|
| Registreringsafgiftomlæggelsen Fra : CGH |
Dato : 25-04-07 13:09 |
|
http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
til 50 procent)
2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
til 50 procent)
4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30 til
50 procent)
5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler
over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske
stramninger.
| |
Frederik C (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 25-04-07 13:15 |
|
"CGH" <visitor@null.net> skrev i en meddelelse
news:462f44e2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>
> 1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
> til 50 procent)
>
> 2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
> 2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>
> 3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
> til 50 procent)
>
> 4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30
> til 50 procent)
>
> 5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>
> 6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen
> kører mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
> Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
> mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
> 7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af
> varebiler over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>
> Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
> kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke
> ske stramninger.
>
>
>
>
En god dansk afgiftsnedsættelse: 7 punkter, der hedder noget med forhøjelse.
Et (EEEETTTTT) punkt, hvor man kan få lidt penge, hvis man vil slås ihjel i
en Picanto...
Mvh.
Frederik
| |
Frederik C (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 25-04-07 13:17 |
|
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:462f617b$1@news.dansketelecom.com...
>
> "CGH" <visitor@null.net> skrev i en meddelelse
> news:462f44e2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>>
>> 1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra
>> 95 til 50 procent)
>>
>> 2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil
>> under 2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>>
>> 3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra
>> 30 til 50 procent)
>>
>> 4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30
>> til 50 procent)
>>
>> 5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>>
>> 6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen
>> kører mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for
>> dieselbiler.
>>
>> Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen
>> kører mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for
>> dieselbiler.
>>
>> 7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af
>> varebiler over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>>
>> Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
>> kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke
>> ske stramninger.
>>
>>
>>
>>
>
> En god dansk afgiftsnedsættelse: 7 punkter, der hedder noget med
> forhøjelse. Et (EEEETTTTT) punkt, hvor man kan få lidt penge, hvis man vil
> slås ihjel i en Picanto...
>
> Mvh.
>
> Frederik
>
Undskyld 6 punkter med forhøjelse og den med picantoen, og så billigere
Astraer på gule plader...
| |
Ukendt (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-07 13:29 |
|
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i meddelelsen
news:462f617b$1@news.dansketelecom.com...
>
>
> En god dansk afgiftsnedsættelse: 7 punkter, der hedder noget med
> forhøjelse. Et (EEEETTTTT) punkt, hvor man kan få lidt penge, hvis man vil
> slås ihjel i en Picanto...
>
> Mvh.
>
> Frederik
Det er løvn.. En ny BMW 530i falder fra 815000kr til 806000kr
En Audi A6 falder 8000kr
En Porche Cayenne stiger så lidt!!! ca 230000kr!!
Se her: http://www.skm.dk/publikationer/notater/5628.html
/HB
| |
Frederik C (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 25-04-07 13:35 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:462f49c5$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i meddelelsen
> news:462f617b$1@news.dansketelecom.com...
>>
>>
>> En god dansk afgiftsnedsættelse: 7 punkter, der hedder noget med
>> forhøjelse. Et (EEEETTTTT) punkt, hvor man kan få lidt penge, hvis man
>> vil slås ihjel i en Picanto...
>>
>> Mvh.
>>
>> Frederik
>
> Det er løvn.. En ny BMW 530i falder fra 815000kr til 806000kr
> En Audi A6 falder 8000kr
>
> En Porche Cayenne stiger så lidt!!! ca 230000kr!!
>
> Se her: http://www.skm.dk/publikationer/notater/5628.html
>
> /HB
Har set det, ideen er jo netop, at falder almindelige biler Golfklassen og
op med 2-3 % kan ingen jo sige, at de ikke er faldet.
Men det er jo pseudobesparelser, som ingen reel fordel indebærer.
Kan nogen nævne en bil, som reelt set kan bruges som familiebil. Lad os sige
golfklassen og op, der falder 10%?
I min verden er dette rent signalpolitik, hvor man så lige har fået kvast et
gulplademarked, der var et oplevet (næppe reelt) problem.
Mvh.
Frederik
| |
Ukendt (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-07 14:00 |
|
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i meddelelsen
news:462f6615$1@news.dansketelecom.com...
>
>>
>> Se her: http://www.skm.dk/publikationer/notater/5628.html
>>
>> /HB
>
> Har set det, ideen er jo netop, at falder almindelige biler Golfklassen og
> op med 2-3 % kan ingen jo sige, at de ikke er faldet.
>
> Men det er jo pseudobesparelser, som ingen reel fordel indebærer.
>
> Kan nogen nævne en bil, som reelt set kan bruges som familiebil. Lad os
> sige golfklassen og op, der falder 10%?
Ikke umiddelbart.
> I min verden er dette rent signalpolitik, hvor man så lige har fået kvast
> et gulplademarked, der var et oplevet (næppe reelt) problem.
Jo jo jeg er enig med dig.
DF's argument var jo at afgiftnedsættelsen absolut ikke måtte koste
regeringen en krone. Da der bliver solgt en del flere hvideplader end gule
plader, ser man vel udligningen i forhold til hver deres henholdsvise
nedsættelse og stigning.
/HB
| |
Brian (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 25-04-07 14:17 |
|
Frederik C wrote:
> I min verden er dette rent signalpolitik, hvor man så lige har fået
> kvast et gulplademarked, der var et oplevet (næppe reelt) problem.
Helt enig, det er ganske som man kunne forvente.
/Brian
| |
Frederik C (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 25-04-07 13:38 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:462f49c5$0$4166$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i meddelelsen
> news:462f617b$1@news.dansketelecom.com...
>>
>>
>> En god dansk afgiftsnedsættelse: 7 punkter, der hedder noget med
>> forhøjelse. Et (EEEETTTTT) punkt, hvor man kan få lidt penge, hvis man
>> vil slås ihjel i en Picanto...
>>
>> Mvh.
>>
>> Frederik
>
> Det er løvn.. En ny BMW 530i falder fra 815000kr til 806000kr
> En Audi A6 falder 8000kr
>
> En Porche Cayenne stiger så lidt!!! ca 230000kr!!
>
> Se her: http://www.skm.dk/publikationer/notater/5628.html
>
> /HB
Vil en 530i eller d kunne komme på gule plader til nu 50% afgift?
Ville man kunne hente en BMW E34 M5 stationcar, pille bagsæderne ud og komme
under 50 % reglen. Selvfølgelig værdisat efter en lignende i DK?
Mvh.
Frederik
| |
Flemming Lynggaard (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 26-04-07 19:35 |
|
Frederik C wrote:
>
> Vil en 530i eller d kunne komme på gule plader til nu 50% afgift?
>
> Ville man kunne hente en BMW E34 M5 stationcar, pille bagsæderne ud og komme
> under 50 % reglen. Selvfølgelig værdisat efter en lignende i DK?
>
Øh nej hvad giver dig den ide?
| |
Thomas H. (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 25-04-07 18:02 |
|
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:462f617b$1@news.dansketelecom.com...
> En god dansk afgiftsnedsættelse: 7 punkter, der hedder noget med
> forhøjelse. Et (EEEETTTTT) punkt, hvor man kan få lidt penge, hvis man vil
> slås ihjel i en Picanto...
Ja det er utroligt at de kan virke så glade og prale med at NU bliver
bilerne billigere, ufatteligt at de kan gøre det uden at flække af grin.
