/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg glæder mig.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 11:44

Kl. 00:00 søndag nat sluttede mine 3 ugers ferie.

Det betyder i praksis, at telefonen kan ringe når som helst, om at
embedet kalder.

Da jeg ikke er nogen udpræget tryghedsnarkoman, véd jeg ikke en
hujende fis om, hvor turen går hen, eller for den sags skyld, hvornår.

Men hvorfor nu ordlyden i topic?

Ud og kæmpe med den øvrige trafik.

Ud og kæmpe med diverse myndigheder.

Ud og kæmpe om en plads at parkere på, når man skal hvile og sove.

Kort sagt den samme trummerum som tilforn.

Hvad bliver så sommerens tema?

Det samme som altid.

Genere så mange campister som muligt.

Opføre mig alternativt (i forhold til mange kolleger), i trafikken.
Dvs. køre fornuftigt og hensynsfuldt overfor andre, men samtidigt med
det overordnede mål, at pakkerne skal frem på en tid, så der ikke
bliver vrøvl med dét.

De to temaer kan sagtens forenes, idet campingfolket kun pelses på
parkerings- og rastepladser.

Det er sandsynligvis ubegribeligt for mange, men det er altså fedt at
køre hjemmefra for at udføre en opgave, og derefter være sin egen
herre, og kun skulle udføre de opgaver der kommer ind via SMS.

I morgen Helsinki, og næste week-end måske Dublin, Paris eller Prag.
Det véd man aldrig.

Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Mr J.. (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Mr J..


Dato : 23-04-07 11:54

> Det er sandsynligvis ubegribeligt for mange, men det er altså fedt at
> køre hjemmefra for at udføre en opgave, og derefter være sin egen
> herre, og kun skulle udføre de opgaver der kommer ind via SMS.
>
> I morgen Helsinki, og næste week-end måske Dublin, Paris eller Prag.
> Det véd man aldrig.
>
> Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.

Kan jeg godt forstå, jeg har i mange år sagt at det gad jeg godt prøve i et
år bare, mangler bare hængerkortet..
Bare for at se verden fra en anden vinkel, nu har jeg set den fra så mange
andre vinkler snart..
Vi kan jo bytte job i et års tid

Mvh
Morten



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 12:29

On Mon, 23 Apr 2007 12:53:45 +0200, "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote:

>> Det er sandsynligvis ubegribeligt for mange, men det er altså fedt at
>> køre hjemmefra for at udføre en opgave, og derefter være sin egen
>> herre, og kun skulle udføre de opgaver der kommer ind via SMS.
>>
>> I morgen Helsinki, og næste week-end måske Dublin, Paris eller Prag.
>> Det véd man aldrig.
>>
>> Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.
>
>Kan jeg godt forstå, jeg har i mange år sagt at det gad jeg godt prøve i et
>år bare, mangler bare hængerkortet..

>--

Det er bare med at komme i gang. Der mangler chauffører ad helvede
til. Hellere i dag end i morgen.

>--

>Bare for at se verden fra en anden vinkel, nu har jeg set den fra så mange
>andre vinkler snart..

Ja, man har jo det forcromede overblik fra sådan et førerhus.

Og en lille sight-seeing med bussen ind til byen er også en mulighed
de fleste steder. Det går jo ikke at tage lastbilen, af hensyn til
køre- og hviletidsreglerne.

>--

>Vi kan jo bytte job i et års tid

>--

Jeg véd ikke hvad du laver, men det er sikkert ikke noget jeg kan
finde ud af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mr J.. (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Mr J..


Dato : 23-04-07 12:46

>>--
>
> Det er bare med at komme i gang. Der mangler chauffører ad helvede
> til. Hellere i dag end i morgen.

hehe lønnen skal jo gerne matche det jeg får nu, hvad tjener i, i gennemsnit
ca ??

>
>>Vi kan jo bytte job i et års tid
>
>>--
>
> Jeg véd ikke hvad du laver, men det er sikkert ikke noget jeg kan
> finde ud af.

Er IT nørd, webprogammering og sw ditribution osv osv

Mvh
Morten



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 13:04

On Mon, 23 Apr 2007 13:46:03 +0200, "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote:

>>>--
>>
>> Det er bare med at komme i gang. Der mangler chauffører ad helvede
>> til. Hellere i dag end i morgen.
>
>hehe lønnen skal jo gerne matche det jeg får nu, hvad tjener i, i gennemsnit
>ca ??

>--

Det tror jeg ikke er et stort problem.

>--

Det er jo meget forskelligt. Nogen kører mere end andre, og nogen
kører på lokumsaftaler. De sætter altid penge til.

Min egen skattepligtige indkomst sidste år lød på lige godt 450.000
kr.

>--

>>>Vi kan jo bytte job i et års tid
>>
>>>--
>>
>> Jeg véd ikke hvad du laver, men det er sikkert ikke noget jeg kan
>> finde ud af.
>
>Er IT nørd, webprogammering og sw ditribution osv osv

>--

Jeg vil ikke røre skidtet med en ildtang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Lucky (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Lucky


Dato : 23-04-07 17:27

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:go7p23pr1dh6ofu937ngdr6dg9e1uqeqb2@4ax.com...

> Min egen skattepligtige indkomst sidste år lød på lige godt 450.000
> kr.

Pænt :)
Har I stadig alternative fradrag som dobbelt husførelse mm. således,
at bundlinien ser bedre ud end for os andre almindelige dødelige, der
skulle være heldige og oppebære en tilsvarende hyre...



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 17:38

On Mon, 23 Apr 2007 16:27:01 GMT, "Lucky" <Slet@ingen.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:go7p23pr1dh6ofu937ngdr6dg9e1uqeqb2@4ax.com...
>
>> Min egen skattepligtige indkomst sidste år lød på lige godt 450.000
>> kr.
>
>Pænt :)
>Har I stadig alternative fradrag som dobbelt husførelse mm. således,
>at bundlinien ser bedre ud end for os andre almindelige dødelige, der
>skulle være heldige og oppebære en tilsvarende hyre...

>--

Undskyld, jeg har sjusket.

Skattepligtig indkomst ca. 350.000 kr. og så det der udetillæg ca.
100.000 kr.

Og ja, jeg klager heller ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Lucky (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Lucky


Dato : 23-04-07 17:51

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:n4op23liut8omu9423cci1f9q9lomaarjp@4ax.com...

> Undskyld, jeg har sjusket.
> Skattepligtig indkomst ca. 350.000 kr. og så det der udetillæg ca.
> 100.000 kr.

Er sidstnævnte på nogen måde beskattet?
(undskyld, hvis jeg spørger dumt)



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 17:54

On Mon, 23 Apr 2007 16:51:21 GMT, "Lucky" <Slet@ingen.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:n4op23liut8omu9423cci1f9q9lomaarjp@4ax.com...
>
>> Undskyld, jeg har sjusket.
>> Skattepligtig indkomst ca. 350.000 kr. og så det der udetillæg ca.
>> 100.000 kr.
>
>Er sidstnævnte på nogen måde beskattet?
>(undskyld, hvis jeg spørger dumt)

>--

Nej, det er skattefrit.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-07 18:01

On Mon, 23 Apr 2007 18:53:32 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Mon, 23 Apr 2007 16:51:21 GMT, "Lucky" <Slet@ingen.dk> wrote:
>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:n4op23liut8omu9423cci1f9q9lomaarjp@4ax.com...
>>
>>> Undskyld, jeg har sjusket.
>>> Skattepligtig indkomst ca. 350.000 kr. og så det der udetillæg ca.
>>> 100.000 kr.
>>
>>Er sidstnævnte på nogen måde beskattet?
>>(undskyld, hvis jeg spørger dumt)
>
>>--
>
>Nej, det er skattefrit.

Når jeg tænker på, hvad du bliver budt rundt omkring - og de dejligt
"nemme" arbejdstider er din indtjening dig vel undt. Jeg er glad for
at se, at det kan svare sig at køre lastbil i stedet for dagpenge
--
Ivan Madsen
med en OES i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 22:52

On Mon, 23 Apr 2007 19:01:02 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>On Mon, 23 Apr 2007 18:53:32 +0200, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
>>On Mon, 23 Apr 2007 16:51:21 GMT, "Lucky" <Slet@ingen.dk> wrote:
>>
>>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:n4op23liut8omu9423cci1f9q9lomaarjp@4ax.com...
>>>
>>>> Undskyld, jeg har sjusket.
>>>> Skattepligtig indkomst ca. 350.000 kr. og så det der udetillæg ca.
>>>> 100.000 kr.
>>>
>>>Er sidstnævnte på nogen måde beskattet?
>>>(undskyld, hvis jeg spørger dumt)
>>
>>>--
>>
>>Nej, det er skattefrit.
>
>Når jeg tænker på, hvad du bliver budt rundt omkring - og de dejligt
>"nemme" arbejdstider er din indtjening dig vel undt. Jeg er glad for
>at se, at det kan svare sig at køre lastbil i stedet for dagpenge

>--

En reaktion som din, varmer til gengæld utroligt meget.

Man kan jo selv regne ud hvor meget man er hjemmefra, idet
godtgørelsen pr. udedøgn er lige i underkanten af 400 kr.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-07 17:06

On Mon, 23 Apr 2007 23:51:46 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Mon, 23 Apr 2007 19:01:02 +0200, Ivan Madsen <> wrote:
>
>>On Mon, 23 Apr 2007 18:53:32 +0200, Folmer Rasmussen
>><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>>
>>>On Mon, 23 Apr 2007 16:51:21 GMT, "Lucky" <Slet@ingen.dk> wrote:
>>>
>>>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>>>news:n4op23liut8omu9423cci1f9q9lomaarjp@4ax.com...
>>>>
>>>>> Undskyld, jeg har sjusket.
>>>>> Skattepligtig indkomst ca. 350.000 kr. og så det der udetillæg ca.
>>>>> 100.000 kr.
>>>>
>>>>Er sidstnævnte på nogen måde beskattet?
>>>>(undskyld, hvis jeg spørger dumt)
>>>
>>>>--
>>>
>>>Nej, det er skattefrit.
>>
>>Når jeg tænker på, hvad du bliver budt rundt omkring - og de dejligt
>>"nemme" arbejdstider er din indtjening dig vel undt. Jeg er glad for
>>at se, at det kan svare sig at køre lastbil i stedet for dagpenge
>
>>--
>
>En reaktion som din, varmer til gengæld utroligt meget.
>
>Man kan jo selv regne ud hvor meget man er hjemmefra, idet
>godtgørelsen pr. udedøgn er lige i underkanten af 400 kr.

Det er mange dage uden for hjemmet.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:42

Folmer Rasmussen skrev:
> Man kan jo selv regne ud hvor meget man er hjemmefra, idet
> godtgørelsen pr. udedøgn er lige i underkanten af 400 kr.
>
Lige en rettelse. Sidste år var den 417,- kr/døgn. I år er den 427 kr/døgn.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Uffe Bærentsen (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-04-07 09:14


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:rfpp2358vpdg4rluim99it6bb571qkiq30@4ax.com...


> Ivan Madsen
> med en OES i huset
> brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
> op bag den mørke ende - og klappes over det hele

og hvad er så en OES?
Det kan jo være både hund og kat
(ser noget sjovt ud, hund i den ene ende og kat i den anden




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-07 17:07

On Tue, 24 Apr 2007 10:13:39 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:rfpp2358vpdg4rluim99it6bb571qkiq30@4ax.com...
>
>
>> Ivan Madsen
>> med en OES i huset
>> brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
>> op bag den mørke ende - og klappes over det hele
>
>og hvad er så en OES?
>Det kan jo være både hund og kat
>(ser noget sjovt ud, hund i den ene ende og kat i den anden

Det er en forkert signatur - for en Old English Sheepdog, også
kendt som pelsdyret.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:40

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Undskyld, jeg har sjusket.
>>> Skattepligtig indkomst ca. 350.000 kr. og så det der udetillæg ca.
>>> 100.000 kr.
>> Er sidstnævnte på nogen måde beskattet?
>> (undskyld, hvis jeg spørger dumt)
> Nej, det er skattefrit.
>
Jeg har det så lidt anderledes. Jeg får den fulde løn og trækker selv
fradraget fra. Det bevirker bl.a. at jeg også får feriepenge at den del
af lønnen.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Mogens (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-04-07 05:48

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0tn3s$1nev$2@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg har det så lidt anderledes. Jeg får den fulde løn og trækker selv
> fradraget fra. Det bevirker bl.a. at jeg også får feriepenge at den del af
> lønnen.

