

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 09:34

> Efter at have spenderet snestormen heroppe i det nordjydske tilbage i
> februar på WANLI (Sunny Winter)-dæk

Inden i bliver for sjove:

Dækkene sad monteret på bilens fælge, der pudsigt nok var monteret på bilen
Så nej, jeg sad ikke på min flade r.. på dækkene i snestormen, ej heller
havde dem på fødderne

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-04-07 11:13

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:463063e4$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Inden i bliver for sjove:
>
> Dækkene sad monteret på bilens fælge, der pudsigt nok var monteret på
> bilen Så nej, jeg sad ikke på min flade r.. på dækkene i snestormen,
> ej heller havde dem på fødderne

Hvis du vidste, hvilke billeder det skribleri kan frembringe

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 11:24

> Hvis du vidste, hvilke billeder det skribleri kan frembringe

Det var netop det jeg vidste

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 13:22

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Efter at have spenderet snestormen heroppe i det nordjydske tilbage i
> februar på WANLI (Sunny Winter)-dæk, vil jeg nu ellers mene de har
> ganske udemærkede egenskaber i den danske vinter

Selvfølgelig, du opdager først den egentlige kvalitet af dækket, den dag du
ligger ude på kanten af dækkets ydeevne.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 13:30

> Selvfølgelig, du opdager først den egentlige kvalitet af dækket, den dag
> du ligger ude på kanten af dækkets ydeevne.

Jeg tror du gik glip af snestormen heroppe så. Her kan man snakke om at
dækkets egenskaber og ydeevne i sne skal være iorden! - og speciel i en
letrøvet baghjulstrækker.

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 13:37

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Jeg tror du gik glip af snestormen heroppe så. Her kan man snakke om
> at dækkets egenskaber og ydeevne i sne skal være iorden! - og speciel
> i en letrøvet baghjulstrækker.

Okay, var du tæt på at skride ud flere gange ? Var du ved at køre ind i
andre fordi dækkene mistede fodfæstet ? Havde du problemer med at trække op
af bakker ?

Hvis ikke, har du ikke været tæt på kanten af dækkets formåen.

At du kan trække dig frem selvom der ligger sne, siger ikke en skid om
dækket.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 13:41

> At du kan trække dig frem selvom der ligger sne, siger ikke en skid om
> dækket.

Nej, men at jeg kan bremse og ikke bare skrider min vej når jeg drejer,
siger en hel del.

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 13:52

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Nej, men at jeg kan bremse og ikke bare skrider min vej når jeg
> drejer, siger en hel del.

Ja, det kan blandt andet sige at du kører forsigtigt og er forudseende.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 14:02

> Ja, det kan blandt andet sige at du kører forsigtigt og er forudseende.

Det tror jeg ikke nødvendigvis man kan sige...

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 14:14

> Det tror jeg ikke nødvendigvis man kan sige...

Det er da lidt foruroligende, et eller andet sted.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 14:20

> Det er da lidt foruroligende, et eller andet sted.

Tjah, man er da lidt legebarn på de små veje, hvor overskueligheden er helt
kanon... Selvfølgelig kan 171 hk få bagenden ud, men hvis man lader være med
at provokere bilen, er bilens reaktion meget forudsigelig.

Troels

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-04-07 13:51

Brian wrote:

> [...]
>
> Hvis ikke, har du ikke været tæt på kanten af dækkets formåen.
>
> At du kan trække dig frem selvom der ligger sne, siger ikke en skid om

Hvad er da det for noget vrøvl? Skal man have presset dækket helt ud til
grænsen for at kunne sige at de er gode? Det er da netop grænsen der
skal helt derud hvor man alligevel aldrig kommer (ved normal kørsel) før
det er et godt dæk... Ellers ville slicksdæk jo være perfekte til
sne-kørsel: De skrider ud med det samme, de mister fodfæstet i sving, de
kan ikke trække op af bakker med sne... altså perfekt dæk til
vintervejret? Eller måske ikke alligevel

Et godt dæk er det dæk hvor du ikke kommer i nærheden af grænsen ved
daglig brug, dækket der giver dig følelsen af at du har kontrol over
bilen og ikke omvendt.

