"Dyhrberg" <Mads_Dyhrberg@hotmail.com> wrote in
news:1176730610.915134.68370@y5g2000hsa.googlegroups.com:
> Hej!
>
> Jeg er ny på siden og har nu i et par uger fulgt lidt med i de mange
> gode indlæg. Det ser ud til at folk herinde ikke blot har en stor
> viden indenfor mc-området men også er villige til at øse ud af den
> viden - og jeg mangler altså lige nu noget viden
>
> Jeg startede på en Suzuki GSXR 250(baby-modellen), som jeg havde i
> perioden 2002-2003. Jeg startede med at læse og pengene var derfor
> mere til cykel end kværn. Men da man kun lever en gang, og jeg nu hver
> eneste sommer, siden jeg solgte den, har savnet at have en mc, har jeg
> taget et (alt for stort)lån og besluttet, at jeg ikke endnu en sommer
> vil undvære mc.
> Jeg har derfor købt en Suzuki GSXR 600 K1 i Tyskland, som jeg får
> leveret indenfor en uges tid - yeeehaaa
>
> 1) Jeg ved, der er digital temperaturmåler på denne mc, men min
> viden om det rent mekaniske og tekniske kan ligge på et meget lille
> sted. Hvor varm skal den derfor være, inden jeg kan køre af sted? Og
> hvor varm inden jeg kan "skyde den af"?
Start den, tag hjelm og hansker på, og kør. Hold øje med hvor
temp.måleren lægger sig stabilt. Så får du en ide om drift temp.
Nogle siger at olien er varm efter 10-20 km kørsel, alt afhængig af
årstid.
> 2) Når jeg nu modtager mc'en, og kort tid efter får smidt pladerne
> på, er der så nogle ting, I vil mene, jeg skal være opmærksom
> på/undersøge/ passe på, inden jeg sætter mig op kører?
Jeg ville ofre en ny gang olie/oliefilter, så ved du hvornår det er
skiftet. Bremsevæsken var måske også værd at tjekke. Den skal være
gennemsigtig, og ikke brun! Kølervæsken er ofte overset, men bør også
skiftes fra tid til anden.
Tændrør og luftfilter ville jeg også skifte.
Nu skiver du ikke om der er servicebog med. Er der det kan du jo se hvad
der er tjekket/skiftet, og hvornår.