Det er jo ikke så ringe endda - lønniveauet.



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 07:43

Mogens skrev:
>> Jeg har det så lidt anderledes. Jeg får den fulde løn og trækker selv
>> fradraget fra. Det bevirker bl.a. at jeg også får feriepenge at den del af
>> lønnen.
> Det er jo ikke så ringe endda - lønniveauet.
>
Nej det er det ikke - hvis man kan finde sig i at være hjemmefra hele ugen.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Uffe Bærentsen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-04-07 17:04


"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
news:462c9c7b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> >>--
> >
> > Det er bare med at komme i gang. Der mangler chauffører ad helvede
> > til. Hellere i dag end i morgen.
>
> hehe lønnen skal jo gerne matche det jeg får nu, hvad tjener i, i
gennemsnit
> ca ??
>
> >
> >>Vi kan jo bytte job i et års tid
> >
> >>--
> >
> > Jeg véd ikke hvad du laver, men det er sikkert ikke noget jeg kan
> > finde ud af.
>
> Er IT nørd, webprogammering og sw ditribution osv osv

Så er forskellen jo ikke så forfærdelig stor.
Folmer disrtibuerer garanteret også en hel del software,
han ved det bare ikke.
IT nørd?
Han kan da finde ud af at skrive her.
Så er der jo bare den der progammering tilbage.
Er det noget med Pro Gaming?
Så kan han sikkert også være med der.







--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-07 16:20


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9q5p23tr2s30deup66p9sgnodpg2dbdltv@4ax.com...
> On Mon, 23 Apr 2007 12:53:45 +0200, "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote:
>
>>Kan jeg godt forstå, jeg har i mange år sagt at det gad jeg godt prøve i
>>et
>>år bare, mangler bare hængerkortet..
>
>>--
>
> Det er bare med at komme i gang. Der mangler chauffører ad helvede
> til. Hellere i dag end i morgen.

Det er faktisk slet ikke så slemt. Der var en mindre misforståelse i
nyhederne engang, hvor de sagde at der manglede ca. 6000 chauffører i DK.
Det var lidt af en læsefejl, idet det rigtige tal er ca 600.
Jeg går iøvrigt og leger lidt med tanken om at blive vognmand (det er i bund
og grund bare en chauffør der har mistet forstanden).
Jeg har fået smadret min skulder, så jeg er nød til at finde noget gods, som
kan tages med elhund eller som bliver læsset og losset.
Mvh Tommy



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 16:30

On Mon, 23 Apr 2007 17:20:13 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:9q5p23tr2s30deup66p9sgnodpg2dbdltv@4ax.com...
>> On Mon, 23 Apr 2007 12:53:45 +0200, "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote:
>>
>>>Kan jeg godt forstå, jeg har i mange år sagt at det gad jeg godt prøve i
>>>et
>>>år bare, mangler bare hængerkortet..
>>
>>>--
>>
>> Det er bare med at komme i gang. Der mangler chauffører ad helvede
>> til. Hellere i dag end i morgen.
>
>Det er faktisk slet ikke så slemt. Der var en mindre misforståelse i
>nyhederne engang, hvor de sagde at der manglede ca. 6000 chauffører i DK.
>Det var lidt af en læsefejl, idet det rigtige tal er ca 600.
>Jeg går iøvrigt og leger lidt med tanken om at blive vognmand (det er i bund
>og grund bare en chauffør der har mistet forstanden).

>--

Det er også noget jeg har tænkt på. Dog ikke af samme årsager som dig.

>--

>Jeg har fået smadret min skulder, så jeg er nød til at finde noget gods, som
>kan tages med elhund eller som bliver læsset og losset.

>--

Det er godt med dig.

Hvis jeg ikke husker galt, så kører du i de pæne gule med et rødt
logo, ikk'?

Og hvis det er rigtigt, så véd jeg, at der fra gamle dage, da der var
tjenestemænd ansat, blev opereret med et begreb der hed "restsygedage"
)

Det er vel sådan noget du er blevet ramt af?

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-07 16:41


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4vjp23131iv2rnvnv6q42choas53sben35@4ax.com...
> On Mon, 23 Apr 2007 17:20:13 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
> wrote:
>
>>Jeg har fået smadret min skulder, så jeg er nød til at finde noget gods,
>>som
>>kan tages med elhund eller som bliver læsset og losset.
>
>>--
>
> Det er godt med dig.
>
> Hvis jeg ikke husker galt, så kører du i de pæne gule med et rødt
> logo, ikk'?

Jowjow, den er god nok. Men det er altså ikke alle der er ansat som
tjenestemænd (eller særlingene, som vi kalder dem - de er ikke længere
tj.mænd, men på særlig overenskomst på tj.mændslignende vilkår)

> Og hvis det er rigtigt, så véd jeg, at der fra gamle dage, da der var
> tjenestemænd ansat, blev opereret med et begreb der hed "restsygedage"
> )

> Det er vel sådan noget du er blevet ramt af?

ja, gid det var sådan. Men én har altså været på en skitur, der faldt knap
så heldigt ud. Vi skulle lige prøve nogen racerkælke, så med 120 km/t tog
jeg den udover kanten, for at undvige ham foran, som var ved at vælte. Den
der ismur, der skal holde folk på rette spor, virker ikke når der kommer en
_voksen_ mand med så høj hastighed (regn om aftenen og frost om natten, så
går det _meget_ stærkt)
Tænk, jeg havde tegnet forsikring på kælken og der skete ikke en skid med
den, uretfærdigt ik?
Min skulder er derimod ødelagt, kan ikke løfte armen til mere end ca. 55
grader og så gør det rigtig ondt - ligesom hvis jeg skal løfte noget - så
elhund eller container er vist vejen frem for mig. Spørgsmålet er om man kan
finde noget gods, hvis man nu tager det åndsvage kursus?

Mvh Tommy
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 17:30

On Mon, 23 Apr 2007 17:40:52 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
wrote:


>
>ja, gid det var sådan. Men én har altså været på en skitur, der faldt knap
>så heldigt ud. Vi skulle lige prøve nogen racerkælke, så med 120 km/t tog
>jeg den udover kanten, for at undvige ham foran, som var ved at vælte. Den
>der ismur, der skal holde folk på rette spor, virker ikke når der kommer en
>_voksen_ mand med så høj hastighed (regn om aftenen og frost om natten, så
>går det _meget_ stærkt)

>--

På daværende tidspunkt var du måske en lille smule ked af, at
slingrebremsen er blevet afskaffet.

>--

>Tænk, jeg havde tegnet forsikring på kælken og der skete ikke en skid med
>den, uretfærdigt ik?

>--

Sådan er det bare. Det er ham Murphy.

Hvis du har alt forsikret , sker der aldrig en ski', men prøv at sige
forsikringen op, så skal du bare se.

Af samme grund er man også stavnsbundet til lotterisedler. Hvis man
lader dem gå tilbage så udkommer de straks med den store gevinst, og
man kan stadig huske nummeret.

>--


>Min skulder er derimod ødelagt, kan ikke løfte armen til mere end ca. 55
>grader og så gør det rigtig ondt - ligesom hvis jeg skal løfte noget - så
>elhund eller container er vist vejen frem for mig. Spørgsmålet er om man kan
>finde noget gods, hvis man nu tager det åndsvage kursus?

>--

Det er absolut ikke noget problem, men ring rundt til de forskellige
speditører. De vil allesammen sige: Kan du begynde i morgen?

Det skal du ikke lade dig anfægte af, men du skal derimod høre om,
hvilken type trækker de har mest brug for osv.

Det er jo dumt at investere i en to-akslet trækker, hvis det er en
tre-akslet de vil have.

Personligt ville jeg ikke vælge containerkørsel, da det er
akkordkørsel, og desuden er det der havnesjov unødigt bureaukratisk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:36

TBJ skrev:
> ja, gid det var sådan. Men én har altså været på en skitur, der faldt knap
> så heldigt ud. Vi skulle lige prøve nogen racerkælke, så med 120 km/t tog
> jeg den udover kanten, for at undvige ham foran, som var ved at vælte. Den
> der ismur, der skal holde folk på rette spor, virker ikke når der kommer en
> _voksen_ mand med så høj hastighed (regn om aftenen og frost om natten, så
> går det _meget_ stærkt)
> Tænk, jeg havde tegnet forsikring på kælken og der skete ikke en skid med
> den, uretfærdigt ik?
> Min skulder er derimod ødelagt, kan ikke løfte armen til mere end ca. 55
> grader og så gør det rigtig ondt - ligesom hvis jeg skal løfte noget - så
> elhund eller container er vist vejen frem for mig. Spørgsmålet er om man kan
> finde noget gods, hvis man nu tager det åndsvage kursus?
>
Hvis du skal ind til "den evige hvile" hedder det "Container". Der er
det værste du kommer til at lave at lukke dørene op på containeren.

Du har intet med godset at gøre. Ja du må slet ikke komme i containeren
under læsningen.

Og så bliver noget af det vanskeligste at få hold på at få hold på at
bakke med hhv 20', 30' og 40' trailere.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Mogens (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-04-07 05:50

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0tmqs$1nev$1@newsbin.cybercity.dk...

> Hvis du skal ind til "den evige hvile" hedder det "Container". Der er det
> værste du kommer til at lave at lukke dørene op på containeren.
> Og så bliver noget af det vanskeligste at få hold på at få hold på at
> bakke med hhv 20', 30' og 40' trailere.

Til det 350.000 kr om året plus 100.000 skattefrit?
I så fald helt ude i hampen, IMO...



Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 07:45


"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
news:znAYh.39564$E02.15894@newsb.telia.net...
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:f0tmqs$1nev$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Hvis du skal ind til "den evige hvile" hedder det "Container". Der er det
>> værste du kommer til at lave at lukke dørene op på containeren.
>> Og så bliver noget af det vanskeligste at få hold på at få hold på at
>> bakke med hhv 20', 30' og 40' trailere.
>
> Til det 350.000 kr om året plus 100.000 skattefrit?
> I så fald helt ude i hampen, IMO...

Rolig nu. Folmer har ikke en 37 timers arbejdsuge, kan jeg fortælle. De
100000 kan du dividere med 417, så har du antal døgn som han har været væk
hjemmefra (239 dage) så er det pludselig slet ikke så vild en løn, vel. Læg
dertil (eller træk fra, om du vil) du udgifter der er forbundet med at være
væk hjemmefra så meget (det er ikke småpenge)
Mvh Tommy



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 07:53

Mogens skrev:
>> Hvis du skal ind til "den evige hvile" hedder det "Container". Der er det
>> værste du kommer til at lave at lukke dørene op på containeren.
>> Og så bliver noget af det vanskeligste at få hold på at få hold på at
>> bakke med hhv 20', 30' og 40' trailere.
> Til det 350.000 kr om året plus 100.000 skattefrit?
> I så fald helt ude i hampen, IMO...
>
De 100.000 får du ikke oveni når du kører herhjemme. Der får du en løn
og så trækker du selv udefradraget fra på selvangivelsen.

Men ((100000-5100)*0,4) 37960,- kr er også en slags penge.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Folmer Rasmussen (06-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-05-07 21:42

On Sat, 28 Apr 2007 04:49:35 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:f0tmqs$1nev$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Hvis du skal ind til "den evige hvile" hedder det "Container". Der er det
>> værste du kommer til at lave at lukke dørene op på containeren.
>> Og så bliver noget af det vanskeligste at få hold på at få hold på at
>> bakke med hhv 20', 30' og 40' trailere.
>
>Til det 350.000 kr om året plus 100.000 skattefrit?
>I så fald helt ude i hampen, IMO...

