DR500: meget hård kickstarter
Fra : essalj

Dato : 16-04-07 10:46

Hejsa.

Her den anden dag var min kickstarter pludselig meget hårdere end den
plejer. Det lykkedes mig at trampe eller nærmere hoppe den igang ved
at sætte cyklen på støttefod og kravle op på den. Derfra kunne jeg
sætte af på venstre fodhviler og kanalisere al energi over i
kickstarteren, og efter 10-15 hop kom der liv i den.
Der er vidst noget med en decompression-lever, der løfter ventilerne
så den er nemmere at kicke, så jeg forestiller mig det er her den er
gal. Men med mine (desværre stadig) ringe evner indenfor mekanik er
jeg lidt i tvivl om hvad jeg kan gøre og hvordan. Og selvfølgelig om
det kunne være noget andet der er galt.

Alle indspark modtages med stor glæde.

Med venlig hilsen

lasse

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-04-07 17:42

Her den anden dag var min kickstarter pludselig meget hårdere end den
plejer. Det lykkedes mig at trampe eller nærmere hoppe den igang ved
at sætte cyklen på støttefod og kravle op på den.

Hej Lasse

Det er din dekomprimeringmekanisme der er mystisk. Det er sikkert kablet der
er sprunget.

Få det fixet! Dit sidestøtteben og din kickstarter kan ikke holde til
misbruget.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1

Fra : essalj

Dato : 17-04-07 06:55

Tak for svaret Bager. Er det en lille let ting jeg selv burde kunne
klare?

Lasse

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-04-07 06:06

> Er det en lille let ting jeg selv burde kunne klare?

Hej Lasse

Æhh? Se om kablet er sprunget? Det skulle jeg mene. At skifte det er heller
ikke svært. Det er bare et problem at komme til bag ved motoren.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1

Fra : essalj

Dato : 20-04-07 09:25

On 18 Apr., 07:06, "Jens Jacob Bager Jensen"

> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Hej Bager.

Kablet er sprunget som du sagde.
Har du et til salg?
Kan jeg køre på mc'en uden at ødelægge den, hvis jeg med hånden
trækker i dekomp.mekanismen inden jeg kicker?

Med venlig hilsen

Lasse Jeremiassen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-04-07 06:41

Kablet er sprunget som du sagde.
Har du et til salg?
Kan jeg køre på mc'en uden at ødelægge den, hvis jeg med hånden
trækker i dekomp.mekanismen inden jeg kicker?

Hej Lasse

Jeg har ikke et dekomprimeringskabel liggende. Du kan godt aktivere det
manuelt.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1

Fra : essalj

Dato : 01-05-07 22:25

Hej Bager.

Så er det kommet nyt kabel på og den kører igen.
Tak for svarene.

Mvh Lasse