Hvad koster vedligeholdelse af BMW 540i ~
Fra : BlipBåt

Dato : 22-04-07 15:37

Nogen der har en BMW 540i ,gammel eller ny , som vil fortælle lidt om hvad
det egentlig koster
at holde sådan en superbil ?
Tænker på vedligeholdelsesudgifter mv. Alle skriver den er dyr at holde ,
men hvorfor er den egentlig SÅ meget dyrere at holde kørende ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-04-07 15:56

On Sun, 22 Apr 2007 16:36:54 +0200, "BlipBåt" <Itu@istykker.iudu>
wrote:

> [...]
>Tænker på vedligeholdelsesudgifter mv. Alle skriver den er dyr at holde ,
>men hvorfor er den egentlig SÅ meget dyrere at holde kørende ?

Jeg har ikke haft eller har en - men den kan serviceres til en rimelig
pris her

http://www.jarlsbilservice.com/priser.htm

Så vidt jeg husker har den dobbelt katalysator, så det er dyrt hvis
den står af. Uden at vide det kunne jeg også forestille mig at det kan
blive rigtig dyrt hvis der begynder at gå ting i stykker omkring
motoren, men på den anden side - så er den nok meget holdbar.

Vær også opmærksom på at forsikringen nok er markant meget højere end
hvad du skal give for eksempelvis en 530i'er..... Men dejlig vogn,
lækker lyd - sådan en 540i.. Ingen tvivl om det.

** Lars

Fra : Mikkel Lund

Dato : 22-04-07 16:21

Lars Knudsen skrev:
> [...]
> pris her
>
> http://www.jarlsbilservice.com/priser.htm
>

> Så vidt jeg husker har den dobbelt katalysator, så det er dyrt hvis

Står der ikke
Byte av katalysatorer på 540/740:      1200,-
Så jo...

Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Mikkel Lund

Dato : 22-04-07 16:21

Der står jo

12000,-

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-04-07 16:45

On Sun, 22 Apr 2007 17:21:02 +0200, Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk>
wrote:

>Der står jo
>12000,-

Yes... Jeg gav cirka 6.000 i dkk samme sted for at få skiftet
katalysatoren på en BMW 530dA E39.

** Lars

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 22-04-07 17:37

> [...]
> Tænker på vedligeholdelsesudgifter mv. Alle skriver den er dyr at holde ,
> men hvorfor er den egentlig SÅ meget dyrere at holde kørende ?

Hvis bilen er under 6 år (svjh.) kan man købe en fastpris ordning hos BMW,
der dækker for alle serviceomkostninger.
Du kan slå prisen op på deres hjemmeside.
En E60/61 V8 koster f.eks. 14.136 kr for 3 år/60.000 km "BMW Service
inclusive".
Umiddelbart kan jeg dog ikke beregne prisen for den ældre udgave på nettet,
men jeg mener at have læst at de også indgår.

/Kasper Hansen

Fra : BlipBåt

Dato : 23-04-07 00:03

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Umiddelbart kan jeg dog ikke beregne prisen for den ældre udgave på
> nettet, men jeg mener at have læst at de også indgår.

Alt ialt lyder det ikke som det helt vilde i udgifter ved at holde en BMW
540i.
Har set en fra 1999 / 145.000km og til en pris på ca. 300.000kr. nysynet und
alles.
Må hellere sørge for en FDM brugt-attest hvis / når !