>--

Hvis det er sådan, at der gnaver en lille misundelse i dig, eller
sådan noget, kunne du jo bare have læst videre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 07-05-07 05:12

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:nafs33h2neohj1hd3td3fr0qr62ina0m8q@4ax.com...

> Hvis det er sådan, at der gnaver en lille misundelse i dig, eller
> sådan noget, kunne du jo bare have læst videre.

Næ, jeg er ikke misundelig Folmer. Så kunne jeg jo blot ha'
fortsat med arbejdet, jeg havde indledt (trucker)



Folmer Rasmussen (07-05-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-05-07 10:39

On Mon, 07 May 2007 04:11:56 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:nafs33h2neohj1hd3td3fr0qr62ina0m8q@4ax.com...
>
>> Hvis det er sådan, at der gnaver en lille misundelse i dig, eller
>> sådan noget, kunne du jo bare have læst videre.
>
>Næ, jeg er ikke misundelig Folmer. Så kunne jeg jo blot ha'
>fortsat med arbejdet, jeg havde indledt (trucker)

>--

Så forstår jeg ikke helt din kommentar.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (08-05-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 08-05-07 20:00

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:erst33l532lmvbuhsq62vq643nflbb0inj@4ax.com...

> Så forstår jeg ikke helt din kommentar.

Indsats og aflønning hænger ikke sammen - derfor.



Uffe Bærentsen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-04-07 17:00


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4vjp23131iv2rnvnv6q42choas53sben35@4ax.com...

> Hvis jeg ikke husker galt, så kører du i de pæne gule med et rødt
> logo, ikk'?

DHL?






--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 17:18

On Mon, 23 Apr 2007 18:00:28 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:4vjp23131iv2rnvnv6q42choas53sben35@4ax.com...
>
>> Hvis jeg ikke husker galt, så kører du i de pæne gule med et rødt
>> logo, ikk'?
>
>DHL?
>
>
>

>--

Nix, Uffe.

Det du til alle tider har troet var den gule fare, er kineserne.

Det er det ikke. Det er postvæsenet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Uffe Bærentsen (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-04-07 09:16


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:gump23ttuk4ubkd0n5roa152jk8il5ria5@4ax.com...

> >> Hvis jeg ikke husker galt, så kører du i de pæne gule med et rødt
> >> logo, ikk'?
> >
> >DHL?
> >
> >
> >
>
> >--
>
> Nix, Uffe.
>
> Det du til alle tider har troet var den gule fare, er kineserne.
>
> Det er det ikke. Det er postvæsenet.

Hmmmmm, begge kører ofte som om de kom for sent til deres egen begravelse






--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-07 12:04


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:462dbcb3$0$52092$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det er det ikke. Det er postvæsenet.
>
> Hmmmmm, begge kører ofte som om de kom for sent til deres egen begravelse
>

Nåda. Efter hvad jeg ved, kører postdanmarks lastbiler ikke hurtigere end
alle de andre lastbiler (dvs 87-90 km/t)

Damn, jeg hader at blive offer for de meget subjektive generaliseringer.
Tommy



Folmer Rasmussen (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-04-07 13:11

On Tue, 24 Apr 2007 13:04:05 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
wrote:

>
>"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:462dbcb3$0$52092$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Det er det ikke. Det er postvæsenet.
>>
>> Hmmmmm, begge kører ofte som om de kom for sent til deres egen begravelse
>>
>
>Nåda. Efter hvad jeg ved, kører postdanmarks lastbiler ikke hurtigere end
>alle de andre lastbiler (dvs 87-90 km/t)
>
>Damn, jeg hader at blive offer for de meget subjektive generaliseringer.

>--

Klap bare hesten.

Jeg tror at folks opfattelse af PostDanmarks kørevaner stammer helt
tilbage fra dengang der pludseligt kom en Nimbus med sidevogn farende
op over fortovet, for at tømme en postkasse.

De blev senere afløst af den legendariske Renault 4, som sateme også
fik prygl.

Det dukker iøvrigt hele tiden op i min underbevidsthed, at hver gang
der er nogen der kritiserer franske biler, så tænker jeg:

De skulle bare vide hvad de egentlig kan holde til.

Desuden har du nok et andet billede af hvordan Posten fører sig frem,
end det vi har herovre i Hovedstaden.

Herovre køres der frisk til.

For at berolige dig, tror jeg folk flest tænker under 3.5 tons, når de
tænker på Posten.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-07 15:41


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1jsr235r6r0l5tgoseolci5i8ijn6b8v54@4ax.com...
>
> Klap bare hesten.
Ok, det gør jeg så...

> Jeg tror at folks opfattelse af PostDanmarks kørevaner stammer helt
> tilbage fra dengang der pludseligt kom en Nimbus med sidevogn farende
> op over fortovet, for at tømme en postkasse.

Ja, og det er der generaliseringerne dukker op. For der er vel næppe nogen
der har set en FH12 køre rundt og tømme postkasser.

> De blev senere afløst af den legendariske Renault 4, som sateme også
> fik prygl.

Vi er da enige om at kassetømmerne har travlt og kører som sådan. Men at det
bliver til at ansatte ved postdk kører som om de har stjålet køretøjet, vil
jeg bare ik lige have siddende på mig. Jeg gør mig umage for at hjælpe
trafikken til at glide og kører pænt, så gider jeg bare ikke få skudt sådan
noget i skoene.
Det er det samme med breve der forsvinder. Pludselig er ansatte ved posten
en stor omgang tyveknægte. Der er bare ingen journalister der gider nævne at
det næsten udelukkende er brevforsendelser der forsvinder. Og det kan godt
være der er nogen der stjæler et brev, men størstedelen forsvinder helt
sikkert ved slutbrugeren. Lad mig lige komme med en underbygning af min
påstand:
Jeg har en bekendt som sælger printerblæk på nettet. Da der blev lavet om i
portoen for breve og indført maxibreve osv, fik han en kæmpe besparelse,
fordi han før var nød til at sende som pakker.
Men da han overgik til maxibreve, var der lige pludselig mange forsendelser
der ikke nåede frem. Så klagede folk og ville have en ny blækpatron. MEN når
så han ringde dem op og sagde at han ville kontakte deres lokale postbud og
bede ham komme forbi - så skulle mange folk lige pludselig liiiiige se efter
om den havde forputtet sig imellem reklamerne eller konen havde taget i mod
eller... fakta var at kun 8,3 ud af 100 fastholdt deres krav om en ny
forsendelse når de blev ringet op. Ud af det konkluderer jeg at over 90 % af
de forsvundne forsendelser faktisk bare er havnet hos en uærlig modtager...

> Det dukker iøvrigt hele tiden op i min underbevidsthed, at hver gang
> der er nogen der kritiserer franske biler, så tænker jeg:
>
> De skulle bare vide hvad de egentlig kan holde til.
Jeg tror det var engang at de enkle biler kunne holde til 1000 forskellige
chauffører. Spørg bare leasingselskaberne...

> Desuden har du nok et andet billede af hvordan Posten fører sig frem,
> end det vi har herovre i Hovedstaden.
Haha, det er jo generelt og ikke bare postansatte. Nej, spøg til side - jeg
kommer da til Brøndby ret ofte, så jeg ser da lidt
>
> Herovre køres der frisk til.
Jeg syntes da ikke lastbilerne suser rundt. Faktisk syntes jeg at mange af
deres chauffører er ualmindeligt dovne

> For at berolige dig, tror jeg folk flest tænker under 3.5 tons, når de
> tænker på Posten.

Ja, generalisering..

Mvh Tommy

Ps, hvorfor tager du så ikke det vognmandskursus? Så ku vi da mødes og tage
det i Vejle



Per Henneberg Kriste~ (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-04-07 08:49

TBJ wrote:

> Det er det samme med breve der forsvinder.

Hvad med de lortefrimærker Posten sælger - de falder af i putipostkassen og
så får man et brev ind ad døren at man har glemt bla bla bla ... der var
ingen opkrævning med, "man" ved åbenbart at frimærkeslikning ikke hjælper
meget på vedhæftningsevnen (lige som på en bil - så er vi topic igen :)).

> Jeg syntes da ikke lastbilerne suser rundt. Faktisk syntes jeg at
> mange af deres chauffører er ualmindeligt dovne

>> For at berolige dig, tror jeg folk flest tænker under 3.5 tons, når
>> de tænker på Posten.

Det er faktisk ikke så mange år siden Posten var i pressen fordi dækkene på
deres lastbiler ikke holdt nær så lang tid som dækkene på andre lastbiler
....

--
Per, Esbjerg



Ukendt (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-07 11:51


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:462f0803$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> TBJ wrote:
>
>> Det er det samme med breve der forsvinder.
>
> Hvad med de lortefrimærker Posten sælger - de falder af i putipostkassen
> og så får man et brev ind ad døren at man har glemt bla bla bla ... der
> var ingen opkrævning med, "man" ved åbenbart at frimærkeslikning ikke
> hjælper meget på vedhæftningsevnen (lige som på en bil - så er vi topic
> igen :)).

Jeg aner ikke en skid om frimærker. Jeg er lastbilchauffør for sørensen...

> Det er faktisk ikke så mange år siden Posten var i pressen fordi dækkene
> på deres lastbiler ikke holdt nær så lang tid som dækkene på andre
> lastbiler

Jeg kender ikke til undersøgelsen du taler om, men jeg vil da generelt sige
at man skal huske at sammenligne æbler med æbler og ikke med pærer. Der er
himmelvid forskel på dæk, på deres kvalitet og holdbarhed.

Jeg tror såmænd ikke jeg bruger mere dæk end mine kon/kolleger. Jeg laver
meget sjældent hjulspin (det er kun når der ligger sne på div. ramper rundt
omkring) og min bil er sjældent tungt læsset - så alt i alt, må jeg da tro
at jeg faktisk har et slid på dæk, der ligger under gennemsnittet...
Mvh Tommy



Per Henneberg Kriste~ (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-04-07 16:18

TBJ wrote:

> Jeg tror såmænd ikke jeg bruger mere dæk end mine kon/kolleger. Jeg
> laver meget sjældent hjulspin (det er kun når der ligger sne på div.
> ramper rundt omkring) og min bil er sjældent tungt læsset - så alt i
> alt, må jeg da tro at jeg faktisk har et slid på dæk, der ligger
> under gennemsnittet...

Det er noget med at sving kan gennemkøres med normal lav hastighed og
postens høje ;)

--
Per, Esbjerg



Ukendt (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-07 16:56


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:462f7114$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er noget med at sving kan gennemkøres med normal lav hastighed og
> postens høje ;)

Ja, jeg kan da "prale" med at jeg en gang kørte med et frys/køleskab på en
palle der stod alene uden at være fastgjort på nogen måde. Normalt ville jeg
have spændt det fast, men det var altså glippet i en omgang forvirring. Nå,
men det blev fragtet fra Aalborg til Århus - og det stod fint op da jeg kom
til Århus - og der skal man da igennem 3 rundkørsler mm...
såee!!!
Tommy



Per Henneberg Kriste~ (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-04-07 18:36

TBJ wrote:

> Ja, jeg kan da "prale" med at jeg en gang kørte med et frys/køleskab
> på en palle der stod alene uden at være fastgjort på nogen måde.
> Normalt ville jeg have spændt det fast, men det var altså glippet i
> en omgang forvirring. Nå, men det blev fragtet fra Aalborg til Århus
> - og det stod fint op da jeg kom til Århus - og der skal man da
> igennem 3 rundkørsler mm... såee!!!

