|
| Piloter og arbejdstid Fra : John |
Dato : 22-04-07 10:11 |
|
Har lige hørt i radioavisen at piloters arbejdstid er
sat til op til 60 timer/uge mod nu 45 timer/uge.
Jeg sammenligner det med lastbilchaufførers køre
hviletidsbestemmelser........og det ansvar der er på
de to faggrupper, og de ulykker der kan ske med
hhv. en flyver og en lastbil.
| |
alexbo (22-04-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-04-07 10:46 |
|
"John" skrev
> Jeg sammenligner det med lastbilchaufførers køre
> hviletidsbestemmelser........og det ansvar der er på
> de to faggrupper, og de ulykker der kan ske med
> hhv. en flyver og en lastbil.
Det er svært at sammenligne,
En chauffør skal være påpasselig hele tiden, piloter kan sove den halve tid
væk.
En chauffør har et splitsekund til at rette en fejl, en pilot har masser af
tid.
En chauffør er alene om det hele, en pilot har altid en makker, plus folk på
jorden der siger til hvis han ikke holder kurs og højde.
En lastbil der kommer ud af kurs rammer noget 2 sekunder efter, et fly har
flere minutter til at rette fejl.
En chauffør i vanskeligheder kan ikke få andre til at flytte sig, en pilot
kan få alle andre væk fra flyets bane.
mvh
Alex Christensen
| |
Kim (22-04-2007)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 22-04-07 11:16 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:462b302b$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Det er svært at sammenligne,
> En chauffør skal være påpasselig hele tiden, piloter kan sove den halve
> tid væk.
> En chauffør har et splitsekund til at rette en fejl, en pilot har masser
> af tid.
> En chauffør er alene om det hele, en pilot har altid en makker, plus folk
> på jorden der siger til hvis han ikke holder kurs og højde.
> En lastbil der kommer ud af kurs rammer noget 2 sekunder efter, et fly har
> flere minutter til at rette fejl.
> En chauffør i vanskeligheder kan ikke få andre til at flytte sig, en pilot
> kan få alle andre væk fra flyets bane.
>
Men det er ski..svært at parkere en Airbus i 30.000ft for at lige gå ud
og checke hvad det er for en mislyd
Mvh, Kim
| |
ena (22-04-2007)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 22-04-07 11:28 |
|
>>
> Men det er ski..svært at parkere en Airbus i 30.000ft for at lige gå ud
> og checke hvad det er for en mislyd
>
Og det er også ligegyldigt da piloterne ikke reparerer flyet - det ved de
intet om - det har de mekanikere til. Desuden har de 2 eller 4 motorer -
lastbilen kun 1
| |
Finn Guldmann (22-04-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 22-04-07 15:00 |
|
alexbo skrev:
>> Jeg sammenligner det med lastbilchaufførers køre
>> hviletidsbestemmelser........og det ansvar der er på
>> de to faggrupper, og de ulykker der kan ske med
>> hhv. en flyver og en lastbil.
> Det er svært at sammenligne,
> En chauffør skal være påpasselig hele tiden, piloter kan sove den halve tid
> væk.
> En chauffør har et splitsekund til at rette en fejl, en pilot har masser af
> tid.
> En chauffør er alene om det hele, en pilot har altid en makker, plus folk på
> jorden der siger til hvis han ikke holder kurs og højde.
> En lastbil der kommer ud af kurs rammer noget 2 sekunder efter, et fly har
> flere minutter til at rette fejl.
> En chauffør i vanskeligheder kan ikke få andre til at flytte sig, en pilot
> kan få alle andre væk fra flyets bane.
>
I et fly skal man ikke indrette sin færden efter alle mulige mærkelige
Legobiler.
Men nu er jo hverken de 60 eller de 45 timer nonstop arbejde.
--
Mvh Finn
| |
Leonard (22-04-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 22-04-07 17:01 |
|
On Sun, 22 Apr 2007 11:46:10 +0200, alexbo wrote:
> Det er svært at sammenligne,
> En chauffør skal være påpasselig hele tiden, piloter kan sove den halve tid
> væk.
> En chauffør har et splitsekund til at rette en fejl, en pilot har masser af
> tid.
> En chauffør er alene om det hele, en pilot har altid en makker, plus folk på
> jorden der siger til hvis han ikke holder kurs og højde.
> En lastbil der kommer ud af kurs rammer noget 2 sekunder efter, et fly har
> flere minutter til at rette fejl.
> En chauffør i vanskeligheder kan ikke få andre til at flytte sig, en pilot
> kan få alle andre væk fra flyets bane.
Det kan undre at det tager 3 uger at blive chauffør og 3 år at blive
trafikpilot.
Det kan undre at en chauffør for en løn på under det halve af en pilot,
når chaufførens arbejde er så meget mere stressende og ansvarsfuldt.
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/
| |
alexbo (22-04-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-04-07 17:37 |
|
"Leonard" skrev
> Det kan undre at det tager 3 uger at blive chauffør og 3 år at blive
> trafikpilot.
Det tager uden tvivl længere tid at lære at flyve end at køre.
Det tager også længere tid at blive arkæolog end politimand.
Det har ikke meget med stressfaktor eller ansvarfuldhed at gøre.
mvh
Alex Christensen
| |
Niels Bengaard (22-04-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 22-04-07 11:19 |
|
> Har lige hørt i radioavisen at piloters arbejdstid er
> sat til op til 60 timer/uge mod nu 45 timer/uge.
>
> Jeg sammenligner det med lastbilchaufførers køre
> hviletidsbestemmelser........og det ansvar der er på
> de to faggrupper, og de ulykker der kan ske med
> hhv. en flyver og en lastbil.
Nu ved jeg ikke hvad arbejdstid er for en pilot, men jeg kunne forestille
mig det også er med hviletid.
Mvh Niels
| |
TheTransporter (23-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 23-04-07 15:28 |
|
On Sun, 22 Apr 2007 11:11:25 +0200, "John" <jl.transport@mail.dk>
wrote:
>Har lige hørt i radioavisen at piloters arbejdstid er
>sat til op til 60 timer/uge mod nu 45 timer/uge.
Og så er der os der kører taxa der har 76 timer om ugen ;)
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-07 15:41 |
|
On Mon, 23 Apr 2007 16:28:11 +0200, TheTransporter
<praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
>On Sun, 22 Apr 2007 11:11:25 +0200, "John" <jl.transport@mail.dk>
>wrote:
>
>>Har lige hørt i radioavisen at piloters arbejdstid er
>>sat til op til 60 timer/uge mod nu 45 timer/uge.
>
>Og så er der os der kører taxa der har 76 timer om ugen ;)
>--
Det er da ikke noget at prale af.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Brian (23-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 23-04-07 15:54 |
|
Folmer Rasmussen wrote:
>> Og så er der os der kører taxa der har 76 timer om ugen ;)
>
>> --
>
> Det er da ikke noget at prale af.
Jeg tænkte det samme - er det virkelig nødvendig at ligge så mange timer,
for at opretholde en anstændig løn ?
/Brian
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-07 16:01 |
|
On Mon, 23 Apr 2007 16:54:13 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Folmer Rasmussen wrote:
>
>>> Og så er der os der kører taxa der har 76 timer om ugen ;)
>>
>>> --
>>
>> Det er da ikke noget at prale af.
>
>Jeg tænkte det samme - er det virkelig nødvendig at ligge så mange timer,
>for at opretholde en anstændig løn ?
>--
Det kunne jeg godt forestille mig.
Det afhænger selvfølgelig også af, hvor i landet man driver
virksomhed.
Det kunne jo godt bringe nogen i uføre, idet der så vidt jeg ved skal
føres kørebog. En sådan indeholder både en rubrik med starttid og med
sluttid.
