Skift af gas kabel
Fra : christian.neess@gmai~

Dato : 17-04-07 08:46

Jeg var så uheldig at mit gaskabel smuttede på vej til arbejde
så det skal jo lige skiftes en tur.
Nogen der har nogen erfaring hvor bøvlet det er på en kawasaki gpz
500.

Synes det ligenede man skulle under tanken, skal man ha den af, eller
hvor meget skal der skilles ad?

Mvh
Christian

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-04-07 09:41

christian.neess@gmail.com wrote:
> Nogen der har nogen erfaring hvor bøvlet det er på en kawasaki gpz
> 500.

Jeg har ER-5 som jo er næsten magen til.

> Synes det ligenede man skulle under tanken, skal man ha den af, eller

Yep.

> hvor meget skal der skilles ad?

Mit knækkede ved ca 12.000 så jeg fik mekanikeren til det da der alligevel
skulle stilles ventiler etc og tanken derfor skulle af alligevel.

/jim

Fra : christian.neess@gmai~

Dato : 17-04-07 10:46

Men det skulle ikke være synderligt besværligt at lige tage tanken af
selv og sætte et nyt på?
eller er man der ude hvor man river håret af, og skal forbi en
mekanikker?

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-04-07 12:16

christian.neess@gmail.com wrote:
> Men det skulle ikke være synderligt besværligt at lige tage tanken af
> selv

Jeg droppede at tage tanken af da jeg skulel skifte tændrør. Jeg løsnede
den, og løftede den og skubbede den til side. Men alle de der gummislanger
osv ved karburator<->benzinhane det turde jeg ikke kaste mig ud i efter jeg
havde løsnet et par stykker af dem.

Såe. Det er let nok. Hvis man er to, eller man ikke er bange for ridser....
Den ene kan så lige holde tanken mens man lægger kablerne på plads. Og så på
med tanken igen og så fastgøre kablerne. Du skal have sædet af først, så
skrue plasticsidedækslerne af, og så skyde tanken bagud.

> og sætte et nyt på?

Det aner jeg så ikke....

/jim

Fra : Armand

Dato : 17-04-07 23:45

<christian.neess@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Men det skulle ikke være synderligt besværligt at lige tage tanken af
> selv og sætte et nyt på?
> eller er man der ude hvor man river håret af, og skal forbi en
> mekanikker?

At tage tanken af er en ganske overskuelig operation, ikke mindst eftersom
at dét er nødvendigt for de fleste servicerings-opgaver!

Slangevirvar?
Bensinhanen har en tynd og en tyk slange, som man ikke kan løbe forkert i!
Tanken har sikkert(*) yderligere to tynde slanger á vandafløb fra
tankdækslets bund og lufttilgang/overløb for tanken - Den ene er fra
fabrikken markeret med en farvet plet på tanken ved den ene stuts og
tilsvarende bånd omkring den matchende slange, ellers er det enkelt at
markere på samme vis med f.eks. et par strips om slange hhv stuts!
Er der tankmåler på? Ifald er der så også lige stikket til dén at skille ad
før endelig fjernelse af tanken!

(*):
á som det så ud på min samtidigt udviklede GPZ900R, med samme type
tankdæksel!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-04-07 07:53

Armand wrote:
> Er der tankmåler på? Ifald er der så også lige stikket til dén at
> skille ad før endelig fjernelse af tanken!

Åh ja... nu husker jeg... det var dét stik der gav mine afmonteringsplaner
dødsstødet (sammen med benzin-luft-retur-virvaret).

Men det kan da godt være det er noget nemmere hvis du har en kammi til at
holde tanken imens.

Husk lige at lade os vide hvordan det gik, Christian !

/jim

Fra : christian.neess@gmai~

Dato : 17-04-07 13:27

On 17 Apr., 13:15, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:

> [...]
> med tanken igen og så fastgøre kablerne. Du skal have sædet af først, så
> skrue plasticsidedækslerne af, og så skyde tanken bagud.

Jeg tror jeg alliere mig med en der lige kan holde tanken, med et par
filt handskaer
og så må jeg se hvor bøvlet det er. Så spare man da lige en plovmand
til mekanikkeren

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-04-07 06:37

Synes det ligenede man skulle under tanken, skal man ha den af, eller
hvor meget skal der skilles ad?

Tanken skal af. Ellers er det forholdsvis lige til. Bemærk at det
returgaskabel som MC nøglen sælger/solgte ikke passer, men er for langt.
Undersøg lige om længden passer før du bevidst løs skifter.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1

Fra : christian.neess@gmai~

Dato : 18-04-07 08:54

> Husk lige at lade os vide hvordan det gik, Christian !
>
> /jim

Ville gerne selv ha monteret kablet, er jo lidt hyggeligere selv at
bikse med tingene.
Men da min tid desværre er knap, har jeg valgt at få det monteret.

For hvem kan undvære sin mc ind til næste weekend. Jeg kunne ikke