Du glemte at fortælle den kun var 30 cm høj ;)

--
Per, Esbjerg



Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 08:12


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:462fe1f3$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> TBJ wrote:
>
>> Ja, jeg kan da "prale" med at jeg en gang kørte med et frys/køleskab
>> på en palle der stod alene uden at være fastgjort på nogen måde.
>> Normalt ville jeg have spændt det fast, men det var altså glippet i
>> en omgang forvirring. Nå, men det blev fragtet fra Aalborg til Århus
>> - og det stod fint op da jeg kom til Århus - og der skal man da
>> igennem 3 rundkørsler mm... såee!!!
>
> Du glemte at fortælle den kun var 30 cm høj ;)

Ja, jeg ved godt i er lidt underlige i Esbjerg. Det må være for meget
søluft.
Men et 30 cm køl/fryseskab?
Næh nej... det var skam et fullsize (mon ikke det er omkring 180 cm?)
Mvh Tommy



Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:55

TBJ skrev:
>>> Ja, jeg kan da "prale" med at jeg en gang kørte med et frys/køleskab
>>> på en palle der stod alene uden at være fastgjort på nogen måde.
>>> Normalt ville jeg have spændt det fast, men det var altså glippet i
>>> en omgang forvirring. Nå, men det blev fragtet fra Aalborg til Århus
>>> - og det stod fint op da jeg kom til Århus - og der skal man da
>>> igennem 3 rundkørsler mm... såee!!!
>> Du glemte at fortælle den kun var 30 cm høj ;)
> Ja, jeg ved godt i er lidt underlige i Esbjerg. Det må være for meget
> søluft.
> Men et 30 cm køl/fryseskab?
> Næh nej... det var skam et fullsize (mon ikke det er omkring 180 cm?)
>
Hæ, jeg har et der end ikke er 20 cm høj.

Det sidder i skuffen under køjen i lastbilen. (Og er nærmest blevet
erstattet af en køleboks, da det alligevel ikke kan indeholde mad nok
til hele ugen.)

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Uffe Bærentsen (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 26-04-07 09:20


"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:462f79f7$0$52136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:462f7114$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det er noget med at sving kan gennemkøres med normal lav hastighed og
>> postens høje ;)
>
> Ja, jeg kan da "prale" med at jeg en gang kørte med et frys/køleskab på en
> palle der stod alene uden at være fastgjort på nogen måde. Normalt ville
> jeg have spændt det fast, men det var altså glippet i en omgang
> forvirring. Nå, men det blev fragtet fra Aalborg til Århus - og det stod
> fint op da jeg kom til Århus - og der skal man da igennem 3 rundkørsler
> mm...
> såee!!!
> Tommy

Kære Tommy

Enlig svale gør altså stadig ingen sommer.




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-07 16:37


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46306097$0$52165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kære Tommy
>
> Enlig svale gør altså stadig ingen sommer.

Næh nej, det kan du have ret i. Men som jeg fremfører andetsteds i tråden,
er en del af mit job også at holde øje med hvordan det går for postens biler
i trafikken og jeg ser altså sjældent et problem. Sidste gang var faktisk
helt tilbage til snestormen, hvor en kollega kørte forbi en forulykket bil
med tilskadekomne. (det gør han så nok heller aldrig igen)
Mvh Tommy



Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:58

TBJ skrev:
>> Enlig svale gør altså stadig ingen sommer.
> Næh nej, det kan du have ret i. Men som jeg fremfører andetsteds i tråden,
> er en del af mit job også at holde øje med hvordan det går for postens biler
> i trafikken og jeg ser altså sjældent et problem. Sidste gang var faktisk
> helt tilbage til snestormen, hvor en kollega kørte forbi en forulykket bil
> med tilskadekomne. (det gør han så nok heller aldrig igen)
>
Har I førstehjælp som krav?

Hvis man er først på stedet gør det selvfølgelig ingen forskel. Men er
der andre vil man oftest blot være i vejen, medmindre man gode evner udi
førstehjælpen.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 07:55


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0to4a$1nev$6@newsbin.cybercity.dk...
>>. Sidste gang var faktisk helt tilbage til snestormen, hvor en kollega
>>kørte forbi en forulykket bil med tilskadekomne. (det gør han så nok
>>heller aldrig igen)
>>
> Har I førstehjælp som krav?
>
> Hvis man er først på stedet gør det selvfølgelig ingen forskel. Men er der
> andre vil man oftest blot være i vejen, medmindre man gode evner udi
> førstehjælpen.

Nej det har vi ikke. Men for ikke så længe siden var alle chaufførerne på en
uges kursus, hvor der var førstehjælp inkluderet.
Den pågældende chauffør havde været på kurset.
Han var ikke først til stede, det var undertegnede. Men han havde endog
meget svært ved at komme forbi pga min lastbil og sne. Jeg stod alene med 2
svært tilskadekomne.
Jeg syntes der er flere ting der er kritisable i hans gøren (eller mangel på
samme):
Han kørte forbi et ulykkessted uden at tjekke om der var brug for hans
hjælp - der var 2 biler, den forulykkede og min.
Han kørte forbi en kollega, som holder _midt_ på motorvejen med
katastrofeblinket tændt uden at spørge om der var brug for hjælp

Han svar da jeg kaldte ham til en samtale dagen efter var at han "ikke fik
løn for at hjælpe andre ud af deres selvskabte problemer".

Mvh Tommy



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 09:42

TBJ skrev:
>>> . Sidste gang var faktisk helt tilbage til snestormen, hvor en kollega
>>> kørte forbi en forulykket bil med tilskadekomne. (det gør han så nok
>>> heller aldrig igen)
>> Har I førstehjælp som krav?
>> Hvis man er først på stedet gør det selvfølgelig ingen forskel. Men er der
>> andre vil man oftest blot være i vejen, medmindre man gode evner udi
>> førstehjælpen.
> Nej det har vi ikke. Men for ikke så længe siden var alle chaufførerne på en
> uges kursus, hvor der var førstehjælp inkluderet.
> Den pågældende chauffør havde været på kurset.
> Han var ikke først til stede, det var undertegnede. Men han havde endog
> meget svært ved at komme forbi pga min lastbil og sne. Jeg stod alene med 2
> svært tilskadekomne.
> Jeg syntes der er flere ting der er kritisable i hans gøren (eller mangel på
> samme):
> Han kørte forbi et ulykkessted uden at tjekke om der var brug for hans
> hjælp - der var 2 biler, den forulykkede og min.
> Han kørte forbi en kollega, som holder _midt_ på motorvejen med
> katastrofeblinket tændt uden at spørge om der var brug for hjælp
> Han svar da jeg kaldte ham til en samtale dagen efter var at han "ikke fik
> løn for at hjælpe andre ud af deres selvskabte problemer".
>
Ok, når det ovenikøbet er en af "ens egne" der er holdt ind holder man
selvfølgelig for at se om man kan hjælpe. Uanset antallet af andre.

Om ikke andet så for at se om det er kollegaen det er galt med.

Og så må alt, incl. posten, vente.

(Kører han hos Jer mere?)

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 15:18


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0v1c8$2d55$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ok, når det ovenikøbet er en af "ens egne" der er holdt ind holder man
> selvfølgelig for at se om man kan hjælpe. Uanset antallet af andre.

Ja, alt andet er en utrolig dårlig kollega.

> Om ikke andet så for at se om det er kollegaen det er galt med.
Ja, når der nu kun holder 2 biler, så er det vel meget naturligt at stoppe
og tjekke om der er brug for hjælp. Han var alligevel nede og køre under 2
km/t for at mase sig forbi min sættevogn, som stod på skrå. Hvis han havde
gidet at kigge ud af vinduet, havde han set at jeg var i gang med yde
førstehjælp til 1, mens en anden hang ud af forruden på varevognen.

> Og så må alt, incl. posten, vente.
Det er vigtigt at posten når frem. Men det er tords alt kun post. Ikke
organer eller sådan noget

> (Kører han hos Jer mere?)

Nej, han sagde selv op efter nogen måneder. Men han var da heller ikke
populær. Han havde en utrolig kedelig holdning til situationen - så meget at
jeg meldte ham til politiet for episoden. De overvejde en betinget
frakendelse, men det endte kun med en bøde.
Det var måske lige så ukollegialt som hans opførsel, men han var så lidt
forstående for situationens alvor, til gengæld var han meget provokerende
omkring det.Og situationen ude på motorvejen var temmelig alvorlig. Den ene
var bevistløs hele tiden og havde hjertestop 2 gange, mens den anden var i
chok og stærkt blødende. Ikke så spændende at stå med alene i snestorm kl. 5
om morgenen. det tog ivrigt næsten 20 min for politi at komme frem og et par
minutter mere for ambulancen. Det var nogen meget lange minutter.

Mvh Tommy



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 17:58

TBJ skrev:

>> (Kører han hos Jer mere?)
> Nej, han sagde selv op efter nogen måneder. Men han var da heller ikke
> populær. Han havde en utrolig kedelig holdning til situationen - så meget at
> jeg meldte ham til politiet for episoden. De overvejde en betinget
> frakendelse, men det endte kun med en bøde.
> Det var måske lige så ukollegialt som hans opførsel, men han var så lidt
> forstående for situationens alvor, til gengæld var han meget provokerende
> omkring det.Og situationen ude på motorvejen var temmelig alvorlig. Den ene
> var bevistløs hele tiden og havde hjertestop 2 gange, mens den anden var i
> chok og stærkt blødende. Ikke så spændende at stå med alene i snestorm kl. 5
> om morgenen. det tog ivrigt næsten 20 min for politi at komme frem og et par
> minutter mere for ambulancen. Det var nogen meget lange minutter.
>
Jeg kan ikke se noget ukollegialt i det fra din side.

Desværre bliver vi aldrig fri for den slags "kolleger".

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Mogens (26-04-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-04-07 16:43

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46306097$0$52165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Enlig svale gør altså stadig ingen sommer.
OG, "liden tue kan vælte stort læs" :)



Uffe Bærentsen (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 27-04-07 11:21


"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
news:UL3Yh.39414$E02.15733@newsb.telia.net...
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46306097$0$52165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Enlig svale gør altså stadig ingen sommer.
> OG, "liden tue kan vælte stort læs" :)

Så er køretøjet joi nok læsset forkert i forvejen


Men Tommy kan jo både læsse og køre forsigtigt.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:58

Mogens skrev:
>> Enlig svale gør altså stadig ingen sommer.
> OG, "liden tue kan vælte stort læs" :)
>
Og både tuerne og svalerne er kommet.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:53

TBJ skrev:
>> Det er noget med at sving kan gennemkøres med normal lav hastighed og
>> postens høje ;)
> Ja, jeg kan da "prale" med at jeg en gang kørte med et frys/køleskab på en
> palle der stod alene uden at være fastgjort på nogen måde. Normalt ville jeg
> have spændt det fast, men det var altså glippet i en omgang forvirring. Nå,
> men det blev fragtet fra Aalborg til Århus - og det stod fint op da jeg kom
> til Århus - og der skal man da igennem 3 rundkørsler mm...
> såee!!!
>
Jamen så ville du jo egne dig til at køre "Grænsefisk" hvis det ikke var
for det med den skulder.

Der har du høje og lave paller mellem hinanden. Og ingen mulighed for at
sikre dem medmindre du har 15-20 støttestænger (og det er der ingen der
har). Så tilbage er der blot at køre efter hvordan ens læs er.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 07:57


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0tnrr$1nev$4@newsbin.cybercity.dk...
> TBJ skrev:
>>> Det er noget med at sving kan gennemkøres med normal lav hastighed og
>>> postens høje ;)
>> Ja, jeg kan da "prale" med at jeg en gang kørte med et frys/køleskab på
>> en palle der stod alene uden at være fastgjort på nogen måde. Normalt
>> ville jeg have spændt det fast, men det var altså glippet i en omgang
>> forvirring. Nå, men det blev fragtet fra Aalborg til Århus - og det stod
>> fint op da jeg kom til Århus - og der skal man da igennem 3 rundkørsler
>> mm...
>> såee!!!
>>
> Jamen så ville du jo egne dig til at køre "Grænsefisk" hvis det ikke var
> for det med den skulder.
>
> Der har du høje og lave paller mellem hinanden. Og ingen mulighed for at
> sikre dem medmindre du har 15-20 støttestænger (og det er der ingen der
> har). Så tilbage er der blot at køre efter hvordan ens læs er.