Konklusionen er, at enten bliver man på et tidspunkt taget i en
virksomhedskontrol, og hvis der ikke er noget at komme efter, bliver
der svindlet med kørebøgerne..o(
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
TheTransporter (23-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 23-04-07 16:04 |
|
On Mon, 23 Apr 2007 17:01:24 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>On Mon, 23 Apr 2007 16:54:13 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
>>Folmer Rasmussen wrote:
>>
>>>> Og så er der os der kører taxa der har 76 timer om ugen ;)
>>>
>>>> --
>>>
>>> Det er da ikke noget at prale af.
>>
>>Jeg tænkte det samme - er det virkelig nødvendig at ligge så mange timer,
>>for at opretholde en anstændig løn ?
>
>>--
>
>Det kunne jeg godt forestille mig.
>
>Det afhænger selvfølgelig også af, hvor i landet man driver
>virksomhed.
>
>Det kunne jo godt bringe nogen i uføre, idet der så vidt jeg ved skal
>føres kørebog. En sådan indeholder både en rubrik med starttid og med
>sluttid.
>
>Konklusionen er, at enten bliver man på et tidspunkt taget i en
>virksomhedskontrol, og hvis der ikke er noget at komme efter, bliver
>der svindlet med kørebøgerne..o(
Jeg svindler ikke med kørebogen og min vognmand kører den del af det
helt efter reglerne. Men jeg har da hørt kolleger snakke om 26 timers
vagter med mere. Og 26 timers vagter er lovlige så længe man har haft
11 timers rest både før og efter.
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Folmer Rasmussen (23-04-2007)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 23-04-07 16:18 |
|
On Mon, 23 Apr 2007 17:04:07 +0200, TheTransporter
<praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
>>Konklusionen er, at enten bliver man på et tidspunkt taget i en
>>virksomhedskontrol, og hvis der ikke er noget at komme efter, bliver
>>der svindlet med kørebøgerne..o(
>
>Jeg svindler ikke med kørebogen og min vognmand kører den del af det
>helt efter reglerne. Men jeg har da hørt kolleger snakke om 26 timers
>vagter med mere. Og 26 timers vagter er lovlige så længe man har haft
>11 timers rest både før og efter.
>--
Det kan jeg ikke afvise, for jeg er ikke inde i reglerne for
hyrevognskørsel.
Men jeg véd noget andet, og det handler om generelle
arbejdstidsregler. De har ikke noget med færdselsloven at gøre.
De tilsiger at der ikke må arbejdes mere end 90 timer over en 2-ugers
periode, så jeg kan regne ud, at du ikke kører taxi(a) hele ugen.
Der findes selvfølgelig en underskov af §§, der bøjer lidt på
reglerne, men ikke noget der kan bringe min påstand om
uregelmæssiheder af den ene eller den anden art, i vanære.
Mit kendskab til hyrekørsel ligger tilbage i 70'erne.
På daværende tidspunkt ville det ikke være muligt at opretholde en
fornuftig løn, hvis de nye arbejdstidsregler skulle overholdes.
Det vil dog glæde mig, hvis forholdene er blevet så meget bedre, at
det kan lade sig gøre i dag.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
TheTransporter (24-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 24-04-07 05:56 |
|
On Mon, 23 Apr 2007 17:18:23 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>Men jeg véd noget andet, og det handler om generelle
>arbejdstidsregler. De har ikke noget med færdselsloven at gøre.
>
>De tilsiger at der ikke må arbejdes mere end 90 timer over en 2-ugers
>periode, så jeg kan regne ud, at du ikke kører taxi(a) hele ugen.
Kører mandag til lørdag hvilket er 76 timer morgenvagter fraregnet. Og
det er pr uge.
>På daværende tidspunkt ville det ikke være muligt at opretholde en
>fornuftig løn, hvis de nye arbejdstidsregler skulle overholdes.
Det ville også være svært eller tæt på umuligt idag medmindre at man
ved hvor man skal holde og så videre eller "fusker" systemet.
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Finn Guldmann (27-04-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-04-07 20:34 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
> Det kan jeg ikke afvise, for jeg er ikke inde i reglerne for
> hyrevognskørsel.
> Men jeg véd noget andet, og det handler om generelle
> arbejdstidsregler. De har ikke noget med færdselsloven at gøre.
> De tilsiger at der ikke må arbejdes mere end 90 timer over en 2-ugers
> periode, så jeg kan regne ud, at du ikke kører taxi(a) hele ugen.
>
Nu bruger du køre/hviletidsreglerne for lastbiler og busser på
hyrevognene. Det kan man ikke.
Der er et europæisk arbejdsdirektiv som jeg ikke kan blive klog på om
det gælder eller ej. Det afhænger hvor man læser om det.
Men "Gummihjulsdirektivet" er en udløber af det.
Men hvis direktiver gælder for hele arbejdsmarkedet er det de samme 48
timer i snit om ugen, og max 60 på en uge som der gælder for os i
lastbilerne.
Hvis det ikke gælder er det den almindelige danske arbejdsmiljølov der
sætte begrænsningen. Og den siger blot at man skal have 11 timers hvil
mellem at man går hjem fra arbejde og til man møder igen.
Så flere døgn på vagt i en taxi lader sig gøre så længe man ikke kommer
i konflikt med færdselslovens regel om at man ikke må køre hvis man er træt.
> Der findes selvfølgelig en underskov af §§, der bøjer lidt på
> reglerne, men ikke noget der kan bringe min påstand om
> uregelmæssiheder af den ene eller den anden art, i vanære.
> Mit kendskab til hyrekørsel ligger tilbage i 70'erne.
> På daværende tidspunkt ville det ikke være muligt at opretholde en
> fornuftig løn, hvis de nye arbejdstidsregler skulle overholdes.
>
Det var det heller ikke i 90'erne.
> Det vil dog glæde mig, hvis forholdene er blevet så meget bedre, at
> det kan lade sig gøre i dag.
>
Det kan det vist ikke - endnu. Der skal nok et lovkrav om timeløn til
før det lader sig gøre.
--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?
| |
Per Henneberg Kriste~ (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 25-04-07 16:21 |
|
Brian wrote:
> Folmer Rasmussen wrote:
>
>>> Og så er der os der kører taxa der har 76 timer om ugen ;)
>>
>>> --
>>
>> Det er da ikke noget at prale af.
>
> Jeg tænkte det samme - er det virkelig nødvendig at ligge så mange
> timer, for at opretholde en anstændig løn ?
Jeg har kørt taxa engang, så jeg kender det rigtige svar på det spørgsmål:
Det kommer an på om man bruger af dem også.
:)
--
Per, Esbjerg
| |
TheTransporter (23-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 23-04-07 15:58 |
|
On Mon, 23 Apr 2007 16:41:21 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>On Mon, 23 Apr 2007 16:28:11 +0200, TheTransporter
><praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
>
>>On Sun, 22 Apr 2007 11:11:25 +0200, "John" <jl.transport@mail.dk>
>>wrote:
>>
>>>Har lige hørt i radioavisen at piloters arbejdstid er
>>>sat til op til 60 timer/uge mod nu 45 timer/uge.
>>
>>Og så er der os der kører taxa der har 76 timer om ugen ;)
>
>>--
>
>Det er da ikke noget at prale af.
Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
efter skat hver måned
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Uffe Bærentsen (24-04-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 24-04-07 11:19 |
|
"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
news:ibip231bge94kccbmk8amvqsd7ug4qfg6j@4ax.com...
> Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
> vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
> efter skat hver måned
Det er så en hyre som mange ville misunde dig.
Det er langt fra alle faglærte der har så høj en hyre.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Brian (24-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 24-04-07 13:01 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> "TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>> Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
>> vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
>> efter skat hver måned
>
> Det er så en hyre som mange ville misunde dig.
> Det er langt fra alle faglærte der har så høj en hyre.
Jeg er faglært elektronikmekaniker, og får svært ved at nærme mig sådan en
udbetaling efter skat. Til gengæld lever jeg heller ikke for at arbejde, men
arbejder for at leve.
Det er jo alt sammen et spørgsmål om prioriteringer. Personligt prioriterer
jeg min fritid og et job jeg trives i, højere end lidt ekstra i lønposen
/Brian
| |
Henning (24-04-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 24-04-07 13:27 |
|
On Tue, 24 Apr 2007 14:01:26 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Uffe Bærentsen wrote:
>> "TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>>> Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
>>> vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
>>> efter skat hver måned
>>
>> Det er så en hyre som mange ville misunde dig.
>> Det er langt fra alle faglærte der har så høj en hyre.
>
>Jeg er faglært elektronikmekaniker, og får svært ved at nærme mig sådan en
>udbetaling efter skat. Til gengæld lever jeg heller ikke for at arbejde, men
>arbejder for at leve.
Tja, skylder du tilpas mange penge væk er det ikke svært at få fradrag
nok...
| |
Brian (24-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 24-04-07 15:12 |
|
Henning wrote:
> Tja, skylder du tilpas mange penge væk er det ikke svært at få fradrag
> nok...
Det kan der være noget om... jeg foretrækker dog en lidt mindre udbetaling,
fremfor at skylde en masse penge.
/Brian
| |
TheTransporter (24-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 24-04-07 15:04 |
|
On Tue, 24 Apr 2007 14:01:26 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Uffe Bærentsen wrote:
>> "TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>>> Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
>>> vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
>>> efter skat hver måned
>>
>> Det er så en hyre som mange ville misunde dig.
>> Det er langt fra alle faglærte der har så høj en hyre.
>
>Jeg er faglært elektronikmekaniker, og får svært ved at nærme mig sådan en
>udbetaling efter skat. Til gengæld lever jeg heller ikke for at arbejde, men
>arbejder for at leve.
>
>Det er jo alt sammen et spørgsmål om prioriteringer. Personligt prioriterer
>jeg min fritid og et job jeg trives i, højere end lidt ekstra i lønposen
Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
spændende at give mig til i min fritid. Så hvorfor ikke arbejde
istedet for at ligge der hjemme og gå til.
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Brian (24-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 24-04-07 15:14 |
|
TheTransporter wrote:
> Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
> spændende at give mig til i min fritid.
Det lyder da som om at din bil kan fylde din fritid ud
> Så hvorfor ikke arbejde
> istedet for at ligge der hjemme og gå til.
Det er jo smag og behag. Hvis alternativet er at ligge på sofaen, kan jeg
godt følge dig.
/Brian
| |
TheTransporter (24-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 24-04-07 15:15 |
|
On Tue, 24 Apr 2007 16:13:43 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>TheTransporter wrote:
>
>> Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
>> spændende at give mig til i min fritid.
>
>Det lyder da som om at din bil kan fylde din fritid ud
Jo tak, det må du nok sige :P
>> Så hvorfor ikke arbejde
>> istedet for at ligge der hjemme og gå til.
>
>Det er jo smag og behag. Hvis alternativet er at ligge på sofaen, kan jeg
>godt følge dig.
Ja det er det desværre i mange tilfælde.
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Uffe Bærentsen (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 25-04-07 14:04 |
|
"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
news:bh3s23trvbh0gad7i0jdfclmatnc26gr1i@4ax.com...
> Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
> spændende at give mig til i min fritid. Så hvorfor ikke arbejde
> istedet for at ligge der hjemme og gå til.
>
> ---
> Mvh
> TheTransporter
Det var vel ikke tordenfugl tidligere?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Brian (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 25-04-07 14:28 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> "TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
>> spændende at give mig til i min fritid. Så hvorfor ikke arbejde
>> istedet for at ligge der hjemme og gå til.
>>
>> ---
>> Mvh
>> TheTransporter
>
> Det var vel ikke tordenfugl tidligere?
Isåfald var der da vist noget med en ret pikant fritidsbeskæftigelse
/Brian
| |
TheTransporter (25-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 25-04-07 15:43 |
|
On Wed, 25 Apr 2007 15:28:18 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>Uffe Bærentsen wrote:
>> "TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>> Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
>>> spændende at give mig til i min fritid. Så hvorfor ikke arbejde
>>> istedet for at ligge der hjemme og gå til.
>>>
>>> ---
>>> Mvh
>>> TheTransporter
>>
>> Det var vel ikke tordenfugl tidligere?
>
>Isåfald var der da vist noget med en ret pikant fritidsbeskæftigelse
Hehe, ej helt så slemt er det nu heller ikke. Har trods alt en bil at
trille rundt i nu her (når den ikke står på værksted.)
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Uffe Bærentsen (25-04-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 25-04-07 22:35 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:462f5770$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Uffe Bærentsen wrote:
>> "TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>> Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
>>> spændende at give mig til i min fritid. Så hvorfor ikke arbejde
>>> istedet for at ligge der hjemme og gå til.
>>>
>>> ---
>>> Mvh
>>> TheTransporter
>>
>> Det var vel ikke tordenfugl tidligere?
>
> Isåfald var der da vist noget med en ret pikant fritidsbeskæftigelse
Som du kan se, så blev mistanken bekræftet.
Jeg siger ikke mere )))))
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
TheTransporter (25-04-2007)
| Kommentar Fra : TheTransporter |
Dato : 25-04-07 15:42 |
|
On Wed, 25 Apr 2007 15:04:02 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:
>
>"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
>news:bh3s23trvbh0gad7i0jdfclmatnc26gr1i@4ax.com...
>
>
>> Tja jeg trives i mit arbejde og har alligevel ikke rigtigt noget
>> spændende at give mig til i min fritid. Så hvorfor ikke arbejde
>> istedet for at ligge der hjemme og gå til.
>>
>> ---
>> Mvh
>> TheTransporter
>
>Det var vel ikke tordenfugl tidligere?
Ganske rigtigt. Det var skam mig, kunne ikke huske mit gamle "navn" så
måtte jo lave et nyt :P
---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)
| |
Finn Guldmann (27-04-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-04-07 20:36 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
>> Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
>> vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
>> efter skat hver måned
> Det er så en hyre som mange ville misunde dig.
> Det er langt fra alle faglærte der har så høj en hyre.
>
Så er det da vist deres egen skyld.
--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og
klippekort, hvad så med at lave sådan en ordning for politikere?
| |
Uffe Bærentsen (01-05-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 01-05-07 00:20 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f0tja4$1lub$2@newsbin.cybercity.dk...
> Uffe Bærentsen skrev:
>>> Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
>>> vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
>>> efter skat hver måned
>> Det er så en hyre som mange ville misunde dig.
>> Det er langt fra alle faglærte der har så høj en hyre.
>>
> Så er det da vist deres egen skyld.
Du kan lave et meget simpelt regnestykke.
Regn livslønnen dvs. lønnen gennem hele arbejdslivet ud,
for en hhv. ufaglært, faglært og højt uddannet.
Find så ud af om det økonomisk kan svare sig at uddanne sig.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Finn Guldmann (01-05-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 01-05-07 13:00 |
|
Uffe Bærentsen skrev:
>>>> Pralede nu heller ikke. Kostaterede bare. Er sq ikke fordi jeg er
>>>> vildt glad for at skulle arbejde så meget for at få mine ca 17-20k
>>>> efter skat hver måned
>>> Det er så en hyre som mange ville misunde dig.
>>> Det er langt fra alle faglærte der har så høj en hyre.
>> Så er det da vist deres egen skyld.
> Du kan lave et meget simpelt regnestykke.
> Regn livslønnen dvs. lønnen gennem hele arbejdslivet ud,
> for en hhv. ufaglært, faglært og højt uddannet.
> Find så ud af om det økonomisk kan svare sig at uddanne sig.
>
Som tingene ser ud nu har man da ingen problemer med at tjene lige så
meget som udlært håndværker som man har som eksportchauffør.
Hvis du begynder at blande "direktørlønninger" ind i det ser tingene
selvfølgelig anderledes ud.
--
Mvh Finn
| |
|
|