Det meste af EU har 0% på i afgift, vi har stadig 180% og fifler så med
5-8000 kroner hist og her, som garanteret hurtigt bliver ædt op af
prisstigninger. Jeg tror godt nok ikke på at det får folk til at ændre deres
køb af bil.
| |
Anders Majland (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 25-04-07 13:41 |
|
> 6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen
> kører mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
> Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
> mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
Puha - så er den neutal for min nye dieselpotte. Den er opgivet til 18km/l
.... Sjovt nok var den gamle fabia opgivet til 16,7km/l så hvis de afrunder
normalt ville den idag få lidt rabat Og på en bil med en listepris omkring
de 160000kr er det da 2,5% rabat
Men det er jo stadig småpenge, omend en lillesuperøkomisk da får lidt rabat
/A
| |
Anders Majland (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 25-04-07 13:47 |
|
> Men det er jo stadig småpenge, omend en lillesuperøkomisk da får lidt
> rabat
Skalaknækket havde jeg ikke lige set - Så der er da generelt rabat til alle
.....
| |
Per Hagemann (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Per Hagemann |
Dato : 25-04-07 20:20 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:462f4de4$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Men det er jo stadig småpenge, omend en lillesuperøkomisk da får lidt
>> rabat
>
> Skalaknækket havde jeg ikke lige set - Så der er da generelt rabat til
> alle ....
Ikke til biler, som allerede nu ligger under skalaknækket, altså biler under
150.000 kr. Medmindre deres benzinøkonomi er bedre end 16 km/l eller de har
ESP og 5. og 6. airbag.
En bil som Smart må få en enorm afgiftslettelse.
| |
Peter Dalgaard (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 25-04-07 13:55 |
|
"CGH" <visitor@null.net> writes:
> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>
> 1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
> til 50 procent)
>
> 2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
> 2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>
> 3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
> til 50 procent)
>
> 4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30 til
> 50 procent)
>
> 5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>
> 6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
> mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
> Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
> mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
> 7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler
> over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>
> Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
> kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske
> stramninger.
>
>
>
>
Det er mere indviklet end som så fordi fradrag for sikkerhed og
skalaknæk også er lagt om, så check også
http://www.skm.dk/publikationer/notater/aendringerforpersonbiler.html
Ser ud til at Yaris'en lige tabte en hel del i værdi...
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Troels Plougmann-Ols~ (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 25-04-07 14:01 |
| | |
Brian (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 25-04-07 14:15 |
|
Troels Plougmann-Olsen wrote:
> Uh... En Lupo 3L bliver måske ligefrem interessant nu?
Næppe - der skal sgu mere til
/Brian
| |
Per Henneberg Kriste~ (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 25-04-07 16:11 |
|
Brian wrote:
> Troels Plougmann-Olsen wrote:
>
>> Uh... En Lupo 3L bliver måske ligefrem interessant nu?
>
> Næppe - der skal sgu mere til
F.eks. at de begynder at lave dem igen?
--
Per, Esbjerg
| |
Karsten Feddersen (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 25-04-07 19:40 |
| | |
Thomas H. (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 25-04-07 20:01 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:462fa07a$0$13970$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Eller en Smart Pure CDI som går 29,4km/l. Det må jo give et prisfald i
> nærheden af 44.000,- og så ryger den under 120.000,-
Jeps, en rigtig familiebil!
| |
Karsten Feddersen (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 25-04-07 20:45 |
|
Hej
Thomas H. wrote:
> Jeps, en rigtig familiebil!
Ta' to Så har du 5 meter bil som kan køre 14,8km literen
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
| |
Anders Majland (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 25-04-07 21:19 |
|
> Ta' to Så har du 5 meter bil som kan køre 14,8km literen
Og slippe for at høre på de 2 andre
Hmm mon man kunne binde dem sammen så man kunne styre "vogntoget" fra den
forreste. Sådan halvvejs ala RUF konceptet
| |
Mr J.. (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Mr J.. |
Dato : 25-04-07 14:18 |
| | |
Mr J.. (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Mr J.. |
Dato : 25-04-07 14:13 |
|
> 1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
> til 50 procent)
uha, man får jo helt lyst til at hente en E36 325iX Touring..
Mvh
Morten
| |
Frederik C (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 25-04-07 14:14 |
|
"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:462f53ce$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> 1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra
>> 95 til 50 procent)
>
> uha, man får jo helt lyst til at hente en E36 325iX Touring..
>
> Mvh
> Morten
>
Præcis min tanke. Er det så nemt?
Mvh.
Frederik
| |
Mr J.. (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Mr J.. |
Dato : 25-04-07 14:20 |
|
> Præcis min tanke. Er det så nemt?
ja ud over at E36 325iX Touring er en sjældenhed
Mvh
Morten
| |
Dennis Pedersen (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 26-04-07 17:29 |
|
"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:462f5570$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Præcis min tanke. Er det så nemt?
>
> ja ud over at E36 325iX Touring er en sjældenhed
Skal der ikke foreligge en eller anden form for godkendelse i danmark på
den?
Ellers er det jo alle station cars der burde kunne bygges og til at opfylde
gulplade kravet og indregistrerres med 50% i afgift.
Så vil jeg have mig en ny passat på gule mit alles ja jeg vil så :)
/Dennis
| |
Flemming Lynggaard (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 26-04-07 19:37 |
|
Dennis Pedersen wrote:
> "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:462f5570$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Præcis min tanke. Er det så nemt?
>> ja ud over at E36 325iX Touring er en sjældenhed
>
> Skal der ikke foreligge en eller anden form for godkendelse i danmark på
> den?
> Ellers er det jo alle station cars der burde kunne bygges og til at opfylde
> gulplade kravet og indregistrerres med 50% i afgift.
> Så vil jeg have mig en ny passat på gule mit alles ja jeg vil så :)
>
>
> /Dennis
>
>
Husk de har sat misundelsesafgiften op på de små gule til 5040kr året..
var før ca 900...
og nej man kan ikke lave stationcars om til vans..
F
| |
Lars Holst (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 26-04-07 19:52 |
|
Flemming Lynggaard <flemmingl@gmail.com> said in
news:f0qrgr$jjq$5@newsbin.cybercity.dk:
> Dennis Pedersen wrote:
>> "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:462f5570$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Præcis min tanke. Er det så nemt?
>>> ja ud over at E36 325iX Touring er en sjældenhed
>>
>> Skal der ikke foreligge en eller anden form for godkendelse i danmark
>> på den?
>> Ellers er det jo alle station cars der burde kunne bygges og til at
>> opfylde gulplade kravet og indregistrerres med 50% i afgift.
>> Så vil jeg have mig en ny passat på gule mit alles ja jeg vil så :)
>>
>>
>> /Dennis
>>
>>
>
> Husk de har sat misundelsesafgiften op på de små gule til 5040kr
> året.. var før ca 900...
>
> og nej man kan ikke lave stationcars om til vans..
>
> F
>
Det kan man da.
Det har bare hidtil ikke rigtig kunnet svare sig med 95% afgift.
--
Lars Holst
| |
Lars Holst (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 26-04-07 19:54 |
|
Flemming Lynggaard <flemmingl@gmail.com> said in
news:f0qrgr$jjq$5@newsbin.cybercity.dk:
> Dennis Pedersen wrote:
>> "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:462f5570$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Præcis min tanke. Er det så nemt?
>>> ja ud over at E36 325iX Touring er en sjældenhed
>>
>> Skal der ikke foreligge en eller anden form for godkendelse i danmark
>> på den?
>> Ellers er det jo alle station cars der burde kunne bygges og til at
>> opfylde gulplade kravet og indregistrerres med 50% i afgift.