Ja, ikke sjovt at køre med den slags til Sverige, hvor de virkelig går op i
om godset er surret korrekt. Men en køletrailer kommer jeg aldrig til at
køre med! Sikke en larm. jeg sover _så_ let i lastbilen at det er sjældent
jeg får mere end 3-4 timer.
Mvh Tommy



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 09:46

TBJ skrev:
>> Jamen så ville du jo egne dig til at køre "Grænsefisk" hvis det ikke var
>> for det med den skulder.
>> Der har du høje og lave paller mellem hinanden. Og ingen mulighed for at
>> sikre dem medmindre du har 15-20 støttestænger (og det er der ingen der
>> har). Så tilbage er der blot at køre efter hvordan ens læs er.
> Ja, ikke sjovt at køre med den slags til Sverige, hvor de virkelig går op i
> om godset er surret korrekt. Men en køletrailer kommer jeg aldrig til at
> køre med! Sikke en larm. jeg sover _så_ let i lastbilen at det er sjældent
> jeg får mere end 3-4 timer.
>
Man kan lære det.

Min første italienstur med køletrailer forgik med, nok, Europas mest
larmende af slagsen.

Hjemad havde jeg et læse is til Holland. Og der er der ikke noget med
"stop/go", der skal den bare køre konstant.

Under mit ophold i Como kom det lokale politi og meddelte ar der var
blevet ringet og klaget over larmen. Fra en restaurant 2-300 m væk.

Jeg sov 1 m fra maskinen.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Uffe Bærentsen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 25-04-07 12:05


"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:462e16eb$0$52088$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:1jsr235r6r0l5tgoseolci5i8ijn6b8v54@4ax.com...
>>
>> Klap bare hesten.
> Ok, det gør jeg så...
>
>> Jeg tror at folks opfattelse af PostDanmarks kørevaner stammer helt
>> tilbage fra dengang der pludseligt kom en Nimbus med sidevogn farende
>> op over fortovet, for at tømme en postkasse.
>
> Ja, og det er der generaliseringerne dukker op. For der er vel næppe nogen
> der har set en FH12 køre rundt og tømme postkasser.
>
>> De blev senere afløst af den legendariske Renault 4, som sateme også
>> fik prygl.
>
> Vi er da enige om at kassetømmerne har travlt og kører som sådan. Men at
> det bliver til at ansatte ved postdk kører som om de har stjålet
> køretøjet, vil jeg bare ik lige have siddende på mig. Jeg gør mig umage
> for at hjælpe trafikken til at glide og kører pænt, så gider jeg bare ikke
> få skudt sådan noget i skoene.

Så tag kontakt til dem der kører post til og fra Esbjerg.
Der er nogen af dem, der ikke ved at hastighedsgrænsen er 50 km/t i Erbjerg.
Dog er den nogen steder 60 km/t.
Men det er ikke usædvanligt at jeg ser biler fra omtalte foretagende
overskride dette.
Så tag lige og klap hesten og find ud af om det nu også forholder sig som du
siger.
Det er især her jeg har oplevet det.
Har dog også oplevet det i nærhedden af Sønderborg.
At _du_ ikke kører på den måde er jo bare godt.
Men at du gider høre at andre kører råddent, det er i aller højeste grad dit
problem.

PS. Det er køretøjer over 3,5 tons jeg omtaler.




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Uffe Bærentsen (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 25-04-07 12:49


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:462f35f7$0$52133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Kan se at der manglede et: ikke

> Men at du gider høre at andre kører råddent, det er i aller højeste grad
> dit problem.

Skulle være:
Men at du ikke gider høre at andre kører råddent, det er i aller højeste
grad dit
problem.




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Ukendt (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-04-07 13:44


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:462f35f7$0$52133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så tag kontakt til dem der kører post til og fra Esbjerg.
> Der er nogen af dem, der ikke ved at hastighedsgrænsen er 50 km/t i
> Erbjerg.
> Dog er den nogen steder 60 km/t.
> Men det er ikke usædvanligt at jeg ser biler fra omtalte foretagende
> overskride dette.
> Så tag lige og klap hesten og find ud af om det nu også forholder sig som
> du siger.

Jeg tror nu nok at jeg lægger mere mærke til de gule biler end du gør. Jeg
skal ikke udtale mig om hvordan de kører lokalt i nærheden af Esbjerg, jeg
kommer der aldrig. Men fra Aalborg, Aarhus, Taulov over fyn og sjælland til
Brøndby og fra Taulov og til Tyskland tilbringer jeg 37+ timer om ugen. Og
jeg ser uhyre sjældent en postlastbil lave en elefantoverhaling eller på
anden måde køre dårligt.

Husk nu på at Postdanmark er en af de allerstørste i Danmark og fordi
bilerne er så let genkendelige fylder de nok mere i gadebilledet. Der er vel
nok omkring 1000 lastbilchauffører ansat ved postdanmark.
Jeg fornægter da ikke at der er dårlige chauffører her også - men min
erfaring er at de kører pænere ned gennemsnittet. Det er en del af _mit_
job, udover at køre (altså at tage hånd om uheldige/farlige situationer), så
jeg mener jeg er velorienteret på det punkt.


> Det er især her jeg har oplevet det.
> Har dog også oplevet det i nærhedden af Sønderborg.
> At _du_ ikke kører på den måde er jo bare godt.
> Men at du gider høre at andre kører råddent, det er i aller højeste grad
> dit problem.

Tilsyneladende er det mere dit problem end mit. Jeg har da ikke noget imod
at høre om fakta. Men generaliseringer, fordi man er modstander af store
virksomheder eller hva der ligger til grund, syntes jeg er unfair - og
derfor gør jeg opmærksom på det.
Tommy



TheTransporter (27-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 27-04-07 15:05

On Tue, 24 Apr 2007 14:11:18 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>On Tue, 24 Apr 2007 13:04:05 +0200, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
>wrote:
>
>>
>>"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>news:462dbcb3$0$52092$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>> Det er det ikke. Det er postvæsenet.
>>>
>>> Hmmmmm, begge kører ofte som om de kom for sent til deres egen begravelse
>>>
>>
>>Nåda. Efter hvad jeg ved, kører postdanmarks lastbiler ikke hurtigere end
>>alle de andre lastbiler (dvs 87-90 km/t)
>>
>>Damn, jeg hader at blive offer for de meget subjektive generaliseringer.
>
>>--
>
>Klap bare hesten.
>
>Jeg tror at folks opfattelse af PostDanmarks kørevaner stammer helt
>tilbage fra dengang der pludseligt kom en Nimbus med sidevogn farende
>op over fortovet, for at tømme en postkasse.
>
>De blev senere afløst af den legendariske Renault 4, som sateme også
>fik prygl.
>
>Det dukker iøvrigt hele tiden op i min underbevidsthed, at hver gang
>der er nogen der kritiserer franske biler, så tænker jeg:
>
>De skulle bare vide hvad de egentlig kan holde til.
>
>Desuden har du nok et andet billede af hvordan Posten fører sig frem,
>end det vi har herovre i Hovedstaden.
>
>Herovre køres der frisk til.
>
>For at berolige dig, tror jeg folk flest tænker under 3.5 tons, når de
>tænker på Posten.

Tænker sq ogå på det der store færger der pruster og stønner ude på
motorvejen når elefanterne skal overhales ;)

Men seriøst nok så kan "i" også være dejlige nok at have på vejene :P.

Specielt om vinteren når at man er på vej hjem fra et indesneet Århus
og så bliver overhalet af en lastbil med 90. Hvad gjorde man så?.
Tempostaten sættes til 90 og så ud og ligge bagved lastbilen og bruge
ham som sneplov hele vejen fra århus og til vejle :P

Og huskede at ringe til speditørfirmaet og bede dem sige tak til
chaufføren ;)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:24

TBJ skrev:
>>> Kan jeg godt forstå, jeg har i mange år sagt at det gad jeg godt prøve i
>>> et
>>> år bare, mangler bare hængerkortet..
>> Det er bare med at komme i gang. Der mangler chauffører ad helvede
>> til. Hellere i dag end i morgen.
> Det er faktisk slet ikke så slemt. Der var en mindre misforståelse i
> nyhederne engang, hvor de sagde at der manglede ca. 6000 chauffører i DK.
> Det var lidt af en læsefejl, idet det rigtige tal er ca 600.
> Jeg går iøvrigt og leger lidt med tanken om at blive vognmand (det er i bund
> og grund bare en chauffør der har mistet forstanden).
> Jeg har fået smadret min skulder, så jeg er nød til at finde noget gods, som
> kan tages med elhund eller som bliver læsset og losset.
>
Pas nu på du ikke kommer mig i vejen.

Dog har jeg ikke dårlig skulder - "kun" en nedslidt ryg. Men det
skånsomme ved jobbet ender nok op med at skulle være det samme.

P.t. kører jeg med betonelementer. Og der er der ikke nogen der regner
med at jeg skal løfte noget, så det holder ryggen til.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 08:00


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0tm4d$1mv6$3@newsbin.cybercity.dk...
>>
> Pas nu på du ikke kommer mig i vejen.
>
> Dog har jeg ikke dårlig skulder - "kun" en nedslidt ryg. Men det skånsomme
> ved jobbet ender nok op med at skulle være det samme.
>
> P.t. kører jeg med betonelementer. Og der er der ikke nogen der regner med
> at jeg skal løfte noget, så det holder ryggen til.

Ellers kan du få aftenkørsel ved mig, når jeg får erhvervet tilladelsen -
men det er måske lige lovlig langt at køre til Aalborg og hjem hver dag..
Jeg tror det skal hedde en 34 pallers trailer og så kun sælge de 33 - så er
der plads til en god elhund, så går det nok.

Men ellers er containerkørsel da oplagt..

Mvh Tommy



hanzen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 23-04-07 11:54


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9a2p23pqh6ufuoq3tjt5tkikp4is4qn12v@4ax.com...
> Kl. 00:00 søndag nat sluttede mine 3 ugers ferie.
>
> Det betyder i praksis, at telefonen kan ringe når som helst, om at
> embedet kalder.
>
> Da jeg ikke er nogen udpræget tryghedsnarkoman, véd jeg ikke en
> hujende fis om, hvor turen går hen, eller for den sags skyld, hvornår.
>
> Men hvorfor nu ordlyden i topic?
>
> Ud og kæmpe med den øvrige trafik.
>
> Ud og kæmpe med diverse myndigheder.
>
> Ud og kæmpe om en plads at parkere på, når man skal hvile og sove.
>
> Kort sagt den samme trummerum som tilforn.
>
> Hvad bliver så sommerens tema?
>
> Det samme som altid.
>
> Genere så mange campister som muligt.
>
> Opføre mig alternativt (i forhold til mange kolleger), i trafikken.
> Dvs. køre fornuftigt og hensynsfuldt overfor andre, men samtidigt med
> det overordnede mål, at pakkerne skal frem på en tid, så der ikke
> bliver vrøvl med dét.
>
> De to temaer kan sagtens forenes, idet campingfolket kun pelses på
> parkerings- og rastepladser.
>
> Det er sandsynligvis ubegribeligt for mange, men det er altså fedt at
> køre hjemmefra for at udføre en opgave, og derefter være sin egen
> herre, og kun skulle udføre de opgaver der kommer ind via SMS.
>
> I morgen Helsinki, og næste week-end måske Dublin, Paris eller Prag.
> Det véd man aldrig.
>
> Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.

Gu' gør du ej.
Det er kun noget du tror fordi du har glemt at først skal du rydde op og
kontrollere hele dytten fordi en båtnakke har tilsvinet og mishandlet *din*
bil i 3 uger.Der er hverken kontrolleret vand eller olie. Askebægeret er
fyldt og der er kaffepletter på sæderne.
God fornøjelse.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 12:19

On Mon, 23 Apr 2007 12:54:06 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
wrote:


>> Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.
>
>Gu' gør du ej.
>Det er kun noget du tror fordi du har glemt at først skal du rydde op og
>kontrollere hele dytten fordi en båtnakke har tilsvinet og mishandlet *din*
>bil i 3 uger.Der er hverken kontrolleret vand eller olie. Askebægeret er
>fyldt og der er kaffepletter på sæderne.

>--

Gu' gør jeg så. Jeg skal nemlig have en næsten ny dyt, der kun har
kørt 8.000 km. med en rengøringsfanatisk svensker som chauffør.

>--

>God fornøjelse.

>--

Af hjertet tak.

--

Venlifg hilsen
Folmer

Troels Plougmann-Ols~ (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 23-04-07 12:27

> Gu' gør jeg så. Jeg skal nemlig have en næsten ny dyt, der kun har
> kørt 8.000 km. med en rengøringsfanatisk svensker som chauffør.

Lækkert! Hvad skal du køre i?

Troels


Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 12:34

On Mon, 23 Apr 2007 13:26:58 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote:

>> Gu' gør jeg så. Jeg skal nemlig have en næsten ny dyt, der kun har
>> kørt 8.000 km. med en rengøringsfanatisk svensker som chauffør.
>
>Lækkert! Hvad skal du køre i?

>--

En MAN TGA XXL Common Rail 440 hk. Det er noget der virker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Troels Plougmann-Ols~ (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann-Ols~


Dato : 23-04-07 12:51

> En MAN TGA XXL Common Rail 440 hk. Det er noget der virker.

Det er jo stadig "kun" en 6'er

Men ja - et superlækkert køretøj. Sværmede lidt omkring en på
transportmessen i Herning

Troels


Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:16

Folmer Rasmussen skrev:
>>> Gu' gør jeg så. Jeg skal nemlig have en næsten ny dyt, der kun har
>>> kørt 8.000 km. med en rengøringsfanatisk svensker som chauffør.
>> Lækkert! Hvad skal du køre i?
> En MAN TGA XXL Common Rail 440 hk. Det er noget der virker.
>
440 hk? Hvad er det for noget bette noget?

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Mogens (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-04-07 05:52

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0tlmj$1mv6$1@newsbin.cybercity.dk...

> 440 hk? Hvad er det for noget bette noget?

Jeg synes, det er okay - i min personvogn ! :)



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 07:55

Mogens skrev:
>> 440 hk? Hvad er det for noget bette noget?
> Jeg synes, det er okay - i min personvogn ! :)
>
Nu er en TGA lidt svær at få ind i carporten. Hvis carporten skal kunne
bruges igen. Så meget personvogn er der ikke over den.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 08:03


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0tlmj$1mv6$1@newsbin.cybercity.dk...
> Folmer Rasmussen skrev:
>>>> Gu' gør jeg så. Jeg skal nemlig have en næsten ny dyt, der kun har
>>>> kørt 8.000 km. med en rengøringsfanatisk svensker som chauffør.
>>> Lækkert! Hvad skal du køre i?
>> En MAN TGA XXL Common Rail 440 hk. Det er noget der virker.
>>
> 440 hk? Hvad er det for noget bette noget?

Jeg kan ikke huske hvad du kører i? Hvis det er en FH16 bliver jeg
misundelig.

Jeg skal afgjort have en med automatgear, og det udelukker ihvertfald
Scania. Hold da op deres Opticruise er noget skrammel.
Ud fra en vigepligt og til venstre? - Glem det, det tager 100 år med det
gearskifte :(
Men køjen er så 100% bedre end i Volvo - og kabinen er bare lidt bedre
generelt (undtagen forruden, hvad skete der lige for designerne der?)

Mvh Tommy



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 09:56

TBJ skrev:
>>>>> Gu' gør jeg så. Jeg skal nemlig have en næsten ny dyt, der kun har
>>>>> kørt 8.000 km. med en rengøringsfanatisk svensker som chauffør.
>>>> Lækkert! Hvad skal du køre i?
>>> En MAN TGA XXL Common Rail 440 hk. Det er noget der virker.
>> 440 hk? Hvad er det for noget bette noget?
> Jeg kan ikke huske hvad du kører i? Hvis det er en FH16 bliver jeg
> misundelig.
>
Jeg "nøjes" med en FH12 - 480hk, boogibil.

> Jeg skal afgjort have en med automatgear, og det udelukker ihvertfald
> Scania. Hold da op deres Opticruise er noget skrammel.
> Ud fra en vigepligt og til venstre? - Glem det, det tager 100 år med det
> gearskifte :(
> Men køjen er så 100% bedre end i Volvo - og kabinen er bare lidt bedre
> generelt (undtagen forruden, hvad skete der lige for designerne der?)
>
Hvis du har planer om at køre Norden, og bibeholder kravet om tomatgear,
så hold dig til dem der også har en kobling.

Jeg har kørt 460 Scania med Opticruise, og det eneste problem der var
med det var at det ikke kunne finde i gear hvis man pludselig ændrede
mening i de snævre vendinger. F.eks. du kommer til en rundkørsel og der
er ikke lige nogen der forhindrer dig i at køre ind. Men så kommer der
en Legobil der forsøger at kommer foran dig (stærkt frem til og ind i
rundkørslen (ganske normal adfærd fra Legobiler)) så du bliver nødt til
at stoppe brat op. Og så havde den problemer med at skifte.

Men ellers fungerede det godt nok.

Køjerne i en Scania er derimod ikke min kop te. Jeg kan ikke se nogen
som helst grund til at 30 cm af pladsen til min køje er flyttet om foran
rattet. Af designhensyn. (Køjen over forruden bruger jeg kun som
pulterum. Praktisk da man så ikke skal flytte alt sit grej hvis hytten
skal vippes.)

I den FH12 jeg kører i nu er der endda springmadras. Så god at jeg har
droppet at bruge den madras jeg eller brugte.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 15:09


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0v265$2dk0$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Jeg skal afgjort have en med automatgear, og det udelukker ihvertfald
>> Scania. Hold da op deres Opticruise er noget skrammel.
>> Ud fra en vigepligt og til venstre? - Glem det, det tager 100 år med det
>> gearskifte :(
>> Men køjen er så 100% bedre end i Volvo - og kabinen er bare lidt bedre
>> generelt (undtagen forruden, hvad skete der lige for designerne der?)
>>
> Hvis du har planer om at køre Norden, og bibeholder kravet om tomatgear,
> så hold dig til dem der også har en kobling.

Hvorfor dog det? Jeg har da kørt norge med Volvo's I-shift, fungerer fint -
også om vinteren Jeg har da kun været nød til at lægge kæder på et par
gange per sæson.
men jeg har nu ingen planer om selv at køre norden. Jeg vil gerne, hvis det
kan lade sig gøre hjem hver dag.

>
> Jeg har kørt 460 Scania med Opticruise, og det eneste problem der var med
> det var at det ikke kunne finde i gear hvis man pludselig ændrede mening i
> de snævre vendinger. F.eks. du kommer til en rundkørsel og der er ikke
> lige nogen der forhindrer dig i at køre ind. Men så kommer der en Legobil
> der forsøger at kommer foran dig (stærkt frem til og ind i rundkørslen
> (ganske normal adfærd fra Legobiler)) så du bliver nødt til at stoppe brat
> op. Og så havde den problemer med at skifte.
>
> Men ellers fungerede det godt nok.

Slet ikke min oplevelse. Når man sætter igang starter den raskt ud - de
første 5 meter, så skal den godt nok tænke længe over hvilket gear den nu
skal vælge. Vi tog tid på det, fordi Stilholt sagde vi var nogen amatører.
Det kom de til at tage i sig igen. Fra man sætter igang til man er kommet
rundt (ved en vigepligt og til venstre) til bilen kørte 50 km/t er Scania
ca. 5 sekunder langsommere end volvo. Det er kristisk, hvis man skal ud på
en meget befærdet vej.
Især ved Jønkøping SE, hvor vi skal ud på vej 40 mod goteborg, hold nu op
det var ikke let.

>
> Køjerne i en Scania er derimod ikke min kop te. Jeg kan ikke se nogen som
> helst grund til at 30 cm af pladsen til min køje er flyttet om foran
> rattet. Af designhensyn. (Køjen over forruden bruger jeg kun som pulterum.
> Praktisk da man så ikke skal flytte alt sit grej hvis hytten skal vippes.)
>

Ikke forstået. i de scaniaer vi har, skal sædet frem, så man kan samle
sengen. Den er da ikke i nærheden af rattet.
Og når den så er 15 cm (tror jeg nok) bredere end volvo's, så foretrækker
store drenge som mig helt sikkert scanias løsning

> I den FH12 jeg kører i nu er der endda springmadras. Så god at jeg har
> droppet at bruge den madras jeg eller brugte.
Ja, hos posten har vi de madrasser (det kalder de dem squ) der ligger som
standart i volvoerne.

Mvh Tommy



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 17:55

TBJ skrev:
>> Hvis du har planer om at køre Norden, og bibeholder kravet om tomatgear,
>> så hold dig til dem der også har en kobling.
> Hvorfor dog det? Jeg har da kørt norge med Volvo's I-shift, fungerer fint -
> også om vinteren Jeg har da kun været nød til at lægge kæder på et par
> gange per sæson.
>
Jeg har bare dårlige erfaringer med lastbiler, tomatgearkasse og sne.

> men jeg har nu ingen planer om selv at køre norden. Jeg vil gerne, hvis det
> kan lade sig gøre hjem hver dag.
>
Ja så bliver det jo godtnok lidt svært.

Det med at komme hjem hver dag gælder det også anden kørsel?

>> Jeg har kørt 460 Scania med Opticruise, og det eneste problem der var med
>> det var at det ikke kunne finde i gear hvis man pludselig ændrede mening i
>> de snævre vendinger. F.eks. du kommer til en rundkørsel og der er ikke
>> lige nogen der forhindrer dig i at køre ind. Men så kommer der en Legobil
>> der forsøger at kommer foran dig (stærkt frem til og ind i rundkørslen
>> (ganske normal adfærd fra Legobiler)) så du bliver nødt til at stoppe brat
>> op. Og så havde den problemer med at skifte.
>> Men ellers fungerede det godt nok.
> Slet ikke min oplevelse. Når man sætter igang starter den raskt ud - de
> første 5 meter, så skal den godt nok tænke længe over hvilket gear den nu
> skal vælge. Vi tog tid på det, fordi Stilholt sagde vi var nogen amatører.
> Det kom de til at tage i sig igen. Fra man sætter igang til man er kommet
> rundt (ved en vigepligt og til venstre) til bilen kørte 50 km/t er Scania
> ca. 5 sekunder langsommere end volvo. Det er kristisk, hvis man skal ud på
> en meget befærdet vej.
>
Det må være noget ved den enkelte bil. (Ligesom det der var galt med den
jeg kørte heller ikke var generelt.)

> Især ved Jønkøping SE, hvor vi skal ud på vej 40 mod goteborg, hold nu op
> det var ikke let.
>
Dej jeg kørte var nu ganske kvik i optrækket. Ok, den skiftede ikke gear
helt så hurtig som man kan gøre det manuelt, men så havde gearkassen
også holdt 1.000.000+ km uden at havde været åbnet.

>> Køjerne i en Scania er derimod ikke min kop te. Jeg kan ikke se nogen som
>> helst grund til at 30 cm af pladsen til min køje er flyttet om foran
>> rattet. Af designhensyn. (Køjen over forruden bruger jeg kun som pulterum.
>> Praktisk da man så ikke skal flytte alt sit grej hvis hytten skal vippes.)
>>
> Ikke forstået. i de scaniaer vi har, skal sædet frem, så man kan samle
> sengen. Den er da ikke i nærheden af rattet.
> Og når den så er 15 cm (tror jeg nok) bredere end volvo's, så foretrækker
> store drenge som mig helt sikkert scanias løsning
>
Den model så jeg lige i dag, hos en kollega. Og den tiltaler mig ikke.
Jeg vil gerne have at jeg ikke først skal pakke sengen sammen og så
skyde sædet tilbage før jeg kan komme ud af bilen.

Så hellere de 70 cm der er i Volvo, og hvor sædet så ikke skal flyttes
for at bruge dem.

(Jeg undrer mig over hvorfor Scania ikke bare giver os den plads der er
under forruden tilbage.)

>> I den FH12 jeg kører i nu er der endda springmadras. Så god at jeg har
>> droppet at bruge den madras jeg eller brugte.
> Ja, hos posten har vi de madrasser (det kalder de dem squ) der ligger som
> standart i volvoerne.
>
Jeg ved ikke om denne madras er standard. Men normalt har jeg en 10 cm
skumgummimadras jeg bruger at lægge i køjen. Men med den nu blev det
altså for blødt.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 21:18


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0vu9h$2pq1$1@newsbin.cybercity.dk...
> TBJ skrev:
>>> Hvis du har planer om at køre Norden, og bibeholder kravet om tomatgear,
>>> så hold dig til dem der også har en kobling.
>> Hvorfor dog det? Jeg har da kørt norge med Volvo's I-shift, fungerer
>> fint - også om vinteren Jeg har da kun været nød til at lægge kæder
>> på et par gange per sæson.
> >
> Jeg har bare dårlige erfaringer med lastbiler, tomatgearkasse og sne.

Ja, det kræver da lidt tilvænning, det er helt sikkert. Nordmændene syntes
vist også det er noget pjat med automatgear, men jeg er vild med det. Har
det også i lego bilerne i hustanden.

>> men jeg har nu ingen planer om selv at køre norden. Jeg vil gerne, hvis
>> det kan lade sig gøre hjem hver dag.
>>
> Ja så bliver det jo godtnok lidt svært.
Ja, det tror jeg også - især fordi jeg bor i Aalborg. Hvis jeg boede i
Helsingør, kunne jeg jo _næsten_ nå til stockholm og hjem igen 2 gange om
ugen ihvertfald, hvis der er NUL trafik)

> Det med at komme hjem hver dag gælder det også anden kørsel?

Det vil jeg prøve om det ikke kan lade sig gøre - og så have én chauffør til
at køre aften/nat. Men det kræver jo der er gods der passer med det. Tomme
kilometer er der vist ikke meget holdbarhed i.

>>> Jeg har kørt 460 Scania med Opticruise, og det eneste problem der var
>>> med det var at det ikke kunne finde i gear hvis man pludselig ændrede
>>> mening i de snævre vendinger. F.eks. du kommer til en rundkørsel og der
>>> er ikke lige nogen der forhindrer dig i at køre ind. Men så kommer der
>>> en Legobil der forsøger at kommer foran dig (stærkt frem til og ind i
>>> rundkørslen (ganske normal adfærd fra Legobiler)) så du bliver nødt til
>>> at stoppe brat op. Og så havde den problemer med at skifte.
>>> Men ellers fungerede det godt nok.
>> Slet ikke min oplevelse. Når man sætter igang starter den raskt ud - de
>> første 5 meter, så skal den godt nok tænke længe over hvilket gear den nu
>> skal vælge. Vi tog tid på det, fordi Stilholt sagde vi var nogen
>> amatører. Det kom de til at tage i sig igen. Fra man sætter igang til man
>> er kommet rundt (ved en vigepligt og til venstre) til bilen kørte 50 km/t
>> er Scania ca. 5 sekunder langsommere end volvo. Det er kristisk, hvis man
>> skal ud på en meget befærdet vej.
> >
> Det må være noget ved den enkelte bil. (Ligesom det der var galt med den
> jeg kørte heller ikke var generelt.)
Vi har nu en del af dem ved posten - generelt er det gear bare for sløvt. Og
den der kobling er da for byld i røven agtig, hvis man fx kører i kø..

> Dej jeg kørte var nu ganske kvik i optrækket. Ok, den skiftede ikke gear
> helt så hurtig som man kan gøre det manuelt, men så havde gearkassen også
> holdt 1.000.000+ km uden at havde været åbnet.

Se, derfor vil jeg gerne have en med automatik. Men bare ikke opticruise.

Hov forresten Finn og Folmer: må man være så fræk at spørge hvad i får i
løn? Er det bare overenskomsten eller er der tillæg?

Mvh Tommy



Finn Guldmann (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-04-07 22:12

TBJ skrev:
>>>> Hvis du har planer om at køre Norden, og bibeholder kravet om tomatgear,
>>>> så hold dig til dem der også har en kobling.
>>> Hvorfor dog det? Jeg har da kørt norge med Volvo's I-shift, fungerer
>>> fint - også om vinteren Jeg har da kun været nød til at lægge kæder
>>> på et par gange per sæson.
>> Jeg har bare dårlige erfaringer med lastbiler, tomatgearkasse og sne.
> Ja, det kræver da lidt tilvænning, det er helt sikkert. Nordmændene syntes
> vist også det er noget pjat med automatgear, men jeg er vild med det. Har
> det også i lego bilerne i hustanden.
>
Den eneste gang jeg har lagt kæder på var på en Iveco med automatgear.
Den har heller ingen kobling.

>>> men jeg har nu ingen planer om selv at køre norden. Jeg vil gerne, hvis
>>> det kan lade sig gøre hjem hver dag.
>> Ja så bliver det jo godtnok lidt svært.
> Ja, det tror jeg også - især fordi jeg bor i Aalborg. Hvis jeg boede i
> Helsingør, kunne jeg jo _næsten_ nå til stockholm og hjem igen 2 gange om
> ugen ihvertfald, hvis der er NUL trafik)
>
Så må du flytte længere syd på. Århus f.eks.. Så kan du nå
Århus-Hamby-Århus på en dag.

>> Det med at komme hjem hver dag gælder det også anden kørsel?
> Det vil jeg prøve om det ikke kan lade sig gøre - og så have én chauffør til
> at køre aften/nat. Men det kræver jo der er gods der passer med det. Tomme
> kilometer er der vist ikke meget holdbarhed i.
>
Jeg mener der er en containertransportør i det nordjyske. Men det kan
godt være jeg husker fejl og de har lukket.

>> Det må være noget ved den enkelte bil. (Ligesom det der var galt med den
>> jeg kørte heller ikke var generelt.)
> Vi har nu en del af dem ved posten - generelt er det gear bare for sløvt. Og
> den der kobling er da for byld i røven agtig, hvis man fx kører i kø..
>
Så må vi jo til at lære Legobilerne at når der er 40 m foran en lastbil
i en kø er det ikke for at der skal blive plads til 6 Legobiler, men for
at lastbilen kan rulle lige så stille. (Har overvejet om en
splatterpistol kan bruges.)

>> Dej jeg kørte var nu ganske kvik i optrækket. Ok, den skiftede ikke gear
>> helt så hurtig som man kan gøre det manuelt, men så havde gearkassen også
>> holdt 1.000.000+ km uden at havde været åbnet.
> Se, derfor vil jeg gerne have en med automatik. Men bare ikke opticruise.
>
Den Volvo jeg kørte med I-shift skiftede nu ikke hurtigere end Opticruise.

> Hov forresten Finn og Folmer: må man være så fræk at spørge hvad i får i
> løn? Er det bare overenskomsten eller er der tillæg?
>
Jeg regner med Folmer kører efter eksportoverenskomsten. Der er der
sådan set ikke noget der hedder tillæg. Der har du din timeløn 24 timer
i døgnet, dit udefradrag også 24 timer i døgnet og så nogle håndører for
de km du kører. der kommer så lidt ekstra på hvis du kører mellem lørdag
kl 18:00 og søndag 24:00 eller på helligdage.

På hjemmeoverenskomsten er det lidt anderledes. Der har vi to måder
lønnen kan regnes ud på. Den ene er hvis man har fast arbejdstid, der
får man sats 1 for de første 7,4 timer, sats 2 for de næste 3 timer og
sats 3 for resten. Den anden måde er hvis vi har skiftende arbejdstider
(som jeg), der får vi sats 1 for de første 37 timer i ugen, sats 2 for
de næste 15 timer og sats 3 for resten.

I afdelingen for tillæg er der et hænger/kran tillæg hvis man kører med
hænger og/eller kran, et tillæg hvis man er uddannet chauffør og et
tillæg efter 9 md ansættelse. Jeg har hænger og 9 md tillæggene med.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Ukendt (28-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-07 23:29


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f10dbf$2vuc$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
> Jeg regner med Folmer kører efter eksportoverenskomsten. Der er der sådan
> set ikke noget der hedder tillæg. Der har du din timeløn 24 timer i
> døgnet, dit udefradrag også 24 timer i døgnet og så nogle håndører for de
> km du kører. der kommer så lidt ekstra på hvis du kører mellem lørdag kl
> 18:00 og søndag 24:00 eller på helligdage.
>
> På hjemmeoverenskomsten er det lidt anderledes. Der har vi to måder lønnen
> kan regnes ud på. Den ene er hvis man har fast arbejdstid, der får man
> sats 1 for de første 7,4 timer, sats 2 for de næste 3 timer og sats 3 for
> resten. Den anden måde er hvis vi har skiftende arbejdstider (som jeg),
> der får vi sats 1 for de første 37 timer i ugen, sats 2 for de næste 15
> timer og sats 3 for resten.
>
> I afdelingen for tillæg er der et hænger/kran tillæg hvis man kører med
> hænger og/eller kran, et tillæg hvis man er uddannet chauffør og et tillæg
> efter 9 md ansættelse. Jeg har hænger og 9 md tillæggene med.

okay, jeg troede faktisk at lønningerne var blevet bedre pga
chaufførmanglen. Jeg troede at timeløn på 140-150 kr var mere eller mindre
almindeligt..

Det er jo rart at vide, hvis man skal ansætte en chauffør, hvordan det
hænger sammen. I en nystartet vognmandsforretning er der jo nok ikke til at
smide med pengene..

Mvh Tommy



Finn Guldmann (29-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-04-07 00:47

TBJ skrev:
> okay, jeg troede faktisk at lønningerne var blevet bedre pga
> chaufførmanglen. Jeg troede at timeløn på 140-150 kr var mere eller mindre
> almindeligt..
>
Du kan se de nye satser her: (PDF-dokument)
<http://mediacontent.sd.publicus.com/pdf/SD353740411.PDF>

Men timelønnen ligger mellem 119,80 (normaltimer nu) og 209,24 (højeste
overtid om to år).

> Det er jo rart at vide, hvis man skal ansætte en chauffør, hvordan det
> hænger sammen. I en nystartet vognmandsforretning er der jo nok ikke til at
> smide med pengene..
>
Det ved jeg. Her til den 1. april overtog en af kollegerne bil og kørsel
og startede for sig selv. Vognmanden fik så en anden bil (mig) ind og
køre samme sted. Og nu kender jeg en der er ved at finde ud af hvormeget
der skal til for at gøre en nystartet vognmandsforretning rentabel.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Kent (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 23-04-07 11:59


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9a2p23pqh6ufuoq3tjt5tkikp4is4qn12v@4ax.com...
> Kl. 00:00 søndag nat sluttede mine 3 ugers ferie.
>
> Det betyder i praksis, at telefonen kan ringe når som helst, om at
> embedet kalder.
>
> Da jeg ikke er nogen udpræget tryghedsnarkoman, véd jeg ikke en
> hujende fis om, hvor turen går hen, eller for den sags skyld, hvornår.
>
> Men hvorfor nu ordlyden i topic?
>
> Ud og kæmpe med den øvrige trafik.
>
> Ud og kæmpe med diverse myndigheder.
>
> Ud og kæmpe om en plads at parkere på, når man skal hvile og sove.
>
> Kort sagt den samme trummerum som tilforn.
>
> Hvad bliver så sommerens tema?
>
> Det samme som altid.
>
> Genere så mange campister som muligt.
>
> Opføre mig alternativt (i forhold til mange kolleger), i trafikken.
> Dvs. køre fornuftigt og hensynsfuldt overfor andre, men samtidigt med
> det overordnede mål, at pakkerne skal frem på en tid, så der ikke
> bliver vrøvl med dét.
>
> De to temaer kan sagtens forenes, idet campingfolket kun pelses på
> parkerings- og rastepladser.
>
> Det er sandsynligvis ubegribeligt for mange, men det er altså fedt at
> køre hjemmefra for at udføre en opgave, og derefter være sin egen
> herre, og kun skulle udføre de opgaver der kommer ind via SMS.
>
> I morgen Helsinki, og næste week-end måske Dublin, Paris eller Prag.
> Det véd man aldrig.
>
> Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.
>

Rart at have et arbejde, man glæder sig til . Sådan har jeg det også
selv.

