Dét er beregninger!
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-04-07 13:52

Sad lige og læste på

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=6773734

Udover at det vidst ikke er så voldsomt mange biler der faktisk går over 16
km/l, bed jeg mærke i følgende:

"De nye afgifter betyder, at CO2-udslippet vil blive reduceret med 175 ton
om året."

Hvor fanden kom dét fra?

Troels

Fra : Tom

Dato : 25-04-07 15:51

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote in message
> [...]
> 16 km/l, bed jeg mærke i følgende:
>
> "De nye afgifter betyder, at CO2-udslippet vil blive reduceret med 175 ton

Måske er det Duracell og Hedegaard som har haft gang i lommeregneren.
Kan også være ligemeget for mit vedkommende...JEG skal i hvert fald ikke
over i en yaris 1.0 eller nubia bare fordi nogen mener at jeg skal frelse
naturen.

--
Tom

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-04-07 16:14

> [...]
> over i en yaris 1.0 eller nubia bare fordi nogen mener at jeg skal frelse

Nej præcis.

Folk der kigger på en hvidplade personbils-benzinsluger til 600.000 kr, er
sgu nok ligeglad med om den så koster 620.000 kr istedet, blot fordi den
bruger lidt meget benzin.. I de prisklasser er så små beløb da ligegyldige.

Troels

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 16:36

> [...]
> sgu nok ligeglad med om den så koster 620.000 kr istedet, blot fordi den
> bruger lidt meget benzin.. I de prisklasser er så små beløb da

Og vi andre skal kan da også bare glædes over hvor meget de bidrager til den
fælles kasse... Godt nok ville der være bedre for miljøet hvis de købte en
lille potte til ~80-100000kr der gik langt literen, men så ville "vi" jo gå
glip af ca 350000kr i afgift foruden den høje årlige ejerafgift og de rare
benzinafgifter ....

Loven rammer nok meget godt hvor janteloven trykker. Store tunge biler
(primært 4-hjulstrækkere) som tidligere kunne erhverves uforholdvis billigt
som gulpladebil.

For hvidpladerbiler sker der nok kun en lille forskydning... Står man og
vakler mellem er par modeller kan de nye afgifter nok få en til at vælge den
mest økonomiske. Det vil nok også betyde flere dieseler på gaden - Der er
trods alt flere af dem der går 18km/l end der er benzinerer i samme
størrelse der går 16km/l.

Fra : tp

Dato : 25-04-07 16:45

> [...]
> den mest økonomiske. Det vil nok også betyde flere dieseler på gaden - Der
> er trods alt flere af dem der går 18km/l end der er benzinerer i samme

en lille ekstra bonus må da være, at forsikringer vel også bliver billigere
for små biler? en totalskade er jo billigere nu

Fra : Thomas H.

Dato : 25-04-07 17:41

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> en lille ekstra bonus må da være, at forsikringer vel også bliver
> billigere for små biler? en totalskade er jo billigere nu

Tror du også på julemanden?