Hvilken 600
Fra : tom

Dato : 19-04-07 21:50

Jeg har brug for lidt hjælp - står og kigger på ny cykel men kan satme
ikke beslutte mig.

Besparelsen på brugte er for lille, så jeg skal have en helt ny. p.t.
har jeg indsnævret feltet til 5 stk.

CBR600F '07
YZF-R6   '05
ZXR636R '04
GSX-R6 '07
og så det fornuftige valg: SV650K6S '06.

Den skal bruges til pendler turen et par gange om ugen, og ellers når
tiden er til det

CBR600F(4) er vel den gamle F4 fra '99 - den er formentligt den mest
holdbare af de 5, men spørgsmålet er om den er forældet i.fht. de
andre

YZF-R6 og ZXR virker som to ligeværdige i feltet at udsalgsmodeller.

GSX-R6 er jo en helt ny 07 model - vil der være noget nævnværdigt nyt
revolutionerende ved den? udstødningen ligner noget der er løgn, så
den vil jeg nok ende ud med at skifte, ikke for lydens skyld men for
synets.

og så er der SV650 S, den koster jo 50K mindre end de andre, og
spørgsmålet er om de andre er så meget bedre at køre at det kan
forsvarer de 50K.

Topfarten er intet problem der kan SV'n sagtens dække behovet - den er
med fordi den er billig, let og god at svinge rundt.

Er der nogle der er oplagt bedre valg end de andre ? og nogen man bør
holde sig helt fra ?

Jeg har bevidst fravalgt GSR600 pga den manglende kåbe, og FZ-S 600s
bryder jeg mig ikke rigtig om i designet.

pft
Tom
GS500 gennem de sidste 3 år - nu må den skiftes ud.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-04-07 21:57

"Den skal bruges til pendler turen et par gange om ugen, og ellers når tiden
er til det "

CBR synes jeg er den mest alsidige...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 22:10

tom <toms@boholte.dk> writes:

> Besparelsen på brugte er for lille, så jeg skal have en helt ny. p.t.
> har jeg indsnævret feltet til 5 stk.
>
> CBR600F '07

Hvis du ikke allerede har set det, så lur tilbudet på forsiden af
<http://www.frankiesmccenter.dk/>.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Richard

Dato : 19-04-07 22:18

tom wrote:
> Jeg har brug for lidt hjælp - står og kigger på ny cykel men kan satme
> ikke beslutte mig.

Er det så svært

> og så er der SV650 S, den koster jo 50K mindre end de andre, og
> spørgsmålet er om de andre er så meget bedre at køre at det kan
> forsvarer de 50K.

Det kommer jo an på...

Suz. eller ej, en rigtig mc-motor skal da være næsten alt andet end en
rækkefirer - den er da fin i en bil, men karakteristikken kedelig til en
mc IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 22:31

Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> writes:

> Suz. eller ej, en rigtig mc-motor skal da være næsten alt andet end
> en rækkefirer - den er da fin i en bil, men karakteristikken kedelig
> til en mc IMHO

Troll!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Richard

Dato : 20-04-07 16:47

Jes Vestervang wrote:

> Troll!

Nope, Jens, men smag og behag

En weekend sidste sommer med en '06 kilogixxer bekræftede min skepsis over
for firetakts rækkefirere som mc-motor: Så snart den indledende benovelse
over trækkraften havde lagt sig, blev den el-motoragtige, nærmest lineære
kraftudvikling fra høj tomgang til det røde felt egentlig kedelig. Uanset
om den blev kørt gennem gearene eller startet i andet gear for siden at
blive skiftet til sjette ved 80-100...

...nej tak, så er en en-cylindret eller v-motor, hvor karakteristikken
ændrer sig op gennem omdrejningerne, mere charmerende IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 07:33

tom <toms@boholte.dk> wrote in news:1177015792.700082.13830
@o5g2000hsb.googlegroups.com:

> [...]
>

> pft
> Tom
> GS500 gennem de sidste 3 år - nu må den skiftes ud.

Ved at vælge en sv650, får du noget økonomisk luft til fx. udstyr,
trackdays, kørekurser, mc-ferie osv. Og sikkert en billigere forsikring.
Men der er ikke meget ved at køre V2, hvis det virkelig er en hidsig
rækkefire man drømmer om.....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-07 08:24

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-04-07 11:15

tom wrote:
> CBR600F '07
Ikke prøvet
> YZF-R6 '05
Ikke prøvet
> ZXR636R '04
Ikke prøvet

> GSX-R6 '07
Prøvet.
> og så det fornuftige valg: SV650K6S '06.
Prøvet.

> Den skal bruges til pendler turen et par gange om ugen, og ellers når
> tiden er til det

SV er en sportslig cykel. Gixx'eren er en racer.
Det er to meget forskellige cykler.

Hvis mine knæ skulle tvinges op på én af dem, så blev det Gixx'eren. Den er
helt klart sjovest.
Men bankmanden ville sige at SV'eren må være sjov nok til mig.

/jim

Fra : MKS - 74

Dato : 20-04-07 12:57

On 19 Apr 2007 13:49:52 -0700, tom <toms@boholte.dk> wrote:

>CBR600F(4) er vel den gamle F4 fra '99 - den er formentligt den mest
>holdbare af de 5, men spørgsmålet er om den er forældet i.fht. de
>andre

Njah ikke helt - Det er med yderst få ændringer F4i'eren fra 2001
(altså indsprøjtningsmodellen og ikke karb.-modellen fra '99) -
Forældet? Njøh, det vil jeg nu ikke helt sige, men den er under
udfasning og det er vel de allersidste der sælges nu.

What to chose? Bedste allrounder er PC35'eren, er der planer om mere
trackfokus senere hen, kunne Kawa'en eller R6 være en overvejelse
værd, Skrammel-sukien (Gixxeren) ud til højre med den. SV'eren er,
hvis pengene er lidt tight et OK valg.....ville være mit take på det.
--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Mureren

Dato : 21-04-07 07:58

"MKS > What to chose? Bedste allrounder er PC35'eren, er der planer om mere
> trackfokus senere hen, kunne Kawa'en eller R6 være en overvejelse
> værd, Skrammel-sukien (Gixxeren) ud til højre med den. SV'eren er,
> hvis pengene er lidt tight et OK valg.....ville være mit take på det.

På bane synes jeg bestemt ikke Kawa'en er særligt aktuel, så skal han op i
ZX6RR med det nye stel.
R6 og Gixx'eren er de bedste på bane, Kawa'en kører og især styrer som et
lokomotiv i forhold til de to andre, den er næsten ikke til at trække ned i
et sving sammenlignet med de to andre imho, motoren er ellers fin nok.

(og jeg har haft mine egne Kawa og R6 med til Val de Vienne, samt kørt lidt
på Gixx'er samme sted)

Mvh.
Mureren

Fra : MKS - 74

Dato : 21-04-07 09:34

On Sat, 21 Apr 2007 08:58:25 +0200, "Mureren"
<mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote:

>R6 og Gixx'eren er de bedste på bane

Det er måske så værd at præcisere, at der var nu ikke tale om (=at det
skulle læses som), hvis cyklerne skulle anvendes til ren bane (så
vælger man vel ingen af de nævnte, men en helt 3. model idag jo), men
derimod _primært_ gadecykler, hvor det måske indgik i planerne, at den
senere skulle anvendes til lidt bane ala trackdays i et 90-10-mønster
eller lign, så kunne man _måske_ overveje de 2 nævnte, istedet for
PC35'eren, der IMO er klart bedste rene gadecykel.

Fra : Armand

Dato : 21-04-07 16:23

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af de nævnte, men en helt 3. model idag jo), men derimod _primært_
> gadecykler.....PC35'eren, der IMO er klart bedste rene gadecykel.

I forlængelse af mit tidligere egalitets-indlæg, vil jeg påstå at selv på
bane vil det være de færreste forundt at kunne mærke mærkbar forskel på
600/4'erne, samt at det ikke er entydigt hvorledes at man i givet fald måtte
opfatte forskellighederne.
Ud fra den forskellighed der er i 600-klassementet er selv de hårde hunde
indenfor motorcykelsporten langtfra enige, ellers ville hele startfeltet jo
have samme farve :-|

Ergo:
Køb med hjertet (i den grad at bankforbindelsen tillader)!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 21-04-07 17:20

On Sat, 21 Apr 2007 17:22:47 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>Ud fra den forskellighed der er i 600-klassementet er selv de hårde hunde
>indenfor motorcykelsporten langtfra enige, ellers ville hele startfeltet jo
>have samme farve :-|

Hæ - Også der kommer jo andre faktorer end bare lige at købe cyklerne,
ind i billedet, men tæl f.eks antal cykler i 2007 WSS-feltet (de
allerhårdeste hunde?) .

Ducati 749R - 2 stk

Sutte GSX-R600 - 2 stk

Kawasaki ZX-6R - 4 stk

Yamaha YZF-R6 - 13 stk

***CBR600RR*** - 18 stk

Og vil man vinde, bør man have en Ten Kate CBR6

Så absolut konsensus nej, men man fornemmer da en vis bias .

Men lidt et sidespor, specielt som gadecykler er der bestemt IMO en
betydelig forskel i brugsværdien (hvad de forskellige cykler er gode
til) og det afhænger derfor af, hvad man skal bruge dem til og hvad
man vurderer af henholdsvis større eller mindre værdi - At det er
egalt, hvad man vælger i 600-klassen, bare fordi de fleste er rigtig
gode til meget, er jeg bestemt ikke enig i. At man derimod sagtens
kan/bør vælge med hjertet er jeg helt enig i!

Fra : MKS - 74

Dato : 23-04-07 23:12

On Sat, 21 Apr 2007 18:19:42 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>Og vil man vinde, bør man have en Ten Kate CBR6

Og nu er der søreme intet mindre end 3 :

"The fifth round of the 2007 World Supersport Championship at Assen
will see HANNspree Ten Kate Honda contest its home race with a
formidable line-up of three riders. Defending champion Sébastien
Charpentier returns from injury to battle for the title alongside
current series leader Kenan Sofuoglu and Valencia stand-in Andrew
Pitt.

HANNspree Ten Kate Honda made the decision to run a three-man team
following Pitt's impressive performance in Spain. The Australian rider
crossed the finish line in second position behind Sofuoglu to secure a
spectacular one-two finish for the team. Pitt will be able to offer
invaluable support for the two permanent riders in the continuing
development of the new Honda CBR600RR.

After securing his third race win of the season in Spain, Sofuoglu
heads to Assen with a stunning 95-point championship lead - a huge 44
points clear of second place rider Fabien Foret. Although not
complacent, the Turkish rider is confident that he can do his team
proud once again in The Netherlands this weekend.

Sébastien Charpentier has been undergoing an intensive rehabilitation
programme since his free practice crash at Donington Park just over
three weeks ago. He has made a good recovery from his pelvic and
coccyx injuries and is looking forward to making a triumphant return
to the Supersport series.

Ronald ten Kate, Team Manager:
"Assen is a special event for us as it is our home round. The riders
know how important it is to us and so they see it as their home round
also. We have Sébastien back for Assen, which makes us truly happy. It
has been very strange racing without him because he has been a part of
the team for so long. I'm sure he will give it 100% to make a
remarkable return to the championship.

"Assen is a track with good memories for Kenan as he got his first
ever Supersport win there last year. I know that he will be giving it
his all again this year. For Assen, we have decided to bring in a
wingman to support and two top gun riders. Andrew impressed us a lot
in Valencia so we see this as thank you to him for all his efforts. He
is able to do some very important testing work on the new CBR600RR,
which is still in the early stages of development. All in all, we are
ready to race. we are ready for Assen!"

Kenan Sofuoglu
"I am still feeling very happy about the results in Valencia and want
to thank the team once again for all the hard work that went into
achieving the win. I am focusing on the future and I just want to keep
getting good, consistent results for the team. This race is important
because it is the home race for Ten Kate. I won here last year, so I
am confident about the track, but I know that anything can happen so
I'm just going to keep my head down and concentrate on bringing in the
points."

Sébastien Charpentier
"I am feeling a lot better and I'll be coming to Assen with a clear
mind. I'm determined to be back at the front and I just want to forget
the beginning of the season and concentrate on the future. The
championship is long and I'm going to give it everything I've got to
get back the title."

Andrew Pitt:
"I am really happy to be riding for HANNspree Ten Kate Honda again. I
had a great time in Valencia and I felt like I worked well with the
guys so it's an honour to be asked to ride in Assen. I understand how
important this race is for the team so I'm going to come and do my
absolute best - let's hope we can go one better than Valencia and see
a full HANNspree Ten Kate line-up on the podium."

Fra : Armand

Dato : 20-04-07 18:26

"tom" <toms@boholte.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for lidt hjælp - står og kigger på ny cykel men kan satme
> ikke beslutte mig .....................