Er du "almindelig" langturschauffør eller hvad? Hvem kører du for?

Kent.



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 12:23

On Mon, 23 Apr 2007 12:58:48 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>> Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.
>>
>
>Rart at have et arbejde, man glæder sig til . Sådan har jeg det også
>selv.
>
>Er du "almindelig" langturschauffør eller hvad? Hvem kører du for?

>--

Jeg véd s'gu ikke lige hvad du mener med almindelig?

Jeg kører for Kim Johansen International Transport, eller som jeg har
set på et par nye trailere, Kim Johansen Transport Group.

Det må helst ikke blive for dansk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Peter Frost (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 23-04-07 13:27

Folmer Rasmussen skrev
> Det må helst ikke blive for dansk.

Nej der er flere danske vognmænd der er beyndt at køre på udenlandske
plader... Hvad er fidusen egentlig ? Og hvordan kan det lade sig gøre ? Så
så sent som i går en af jeres biler på nogle hvide EU plader, nået ikke at
se om de var tyske eller østlige...

-Peter Frost



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 14:07

On Mon, 23 Apr 2007 14:26:52 +0200, "Peter Frost"
<peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev
>> Det må helst ikke blive for dansk.
>
>Nej der er flere danske vognmænd der er beyndt at køre på udenlandske
>plader... Hvad er fidusen egentlig ? Og hvordan kan det lade sig gøre ? Så
>så sent som i går en af jeres biler på nogle hvide EU plader, nået ikke at
>se om de var tyske eller østlige...

>--

De har været franske eller estlandske. Vi har filialer begge steder.

Hvad fidusen er, ligger lidt mere hen i det uvisse.

Hvis du spørger vognmanden, har det sikkert noget med lønniveauet at
gøre.

Hvis du spørger mig, så sætter de det hele til igen, fordi de
udenlandske chauffører ikke har samme standard som de skandinaviske.

Vi stjæler normalt ikke fra vognmanden.

Vi ved hvordan man behandler kobling og gearkasse, så det holder i
evigheder.

Vi kører ikke store omveje, fordi vi har en faglig stolthed, og ikke
mindst evnen til at finde vej, hvis vi er på ukendt grund.

Vi får repareret lastbilerne når de går i stykker, og skiftet dæk
osv., fordi vi ikke har den samme skyldfølelse som dem fra øst. De
tror de bliver holdt personligt ansvarlige, når et dæk er slidt ned.

Vidste du forresten at vi i min vognmandsforretning får skiftet
nærlyspærer ved hvert service, uanset de trænger eller ej.

Vognmanden gider ikke se enøjede lastbiler med hans navn på.

Vi har heller ikke nogen biler eller trailere hvor tallet 13 indgår i
internnummeret.

Og man kan ikke begynde en fornem karriere hos os på en mandag.

Han er en smule overtroisk, "den gamle".

--

Venlig hilsen
Folmer

Kent (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 23-04-07 14:53


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:u0bp23124uih2po7u66tqhvprjgqpuocpt@4ax.com...
> On Mon, 23 Apr 2007 14:26:52 +0200, "Peter Frost"
> <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote:
>
>>Folmer Rasmussen skrev
>>> Det må helst ikke blive for dansk.
>>
>>Nej der er flere danske vognmænd der er beyndt at køre på udenlandske
>>plader... Hvad er fidusen egentlig ? Og hvordan kan det lade sig gøre ? Så
>>så sent som i går en af jeres biler på nogle hvide EU plader, nået ikke at
>>se om de var tyske eller østlige...
>
>>--
>
> De har været franske eller estlandske. Vi har filialer begge steder.
>
> Hvad fidusen er, ligger lidt mere hen i det uvisse.
>
> Hvis du spørger vognmanden, har det sikkert noget med lønniveauet at
> gøre.
>
> Hvis du spørger mig, så sætter de det hele til igen, fordi de
> udenlandske chauffører ikke har samme standard som de skandinaviske.
>
> Vi stjæler normalt ikke fra vognmanden.
>
> Vi ved hvordan man behandler kobling og gearkasse, så det holder i
> evigheder.
>
> Vi kører ikke store omveje, fordi vi har en faglig stolthed, og ikke
> mindst evnen til at finde vej, hvis vi er på ukendt grund.
>
> Vi får repareret lastbilerne når de går i stykker, og skiftet dæk
> osv., fordi vi ikke har den samme skyldfølelse som dem fra øst. De
> tror de bliver holdt personligt ansvarlige, når et dæk er slidt ned.
>
> Vidste du forresten at vi i min vognmandsforretning får skiftet
> nærlyspærer ved hvert service, uanset de trænger eller ej.
>
> Vognmanden gider ikke se enøjede lastbiler med hans navn på.
>
> Vi har heller ikke nogen biler eller trailere hvor tallet 13 indgår i
> internnummeret.
>
> Og man kan ikke begynde en fornem karriere hos os på en mandag.
>
> Han er en smule overtroisk, "den gamle".
>

Det lyder jo som om, I har det godt . Tillykke med det!

Jeg har været sygemeldt i 3 dage, og i dag ringede jeg så og raskmeldte
mig til i morgen. Chefen sagde "vi glæder os til at se dig igen" - og mente
det . Det lyder sikkert af lidt i manges ører, men det er dælme noget
andet, end hvad jeg hidtil har været udsat for et andet sted. Vi har ret til
at blive behandlet godt - men mange bliver det ikke. Når jeg så hører om
én, der virkelig bliver det, er jeg begyndt at sige tillykke . Rart at
blive
værdsat.

Kent.



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 15:30

On Mon, 23 Apr 2007 15:52:40 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>
>Det lyder jo som om, I har det godt . Tillykke med det!
>
>Jeg har været sygemeldt i 3 dage, og i dag ringede jeg så og raskmeldte
>mig til i morgen. Chefen sagde "vi glæder os til at se dig igen" - og mente
>det . Det lyder sikkert af lidt i manges ører, men det er dælme noget
>andet, end hvad jeg hidtil har været udsat for et andet sted. Vi har ret til
>at blive behandlet godt - men mange bliver det ikke. Når jeg så hører om
>én, der virkelig bliver det, er jeg begyndt at sige tillykke . Rart at
>blive
>værdsat.

>--

Ja, det har du ret i.

Også at vi har det godt.

Eller rettere sagt, så godt som vi selv ønsker det.

Det siger sig selv, at hvis man altid er fuld af brok, og pissesur, så
møder man selvfølgelig samme attitude hos ledelsen.

Passer man sin bil og sit embede, og ellers er parat med en munter
hilsen eller bemærkning, så har man det som blommen i et æg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-04-07 15:52

Folmer Rasmussen wrote:

> Ja, det har du ret i.
>
> Også at vi har det godt.
>
> Eller rettere sagt, så godt som vi selv ønsker det.
>
> Det siger sig selv, at hvis man altid er fuld af brok, og pissesur, så
> møder man selvfølgelig samme attitude hos ledelsen.

Hvorfor tænker jeg på Hr. Guldmann, når jeg læser ovenstående ?

/Brian



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 15:54

On Mon, 23 Apr 2007 16:52:26 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Ja, det har du ret i.
>>
>> Også at vi har det godt.
>>
>> Eller rettere sagt, så godt som vi selv ønsker det.
>>
>> Det siger sig selv, at hvis man altid er fuld af brok, og pissesur, så
>> møder man selvfølgelig samme attitude hos ledelsen.
>
>Hvorfor tænker jeg på Hr. Guldmann, når jeg læser ovenstående ?

>--

Det har jeg ikke umiddelbart nogen kommentarer til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (27-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-04-07 21:20

Brian skrev:
>> Ja, det har du ret i.
>> Også at vi har det godt.
>> Eller rettere sagt, så godt som vi selv ønsker det.
>> Det siger sig selv, at hvis man altid er fuld af brok, og pissesur, så
>> møder man selvfølgelig samme attitude hos ledelsen.
> Hvorfor tænker jeg på Hr. Guldmann, når jeg læser ovenstående ?
>
Det ved han heller ikke.

For han har det nemlig også godt i sit job.

(Det er de der for**lede Legobiler han er sur på, ikke jobbet.)

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?

Per Henneberg Kriste~ (25-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-04-07 10:22

Folmer Rasmussen wrote:

> Vi har heller ikke nogen biler eller trailere hvor tallet 13 indgår i
> internnummeret.
>
> Og man kan ikke begynde en fornem karriere hos os på en mandag.
>
> Han er en smule overtroisk, "den gamle".

Holder I også fri fredag d. 13. - eller er det hele bare snak? :)

--
Per, Esbjerg



Hans (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 23-04-07 16:54

> Genere så mange campister som muligt.
>

Hr Folmer.

Du kommer kun til at se min campingvogns bagende. for i år må jeg køre 100
km/t med den i Tyskland

Og så kan jeg med god samvittighed overhale lastbilerne på vej til Italien,
og derved kommer hurtigere frem, og derved bliver der bedre plads til
truckerne på rastepladserne.

God sommer

Mvh Hans



Folmer Rasmussen (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 23-04-07 17:34

On Mon, 23 Apr 2007 17:54:23 +0200, "Hans" <ask@meeeee.not> wrote:

>> Genere så mange campister som muligt.
>>
>
>Hr Folmer.

>--

Hvad skal det sige? Er vi ikke venner? Det er Hr. jeg hentyder
til.

>--

>Du kommer kun til at se min campingvogns bagende. for i år må jeg køre 100
>km/t med den i Tyskland

>--

Det var da dejligt. Så er der en mindre at kæmpe med. Bare du så ikke
falder i staver over et eller andet kirkespir, når du så har
overhalet, så du er i vejen igen.

>--

>God sommer

>--

Tak, i lige måde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Hans (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 24-04-07 19:01


> Det var da dejligt. Så er der en mindre at kæmpe med. Bare du så ikke
> falder i staver over et eller andet kirkespir, når du så har
> overhalet, så du er i vejen igen.
>
>>--
Bare rolig jeg stopper ikke før der er sandstrand forude

Hans



Uffe Bærentsen (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-04-07 09:17


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9a2p23pqh6ufuoq3tjt5tkikp4is4qn12v@4ax.com...
> Kl. 00:00 søndag nat sluttede mine 3 ugers ferie.
>
> Det betyder i praksis, at telefonen kan ringe når som helst, om at
> embedet kalder.
>
> Da jeg ikke er nogen udpræget tryghedsnarkoman, véd jeg ikke en
> hujende fis om, hvor turen går hen, eller for den sags skyld, hvornår.
>
> Men hvorfor nu ordlyden i topic?
>
> Ud og kæmpe med den øvrige trafik.
>
> Ud og kæmpe med diverse myndigheder.
>
> Ud og kæmpe om en plads at parkere på, når man skal hvile og sove.
>
> Kort sagt den samme trummerum som tilforn.
>
> Hvad bliver så sommerens tema?
>
> Det samme som altid.
>
> Genere så mange campister som muligt.
>
> Opføre mig alternativt (i forhold til mange kolleger), i trafikken.
> Dvs. køre fornuftigt og hensynsfuldt overfor andre, men samtidigt med
> det overordnede mål, at pakkerne skal frem på en tid, så der ikke
> bliver vrøvl med dét.
>
> De to temaer kan sagtens forenes, idet campingfolket kun pelses på
> parkerings- og rastepladser.
>
> Det er sandsynligvis ubegribeligt for mange, men det er altså fedt at
> køre hjemmefra for at udføre en opgave, og derefter være sin egen
> herre, og kun skulle udføre de opgaver der kommer ind via SMS.
>
> I morgen Helsinki, og næste week-end måske Dublin, Paris eller Prag.
> Det véd man aldrig.
>
> Topic holder. Jeg glæder mig som et lille barn.

Dejligt at være så glad for sit job



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste