MC-overnatning i Berlin
Fra : Martin Z

Dato : 20-04-07 21:55

Konen og jeg har besluttet os for en forlænget week end-tur på mc til
Berlin - nogen der har erfaring med mc-venlige overnatningsmuligheder
(mindre hotel / pensionat) tæt på i centrum?

Pft. Martin

Fra : brobaek

Dato : 20-04-07 22:58

Prøv evt. Franke Hotel. Det ligger 3 min. fra Kudamm (ved Adenauer Platz ca.
15 min. gang fra centrum). Har aldrig prøvet det, men svigermor bor 30 meter
derfra så vi har engang undersøgt priserne (mener omkring 450 kr. for et
dobbeltværelse for 2 personer). Jeg kender som sagt ikke nærmere til det,
men udefra "ser det meget hæderligt ud" (eller hvad man nu kan sige uden at
love noget konkret)

Franke Hotel
ALBRECHT-ACHILLES-STR.57
D-10709 BERLIN
GERMANY

http://www.hotelclub.net/hotel.reservations/Franke_Hotel_Berlin.htm (find
evt. nummeret på nettet og ring til dem. Det er muligvis billigere)

Hvis man skulle tage bil er det også en zone uden p-afgift, men med rimelig
gode muligheder for parkering. MC-parkering er selvfølgelig intet problem...

/Martin

Fra : Armand

Dato : 20-04-07 23:15

> [...]
> Berlin - nogen der har erfaring med mc-venlige overnatningsmuligheder
> (mindre hotel / pensionat) tæt på i centrum?

Mc-venlige??
Positive overfor motorcykler (á parkeringsmuligheder)?
Positive overfor motorcyklister?

Mit seneste besøg i Berlin var en adventsweekend i bil sidste år hvor vi
overnattede billigt på Hotel Mark i Meineke-strasse 10 (ikke at forveksle
med Berlin Mark hotel lige overfor). Stedet er centralt (á indenfor den
første blok syd for Ku'damm) og jeg kan ikke forestille mig at man vil
afvise bookede der viser sig at ankomme på motorcykel. Parkering foregik mod
betaling i P-hus lige overfor, hvilket vel er at foretrække med motorcyklen
:-/

Forlænget weekend?
Bededag er ikke tysk helligdag og kan således udnyttes til at komme derned
på en hverdag!

Når først i Berlin:
Snyd ikke jer selv for en tur på værtshuset Klo i Leibnitzstrasse, der er et
forrykt sted og fyldt med kunder der som jer selv er ude på en oplevelse
hvilket giver en fantastisk stemning.

Anden sightseeing: Gå en tur på Glienicker brücke og mærk suset fra den
kolde krigs spion-udvekslinger ("Aj, ja - Det er dén fra Rambo" var min
18-årige datters respons på synet af den) og få en Aha-oplevelse(T) ved at
køre forbi de gamle gråbrune støbte 30'er tribuner på Avus-strækningen (á
racerbane fra Auto-union's og Mercedes storhedstid under Hitler, hvis
langsider den dag i dag bruges som motorvej) på vej derud.
Ellers kan dagskort til U-bahn'en anbefales til imødegåelse af store og dyre
parkeringsproblemer.

Drop morgenmaden på hotellet og opsøg istedet restauranter med bedre
Berlin-udsigt á cafe Krantzler
http://www.zanzig.com/travel/scans/dcp_0142a.jpg , eller i ekstrem
forståelse af udtrykket: I Fernseh-turm på Alexanderplatz!

God tur.

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-04-07 23:15

On Sat, 21 Apr 2007 00:14:47 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>forrykt sted og fyldt med kunder der som jer selv er ude på en oplevelse

Jeg skal en uge til Berlin.
Jeg glæder mig til at slæbe Lise med på Kloo
Jeg var der for 15 år siden, og oplevelsen står stadig prentet i min
erindring.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 21-04-07 10:32

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Jeg glæder mig til at slæbe Lise med på Kloo
> Jeg var der for 15 år siden, og oplevelsen står stadig prentet i min

http://www.klo.de/set_main.htm

Er man lidt sulten kan pølser med surkål og sennep anbefales

--
Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor, men Intet om
MC)

Fra : Martin Z

Dato : 21-04-07 11:58

> Mc-venlige??
> Positive overfor motorcykler (á parkeringsmuligheder)?
> Positive overfor motorcyklister?

Jeps - lige nemlig, parkering højt prioriteret!

> [...]
> http://www.zanzig.com/travel/scans/dcp_0142a.jpg , eller i ekstrem
> forståelse af udtrykket: I Fernseh-turm på Alexanderplatz!

Tak for tips'ne - Klo skal da så absolut checkes ud...

/Martin

Fra : 2

Dato : 22-04-07 20:01

On Sat, 21 Apr 2007 12:57:51 +0200, "Martin Z" <nospam@nospam.com>
wrote:

>Jeps - lige nemlig, parkering højt prioriteret!

http://www.bikerfreundlichehotels.de/

synes der var nogle Zimmerfrie hvor man måtte rulle MC med ind på
værelset.

Torben

Fra : Veset

Dato : 22-04-07 20:02

On Fri, 20 Apr 2007 22:54:30 +0200, "Martin Z" <nospam@nospam.com>
wrote:

> [...]
>Berlin - nogen der har erfaring med mc-venlige overnatningsmuligheder
>(mindre hotel / pensionat) tæt på i centrum?

Har dog ingen erfaringer at øse ud af, men mon ikke du kan finde noget
du kan bruge?

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : Dr. Enduro

Dato : 23-04-07 13:52

Martin Z skrev:
> [...]
> Berlin - nogen der har erfaring med mc-venlige overnatningsmuligheder
> (mindre hotel / pensionat) tæt på i centrum?

http://www.baxpax.de/mittes-backpacker/

Tæt på centrum, ekstremt billigt, venlige mennesker, masser af
parkeringspladser (fordi de fleste andre gæster er rygsækturister). De
har både dobbeltværelser og sovesale.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE