Gjelder disse regler også MC?
Fra : Gunnar Langfjord

Dato : 17-04-07 18:16

http://www.workindk.dk/Bil_til_dk

En jeg har pratet med skal flytte fra UK...
--
No present ride - Venter på "Det Store Stygge Svarte Beistet"!
dod# 6804 V-SRI# 411 Squidfactor 21.256 NMCU# 8262 ØMK# 203

Fra : Anders Majland

Dato : 17-04-07 18:25

Ja - Det vil sikkert bliver uhyrligt dyrt at indregistrere den på danske
plader. Men sålænge han kun bruger den på lukkede baner behøver han ikke
indregisterede den.

Hvis han vælger at betale dansk afgift er det eneste positive at han vil
kunne få en del af den refunderet igen når/hvis han flytter ud af landet med
den igen.

Men hvis hans ophold er midlertidig karakter og han stadig har addresse i UK
er jeg ikke nok inde i reglerne om han kan slippe en kort periode. Mener at
der er en eller anden 3 måneders grænse som nogle udlandsdanskere bruger...

/Anders Majland

Fra : Gunnar Langfjord

Dato : 17-04-07 19:00

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> dengte løs på
tastaturet sitt og forfattet:

> [...]
>indregisterede den.
>
>Hvis han vælger at betale dansk afgift ...

Det står:

"Brugte biler, der har været registreret i et andet EU-land, kan
indføres moms- og toldfrit på betingelse af, at bilen har kørt mere end
6.000 km og er mere end 6 måneder gammel.

Brugte biler kan dog også indføres moms- og toldfrit på betingelse af,
at bilens ejer har ejet og benyttet bilen de seneste 6 måneder.

Der skal fremlægges et udenlandsk registreringsbevis samt dokumentation
for, at ejeren har boet uden for EU i en sammenhængende periode på
mindst 12 måneder.

Bilen må ikke sælges, pantsættes eller udlejes i de første 12 måneder
efter indførslen. For nærmere oplysning kontakt de nærmeste regionale
told- og skattemyndigheder."

Må han betale noe som helst?

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-04-07 19:14

Gunnar Langfjord wrote:

> [...]
>
> Bilen må ikke sælges, pantsættes eller udlejes i de første 12 måneder
> efter indførslen. For nærmere oplysning kontakt de nærmeste regionale

Ja - registreringsafgift af værdien. Teksten angiver bare at man regner
køretøjer med mindre end 6000km for nye - med de tilhørende moms og
toldregler.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 17-04-07 23:18

> Ja - registreringsafgift af værdien. Teksten angiver bare at man regner
> køretøjer med mindre end 6000km for nye - med de tilhørende moms og
> toldregler.

En grov tommelfingeregel er at afgiften er ca 2/3 af brugtprisen hos en
dansk forhandler. Så prøv evt at finde noget der linger på www.dba.dk og
bliv chokeret over afgiftens størrelse

Fra : Armand

Dato : 18-04-07 00:06

"Gunnar Langfjord" <gl@dod.no> skrev i en meddelelse

> Det står:...................................
> Må han betale noe som helst?

Derved at den har været registreret i UK, er der ikke længere told og moms
på indførslen, medmindre at den er så ny som under 6000km.
Han slipper ikke for at indregistrere den på danske plader, hvilket koster
ham ca. 60% af hvad tilsvarende motorcykler koster på gaden i DK (kig priser
www.dba.dk) og dét kan umiddelbart virke overvældende, men det er
efterhånden blevet en dansk folkesport selv at importere brugte køretøjer
fra (typisk) Tyskland, så det kan udemærket svare sig i forhold til at sælge
i UK og senere købe en tilsvarende dansk motorcykel :-|

Skriftet om ikke at måtte sælge i en periode efter gælder kun hvis han har
motorcyklen med som rejsegods fra et land udenfor EU og derfor har fået
afslag i told og moms på grund af reglen om rejsegods. tilflytter man fra et
andet EU-land er der ingen told og moms, hvorfor man heller ikke får nogen
rabat og derfor ikke bliver bundet i en efterfølgende periode.

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-04-07 07:58

Anders Majland wrote:
> [...]
> addresse i UK er jeg ikke nok inde i reglerne om han kan slippe en
> kort periode. Mener at der er en eller anden 3 måneders grænse som

2 eller 3... vist nærmere noget med at man skal have haft
udlandsadresse/ophold i 10 ud af de sidste 12 måneder... og ingen andre end
ham må føre køretøjet...

/jim

Fra : Armand

Dato : 18-04-07 18:08

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> 2 eller 3... vist nærmere noget med at man skal have haft
> udlandsadresse/ophold i 10 ud af de sidste 12 måneder... og ingen andre
> end ham må føre køretøjet...

Blandes der ikke noget med udlandsanskere ind hér?
Eller er dét egalt efter at linien syd for Kruså er blevet en amtsgrænse??

--
Armand.