Thomas

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 13:55

Thomas Rasmussen wrote:

> Hvad er da det for noget vrøvl? Skal man have presset dækket helt ud
> til grænsen for at kunne sige at de er gode?

Det vil jeg da absolut mene - det er også det de gør i dæktest.

> Det er da netop grænsen
> der skal helt derud hvor man alligevel aldrig kommer (ved normal
> kørsel) før det er et godt dæk...

Nemlig, og har du ikke mødt grænsen, ved du ikke hvordan det er i forhold
til et andet dæk.

> [...]
> fodfæstet i sving, de kan ikke trække op af bakker med sne... altså
> perfekt dæk til vintervejret? Eller måske ikke alligevel

Hvis du forstod det sådan, har jeg ikke udtrykket mig klart nok.

> Et godt dæk er det dæk hvor du ikke kommer i nærheden af grænsen ved
> daglig brug, dækket der giver dig følelsen af at du har kontrol over
> bilen og ikke omvendt.

Men for at sige at et dæk er godt, er du nødt til at have kendskab til
dækkets grænser. Hvis du ikke sammenligner det med noget, er det jo
ligemeget.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 14:03

> Det vil jeg da absolut mene - det er også det de gør i dæktest.

Njah. Der opnår de korteste bremselængde f.eks - ved at undgå blokering. Man
kunne også bare knalde bremsen, ergo overskride grænsen med flere mil, og så
kalde det et "skoddæk" fordi friktionen var 0.00000001µ.

De kører det til grænsen, og ikke længere. Det er hvor langt ude grænsen er,
der afgør hvor godt dækket er.

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 14:22

> [...]

> blokering. Man kunne også bare knalde bremsen, ergo overskride
> grænsen med flere mil, og så kalde det et "skoddæk" fordi friktionen

Nu er der flere parametre i en dæktest, end lige hvor mange meter det tager
at bremse bilen.

> De kører det til grænsen, og ikke længere.

Kørte de kun til grænsen, ville bilen f.eks ikke miste fodfæstet i en
dæktest. De er nødt til at køre derud hvor vi andre forhåbentlig ikke
kommer, for at se hvor grænsen ligger.

> Det er hvor langt ude
> grænsen er, der afgør hvor godt dækket er.

Nemlig... og det er der jo i høj grad forskel på. Har du ikke mødt grænsen,
ved du reelt ikke hvor grænsen ligger = hvor godt dækket er. Det eneste du
kan konkludere er at du ikke har kørt på en måde der har bragt dig (og de
pågældende dæk) i vanskeligheder.

Hvis du havde mødt grænsen, og samtidig havde erfaring med andre dæk, kunne
du sige at Wanli dækket var bedre end det dæk du ellers havde erfaring med.

Dog stadig med den undtagelse at du ikke har "testet" dækket under ens
forhold.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 14:34

> Kørte de kun til grænsen, ville bilen f.eks ikke miste fodfæstet i en
> dæktest. De er nødt til at køre derud hvor vi andre forhåbentlig ikke
> kommer, for at se hvor grænsen ligger.

Ja, og jeg siger de kører PÅ grænsen - så ved de også hvor grænsen ligger.

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 14:42

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Ja, og jeg siger de kører PÅ grænsen - så ved de også hvor grænsen
> ligger.

Okay, vi bliver aldrig enige - hvordan ved du hvor grænsen er, hvis du ikke
overskrider den ?

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 14:47

> Okay, vi bliver aldrig enige - hvordan ved du hvor grænsen er, hvis du
> ikke overskrider den ?

De har været over grænsen for at definere hvor grænsen går, og når de så
kører omgangstider på våd/tør bane osv., gør de det så tæt på grænsen som
muligt.

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 15:03

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> De har været over grænsen for at definere hvor grænsen går, og når de
> så kører omgangstider på våd/tør bane osv., gør de det så tæt på
> grænsen som muligt.

Jesus... du er godt nok ude i en Rasmus Modsat af dimensioner

Men det glæder mig at du er enig, selv om du ikke er... eller noget.

/Brian

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-04-07 15:03

Brian wrote:

> Kørte de kun til grænsen, ville bilen f.eks ikke miste fodfæstet i en
> dæktest. De er nødt til at køre derud hvor vi andre forhåbentlig ikke
> kommer, for at se hvor grænsen ligger.

Ja, i dæktest er de nød til at overskride grænsen for at finde den...

> [...]
> du sige at Wanli dækket var bedre end det dæk du ellers havde erfaring med.

Det kommer jo an på om man vil have det bedste af det bedste, og helt
ærligt, spørger man til Thansen dækkene, så er det fordi man IMO er
villig til at gå lidt på kompromis og få et fornuftigt dæk til prisen...
Og derfor kan Troels godt svarer at dækket fint hang fast i sneen og gav
ikke problemer under sne-stormen, og dermed konkludere at det er et
fornuftigt dæk, for der er helt sikkert mange dæk derude som ikke ville
have klaret det. Troels siger ikke (som jeg læser det hvert fald) at
Wanli dækket er super duper og meget bedre end fx. Conti, Bridgestone,
Michelin eller lign. mærkedæk... ej heller at det er det bedste dæk
derude, blot at dækket fuldt opfyldte de krav han havde/forventede af
dækket...

Thomas

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 15:06

> blot at dækket fuldt opfyldte de krav han havde/forventede af dækket...

Lækkert, du fangede min pointe!!!!

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 15:25

> Lækkert, du fangede min pointe!!!!

Ja, det er altid godt at føle der bliver kastet en redningskrans

Derfor synes jeg stadig du tåger rundt i det...

Du må såmænd have de meninger du vil om Wanli dæk for min skyld. Det er bare
for tyndt at give et dæk en form for anbefaling (som nul problemer i en
frisk kørt baghjulstrukken bil i en snestorm vist er) uden du har noget
videre at have det i.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 15:30

> [...]
> en frisk kørt baghjulstrukken bil i en snestorm vist er) uden du har noget

Ok, så for at rådgive en der kører som en spasser (hvilket må være dig,
eftersom alm. kørsel i store mængder sne intet problem er), skal man altså
ha kørt som en spasser.. Cool nok.

Jeg anbefaler det til alm. brug, dvs. hvis man bare kører efter forholdene,
er de ganske glimrende.

Og nej, slicksdæk kan ikke køres "efter forholdene" på, isådant vejr.

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 15:35

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Ok, så for at rådgive en der kører som en spasser (hvilket må være
> dig, eftersom alm. kørsel i store mængder sne intet problem er), skal
> man altså ha kørt som en spasser.. Cool nok.

Flot, lad os trække niveauet ned.

> Jeg anbefaler det til alm. brug, dvs. hvis man bare kører efter
> forholdene, er de ganske glimrende.

OK.

> Og nej, slicksdæk kan ikke køres "efter forholdene" på, isådant vejr.

Nå.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 26-04-07 15:21

Thomas Rasmussen wrote:

> Ja, i dæktest er de nød til at overskride grænsen for at finde den...

Godt så...

> [...]
> ærligt, spørger man til Thansen dækkene, så er det fordi man IMO er
> villig til at gå lidt på kompromis og få et fornuftigt dæk til

Okay...

> [...]
> sneen og gav ikke problemer under sne-stormen, og dermed konkludere
> at det er et fornuftigt dæk, for der er helt sikkert mange dæk derude

Men det siger bare ikke en skid om dækket, IMO.

> Troels siger ikke (som jeg læser det
> hvert fald) at Wanli dækket er super duper og meget bedre end fx.
> Conti, Bridgestone, Michelin eller lign. mærkedæk...

Jeg læser det som om at han mener Wanli dækket er ret godt med. Ellers ville
han ikke skrive at dækkene ikke bragte ham i problemer, på trods af at have
kørt i en "letrøvet" baghjulstrukken bil, og ikke kørt videre forsigtigt.
Hvis dækket virkelig tillod at han kørte frisk i en snestorm, uden at han
mødte dækkets grænser, er jeg enig - men jeg har mine tvivl.

Dermed ikke sagt at alt fra T-Hansen er lort, eller billige dæk altid er
noget skrammel - men der er altså en hvis sammenhæng i tingene.

/Brian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-07 08:43

On 26 Apr., 16:20, "Brian" <n...@tak.du> wrote:
> Dermed ikke sagt at alt fra T-Hansen er lort, eller billige dæk altid er
> noget skrammel - men der er altså en hvis sammenhæng i tingene.

Man ser da i hvert fald at discountdæk slutter nederst i dæktests hver
gang.

Fra : Brian

Dato : 27-04-07 10:00

Christian B. Andresen wrote:

> Man ser da i hvert fald at discountdæk slutter nederst i dæktests hver
> gang.

Det er så åbenbart fordi de ikke bliver testet i en nordjysk snestorm,
siddende på en BMW 325 fra sidst 80'erne (?)

/Brian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-04-07 11:41

> Det er så åbenbart fordi de ikke bliver testet i en nordjysk snestorm,
> siddende på en BMW 325 fra sidst 80'erne (?)

Du glemte at Troels skulle sidde bag rattet

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-04-07 14:10

> Du glemte at Troels skulle sidde bag rattet

Jeg tror ikke folk husker hvordan snestormen var

Troels

Fra : Brian

Dato : 27-04-07 15:29

> Jeg tror ikke folk husker hvordan snestormen var

Var den reel, eller medieskabt ?

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-04-07 20:42

> Var den reel, eller medieskabt ?

Den var reel. Mange store hovedveje i Nordjylland var direkte
ufremkommelige. (bilerne stillede sig simpelthen på vognbunden, ovenpå
sneen - også standardbiler og iøvrigt også biler fra landet med mycket snö -
Sverige (Volvo))

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-04-07 20:57

meddelelse news:4634f4ed$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> ufremkommelige. (bilerne stillede sig simpelthen på vognbunden, ovenpå
> sneen - også standardbiler og iøvrigt også biler fra landet med mycket

Hvis bilerne stiller sig på vognbunden,
så er det da pokkerme totalt ligegyldigt hvilke dæk du har på.
Bilen er jo lissom løftet op på nogen bukke => 0 trækkraft
Prøv ar stille bilen på bukke i garagen og sæt dig ind og 'kør' afsted.
Du kommer jo ingen vegne.
Den situation du ridser op har _intet_ med gode eller dårlige dæk at gøre.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 01-05-07 10:59

> [...]
> Du kommer jo ingen vegne.
> Den situation du ridser op har _intet_ med gode eller dårlige dæk at gøre.

Undskyld, men nu holder I sgu... Jeg beskrev snestormen; ikke at dækkene
kunne trække når bilen stod på vognbunden. Nævnte at omfanget af snestormen
var i sådan grad, at bilerne kunne risikere "ikke at kunne bunde". Jeg skrev
intet om at jeg har kørt dér, ej heller at dækkene kunne bunde hvor andre
ikke kunne. Kun at de steder jeg kørte, hvor forholdene iøvrigt stadig ikke
var vanvittigt optimale, levede dækkene op til mærkningen "Vinterdæk".

Nu skal jeg nok høre for at sommerdæk også kan køre i sne, og derfor mærkes
vinterdæk.. Suk.

Troels

Fra : Brian

Dato : 30-04-07 21:07

> [...]

> ufremkommelige. (bilerne stillede sig simpelthen på vognbunden, ovenpå
> sneen - også standardbiler og iøvrigt også biler fra landet med

Jamen så må jeg give dig ret - det er simpelthen imponerende at en ung fyr
med frisk kørsel, i en bil der ikke er videre nem at styre på glat underlag,
giver alle andre baghjul. Der var ikke engang problemer med at styre eller
bremse.

Jeg skrotter sgu mit sæt UG7, og sætter Wanli på istedet...

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 01-05-07 10:57

> [...]
> styre eller bremse.

> Jeg skrotter sgu mit sæt UG7, og sætter Wanli på istedet...

Hold nu op.

Jeg siger ikke det er bedre end alt andet; kun at jeg var positivt
overrasket over dem!

Lad dog være med at "citere" mig for noget jeg aldrig har sagt!!!!!!!!!

Troels

Fra : Brian

Dato : 01-05-07 13:23

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Hold nu op.

Naa... nu er vi jo lige så godt i gang med flueerotikken

> Jeg siger ikke det er bedre end alt andet; kun at jeg var positivt
> overrasket over dem!

Njaa.. du skrev faktisk at de har ganske udmærkede egenskaber til den
dansker vinter.

> Lad dog være med at "citere" mig for noget jeg aldrig har
> sagt!!!!!!!!!

Jeg tror ikke jeg har citeret dig for noget som helst - andet end
ovenstående.

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-05-07 13:07

Brian skrev:

> [...]
> giver alle andre baghjul. Der var ikke engang problemer med at styre eller

Hvor skriver Troels at han giver alle andre baghjul ??

> Jeg skrotter sgu mit sæt UG7, og sætter Wanli på istedet...

Ja og hvis du så også kørte efter forholdene burde det slet ikke give
dig problemer, andet end du spare en masse penge.
Men der er jo dem som tror de kan købe sig til uovervindelighed i trafikken.

Hilsen Martin.

Fra : Brian

Dato : 01-05-07 13:30

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Hvor skriver Troels at han giver alle andre baghjul ??

Det var også en stramning, men han kørte ikke forsigtigt eller forudseende.
Så medmindre alle andre har kørt som ham, må han have givet en enkelt eller
to baghjul.

> Ja og hvis du så også kørte efter forholdene burde det slet ikke give
> dig problemer, andet end du spare en masse penge.

Man skal jo altid køre efter forholdene, men derfor kan du jo ikke være
sikker på at alle andre også gør det.

> Men der er jo dem som tror de kan købe sig til uovervindelighed i
> trafikken.

Jeg ved udemærket at jeg hverken er udødelig eller uovervindelig, det er
ikke mere end 2½ år siden jeg var alt for tæt på at blive slået ihjel i en
bil. Men kan jeg mod en beskeden merpris gøre min bil lidt bedre egnet, hvis
jeg skulle ende i en worst case scenario, gør jeg gerne det.

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-05-07 16:38

Brian skrev:

> Det var også en stramning, men han kørte ikke forsigtigt eller forudseende.
> Så medmindre alle andre har kørt som ham, må han have givet en enkelt eller
> to baghjul.

Tjaa det er jo svært når du begynder at TRO, jeg tror så til gengæld at
de stedere hvor der var plads og ingen andre biler har Troels måske
leget, men når der var andre biler har han kørt som forholdene tillader.

> Man skal jo altid køre efter forholdene, men derfor kan du jo ikke være
> sikker på at alle andre også gør det.

Hva hjælper det så at sige "jeg har dæk til mange tusinde kroner på",
jooo hvis nu der er en som køre ud foran mig så kan jeg bremse bedre, ja
ja men det kommer sgu an på hvor tæt på du er.
Og hvis man er forusenene i trafikken så har man set bilen og allerede
sat farten ned inden den køre ud, og ellers er det lige meget.

> [...]
> bil. Men kan jeg mod en beskeden merpris gøre min bil lidt bedre egnet, hvis
> jeg skulle ende i en worst case scenario, gør jeg gerne det.

