problemer med kobling
Fra : lykkeborg@get2net.dk

Dato : 22-04-07 10:18

Koblingsproblemer.
Jeg har en Honda Shadow VT 700 fra 1985.
Har haft den et år, - men efter det første halve år begyndt følgende:
Koblingen bliver blød som smør når motoren er varm. Og kan så ikke
koble ud.
Når motoren har stået stille og er blevet kold, er koblingen fin og
hård igen.
Koblingsplader er skiftet, olien skiftet, slavecylinderen er skiftet,
der er luftet ud mange gange - men intet hjælper.
Har skiftet koblingsvædsken ud fra DOT 4 til DOT 5 - uden effekt
MC værkstedet kan heller ikke finde ud af det.
Har en dejlig motorcykel stående - men kan ikke køre, mere et par
kilometer ad gangen.
Nogen der har prøvet noget lignende - eller har et løsningsforslag????
Hilsen fra KLO

Fra : cbr600

Dato : 22-04-07 10:23

On 22 Apr., 11:17, lykkeb...@get2net.dk wrote:
> [...]
> kilometer ad gangen.
> Nogen der har prøvet noget lignende - eller har et løsningsforslag????

Hej måske du skulle prøve en anden slags olie, har hørt olien har
meget at sige
er der separat olie gearolie ?

Mvh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 16:31

On 22 Apr 2007 02:22:41 -0700, cbr600 wrote:

> Hej måske du skulle prøve en anden slags olie, har hørt olien har
> meget at sige
> er der separat olie gearolie ?

Nej Henrik, lige på det her problem har olie ingen indflydelse, det er en
mekanisk fejl.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 10:30

<lykkeborg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hejsa,

Lyder som nogen slanger eller noget der udvider sig meget ved
varmepåvirkning??
- Kunne du prøve at skifte til stålarmerede slanger?

vh. Per

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-04-07 10:56

On 22 Apr 2007 02:17:46 -0700, lykkeborg@get2net.dk wrote:

Hej.

>Koblingsplader er skiftet, olien skiftet, slavecylinderen er skiftet,
>der er luftet ud mange gange - men intet hjælper.

Jeg vil nu tro der stadig er luft i systemet.
Koblingsudluftning kan være ualmindelig drilsk.
Når jeg udlufter Paso'en piller jeg koblingsdækslet af og blokerer
slavecylinderens stempel med en skruetvinge.
På den måde kan den luftes ud med stemplet helt tilbage og et rimeligt
tryk i grebet.
Når jeg mener den er "go' nok" vikler jeg en gummistrop omkring
koblingsgrebet og lader den stå med tryk på natten over.
Næste dag fjernes gummistroppen og skruetvingen og koblingsdækslet
monteres igen.
Du kan jo evt prøve gummistrop tricket som den er nu.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 16:31

On Sun, 22 Apr 2007 11:55:52 +0200, Steen Gruby wrote:

> Jeg vil nu tro der stadig er luft i systemet.

Ja, og nej, har nu ikke set det komme og gå, men en gang skal selvfølgelig
være den første

Jeg ville kaste mistanken på koblings fjederen/fjedrene. Kunne det tænkes
at den har membranfjeder ? De bliver kropumulige hvis at der kommer en
revne i fjederen.