>> Så vil jeg have mig en ny passat på gule mit alles ja jeg vil så :)
>>
>>
>> /Dennis
>>
>>
>
> Husk de har sat misundelsesafgiften op på de små gule til 5040kr
> året.. var før ca 900...
>
> og nej man kan ikke lave stationcars om til vans..
>
> F
>
Så længe den aktuelle stationcar opfylder kravene i Bekendtgørelse om
detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr kan man ombygge dem
til vans.
Men det har hidtil ikke kunnet svare sig i ret mange tilfælde p.g.a. den
tidligere højere afgift på 95%.
--
Lars Holst
| |
TheTransporter (25-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 25-04-07 15:33 |
|
On Wed, 25 Apr 2007 14:09:05 +0200, "CGH" <visitor@null.net> wrote:
> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>
>1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
>til 50 procent)
>
>2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
>2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>
>3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
>til 50 procent)
>
>4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30 til
>50 procent)
>
>5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>
>6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
>Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
>7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler
>over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>
>Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
>kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske
>stramninger.
Og de besparelser ser vi aldrig da bilforhandlerne som sagt bare
sætter deres pris før skat og afgift tilsvarende op så at varevogne
under 2 tons koster det samme som de altid har gjort :/
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Anders Majland (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 25-04-07 16:28 |
|
> Og de besparelser ser vi aldrig da bilforhandlerne som sagt bare
> sætter deres pris før skat og afgift tilsvarende op så at varevogne
> under 2 tons koster det samme som de altid har gjort :/
Jeg har svært ved at tage forhandlernes "piberier" særligt seriøst sålænge
der er himmelvid forskel på en listepris og så den "rigtige" pris for
rigtigt mange biler. Min C5 med en økonomisk diesel er en af dem der falder
i afgift.
http://www.skm.dk/publikationer/notater/aendringerforpersonbiler.html og
Eksempel 2 og 3 er tæt på og hvis jeg ændrer til den rigtige
brændstoføkonomi giver der står at prisen skulle falde i omegnen af 10 til
13000kr...
Men den store lempelse er så gulplade under 2 ton - De må alt andet lige da
stadig være mere økonomiske end tidligere 3+ton biler ...
En 307 airvan med en 1.6hdi og går omkring 20km/l - og kan sikkert sagtens
vejes under de 2ton. Jeg vil gætte på at peugeot meget snart begynder at
reklamere for den - sikkert med griffe udstyr
/A
| |
Thomas H. (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 25-04-07 17:42 |
|
"CGH" <visitor@null.net> skrev i en meddelelse
news:462f44e2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>
> 1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
> til 50 procent)
>
> 2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
> 2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>
> 3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
> til 50 procent)
>
> 4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30
> til 50 procent)
>
> 5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>
> 6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen
> kører mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
> Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
> mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
> 7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af
> varebiler over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>
> Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
> kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke
> ske stramninger.
Hold kæft hvor er det tyndt....Det er KUN lavet fordi de har set sig sure på
det gulplade-markede de selv har skabt med afgifterne
| |
Andreas M. Hansen (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 25-04-07 18:43 |
|
> Hold kæft hvor er det tyndt....Det er KUN lavet fordi de har set sig sure
> på det gulplade-markede de selv har skabt med afgifterne
>
Det er helt klart et led i strategien om at regeringspartierne i næste
valgkamp kan spille på hvor gode de har været til at overholde deres
valgløfter fra sidste valgkamp. De konservative havde jo netop punktet om en
omlægning af bilafgifterne med i deres regeringsgrundlag.
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Tom (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 25-04-07 18:53 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:462f9316$0$833$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hold kæft hvor er det tyndt....Det er KUN lavet fordi de har set sig sure
>> på det gulplade-markede de selv har skabt med afgifterne
>>
>
> Det er helt klart et led i strategien om at regeringspartierne i næste
> valgkamp kan spille på hvor gode de har været til at overholde deres
> valgløfter fra sidste valgkamp. De konservative havde jo netop punktet om
> en omlægning af bilafgifterne med i deres regeringsgrundlag.
Jep, det bliver også den store stemmesluger at K fik deres valgløfte
opfyldt. Gad vide hvilke rævekager det har kostet til de andre partier mht.
overflødige motorveje på samsø og lign.
--
Tom
| |
Ukendt (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-07 18:58 |
|
On Wed, 25 Apr 2007 14:09:05 +0200, "CGH" <visitor@null.net> wrote:
> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>
>1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
>til 50 procent)
>
>2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
>2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>
>3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
>til 50 procent)
>
>4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30 til
>50 procent)
>
>5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>
>6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
>Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
>7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler
>over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>
>Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
>kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske
>stramninger.
>
Ja, man får da fjernet nogle af de oplagte "misbrug" (jeg ved det
godt, jeg ville også gerne køre Porsche på gule skilte, men så skulle
den fandme hedde 911 et eller andet og ikke være en metalklump som
Cayenne (som jeg udmærket ved kører godt, men det er totalt ulogisk at
der er marked for en firehjulstrækker, der kan køre 280 )
Signalværdien er formodentlig mere værd end den rent faktiske effekt.
Selvfølgelig går salget af de berørte biler ned og jeg har masser af
sympati for ideen med at "lokke" folk over i mere økonomiske biler.
Men.....det er kun lapperier og om nogle år har kreative bilfolk
fundet på nye veje...sådan er det altid gået og sådan vil det gå igen.
Der er kun en vej - en total revision af systemet, ned med reg.
afgiften (måske 80-100% kan være "acceptabelt"). Hvide plader til alt
andet end deciderede erhvervsbiler, som kan køre på gule, hvis ejeren
er indforstået med at berigtige ved kasse 1, når den holder ved
trav/golfbanen ) (hvis da ikke lige det er blikkenslageren, der
skal ordne et afløb ell. lign.)
--
Ivan Madsen
med en OES i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele
| |
Brian (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 25-04-07 19:05 |
|
Ivan Madsen wrote:
> Signalværdien er formodentlig mere værd end den rent faktiske effekt.
> Selvfølgelig går salget af de berørte biler ned og jeg har masser af
> sympati for ideen med at "lokke" folk over i mere økonomiske biler.
> Men.....det er kun lapperier og om nogle år har kreative bilfolk
> fundet på nye veje...sådan er det altid gået og sådan vil det gå igen.
De havde et interview med en bilsælger på TV2. Han havde en idé om at blænde
de bagerste ruder af i de store biler, så ville de jo komme under
varevognsafgiften
/Brian
| |
AS (26-04-2007)
| Kommentar Fra : AS |
Dato : 26-04-07 19:29 |
|
<Ivan Madsen> wrote in message
news:dt4v23950kv67dkcqbdbb1ls77lcuvkh4u@4ax.com...
....
> Der er kun en vej - en total revision af systemet, ned med reg.
> afgiften (måske 80-100% kan være "acceptabelt"). Hvide plader til alt
> andet end deciderede erhvervsbiler...
Ellers enig, men IMHO afgift skal være 0% for alle biller, som i resten af
verden. Denne afgift system tyder kun på økonomiske problemmer, som ligger
muligvis meget dybere. Man kan lave om på denne måde, som blev gjort lige
nu, men der kan godt være at der lappes kun små pletter indtil til sidst kan
man ikke dække og skjlle en stor hul.
| |
Lars Knudsen (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 25-04-07 20:43 |
|
On Wed, 25 Apr 2007 14:09:05 +0200, "CGH" <visitor@null.net> wrote:
> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>
>1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
>til 50 procent)
>
>2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
>2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>
>3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
>til 50 procent)
>
>4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30 til
>50 procent)
>
>5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>
>6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
>Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>
>7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler
>over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>
>Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
>kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske
>stramninger.
Fedt.. For en ret normal familie bil som vores - Skoda Octavia 2.0 TDI
DSG med partikelfilter, ESP og det hele... Den bruger 6.0 liter pr 100
km ved blandet kørsel. Dvs 16,6 km/L. Stiger så 1000 kroner. Cool.
Det giver jo mening.
Så tag en miljøbil - Toyota Prius... Koster 429.125 i std udgave. Men
den bruger kun 4,3 L per 100 km. 23,2 km/L. Wow.. Så falder den til
kun 400.000 dkk... Så skal de nok få solgt en masse til familien
Danmark der har brug for en bil der kan transportere familien.
Eller?!?
Gab-gab... Men der bliver nok dæmmet op for de store 4WD'ere på gule
plader med private i, det har også altid være mærkeligt at man havde
det smuthul.
** Lars
| |
Thomas H. (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Thomas H. |
Dato : 25-04-07 20:49 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:n3bv23d920rtj5r26fo8dvmkfi3gqtf7n2@4ax.com...
> Fedt.. For en ret normal familie bil som vores - Skoda Octavia 2.0 TDI
> DSG med partikelfilter, ESP og det hele... Den bruger 6.0 liter pr 100
> km ved blandet kørsel. Dvs 16,6 km/L. Stiger så 1000 kroner. Cool.
>
> Det giver jo mening.
Jeg tror problemet er, at danske politikere ikke betragter den slags biler
som "normale", eller også tænker de slet ikke.
Men det må også være svært når man selv kører Audi A8 4,2 4x4 Automatic på
1900 kg og 8,4 km/l
> Så tag en miljøbil - Toyota Prius... Koster 429.125 i std udgave. Men
> den bruger kun 4,3 L per 100 km. 23,2 km/L. Wow.. Så falder den til
> kun 400.000 dkk... Så skal de nok få solgt en masse til familien
> Danmark der har brug for en bil der kan transportere familien.
> Eller?!?
429 det har jeg ikke råd til, men 400 ligeude, så slår jeg sgu til
| |
Bruno (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 25-04-07 21:56 |
|
Thomas H. wrote:
> "Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
> news:n3bv23d920rtj5r26fo8dvmkfi3gqtf7n2@4ax.com...
>
>> Fedt.. For en ret normal familie bil som vores - Skoda Octavia 2.0 TDI
>> DSG med partikelfilter, ESP og det hele... Den bruger 6.0 liter pr 100
>> km ved blandet kørsel. Dvs 16,6 km/L. Stiger så 1000 kroner. Cool.
>>
>> Det giver jo mening.
>
> Jeg tror problemet er, at danske politikere ikke betragter den slags biler
> som "normale", eller også tænker de slet ikke.
> Men det må også være svært når man selv kører Audi A8 4,2 4x4 Automatic på
> 1900 kg og 8,4 km/l
>
Problemet er nok mere, at man er nødt til at tage hensyn til den
eksisterende bilpark. Selv med den begrænsede omlægning er der syrlige
bemærkninger om biler som har tabt værdi, så prøv lige at forestille dig
alle biler pludselig kun var 1/3 værd. Mange mennesker ville stå med en
bil der var langt mindre værd end hvad de skyldte på den!
I mine øjne har omlægningen lukket nogle af de huller alle nok kan blive
enige om ikke er rimelige, selv dem der kører rundt i byen i en stor
gulplade 4x4 kan vel næppe sige sig fri for en følelse af at havde været
lidt for smart.
Samtidig med de har lukket huller er der så lidt støtte til tanken om
mere sikre biler, især hvis de så samtidig ikke belaster miljøet så
meget. Men selv her har man været forsigtig, bemærk bare at straffen for
at køre under 16 km/l er 1000.- per liter mens belønningen er 4000.- per
liter.
Mvh
Bruno
| |
Peter Dalgaard (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 25-04-07 22:14 |
|
Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:
> Thomas H. wrote:
>> "Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en
>> meddelelse news:n3bv23d920rtj5r26fo8dvmkfi3gqtf7n2@4ax.com...
>>
>>> Fedt.. For en ret normal familie bil som vores - Skoda Octavia 2.0 TDI
>>> DSG med partikelfilter, ESP og det hele... Den bruger 6.0 liter pr 100
>>> km ved blandet kørsel. Dvs 16,6 km/L. Stiger så 1000 kroner. Cool.
>>>
>>> Det giver jo mening.
>> Jeg tror problemet er, at danske politikere ikke betragter den slags
>> biler som "normale", eller også tænker de slet ikke.
>> Men det må også være svært når man selv kører Audi A8 4,2 4x4
>> Automatic på 1900 kg og 8,4 km/l
>>
>
> Problemet er nok mere, at man er nødt til at tage hensyn til den
> eksisterende bilpark. Selv med den begrænsede omlægning er der syrlige
> bemærkninger om biler som har tabt værdi, så prøv lige at forestille
> dig alle biler pludselig kun var 1/3 værd. Mange mennesker ville stå
> med en bil der var langt mindre værd end hvad de skyldte på den!
Yeps. Det er næsten umuligt at lave den slags uden et element af "den
fortabte søn" - det der betaler sig bedst er hvis man har været uartig
og _nu_ skifter til noget mere politisk korrekt (lidt ligesom når man
belønner hårdkogte bilister for at tage cyklen et par uger om
året). Hvad skulle alternativet være? En check med overskydende
registreringafgift? (Ikke at det ikke ville lune...)
> I mine øjne har omlægningen lukket nogle af de huller alle nok kan
> blive enige om ikke er rimelige, selv dem der kører rundt i byen i en
> stor gulplade 4x4 kan vel næppe sige sig fri for en følelse af at
> havde været lidt for smart.
>
> Samtidig med de har lukket huller er der så lidt støtte til tanken om
> mere sikre biler, især hvis de så samtidig ikke belaster miljøet så
> meget. Men selv her har man været forsigtig, bemærk bare at straffen
> for at køre under 16 km/l er 1000.- per liter mens belønningen er
> 4000.- per liter.
>
> Mvh
> Bruno
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Peter Dalgaard (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 25-04-07 21:03 |
|
Lars Knudsen <larsremove@landligtremove.dkaway> writes:
> On Wed, 25 Apr 2007 14:09:05 +0200, "CGH" <visitor@null.net> wrote:
>
>> http://fpn.dk/motor/bil/article60336.ece
>>
>>1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
>>til 50 procent)
>>
>>2) En forhøjelse af tillægsafgiften for privat anvendelse af varebil under
>>2,0 tons (fra 900 kr. til 5.040 kr.)
>>
>>3) En forhøjelse af satsen for alle varebiler mellem 2 og 2,5 tons (fra 30
>>til 50 procent)
>>
>>4) En forhøjelse af satsen for MPV'ere og SUV'ere over 2,5 tons (fra 30 til
>>50 procent)
>>
>>5) Afskaffelse af afgiftsloft for MPV'ere og SUV'ere over 3,0 tons
>>
>>6) Et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>>mere end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>>
>>Et tillæg til registreringsafgiften på 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører
>>mindre end 16 km/liter for benzinbiler og 18 km/liter for dieselbiler.
>>
>>7) Forhøjelse af den årlige tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler
>>over 3,0 tons (fra 5.040 kr. til 15.000 kr.)
>>
>>Ændringerne 4) til 7) har ikke betydning for 'egentlige' varevogne, dvs.
>>kassebiler og pick-up'er over 2,5 tons. For disse køretøjer vil der ikke ske
>>stramninger.
>
>
> Fedt.. For en ret normal familie bil som vores - Skoda Octavia 2.0 TDI
> DSG med partikelfilter, ESP og det hele... Den bruger 6.0 liter pr 100
> km ved blandet kørsel. Dvs 16,6 km/L. Stiger så 1000 kroner. Cool.
>
> Det giver jo mening.
>
> Så tag en miljøbil - Toyota Prius... Koster 429.125 i std udgave. Men
> den bruger kun 4,3 L per 100 km. 23,2 km/L. Wow.. Så falder den til
> kun 400.000 dkk... Så skal de nok få solgt en masse til familien
> Danmark der har brug for en bil der kan transportere familien.
> Eller?!?
Det batter nok lidt mere nede i 200kkr klassen, hvis ellers det slår
igennem på salgspriserne.
Jeg har nu aldrig rigtig forstået den der hybridting: Man slæber rundt
på en elektromotor og et kæmpe batteri, som man lader op ved at brænde
diesel. Dvs. man flytter vel mest osen ud på landet? Ville man ikke
kunne opnå det samme eller bedre med en højeffektiv dieselmotor og
ordentlig partikelfiltrering her i vores flade og vindblæste land?
> Gab-gab... Men der bliver nok dæmmet op for de store 4WD'ere på gule
> plader med private i, det har også altid være mærkeligt at man havde
> det smuthul.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Lars Knudsen (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 25-04-07 21:19 |
|
On Wed, 25 Apr 2007 22:02:59 +0200, Peter Dalgaard
<p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:
>> Så tag en miljøbil - Toyota Prius... Koster 429.125 i std udgave. Men
>> den bruger kun 4,3 L per 100 km. 23,2 km/L. Wow.. Så falder den til
>> kun 400.000 dkk... Så skal de nok få solgt en masse til familien
>> Danmark der har brug for en bil der kan transportere familien.
>> Eller?!?
>
>Det batter nok lidt mere nede i 200kkr klassen, hvis ellers det slår
>igennem på salgspriserne.
>
>Jeg har nu aldrig rigtig forstået den der hybridting: Man slæber rundt
>på en elektromotor og et kæmpe batteri, som man lader op ved at brænde
>diesel. Dvs. man flytter vel mest osen ud på landet? Ville man ikke
>kunne opnå det samme eller bedre med en højeffektiv dieselmotor og
>ordentlig partikelfiltrering her i vores flade og vindblæste land?
Den kører faktisk på benzin... 23,2 km/L på benzin, ja.
Ingen partikler.
Men du har nok ret, det er nok primært i byen at den giver rigtig
meget. Ved jævn fart på motorvej er det alligevel benzinmotoren der
trækker læsset. Til gengæld - hvis du skal accelerere kan den bruge
både-og - det vil sige du med mindre benzinmotor får en højere maximal
effekt og træk.
** Lars
| |
Bruno (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 25-04-07 21:36 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> Jeg har nu aldrig rigtig forstået den der hybridting: Man slæber rundt
> på en elektromotor og et kæmpe batteri, som man lader op ved at brænde
> diesel. Dvs. man flytter vel mest osen ud på landet? Ville man ikke
> kunne opnå det samme eller bedre med en højeffektiv dieselmotor og
> ordentlig partikelfiltrering her i vores flade og vindblæste land?
>
Noget af ideen er at man kan benzin motoren køre mere økonomisk da den
køre med mere konstante omdrejninger, men Prius'en er ikke noget mirakel
og skal mere betragtes som første generation. Kig på Lexus hybrid
bilerne og du får en ide om hvad man kan hvis målet er performance,
forestil dig derefter hvad det kan blive til hvis man tænker miljø først.
Mvh
Bruno
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 12:02 |
|
> 1) En reduktion af registreringsafgiften for varebiler under 2,0 t (fra 95
> til 50 procent)
Er det tilladt totalvægt eller egenvægt der tæller hér? Og hvor kan jeg læse
om misundelsesafgiften? Hvis jeg skal have en varebil der skal bruges både
privat og erhverv (i eget firma), så skal jeg vel betale misundelsesafgift,
eller?
Mvh. Otto
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 12:29 |
|
> Er det tilladt totalvægt eller egenvægt der tæller hér?
Det er så totalvægt kan jeg se. Samtidig så kan jeg se at stort set samtlige
små varebiler (Partner/Sportsvan klasserne) "tilfældigvis" har en totalvægt
på lige over 2t, hvilket naturligvis var en fordel ifølge de gamle regler.
Ifølge de nye, så stiger disse fra 30 til 50% registreringsafgift? Det er jo
ufedt... Så må jeg jo se at få skiftet, mens jeg kan finde noget der hører
under de gamle regler. Så er spørgsmålet hvordan en Getz 1.1 opfører sig i
brugtmarkedet...
Udover BMW'erne der har været omtalt i tråden, hvilke vans findes der så
ellers med totalvægt under 2t, som pludselig får et prisfald? Gælder det
generelt kun stationcars?
Mvh. Otto
| |
Frederik C (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Frederik C |
Dato : 26-04-07 13:20 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46308ce0$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Er det tilladt totalvægt eller egenvægt der tæller hér?
>
> Det er så totalvægt kan jeg se. Samtidig så kan jeg se at stort set
> samtlige små varebiler (Partner/Sportsvan klasserne) "tilfældigvis" har en
> totalvægt på lige over 2t, hvilket naturligvis var en fordel ifølge de
> gamle regler. Ifølge de nye, så stiger disse fra 30 til 50%
> registreringsafgift? Det er jo ufedt... Så må jeg jo se at få skiftet,
> mens jeg kan finde noget der hører under de gamle regler. Så er
> spørgsmålet hvordan en Getz 1.1 opfører sig i brugtmarkedet...
>
> Udover BMW'erne der har været omtalt i tråden, hvilke vans findes der så
> ellers med totalvægt under 2t, som pludselig får et prisfald? Gælder det
> generelt kun stationcars?
>
> Mvh. Otto
>
Du skal jo huske at få noget, der kan transportere dig til hovedstaden, når
jeg skal have indstillet projektoren...
;)
Mvh.
Frederik
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 14:00 |
|
> Du skal jo huske at få noget, der kan transportere dig til hovedstaden,
> når jeg skal have indstillet projektoren...
>
> ;)
Jow jow, det skal sgutte være en transporter... Det er dét der er problemet,
jeg har kigget lidt efter en bil med stort nok varerum, der stadig har
personbils-egenskaber, uden at belaste budgettet for meget. Nu bliver de
biler jeg havde i kikkerten umiddelbart dyrere, samtidig med at Getz'en
formentligt falder i værdi (fra en stor til en lille pose Haribo...)
Jeg bliver mere og mere lun på en brugt Mitsubishi Spacestar på hvide
plader...
Mvh. Otto
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 14:09 |
|
Hov, hvad med - gud forbyde det - Toyota Yaris Verso Van? Import af sådan en
fætter, og 50% afgift - det må da være et billigt ride?
Mvh. Otto
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 15:14 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46308ce0$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
> Det er så totalvægt kan jeg se. Samtidig så kan jeg se at stort set
> samtlige små varebiler (Partner/Sportsvan klasserne) "tilfældigvis" har en
> totalvægt på lige over 2t, hvilket naturligvis var en fordel ifølge de
> gamle regler. Ifølge de nye, så stiger disse fra 30 til 50%
> registreringsafgift? Det er jo ufedt... Så må jeg jo se at få skiftet,
> mens jeg kan finde noget der hører under de gamle regler. Så er
> spørgsmålet hvordan en Getz 1.1 opfører sig i brugtmarkedet...
Jeg er da kommet betragtelig tættere (som jeg jo har nævnt før) på en Volvo
V70 T6 AWD Van.
--
Bjørn J.
| |
Lars Holst (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 26-04-07 15:33 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> said in
news:46308ce0$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>> Er det tilladt totalvægt eller egenvægt der tæller hér?
>
> Det er så totalvægt kan jeg se. Samtidig så kan jeg se at stort set
> samtlige små varebiler (Partner/Sportsvan klasserne) "tilfældigvis"
> har en totalvægt på lige over 2t, hvilket naturligvis var en fordel
> ifølge de gamle regler. Ifølge de nye, så stiger disse fra 30 til 50%
> registreringsafgift? Det er jo ufedt... Så må jeg jo se at få skiftet,
> mens jeg kan finde noget der hører under de gamle regler. Så er
> spørgsmålet hvordan en Getz 1.1 opfører sig i brugtmarkedet...
>
> Udover BMW'erne der har været omtalt i tråden, hvilke vans findes der
> så ellers med totalvægt under 2t, som pludselig får et prisfald?
> Gælder det generelt kun stationcars?
>
> Mvh. Otto
>
>
Årsagen til at der næsten ingen gulpladebiler/vans findes med en totalvægt
på under to ton er jo at det ikke har været økonomisk hensigtsmæssigt at
købe dem. Så alle dem der ellers var i den liga blev "vejet op" til over de
2 ton.
Med de nye regler bliver de jo nok "vejet ned" igen så de ligger under 2
ton.
Her vil der så endvidere være mulighed for at se mange stationcars som
f.eks. Jaguar, Alfa Romeo 159 SW, BMW Touring etc. komme på gule skilte med
50% afgift i stedet for 95%.
--
Lars Holst
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 15:39 |
|
"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:Xns991EA8483E6425689lh236589@62.243.74.162...
KLIP
> Her vil der så endvidere være mulighed for at se mange stationcars som
> f.eks. Jaguar, Alfa Romeo 159 SW, BMW Touring etc. komme på gule skilte
> med
> 50% afgift i stedet for 95%.
Det manglede da også bare.
Vi er jo nogen stykker, der tjener vores penge på de europæiske landeveje og
sørme også betaler skat af dem.
Vi kan dæleme ikke sidde i en Yaris, det skulle da lige være én på hver fod
.... som rulleskøjter.
--
Bjørn J
| |
Peter Dalgaard (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 26-04-07 16:26 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:Xns991EA8483E6425689lh236589@62.243.74.162...
>
> KLIP
>
>> Her vil der så endvidere være mulighed for at se mange stationcars som
>> f.eks. Jaguar, Alfa Romeo 159 SW, BMW Touring etc. komme på gule skilte
>> med
>> 50% afgift i stedet for 95%.
>
> Det manglede da også bare.
>
> Vi er jo nogen stykker, der tjener vores penge på de europæiske landeveje og
> sørme også betaler skat af dem.
>
> Vi kan dæleme ikke sidde i en Yaris, det skulle da lige være én på hver fod
> ... som rulleskøjter.
Har du prøvet? Den er faktisk temmelig bred....
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 16:42 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x23b2nuphv.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
KLIP
>>> Her vil der så endvidere være mulighed for at se mange stationcars som
>>> f.eks. Jaguar, Alfa Romeo 159 SW, BMW Touring etc. komme på gule skilte
>>> med
>>> 50% afgift i stedet for 95%.
>>
>> Det manglede da også bare.
>>
>> Vi er jo nogen stykker, der tjener vores penge på de europæiske landeveje
>> og
>> sørme også betaler skat af dem.
>>
>> Vi kan dæleme ikke sidde i en Yaris, det skulle da lige være én på hver
>> fod
>> ... som rulleskøjter.
>
> Har du prøvet? Den er faktisk temmelig bred....
Perfekt..jeg har en bred fod og de kan slet ikke passes ind i en italiener =
Fiat 500 Retro.....
--
Bjørn J.
| |
Peter Dalgaard (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 26-04-07 17:41 |
|
"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:
> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x23b2nuphv.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
>>> ... som rulleskøjter.
>>
>> Har du prøvet? Den er faktisk temmelig bred....
>
> Perfekt..jeg har en bred fod og de kan slet ikke passes ind i en italiener =
> Fiat 500 Retro.....
Det var nu ikke lige din _fod_ jeg tænkte på!
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 19:59 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2y7kft7fa.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
KLIP
>>>> ... som rulleskøjter.
>>>
>>> Har du prøvet? Den er faktisk temmelig bred....
>>
>> Perfekt..jeg har en bred fod og de kan slet ikke passes ind i en
>> italiener =
>> Fiat 500 Retro.....
>
> Det var nu ikke lige din _fod_ jeg tænkte på!
Jeg har slet ikke fantasi til at tænke dine _vise_ tanker, hvad du så end
forsøger at tænke tanker om!
--
Bjørn J.
| |
Ukendt (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-04-07 15:48 |
|
"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:Xns991EA8483E6425689lh236589@62.243.74.162...
> "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> said in
> news:46308ce0$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>
>>> Er det tilladt totalvægt eller egenvægt der tæller hér?
>>
>> Det er så totalvægt kan jeg se. Samtidig så kan jeg se at stort set
>> samtlige små varebiler (Partner/Sportsvan klasserne) "tilfældigvis"
>> har en totalvægt på lige over 2t, hvilket naturligvis var en fordel
>> ifølge de gamle regler. Ifølge de nye, så stiger disse fra 30 til 50%
>> registreringsafgift? Det er jo ufedt... Så må jeg jo se at få skiftet,
>> mens jeg kan finde noget der hører under de gamle regler. Så er
>> spørgsmålet hvordan en Getz 1.1 opfører sig i brugtmarkedet...
>>
>> Udover BMW'erne der har været omtalt i tråden, hvilke vans findes der
>> så ellers med totalvægt under 2t, som pludselig får et prisfald?
>> Gælder det generelt kun stationcars?
>>
>> Mvh. Otto
>>
>>
>
> Årsagen til at der næsten ingen gulpladebiler/vans findes med en totalvægt
> på under to ton er jo at det ikke har været økonomisk hensigtsmæssigt at
> købe dem. Så alle dem der ellers var i den liga blev "vejet op" til over
> de
> 2 ton.
>
> Med de nye regler bliver de jo nok "vejet ned" igen så de ligger under 2
> ton.
> Her vil der så endvidere være mulighed for at se mange stationcars som
> f.eks. Jaguar, Alfa Romeo 159 SW, BMW Touring etc. komme på gule skilte
> med
> 50% afgift i stedet for 95%.
>
Høh?! Har aldrig hørt om en Alfa på gule plader.. Interessant kunne det
meget nemt være
Har lige hørt forhandleren om det med at veje ned igen, da min gulplade
ligger lige over 2t. Der er ikke nogen økonomisk fordel ved det -
registreringsafgiften og tillægsafgiften er magen til for biler under 2t og
biler mellem 2 - 2,5t.
Han fortalte lige at min Honda er steget 40.000kr. Så hvis jeg solgte den
nu, ville jeg kunne få ca. 10 - 15.000kr mere end jeg har givet for den. Men
om der så er købere er irrelevant, jeg vil ikke sælge!
/HB
| |
Ukendt (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-04-07 15:59 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> skrev i meddelelsen
news:4630bbf5$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:Xns991EA8483E6425689lh236589@62.243.74.162...
>> "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> said in
>> news:46308ce0$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>>
>>>> Er det tilladt totalvægt eller egenvægt der tæller hér?
>>>
>>> Det er så totalvægt kan jeg se. Samtidig så kan jeg se at stort set
>>> samtlige små varebiler (Partner/Sportsvan klasserne) "tilfældigvis"
>>> har en totalvægt på lige over 2t, hvilket naturligvis var en fordel
>>> ifølge de gamle regler. Ifølge de nye, så stiger disse fra 30 til 50%
>>> registreringsafgift? Det er jo ufedt... Så må jeg jo se at få skiftet,
>>> mens jeg kan finde noget der hører under de gamle regler. Så er
>>> spørgsmålet hvordan en Getz 1.1 opfører sig i brugtmarkedet...
>>>
>>> Udover BMW'erne der har været omtalt i tråden, hvilke vans findes der
>>> så ellers med totalvægt under 2t, som pludselig får et prisfald?
>>> Gælder det generelt kun stationcars?
>>>
>>> Mvh. Otto
>>>
>>>
>>
>> Årsagen til at der næsten ingen gulpladebiler/vans findes med en
>> totalvægt
>> på under to ton er jo at det ikke har været økonomisk hensigtsmæssigt at
>> købe dem. Så alle dem der ellers var i den liga blev "vejet op" til over
>> de
>> 2 ton.
>>
>> Med de nye regler bliver de jo nok "vejet ned" igen så de ligger under 2
>> ton.
>> Her vil der så endvidere være mulighed for at se mange stationcars som
>> f.eks. Jaguar, Alfa Romeo 159 SW, BMW Touring etc. komme på gule skilte
>> med
>> 50% afgift i stedet for 95%.
Skal man have en billig van, så er det noget i stil med en Toyota Corolla
eller lign.
/HB
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 16:02 |
| | |
Ukendt (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-04-07 16:09 |
| | |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 20:47 |
|
> Årsagen til at der næsten ingen gulpladebiler/vans findes med en totalvægt
> på under to ton er jo at det ikke har været økonomisk hensigtsmæssigt at
> købe dem. Så alle dem der ellers var i den liga blev "vejet op" til over
> de
> 2 ton.
> Med de nye regler bliver de jo nok "vejet ned" igen så de ligger under 2
> ton.
Det er muligt jeg overser noget, men er betingelserne ikke netop ens for
varebiler over og under 2 tons med de nye regler? Såvidt jeg kan se er
registreringsafgiften efter de nye regler 50% uanset om bilen vejer over
eller under 2 tons, så hele striben af mindre varebiler mellem 2 og 2,5 tons
stiger såvidt jeg kan se markant i pris (fra 30 til 50% afgift). Overser jeg
noget, eller mangler der ikke et regnestykke et sted for hvordan de nye
afgifter påvirker varebiler som Toyota Sportsvan, VW Touran/caddy/Golf Plus,
Peugeot Partner osv.?
Som jeg læser det er afgiftsreglerne for varebiler fremover: 50% afgift på
alle varebiler op til 2,5 tons. SUV og MPV vans over 2,5 tons ligeledes 50%.
Kassevogne og pick-ups over 2,5 tons 30%. Kan det tænkes at der findes en
situation hvor det pludselig er en fordel at vælge den store model kassevogn
over 2,5 tons, og nøjes med 30% - og omlægningen dermed giver flere store
varebiler end der er behov for? Bare en tanke...
> Her vil der så endvidere være mulighed for at se mange stationcars som
> f.eks. Jaguar, Alfa Romeo 159 SW, BMW Touring etc. komme på gule skilte
> med
> 50% afgift i stedet for 95%.
Helt sikkert, det bliver interessant at se hvilke biler der dukker op på
markedet med gule plader, som ikke før kunne betale sig at lave som van. Er
der nogle bud på billig-biler, der kan blive endnu billigere som van? Suzuki
Ignis, Fiat Panda, Skoda Roomster osv? Hvordan er det reglerne er for
hvornår der kan komme gule plader på?
--
Mvh. Otto
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 20:56 |
|
Overser jeg
> noget, eller mangler der ikke et regnestykke et sted for hvordan de nye
> afgifter påvirker varebiler som Toyota Sportsvan, VW Touran/caddy/Golf
> Plus, Peugeot Partner osv.?
Jeg overså den, kan jeg se:
http://www.skm.dk/publikationer/notater/aendringerforvarebiler.html
Plus 35.000,- for en varebil mellem 2 og 2,5 tons, hvilket vil sige alle de
"små" varevogne - værsgo' og spis! Virkelig godt gennemtænkt stykke arbejde
af en borgerlig regering, at jorde selvstændigt erhvervsdrivende på den
måde. Glem historierne om Jaguar'er på gule plader, det er da her den helt
store politiske skandale ligger efter min mening. Det virker mere og mere
komisk, hvor venstreorienteret denne omlægning i grunden er, i betragtning
af at det er højrefløjen der har gennemtrumfet den alene...
Prøv at lægge mærke til at en varebil mellem 2 og 2,5 tons til 170.000,- før
nu koster 205.000,-, mens en varebil over 2,5 tons til før 190.000,- stadig
koster 190.000,-. Den store (og dermed mindre økonomiske) varevogn er
pludseligt billigere end den lille! Det er da et MONSTER hul i de nye
regler, efter min mening.
Mvh. Otto
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 21:25 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:463103ed$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
> http://www.skm.dk/publikationer/notater/aendringerforvarebiler.html
>
> Plus 35.000,- for en varebil mellem 2 og 2,5 tons, hvilket vil sige alle
> de "små" varevogne - værsgo' og spis! Virkelig godt gennemtænkt stykke
> arbejde af en borgerlig regering, at jorde selvstændigt erhvervsdrivende
> på den måde. Glem historierne om Jaguar'er på gule plader, det er da her
> den helt store politiske skandale ligger efter min mening. Det virker mere
> og mere komisk, hvor venstreorienteret denne omlægning i grunden er, i
> betragtning af at det er højrefløjen der har gennemtrumfet den alene...
>
> Prøv at lægge mærke til at en varebil mellem 2 og 2,5 tons til 170.000,-
> før nu koster 205.000,-, mens en varebil over 2,5 tons til før 190.000,-
> stadig koster 190.000,-. Den store (og dermed mindre økonomiske) varevogn
> er pludseligt billigere end den lille! Det er da et MONSTER hul i de nye
> regler, efter min mening.
Njaee ... med et slag på tasken, burde man kunne købe en Audi RS4 Avant Van
for rundregnet 550.000 kr. på gaden.
Er det ikke nogenlunde rigtigt?
--
Bjørn J.
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 21:32 |
|
> Njaee ... med et slag på tasken, burde man kunne købe en Audi RS4 Avant
> Van for rundregnet 550.000 kr. på gaden.
>
> Er det ikke nogenlunde rigtigt?
Det har jeg ikke lige regnet efter, men hvad har det at gøre med hvad jeg
skrev ovenfor?
Mvh. Otto
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 21:36 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46310c3c$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
>> Njaee ... med et slag på tasken, burde man kunne købe en Audi RS4 Avant
>> Van for rundregnet 550.000 kr. på gaden.
>>
>> Er det ikke nogenlunde rigtigt?
>
> Det har jeg ikke lige regnet efter, men hvad har det at gøre med hvad jeg
> skrev ovenfor?
Det er da en lille potte.
--
Bjørn J.
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 21:44 |
|
>> Det har jeg ikke lige regnet efter, men hvad har det at gøre med hvad jeg
>> skrev ovenfor?
>
> Det er da en lille potte.
Jeg taler om at varebiler over 2t er blevet dyrere? Jeg kan ikke helt følge
hvor du vil hen... Jeg har en fornemmelse af at folk har lidt travlt med at
finde biler under 2t, hvilket efter de nye regler såvidt jeg kan se ikke gør
en forskel, så hvorfor gå efter den lille? Min pointe er netop at efter de
nye regler er der visse situationer hvor det kan betale sig at gå efter en
stor. Hvadenten du køber en S4 van eller en S6 van, så er afgiften efter de
nye regler 50%. Før var den 95% på S4'eren og 30% på S6'eren, såvidt jeg kan
se. Så hvorfor pludselig al den jubel over stationcars som vans? Det har vel
hele tiden været muligt, bare de havde en totalvægt over 2t?
Mvh. Otto
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 21:48 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46310f0e$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Det har jeg ikke lige regnet efter, men hvad har det at gøre med hvad
>>> jeg skrev ovenfor?
>>
>> Det er da en lille potte.
>
> Jeg taler om at varebiler over 2t er blevet dyrere? Jeg kan ikke helt
> følge hvor du vil hen... Jeg har en fornemmelse af at folk har lidt travlt
> med at finde biler under 2t, hvilket efter de nye regler såvidt jeg kan se
> ikke gør en forskel, så hvorfor gå efter den lille? Min pointe er netop at
> efter de nye regler er der visse situationer hvor det kan betale sig at gå
> efter en stor. Hvadenten du køber en S4 van eller en S6 van, så er
> afgiften efter de nye regler 50%. Før var den 95% på S4'eren og 30% på
> S6'eren, såvidt jeg kan se. Så hvorfor pludselig al den jubel over
> stationcars som vans? Det har vel hele tiden været muligt, bare de havde
> en totalvægt over 2t?
Ingen af de af mig nævnte potter har en totalvægt på under 2T.
Hvis det efter de gamle regler var attraktivt (95%), så forstår jeg ikke
bybilledet er oversået med dem på gule plader.
--
Bjørn J.
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 21:59 |
|
> Ingen af de af mig nævnte potter har en totalvægt på under 2T.
Okay, jamen kan du så ikke fortælle mig hvad det er ved de nye regler der
pludselig gør disse biler interessante, for såvidt jeg kan se så er afgiften
på disse biler i så fald steget fra 30 til 50%? Oven i købet beregnet ud fra
værdien over 15.900,-, i stedet for 34.100,-? Hvorfor den pludselige hype
over hurtige stationcars? Beklager hvis det er mig der er tungnem, men så
giv mig den lige med skeer.
Mvh. Otto
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 22:03 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4631129b$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ingen af de af mig nævnte potter har en totalvægt på under 2T.
>
> Okay, jamen kan du så ikke fortælle mig hvad det er ved de nye regler der
> pludselig gør disse biler interessante, for såvidt jeg kan se så er
> afgiften på disse biler i så fald steget fra 30 til 50%? Oven i købet
> beregnet ud fra værdien over 15.900,-, i stedet for 34.100,-? Hvorfor den
> pludselige hype over hurtige stationcars? Beklager hvis det er mig der er
> tungnem, men så giv mig den lige med skeer.
Jeg kender ikke basisprisen, så den skal vi have.
Så kan der laves en beregning på salgsprisen helt nøjagtigt.
Efter de gamle regler kunne det på ingen måde betale sig at købe eks. en V70
2.4 på gule plader. Dertil var forskellen for lille.
Derfor købte alle SUV og andre lignende kæmpekasser.
Så hvis der er en der kender basispriserne, så venligst lav en beregning
efter de nye regler.?
--
Bjørn J.
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 22:10 |
|
> Efter de gamle regler kunne det på ingen måde betale sig at købe eks. en
> V70 2.4 på gule plader. Dertil var forskellen for lille.
Hvorfor skulle det så kunne betale sig efter de nye regler? Jeg forstår ikke
hvorfor regnestykket er så svært - 50% i stedet for 30%, det kan da kun være
skidt, uanset basisprisen?
Mvh. Otto
| |
Brian (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 26-04-07 22:17 |
|
Otto J wrote:
> Hvorfor skulle det så kunne betale sig efter de nye regler? Jeg
> forstår ikke hvorfor regnestykket er så svært - 50% i stedet for 30%,
> det kan da kun være skidt, uanset basisprisen?
Kunne man forestille sig at de vil lave noget fikumdik for at ændre
totalvægten, så den passer til satserne ?
/Brian
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 22:24 |
|
>> Hvorfor skulle det så kunne betale sig efter de nye regler? Jeg
>> forstår ikke hvorfor regnestykket er så svært - 50% i stedet for 30%,
>> det kan da kun være skidt, uanset basisprisen?
>
> Kunne man forestille sig at de vil lave noget fikumdik for at ændre
> totalvægten, så den passer til satserne ?
Det er jo for hulen dét jeg prøver at sige: Efter de nye regler er satserne
ens uanset totalvægt, så det kan være fuldstændigt ligegyldigt om bilen har
en totalvægt på over eller under 2 tons! "fikumdik" med totalvægten er netop
dét man har gjort indtil nu, og dét bliver der så sat en stopper for -
hvilket gør nogle biler dyrere.
Mvh. Otto
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 21:38 |
|
> Njaee ... med et slag på tasken, burde man kunne købe en Audi RS4 Avant
> Van for rundregnet 550.000 kr. på gaden.
>
> Er det ikke nogenlunde rigtigt?
Hvad skulle forskellen iøvrigt være på dette, og på at gøre det samme nummer
med en S6 avant van med de gamle regler?
Mvh. Otto
| |
BJ (26-04-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-04-07 21:44 |
|
"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46310dc7$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Njaee ... med et slag på tasken, burde man kunne købe en Audi RS4 Avant
>> Van for rundregnet 550.000 kr. på gaden.
>>
>> Er det ikke nogenlunde rigtigt?
>
> Hvad skulle forskellen iøvrigt være på dette, og på at gøre det samme
> nummer med en S6 avant van med de gamle regler?
De gamle regler.
Se lige, hvad både RS4 Avant og S6 Avant koster på hvide plader.
Hvis jeg havde kunne købe en Volvo V70 T5R AWD Van til halv pris efter de
gamle regler, så havde den nu stået et pænt stykke til i min indkørsel.
Nu kan jeg se, hvis jeg er mærke tro, jeg må nøjes med en Volvo V70 T6 Aut.
AWD med 15 Hk mindre.
Den er så en del mere rummelig end en RS4, men dog en lam øse i
sammenligning.
--
Bjørn J.
| |
Otto J (26-04-2007)
| Kommentar Fra : Otto J |
Dato : 26-04-07 21:08 |
|
Et eksempel på en sammenligning der bliver interessant efter de nye regler:
Ford Tourneo Connect 110 hk til 170.000,- før, og Ford Transit 110 hk til
200.000,- før. Det lugter af at de kommer til at koste ca. det samme,
omkring 200k for begge. Miljørigtige afgiftsregler?
Mvh. Otto
| |
|
|