Helt fint, men lad dog vær med at belære folk om at "kun de dyre dæk
dur" for det er ikke tilfældet, jeg har selv kørt på discount vinterdæk
i flere sæsoner og har ikke været i nærheden af at hverken dø eller
smadre min bil, fordi jeg ser frem i trafikken og snakker ikke i mobil
osv under kørsel, men koncentrer mig om kørselen.

Hilsen Martin.

Fra : Brian

Dato : 01-05-07 17:10

> [...]

> at de stedere hvor der var plads og ingen andre biler har Troels måske
> leget, men når der var andre biler har han kørt som forholdene

Fair nok, det var bare ikke hvad han skrev.

> Hva hjælper det så at sige "jeg har dæk til mange tusinde kroner på",
> jooo hvis nu der er en som køre ud foran mig så kan jeg bremse bedre,
> ja ja men det kommer sgu an på hvor tæt på du er.

Selvfølgelig gør det det, men hvis det kan give mig de sidste meter, i
forhold til et sæt dårligere dæk, er jeg tilfreds.

> Og hvis man er forusenene i trafikken så har man set bilen og allerede
> sat farten ned inden den køre ud, og ellers er det lige meget.

Men Troels kørte ikke på en måde, så han var forudseende...

> [...]
> dø eller smadre min bil, fordi jeg ser frem i trafikken og snakker
> ikke i mobil osv under kørsel, men koncentrer mig om kørselen.

Folk må køre på hvilke dæk de vil, for min skyld. Man skal bare ikke
anbefale et dæk (som Troels indirekte gjorde) uden at have noget konkret at
have det i.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 01-05-07 18:00

> Men Troels kørte ikke på en måde, så han var forudseende...

På de tomme lande- og markveje med ganske godt udsyn, tillod jeg mig da at
lege lidt - men stadig indenfor de gældende hastighedsgrænser. Alt andet
ville være det sikre selvmord!

Derudover, såsnart der var øvrig trafik på vejene eller fra sideveje
iøvrigt, kørte jeg efter forholdene.

> Folk må køre på hvilke dæk de vil, for min skyld. Man skal bare ikke
> anbefale et dæk (som Troels indirekte gjorde) uden at have noget konkret
> at have det i.

Har du noget konkret at "afvise" anbefalingen på?

Troels

Fra : Brian

Dato : 01-05-07 18:26

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> På de tomme lande- og markveje med ganske godt udsyn, tillod jeg mig
> da at lege lidt - men stadig indenfor de gældende hastighedsgrænser.
> Alt andet ville være det sikre selvmord!

Godt så - da jeg spurgte skrev du bare at du ikke havde kørt forsigtigt
eller forudseende.

> Har du noget konkret at "afvise" anbefalingen på?

Har du noget konkret at give anbefalingen på ?

Jeg kan have en formodning om (det er svært at have andet) at det ikke er
anbefalelsesværdigt. Dæktest viser gang på gang at pris og kvalitet hænger
sammen.

/Brian

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-05-07 18:03

Brian skrev:

> Fair nok, det var bare ikke hvad han skrev.

Nej men han skrev heller ik at han lå og overhalede til højre og venstre.

> Selvfølgelig gør det det, men hvis det kan give mig de sidste meter, i
> forhold til et sæt dårligere dæk, er jeg tilfreds.

Ja men finder du nogen sinde ud af om det var dækket der gav dig de
sidste meter, eller betaler du bare fordi du vil være politisk korrekt ??

> Men Troels kørte ikke på en måde, så han var forudseende...

Hvor ved du det fra, du drager konklusioner uden at vide.
Så du hvordan han kørt, og skal vi ind på hvordan du køre på din dyre og
fine vinterdæk som kan køre 100km/t over alt og på alt....

> Folk må køre på hvilke dæk de vil, for min skyld. Man skal bare ikke
> anbefale et dæk (som Troels indirekte gjorde) uden at have noget konkret at
> have det i.

Arhvad ?? self kan man det hvordan ville man ellers vide hvad der var
godt og skidt, jeg syntes da godt jeg kan anbefale de Nexen Wingaurd jeg
køre på, de opfylder de krav jeg har brug for og ikke mere, hvorfor
skulle jeg så anbefale et dæk til det dobbelte kr. bare fordi det har et
fint navn.

Hilsen Martin.

Fra : Brian

Dato : 01-05-07 18:37

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Ja men finder du nogen sinde ud af om det var dækket der gav dig de
> sidste meter, eller betaler du bare fordi du vil være politisk
> korrekt ??

Sjovt som alle modsætninger kan reduceres til et forsøg på at være politisk
korrekt.

Selvfølgelig finder jeg ikke ud af om de sidste meter er afgørende, hvis jeg
en dag skulle havne i situationen. Mén, jeg kan tage udgangspunkt i en
dæktest hvor de sætter sammescenario op flere gange, og så sammenligner
hvordan dækkene klarer sig i forhold til hinanden.

> Hvor ved du det fra, du drager konklusioner uden at vide.

Han har siden rettet på det, men indledningsvis, hvor jeg foreslog at han
kørte forudseende og forsigtigt, afviste han det.

> Så du hvordan han kørt, og skal vi ind på hvordan du køre på din dyre
> og fine vinterdæk som kan køre 100km/t over alt og på alt....

Jamen det kan vi da godt komme ind på. Jeg kører som død og helvede, for det
er jo netop den følelse mine vinterdæk giver mig!

Lever jeg op til dine ideer og fordomme om min kørsel og dækvalg ?

> Arhvad ?? self kan man det hvordan ville man ellers vide hvad der var
> godt og skidt,

Hvorfor selv teste dæk ? Det er da dumt, når der årligt kommer nye test.

> jeg syntes da godt jeg kan anbefale de Nexen Wingaurd
> jeg køre på, de opfylder de krav jeg har brug for og ikke mere,

Det er fint de opfylder dine krav, så skal du bare forklare modtageren af
din anbefaling, hvad der er knap så godt ved dækket, så han kan se om de
også matcher hans krav. Et dækvalg er altid et spørgsmål om, hvilke
kompromiser man vil tage.

Har du ikke mødt de negative sider af dækket, er det skidt at anbefale det.
Det var sådan set hele pointen i min indledende kommentar til Troels.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 01-05-07 20:59

> Han har siden rettet på det, men indledningsvis, hvor jeg foreslog at han
> kørte forudseende og forsigtigt, afviste han det.

At jeg ikke nødvendigvis kørte forudseende og forsigtigt _hele tiden_

> Hvorfor selv teste dæk ? Det er da dumt, når der årligt kommer nye test.

Der findes jo bestikkelse.

Jeg har aldrig fattet de gode tests af VW Fox, der bl.a. beskriver
fantastisk byggekvalitet. MIN BARE RØV, undskyld mit fransk... Mage til
hårdt-raslende-plastik-ragelse skal man da lede længe efter.

> [...]

> Har du ikke mødt de negative sider af dækket, er det skidt at anbefale
> det. Det var sådan set hele pointen i min indledende kommentar til Troels.

Det eneste negative jeg kan komme på er at folk som f.eks. en vis Brian på
usenet, ikke kan lide navnet på dækket.

Derudover er det lidt blødere i kasserne end dyrere vinterdæk, hvilket kan
mærkes på tør asfalt, hvor de vil give sig mere end dyre vinterdæk.

Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 07:59

On 27 Apr., 15:09, "Troels Plougmann-Olsen"

> Jeg tror ikke folk husker hvordan snestormen var

Os som bor på landet gør skam

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 30-04-07 12:46

> Os som bor på landet gør skam

Så lad os blive enige om at vinterdæk var en RIGTIG god opfindelse dengang?

Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-07 12:53

On 30 Apr., 13:46, "Troels Plougmann-Olsen"

> Så lad os blive enige om at vinterdæk var en RIGTIG god opfindelse dengang?

Det er helt sikkert, og det var meget tæt på at jeg en af dagene fik
brug for snekæderne hjem.