ford mondeo st.car
Fra : bme

Dato : 25-04-07 07:24

Hejsa

Nogen herinde der vil dele ud af deres erfaringer med ford mondeo st.car fra
ca 2003-2004.

Typiske fejl?
Irriterende detaljer?
Gode detaljer?
Rust (skulle være ok fra 2003 - eller hvad?)

Er 125 hk motoren frisk nok, eller skal man gå efter en 145hk?
Er der boardcomputer i en trend fra den årgang, kan den evt eftermonteres?

mvh

bo

Fra : ct

Dato : 25-04-07 12:34

har haft en 2001' er...

kanon bil, masser af plads (2 små børn her)
havde ingen synderlige fejl

- sled 18" dæk skæve hvis man ikke er opmærksom og skifter rundt.
- aircon forbindelsstykke blev skiftet, var lidt dyrt

2.0' eren er bedst at køre i efter min mening, men jeg kørte _noget_ længere
på literen i min tidligere 1.8(!). Ville ikke være bleg for at vælge Mondeo
igen...

ct

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 19:39

"ct" <claus@-fjern-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> har haft en 2001' er...
>
> kanon bil, masser af plads (2 små børn her)
> havde ingen synderlige fejl

tre små børn her....

> - sled 18" dæk skæve hvis man ikke er opmærksom og skifter rundt.
> - aircon forbindelsstykke blev skiftet, var lidt dyrt

noteret

> 2.0' eren er bedst at køre i efter min mening, men jeg kørte _noget_
> længere på literen i min tidligere 1.8(!). Ville ikke være bleg for at
> vælge Mondeo igen...

Har prøvet en 125 hk - ikke noget lyn, men kørte da ganske hæderligt. Der er
nok lidt mere spark i en 2,0'er

tak for info

/bo

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 13:51

> Rust (skulle være ok fra 2003 - eller hvad?)

Nope - De 2003 og 2004'ere vi har kigget på har stort set alle fået skiftet
døre bagklap eller motorhjelm. Desuden ruster de ved bagskærmene. 2005'erne
er ikke for alvor begyndt at ruste endnu ....

> Er der boardcomputer i en trend fra den årgang, kan den evt eftermonteres?

Det skal vist være trend+ for at være der sammen med fartpilot. Fartpiloten
kan eftermonteres for 6000,- (nyt rat)

I silkeborg ligger en mondeo forhandler - Han har et temmeligt stort udvalg
af dem så hvis der ikke er for langt er det en nem måde at få overblik og
hvilket udstyr der er i hvilke varianter.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 19:43

> Nope - De 2003 og 2004'ere vi har kigget på har stort set alle fået
> skiftet døre bagklap eller motorhjelm. Desuden ruster de ved bagskærmene.
> 2005'erne er ikke for alvor begyndt at ruste endnu ....

hmm, havde ellers hørt at de havde fået styr på sealeren fra 2003 og frem.
Har dog ikke set noget rust på de 2 jeg har kigget på indtil videre.
Bagskærmene, er det ikke noget med at der skulle sidde noget vandsugende
filt?.

> Det skal vist være trend+ for at være der sammen med fartpilot.
> Fartpiloten kan eftermonteres for 6000,- (nyt rat)

hmm, så skal man vist gå efter en med fartpilot....

> I silkeborg ligger en mondeo forhandler - Han har et temmeligt stort
> udvalg af dem så hvis der ikke er for langt er det en nem måde at få
> overblik og hvilket udstyr der er i hvilke varianter.

Tjoe der er et stykke til silkeborg, men kommer da på de kanter en gang
imellem.

Tak for input

/bo

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 21:32

> [...]
> Har dog ikke set noget rust på de 2 jeg har kigget på indtil videre.
> Bagskærmene, er det ikke noget med at der skulle sidde noget vandsugende

En i familien har en 2003 som han købte i 2004. Den fik 2 døre da han købte
den og her i vinter fik den så 2 døre mere og den har også fået skiftet for
og bagklap. Det er jo ikke et problem i sig selv sålænge at ford betaler
(blot lidt bøvl) men på mange af de brugte der er til salg kan man se en
nuance forskel mellem ny og gammel lak.

Og mhs skærmkanterne. Hvis bilen ikke har kørt med stænkklapper så slides
lakken af og skidtet ruster...

> Tjoe der er et stykke til silkeborg, men kommer da på de kanter en gang
> imellem.

http://www.michaeljakobsen.dk/ Han har 32 stående i øjeblikket så hvis du
skal have en mondeo er der da et par stykker at kigge på

Mhs til motorkraft så kiggede vi disel og imho er det hip som hap om det er
115 eller 130hk versionen - medmindre du skal trække en campingvogn.

Men vi endte med at købe en ny c5 istedet for en 2005 mondeo

/A