Hvis man læser de stedse forekommnede 600-shootout's er forskellene indenfor
klassen så marginale at enhver mærkefanatiker vil kunne bortforklare bladets
konklusioner!
Derfor er der ingen fejl i at købe en 600/4 med hjertet, hvadenten det er
navnet på tanken eller farven der gør udslaget :-|

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 20-04-07 19:10

On Fri, 20 Apr 2007 19:25:42 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>Hvis man læser de stedse forekommnede 600-shootout's er forskellene indenfor
>klassen så marginale at enhver mærkefanatiker vil kunne bortforklare bladets
>konklusioner!

Men her er de nu relativt forskellige, idet de nævnte modeller nærmest
spænder over en 5-6 årig udviklingsperiode...PC35'eren er som skrevet
i slutningen af dens modellevetid og f.eks dens nutidige counterpart
PC40'eren er temmelig forskellig herfra (også i pris) .

>Derfor er der ingen fejl i at købe en 600/4 med hjertet, hvadenten det er
>navnet på tanken eller farven der gør udslaget :-|

Det er vel aldrig en fejl at vælge med hjertet, uanset hvad - Men når
man ikke ved _hvad_ hjertet siger.... .

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-04-07 19:04

rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:

> Nope, Jens, men smag og behag

Jaja, Rikkart

> [...]
> det røde felt egentlig kedelig. Uanset om den blev kørt gennem
> gearene eller startet i andet gear for siden at blive skiftet til

Jeg synes selv at det er meget rart med at motoren virker i et meget
bredt område, og jeg kører ikke mc for vibrationernes skyld Jeg
synes at 4-cylindrede motorer er glimrende

Det ærgrer mig i øvrigt lidt at der er så få V4-cykler, for sådan en
motor er nu herlig, og så lyder den fantastisk

> ..nej tak, så er en en-cylindret eller v-motor, hvor
> karakteristikken ændrer sig op gennem omdrejningerne, mere
> charmerende IMHO

Det er da sjovt nok og kan sikkert også kaldes charme, men det er jo
ikke ligefrem en fordel for kørslen.

Selvom jeg synes at V2-dyrkelsen er lidt fjollet overvejer jeg i
øvrigt at købe en SV1000S. Først skal jeg dog lige prøve en, og
se om jeg overhovedet kan holde vibrationerne ud.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Richard

Dato : 23-04-07 18:31

Jes Vestervang wrote:

> Jeg synes selv at det er meget rart med at motoren virker i et meget
> bredt område, og jeg kører ikke mc for vibrationernes skyld Jeg
> synes at 4-cylindrede motorer er glimrende

Men en arbejdende mc-motor skal man da kunne mærke, som en af mine danske
GB- og XBR500-fæller så rammende sagde

- af nævnte grund er det oftere en af dem, han vælger til aftenturene, end
K1200RS'en...

> Det ærgrer mig i øvrigt lidt at der er så få V4-cykler, for sådan en
> motor er nu herlig, og så lyder den fantastisk

Lyden er også noget af det ejere af Honda's V4'er fremhæver - synd den
i dag kun kan købes fra ny indsvøbt i et par m2 farvet plastic

> Det er da sjovt nok og kan sikkert også kaldes charme, men det er jo
> ikke ligefrem en fordel for kørslen.

Ikke? - jo netop

> Selvom jeg synes at V2-dyrkelsen er lidt fjollet overvejer jeg i
> øvrigt at købe en SV1000S. Først skal jeg dog lige prøve en, og
> se om jeg overhovedet kan holde vibrationerne ud.

Ved ikke lige, hvor bred din Fazer er mellem dine knæ, men en V2 som
Suz'en burde være en hel del smallere der. At sidde med benene vidt spredt
som på nævnte kilogixxer tager da også noget af følingen med mc'en og
fornøjelsen ved kørslen IMHO. Der har mc'er med kun 1-2 cylindre ved sden
af hinanden en klar fordel

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-07 21:35

rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:

> Men en arbejdende mc-motor skal man da kunne mærke, som en af mine
> danske GB- og XBR500-fæller så rammende sagde

Jeg er glad, hvis bare jeg kan mærke den resulterende acceleration

> - af nævnte grund er det oftere en af dem, han vælger til
> aftenturene, end K1200RS'en...

Det kan jeg skam også godt sætte mig ind i. Det kommer jo nok også
lidt an på hvor tit man kører længere stræk. Det, der er fornøjeligt
på hyggeture kan jo være irriterende på en længere tur.

> Lyden er også noget af det ejere af Honda's V4'er fremhæver -
> synd den i dag kun kan købes fra ny indsvøbt i et par m2 farvet
> plastic

Jeg synes faktisk at den ny VFR lyder ganske vidunderlig, selv med
std. potterne. Den kører egentlig også meget godt, selvom jeg synes at
dens VTEC er lidt mislykket.

> Ikke? - jo netop

Det er nok igen det der med om man er på aftentur eller skal krydse
landet.

> Ved ikke lige, hvor bred din Fazer er mellem dine knæ, men en V2 som
> Suz'en burde være en hel del smallere der.

Jaeh, Fazeren er da lidt bred, men det er nu ikke noget der hindrer
mig i at kaste rundt med den.

> At sidde med benene vidt spredt som på nævnte kilogixxer tager da
> også noget af følingen med mc'en og fornøjelsen ved kørslen IMHO.

Jaeh, der er nok lidt om snakken, men bare den anderledes fornemmelse
i sig selv kan jo føles forkert. Vænnede du dig til den ville du nok
ikke tænke så meget over det.

> Der har mc'er med kun 1-2 cylindre ved sden af hinanden en klar
> fordel

Ja, lad os få nogle flere V4'ere
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Richard

Dato : 25-04-07 19:12

Jes Vestervang wrote:

> Jeg er glad, hvis bare jeg kan mærke den resulterende acceleration

Sådan, råt for usødet - godt for dig for så kan du jo køre på stort set
hvadsomhelst. Nå ja, du kører jo også Fazer, Jens

> Det kan jeg skam også godt sætte mig ind i. Det kommer jo nok også
> lidt an på hvor tit man kører længere stræk. Det, der er fornøjeligt
> på hyggeture kan jo være irriterende på en længere tur.

Nej det er klart, men det afhænger vel også af, hvor den længere tur går
hen, og om man fx. bare drøner ud af motorvejen, i stedet for at finde en
parallelvej med gode sving

> Jeg synes faktisk at den ny VFR lyder ganske vidunderlig, selv med
> std. potterne. Den kører egentlig også meget godt, selvom jeg synes at
> dens VTEC er lidt mislykket.

Ok, har vist ikke hørt årets model, men det med VTEC skyldes måske, at VFR
er lidt alene i sit segment og derfor bliver sammenlignet med kraftigere
cykler som Triumph Sprint ST? - eller at VTEC giver mere på hårdere
pumpede motorer som den lille, 56hk stærke CB400 SuperFour, der svjh også
var Honda's første mc med VTEC tilbage i '97?

> Det er nok igen det der med om man er på aftentur eller skal krydse
> landet.

Ja, Jylland - her i Hovedøens NØ-hjørne, hvor aftanden fra kyst til kyst
er små, klarer en 1-cyl. 500cc'er sagtens en aftentur

> Ja, lad os få nogle flere V4'ere

Netop, det er godt nok på tide at få et større udvalg af nye V4'er. Indtil
da må vi hente nogle flere af de pæne hjem fra udlandet - regner selv med
langt om længe at lande en rødstribet VF1100S fra over there. Og tænk,
ejeren vælger at sælge den i stedet for en Bandit 1200 - en rækkefirer -
fordi hans viv hellere vil køre på en nyindkøbt GW og kun giver manden lov
til at have een mc foruden den

Forstår selv sagt ikke hans valg, men det er så mit held

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Emil

Dato : 24-04-07 15:50

On 19 Apr., 22:49, tom <t...@boholte.dk> wrote:
> CBR600F '07

Denne er en cykel baseret på den tidligere F4i, men det er IKKE den
samme cykel. Det er en budget model uden fuldt justerbar affjedring.
Det var hvad jeg lige kunne se ved et hurtigt kig hos en forhandler,
om der er pillet mere af i forhold til den originale model skal jeg
ikke kunne sige.

Ellers en rigtig lækker cykel med, efter sigende, ekstrem god komfort
i forhold til andre racer cykler.

> YZF-R6 '05

Uhh, et rigtigt godt tilbud hvis du kan finde en. Lækker cykel i fin
kvalitet og med upsidedown forgaffel. Nok mit valg.

> ZXR636R '04

Kender jeg ikke så meget til, men den korte akselafstand gør den vist
meget (måske for meget) styre villig, også går den også gerne på
baghjul (af samme grund).

> GSX-R6 '07

Jaa, nok den nyeste teknik af dem alle sammen, men nok også den der er
hårdest at sidde på i længere tid af gangen (nu mindre det er på en
racerbane).

> og så det fornuftige valg: SV650K6S '06.

Super fornuftig, men nok lidt kedelig hvis du kommer fra en GS500.

Mvh.

Emil (med brækket hånd og metalstang i foden)

Fra : MKS - 74

Dato : 24-04-07 17:13

On 24 Apr 2007 07:49:58 -0700, Emil <sofushansen@gmail.com> wrote:

>Denne er en cykel baseret på den tidligere F4i, men det er IKKE den
>samme cykel. Det er en budget model uden fuldt justerbar affjedring.

Hvordan afgjorde du det? Bagdæmperen ligner en fuldt justerbar std
F4i-enhed (MBWE11), forgaflen har jeg dog ikke lige set på 07'eren.

Fra : tom

Dato : 24-04-07 17:46

> YZF-R6 '05
> ZXR636R '04
> GSX-R6 '07
droppet pga kørestilling - den er jeg vist for magelig til at pendle

> CBR600F '07
> SV650K6S '06.

Så er der disse to tilbage, hjertet siger CBR, fornuften siger SV. Men
hvad har fornuften at skulle sige - den kan få lov at reagere i bilen
når det regner
Det ender nok med en CBR600 - tror jeg vil finde mig en i løbet af
ugen eller weekenden og se den an.

En af de fordelene ved MC'er er jo at de ikke taber ret meget i værdi,
så man kan jo altid sende den på brugtmarkedet næste forår hvis man
skulle være så uheldig at fortryde
Hellere en tidlig beslutning og en lang sæsson, end den perfekte
beslutning sidste på sæssonen. Der kommer jo altid en ny maskine der
er bedre...

Tak for hjælpen.

- Tom

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-04-07 00:06

> Sådan, råt for usødet - godt for dig for så kan du jo køre på stort
> set hvadsomhelst.

Jaeh, det kan jeg egentlig. Jeg kan også sove på en madras med en ært
under, modsat andre

Jeg kan egentlig lide alle mc-motor hvis moment ikke daler for meget
ved højere omdrejninger og ellers har et bredt brugbart arbejdsområde

> Nå ja, du kører jo også Fazer, Jens

Jep, den lever op til mit kriterie til fulde. Den trækker perfekt med
fuld hane i 85% af arbejdsområdet og bliver ikke træt før
omdrejningsbegrænseren nås.

> Nej det er klart, men det afhænger vel også af, hvor den længere tur
> går hen, og om man fx. bare drøner ud af motorvejen, i stedet for at
> finde en parallelvej med gode sving

Ja, det er da rigtigt, men efter fire timers svingkørsel begynder man
at sætte pris på at man kan fokusere på svingene frem for
gearkassen. Det nød jeg især på min Norge-tur.

> [...]
> på hårdere pumpede motorer som den lille, 56hk stærke CB400
> SuperFour, der svjh også var Honda's første mc med VTEC tilbage i

Min anke er at motoren ændrer karakter for brat i området omkring 7k
rpm. Det er da meget fornøjeligt (næsten 2takteragtigt) når man
krudter den af, men ligger man i det omdrejningstal i et sving er det
en anelse distraherende. Ikke at det gør så meget, men det harmonerer
ikke så godt med VFR-helstøbtheden. Det ekstra bundtræk systemet
skulle give lod jeg ikke mærke til, og så er det jo pludselig teknik
for teknikkens skyld.

> Netop, det er godt nok på tide at få et større udvalg af nye V4'er.

Jep, jeg håber lidt at MotoGP-trenden slår igennem, selvom der nok går
nogle år inden det vandrer fra racerne over i det mere normale cykler
a la Fazer.

> Indtil da må vi hente nogle flere af de pæne hjem fra udlandet -
> regner selv med langt om længe at lande en rødstribet VF1100S fra
> over there.

Fin cykel! Held og lykke med importbureaukratiet :-/

> Og tænk, ejeren vælger at sælge den i stedet for en Bandit 1200 - en
> rækkefirer - fordi hans viv hellere vil køre på en nyindkøbt GW og
> kun giver manden lov til at have een mc foruden den

Mon ikke han bliver klogere (og køber en Fazer)

> Forstår selv sagt ikke hans valg, men det er så mit held

Det er jo det
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R